Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jonas386 » 25. apr 2017, 11:32

gravballe skrev:Det irritere mig at han er gået tilbage til det defensive udgangspunkt. Jeg forstår det ikke, imod silkeborg i starten af foråret stille vi offensivt op 2 gange og kørte dem over. Alle de gange vi har stillet "defensiv" op, har det betydet vi ikke har skabt en skid og vores forsvar kikser og vi taber kampene.
Just præcis. I FCM kampen gik det ok, med Patrick på backen, og Mæhle på kanten, og Børsting som 10'er. Men ellers har det generelt været for tilfældigt, hvad der er foregået. Jeg synes egentlig at midtbanen med Würtz-MC giver fin mening. Men det skal altså støttes af nogle aggressive backs, og noget kreativitet fra kanterne. Mæhle er hurtig og aggressiv, men ikke ligefrem nogen Kusk eller Thomsen. Han, synes jeg, fungerer langt bedre når han kan komme i fart op af kanten, og modtage bolden i løb. De kampe hvor han har været på kanten har der sådan set også været nogle fine ting, men hvis han så sætter en mand, så ender han i ingenmandsland fordi der ikke er nogen til at modtage den. Han er muligvis ikke så stærkt defensivt, noget der forhåbentligt kommer, men det er vel netop derfor vi stiller med to centrale midtbanefolk der dækker af i defensiven.

Ikke at vi skal sammenligne os selv med Barcelona, men Guardiola havde en rimeligt god pointe i at sålænge Barcelona var i angreb/havde bolden, så kunne de andre ikke score. Vi er nødt til at spille på vores styrker, som stadigvæk er offensiven, hvis vi gerne vil vinde kampe.

I de resterende kampe bør idealopstillingen, som jeg ser det, være



For nogle spillere bliver det muligheden for at vise de stadig har en rolle at spille i AaB. For andre bliver det en mulighed for at vise der ikke behøver at hentes for mange nye spillere ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jakobsen » 25. apr 2017, 14:58

Pastorius skrev:
seamann skrev:Stadigvæk tilfredshed?
Jeg synes det afhænger meget af hvordan han håndterer den nuværende situation. Jeg ikke ellevild da han blev annonceret, men jeg synes heller ikke vi er der hvor det giver mening at skille os af med ham.

Han startede godt, men har i flere tilfælde valgte den forsigtige tilgangsvinkel til hvordan vi skal spille. Det kan vi ikke. Hvis ikke han kan se, at vores defensive kvaliteter er så svage at vi er nødt til at stække modstanderne ved at holde dem beskæftiget i den anden ende af banen, og bliver ved med at stille hold, hvor han prioriterer at lukke vores svageste defensive huller, fremfor at gøre vores offensiv så giftig som mulig, så begynder tilliden til ham også at forsvinde herfra. Ligesom med Søndergaard er min målestok ikke resultaterne, men hvad der bliver gjort for at komme ud af suppedasen. Det samme gælder ift Gaarde.

Det bliver ikke nemt at undgå at skuffe, hvis Würtz stadig mangler næste gang, samtidig med vi skal finde en erstatning for Ahlmann.
Jeg synes det siger mere om spillermaterialet og, at træneren/trænerne ikke stoler på det. Nu er to cheftrænere med vidt forskellige filosofier endt næsten det samme sted mht. opstilling og spillestil. Måske vi bare slet ikke har kvaliteten til at spille den type fodbold de fleste fans og klubben gerne ser. Jeg tror Wieghorst hjertens gerne Wieghorst vil spille AaB fodbold og der er en pokkers god grund til han ikke gør.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Funky » 25. apr 2017, 15:12

Som jeg har hørt fra både optakten og evalueringerne af kampen, så var intentionen at holde fast i bolden og spille sig ud af det pres, man forventede AGF ville komme med. Det havde man forberedt sig på at gøre. Wieghorsts ansigtsudtryk efter kampen sagde alt om, hvad han mente om holdets evne til at følge planen og gøre som aftalt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 25. apr 2017, 16:51

Funky skrev:Som jeg har hørt fra både optakten og evalueringerne af kampen, så var intentionen at holde fast i bolden og spille sig ud af det pres, man forventede AGF ville komme med. Det havde man forberedt sig på at gøre. Wieghorsts ansigtsudtryk efter kampen sagde alt om, hvad han mente om holdets evne til at følge planen og gøre som aftalt.
Af samme grund må der altså ske udskiftninger i start 11 til Viborg kampen. Hvis sådan en kamp ikke får lidt konsekvenser så forstår jeg ingenting. Sloth, KP, Pohl og Meilinger må da sidde med et håb om at de får chancen.
Hvis Wieghorst starter med PK på venstre back og Børsting som 10er, så ved jeg snart ikke hvad jeg skal mene om manden. Så kunne Gaarde lige så godt have ansat mig til den halve løn.
Jeg savner Winsnes

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af AalBoyeBK » 1. maj 2017, 18:34

I mangel af bedre sted at skrive det her, vælger jeg lige den her tråd.

Er der nogen der ved hvor Augo er blevt af? Synes ikke rigtig at man ser ham i forbindelse med kampene mere?

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af swfc » 1. maj 2017, 18:51

AalBoyeBK skrev:I mangel af bedre sted at skrive det her, vælger jeg lige den her tråd.

Er der nogen der ved hvor Augo er blevt af? Synes ikke rigtig at man ser ham i forbindelse med kampene mere?
Har spurgt om det samme. Han er dog med til reserveholdskampe. Måske noget i forbindelse med at han er ved at tage a licens. Ellers så det lidt ud til at Scott Miller havde taget pladsen
AaB i hjertet

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Freddie » 1. maj 2017, 18:54

AalBoyeBK skrev:I mangel af bedre sted at skrive det her, vælger jeg lige den her tråd.

Er der nogen der ved hvor Augo er blevt af? Synes ikke rigtig at man ser ham i forbindelse med kampene mere?
Han holder til i AaB-afsnittet på pressepladserne.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af alithebeast » 1. maj 2017, 18:58

Freddie skrev:
AalBoyeBK skrev:I mangel af bedre sted at skrive det her, vælger jeg lige den her tråd.

Er der nogen der ved hvor Augo er blevt af? Synes ikke rigtig at man ser ham i forbindelse med kampene mere?
Han holder til i AaB-afsnittet på pressepladserne.
Hvorfor mon han gør det?
Hader København!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Freddie » 1. maj 2017, 19:00

alithebeast skrev:
Freddie skrev:
AalBoyeBK skrev:I mangel af bedre sted at skrive det her, vælger jeg lige den her tråd.

Er der nogen der ved hvor Augo er blevt af? Synes ikke rigtig at man ser ham i forbindelse med kampene mere?
Han holder til i AaB-afsnittet på pressepladserne.
Hvorfor mon han gør det?
Meget, meget bedre udsyn end fra græsset, formentlig. Ellers ved jeg det ikke.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af 9000AaB » 8. maj 2017, 14:48

Jeg ved godt det er for tidligt at sige, men virker desværre som MW er lidt fejlcastet I AaB.
Vi har virkelig ikke ændret særligt meget på holdet efter LS stoppede.
ved godt vi spille 4-4-1-1 sietdet for 4-4-2 men det så vist os det.

Og her er lige nogle facts fra BT i forhold til point gennemsnit.... skræmmende.....
1. Allan Kuhn - 2,14
2. Søren Kusk - 1,86
3. Erik Hamrén - 1,77
4. Hans Backe - 1,59
5. Peter Rudbæk - 1,56
6. Sepp Piontek - 1,55
7. Lars Søndergaard - 1,48
8. Kent Nielsen - 1,47
9. Poul Erik Andreasen- 1,43
10. Per Westergaard - 1,37
11. Magnus Pehrson - 1,22
12. Morten Wieghorst - 1,09
13. Bruce Rioch - 0,80

Syntes stadig det er sjovt at AaB har fravalgt Kuhn igen igen igen dengang.....

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Forza » 8. maj 2017, 14:55

9000AaB skrev:Jeg ved godt det er for tidligt at sige, men virker desværre som MW er lidt fejlcastet I AaB.
Vi har virkelig ikke ændret særligt meget på holdet efter LS stoppede.
ved godt vi spille 4-4-1-1 sietdet for 4-4-2 men det så vist os det.

Og her er lige nogle facts fra BT i forhold til point gennemsnit.... skræmmende.....
1. Allan Kuhn - 2,14
2. Søren Kusk - 1,86
3. Erik Hamrén - 1,77
4. Hans Backe - 1,59
5. Peter Rudbæk - 1,56
6. Sepp Piontek - 1,55
7. Lars Søndergaard - 1,48
8. Kent Nielsen - 1,47
9. Poul Erik Andreasen- 1,43
10. Per Westergaard - 1,37
11. Magnus Pehrson - 1,22
12. Morten Wieghorst - 1,09
13. Bruce Rioch - 0,80

Syntes stadig det er sjovt at AaB har fravalgt Kuhn igen igen igen dengang.....
Bedøm nu manden når han ikke bliver kastet i ilden med et hold han ikke selv har kunne sætte sit præg på.

Ingen af de spillere der er på holdet har MW været med til at vælge. Han har tilmed overtaget dem i en kæmpe krise.

MW. har sørget for AaB har overlevet. Han kan først vurderes i AaB i næste sæson.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 8. maj 2017, 15:39

Forza skrev:
9000AaB skrev:Jeg ved godt det er for tidligt at sige, men virker desværre som MW er lidt fejlcastet I AaB.
Vi har virkelig ikke ændret særligt meget på holdet efter LS stoppede.
ved godt vi spille 4-4-1-1 sietdet for 4-4-2 men det så vist os det.

Og her er lige nogle facts fra BT i forhold til point gennemsnit.... skræmmende.....
1. Allan Kuhn - 2,14
2. Søren Kusk - 1,86
3. Erik Hamrén - 1,77
4. Hans Backe - 1,59
5. Peter Rudbæk - 1,56
6. Sepp Piontek - 1,55
7. Lars Søndergaard - 1,48
8. Kent Nielsen - 1,47
9. Poul Erik Andreasen- 1,43
10. Per Westergaard - 1,37
11. Magnus Pehrson - 1,22
12. Morten Wieghorst - 1,09
13. Bruce Rioch - 0,80

Syntes stadig det er sjovt at AaB har fravalgt Kuhn igen igen igen dengang.....
Bedøm nu manden når han ikke bliver kastet i ilden med et hold han ikke selv har kunne sætte sit præg på.

Ingen af de spillere der er på holdet har MW været med til at vælge. Han har tilmed overtaget dem i en kæmpe krise.

MW. har sørget for AaB har overlevet. Han kan først vurderes i AaB i næste sæson.
Selvfølgelig skal han da kunne levere bedre - også med den trup han nu har til rådighed. Det vil jeg egentlig tro han også selv synes.

Det er jo ikke noget beskyttet værksted han arbejder på, og selvfølgelig skal han da bedømmes på det han har gjort i det første halve år.
Det er bare ikke det samme som at han nødvendigvis skal fyres, udelukkende med baggrund i at præstationerne i den periode har været skuffende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af martinaalborg » 8. maj 2017, 18:37

JEG tror på MW og jeg er sikker på at han nok skal få samnentømret et hold, der kan blande sig i top 6 næste sæson.
Han nu haft tid til at se på "den brugte bil" og har nok alletede en liste klar....
- så det er meget mere op til Gaarde at bevise at HAN ikke er fejlcastet som sportsdirektør...

:aabfan:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Provst i Brovst » 8. maj 2017, 19:08

Til SIF fan:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af sulakvelidze » 8. maj 2017, 19:20

Provst i Brovst skrev: Til SIF fan:
Selv om han måske sætter tingene lidt vel meget på spidsen, er jeg enig i nogle af hans udsagn. Men han virker lidt bitter. Er han AGF'er?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Provst i Brovst » 8. maj 2017, 19:24

Sådan ser stillingen ud i KVALIFIKATIONSSPIL, PULJE B hvis man kun tager de indbyrdes kampe i Kvalifikationsspillet.

AGF 12
SIF 8
Vff 8
AaB 5 (pointsnit i de sidste 6 kampe mod de andre bundklubber: 0.8333)
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Provst i Brovst » 8. maj 2017, 19:36

sulakvelidze skrev:
Selv om han måske sætter tingene lidt vel meget på spidsen, er jeg enig i nogle af hans udsagn. Men han virker lidt bitter. Er han AGF'er?
Det ved jeg ikke men jeg tror ikke han er lige så imponeret af MW som de fleste på debatside.dk
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Funky » 8. maj 2017, 20:16

Provst i Brovst skrev:
sulakvelidze skrev:
Selv om han måske sætter tingene lidt vel meget på spidsen, er jeg enig i nogle af hans udsagn. Men han virker lidt bitter. Er han AGF'er?
Det ved jeg ikke men jeg tror ikke han er lige så imponeret af MW som de fleste på debatside.dk
"Som de fleste andre på debatside.dk"...nåja.

Patetisk forsøg fra JP-manden på at skabe rørte vande, man så kan fiske i. Jeg kan simpelthen ikke tage en såkaldt professionel kommentator seriøst, som på den måde tørrer en situation med alle mulige underliggende årsager af på en mand, som har overtaget holdet i vinterpausen. Og så den der mærkeligt forbitrede, forsmåede, hånlige tone... Altså, er det en joke? Hvornår skal vi grine? Var det så langt journalistuddannelsen lige rakte den dag?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kempes » 8. maj 2017, 20:34

Forza skrev:
9000AaB skrev:Jeg ved godt det er for tidligt at sige, men virker desværre som MW er lidt fejlcastet I AaB.
Vi har virkelig ikke ændret særligt meget på holdet efter LS stoppede.
ved godt vi spille 4-4-1-1 sietdet for 4-4-2 men det så vist os det.

Og her er lige nogle facts fra BT i forhold til point gennemsnit.... skræmmende.....
1. Allan Kuhn - 2,14
2. Søren Kusk - 1,86
3. Erik Hamrén - 1,77
4. Hans Backe - 1,59
5. Peter Rudbæk - 1,56
6. Sepp Piontek - 1,55
7. Lars Søndergaard - 1,48
8. Kent Nielsen - 1,47
9. Poul Erik Andreasen- 1,43
10. Per Westergaard - 1,37
11. Magnus Pehrson - 1,22
12. Morten Wieghorst - 1,09
13. Bruce Rioch - 0,80

Syntes stadig det er sjovt at AaB har fravalgt Kuhn igen igen igen dengang.....
Bedøm nu manden når han ikke bliver kastet i ilden med et hold han ikke selv har kunne sætte sit præg på.

Ingen af de spillere der er på holdet har MW været med til at vælge. Han har tilmed overtaget dem i en kæmpe krise.

MW. har sørget for AaB har overlevet. Han kan først vurderes i AaB i næste sæson.
MW har da valgt holdet til hver kamp. Han har tilmed besluttet taktikken.

Desuden var han med på råd, da man i januartransfervinduet nøjedes med at signe Sylvestr. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... wieghorst/

Wieghorst bliver ikke fyret i denne sæson, men han har vist sig som et fejlcast på niveau med Sloth og Holgersson, da han ikke har formået at udvikle vores hold.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af gravballe » 8. maj 2017, 20:43

Kempes skrev:
Forza skrev:
9000AaB skrev:Jeg ved godt det er for tidligt at sige, men virker desværre som MW er lidt fejlcastet I AaB.
Vi har virkelig ikke ændret særligt meget på holdet efter LS stoppede.
ved godt vi spille 4-4-1-1 sietdet for 4-4-2 men det så vist os det.

Og her er lige nogle facts fra BT i forhold til point gennemsnit.... skræmmende.....
1. Allan Kuhn - 2,14
2. Søren Kusk - 1,86
3. Erik Hamrén - 1,77
4. Hans Backe - 1,59
5. Peter Rudbæk - 1,56
6. Sepp Piontek - 1,55
7. Lars Søndergaard - 1,48
8. Kent Nielsen - 1,47
9. Poul Erik Andreasen- 1,43
10. Per Westergaard - 1,37
11. Magnus Pehrson - 1,22
12. Morten Wieghorst - 1,09
13. Bruce Rioch - 0,80

Syntes stadig det er sjovt at AaB har fravalgt Kuhn igen igen igen dengang.....
Bedøm nu manden når han ikke bliver kastet i ilden med et hold han ikke selv har kunne sætte sit præg på.

Ingen af de spillere der er på holdet har MW været med til at vælge. Han har tilmed overtaget dem i en kæmpe krise.

MW. har sørget for AaB har overlevet. Han kan først vurderes i AaB i næste sæson.
MW har da valgt holdet til hver kamp. Han har tilmed besluttet taktikken.

Desuden var han med på råd, da man i januartransfervinduet nøjedes med at signe Sylvestr. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... wieghorst/

Wieghorst bliver ikke fyret i denne sæson, men han har vist sig som et fejlcast på niveau med Sloth og Holgersson, da han ikke har formået at udvikle vores hold.
Med det jeg har set fra MW so far, og hans konstante insisterende på børsting skal ligge i front, så begynder jeg at være enig. Syntes dog stadig lige han skal have efteråret med, men jeg er bange for han ikke formår at bidrage med det vi alle forventer og vel håber.

Besvar