Kommer AaB i top 6??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Funky » 26. feb 2017, 20:13

Martino skrev:Sådan!! Så må de gerne lige køre den hjem.
Fint resultat, men SJ lignede bestemt ikke et hold som havde mistet gejsten eller troen på top-6.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af white splash » 27. feb 2017, 08:54

Det er vel også positivt at Sønderjyske og Randers skal mødes i sidste runde?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 09:07

white splash skrev:Det er vel også positivt at Sønderjyske og Randers skal mødes i sidste runde?
Ja den del er langt fra uvæsentlig. Vi skal "bare" hente 2 point mere end Randers og holde den nuværende afstand til Sønderjyske i de to næste kampe, så er vi sikre på at de ikke begge kan overhale os i sidste runde.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af FlæskeFrank » 27. feb 2017, 09:20

Jesper Schmidt skrev:
white splash skrev:Det er vel også positivt at Sønderjyske og Randers skal mødes i sidste runde?
Ja den del er langt fra uvæsentlig. Vi skal "bare" hente 2 point mere end Randers og holde den nuværende afstand til Sønderjyske i de to næste kampe, så er vi sikre på at de ikke begge kan overhale os i sidste runde.
Nu bragte jeg referencen omkring Silkeborgkampen tilbage til mareridssæsonen 2010/2011.

Spøjst, hvis Randers bliver sorteper i sidste runde(26) på bekostning af os. Så kan de måske godt begynde at synes, at vi er en kende træls.
- FlæskeFrank

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af andreasaab89 » 4. mar 2017, 16:40

Sønderjyske bagud mod AGF nu

Vi kan jo meget tæt på lukke top 6 i Odense mandag
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AalBoyeBK » 4. mar 2017, 16:45

Det sætter tingene lidt i perspektiv, når man prøver at holde med AGF. Er du gal hvor er de ringe - og usympatiske.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AalBoyeBK » 4. mar 2017, 17:53

Bum.. Så kom der pres på igen. Ærgerligt når SønderjyskE egentlig var utroligt ringe, og endda trækker tiden ved uafgjort til sidst. Også på tide et resultat gik mod os.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Spritten » 4. mar 2017, 17:59

AalBoyeBK skrev:Bum.. Så kom der pres på igen. Ærgerligt når SønderjyskE egentlig var utroligt ringe, og endda trækker tiden ved uafgjort til sidst. Også på tide et resultat gik mod os.
Jeg havde det nu ellers meget fint med de gik med os ;) Men hold da kæft hvor er AGF ringe, de spiller utrolig dårlig bold..

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Rams » 4. mar 2017, 18:12

Spritten skrev:
AalBoyeBK skrev:Bum.. Så kom der pres på igen. Ærgerligt når SønderjyskE egentlig var utroligt ringe, og endda trækker tiden ved uafgjort til sidst. Også på tide et resultat gik mod os.
Jeg havde det nu ellers meget fint med de gik med os ;) Men hold da kæft hvor er AGF ringe, de spiller utrolig dårlig bold..
Jeg kommer aldrig til at håbe på et hold, hvor Spelmann spiller. Og jeg er ellers typen, der altid holder med danske hold, når de spiller europæisk.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. mar 2017, 18:27

Fandens også.

Jeg tror den Sønderjyske scoring i overtiden godt kunne være forskellen på om vi skal hente 3 eller 5 point i de sidste 3 kampe for at komme i top 6.

Men det er selvfølgelig samtidig lækkert at se hvor elendige Glens drenge er...

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AK48hamas » 4. mar 2017, 20:05

Ja der er man sgu alligevel lidt ambivalent. Drømme scenarie ville være AGF rykker ned og Randers er ude af top6.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Klaus » 4. mar 2017, 20:45

Sjovt, jeg har det anderledes end så mange andre. Jeg håber sgu af et godt hjerte, at AGF får styr på deres bold igen. Ikke for meget naturligvis, men nok til, at de ikke rykker ned. Med al respekt er en kamp mod AGF noget sjovere end når Lyngby, FCN og SønderjyskE kommer på besøg. Samtidig synes jeg faktisk deres fans generelt har en fin humoristisk distance til tilværelsen samtidig med, at de har en usvigelig tro på, at guld og trofæer venter lige om hjørnet. I hvert fald ligger de langt efter Brøndby, FCM og FCK (i nævnte rækkefølge) på mit personlige hadebarometer. Noget andet er, at jeg stadigvæk tror, vi skal have 6 points for at komme i medaljespillet, men det betyder jo mindre når der ligger 9 sikre og venter på os :cool:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af troelsh » 4. mar 2017, 21:28

Klaus skrev:Sjovt, jeg har det anderledes end så mange andre. Jeg håber sgu af et godt hjerte, at AGF får styr på deres bold igen. Ikke for meget naturligvis, men nok til, at de ikke rykker ned. Med al respekt er en kamp mod AGF noget sjovere end når Lyngby, FCN og SønderjyskE kommer på besøg. Samtidig synes jeg faktisk deres fans generelt har en fin humoristisk distance til tilværelsen samtidig med, at de har en usvigelig tro på, at guld og trofæer venter lige om hjørnet. I hvert fald ligger de langt efter Brøndby, FCM og FCK (i nævnte rækkefølge) på mit personlige hadebarometer. Noget andet er, at jeg stadigvæk tror, vi skal have 6 points for at komme i medaljespillet, men det betyder jo mindre når der ligger 9 sikre og venter på os :cool:
Helt enig, det er også bedre for ligaen, at der er nogle hold der kan få folk på lægterne, og den fedeste away er vel muligvis mod AGF
Det ville være fint for mig hvis FCN rykkede ned med deres plastikbane

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AK48hamas » 4. mar 2017, 22:20

Må indrømme at mit had til AGF er vokset ligefrem proportionalt med de usympatiske typer som har været omkring deres organisation nu toppet med Guld Glen og Jacob Nielsen. Forfærdelige mennesker som jeg intet godt ønsker for sportsligt.

Derudover er Randers med Gravgaard i spidsen egentlig også på vej derop af. Han fremstår mere og mere som en kæmpe klaphat mest understreget ved nedenstående link.

https://youtu.be/vQrSKcjn33E

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Søgaard » 4. mar 2017, 22:34

AK48hamas skrev:Må indrømme at mit had til AGF er vokset ligefrem proportionalt med de usympatiske typer som har været omkring deres organisation nu toppet med Guld Glen og Jacob Nielsen. Forfærdelige mennesker som jeg intet godt ønsker for sportsligt.

Derudover er Randers med Gravgaard i spidsen egentlig også på vej derop af. Han fremstår mere og mere som en kæmpe klaphat mest understreget ved nedenstående link.

https://youtu.be/vQrSKcjn33E
Enig mht. AGF, de har nogle usympatiske typer, der bare giver grobund for et had til den slags bold, de praktiserer. Øv, godt det ikke er os. Horsens var/er også sådan et hold. Vedr. klippet - man får jo nærmest respekt for Guld-Glenn, når man ser det. Han kan også være lidt træls at høre på, men det er lidt op og ned. Mest træls, men må indrømme at der er et lyspunkt i ny og næ. Gravgaard er elendig, men det er der jo ikke så meget at gøre ved...
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 4. mar 2017, 22:50

AK48hamas skrev:Må indrømme at mit had til AGF er vokset ligefrem proportionalt med de usympatiske typer som har været omkring deres organisation nu toppet med Guld Glen og Jacob Nielsen. Forfærdelige mennesker som jeg intet godt ønsker for sportsligt.

Derudover er Randers med Gravgaard i spidsen egentlig også på vej derop af. Han fremstår mere og mere som en kæmpe klaphat mest understreget ved nedenstående link.

https://youtu.be/vQrSKcjn33E
Jeg har det lige omvendt. De usympatiske typer de har, og også har haft før de to du nævner, er en af de største årsager til, at de klarer sig så skidt (tror jeg), så de har lidt den der klassens klovn-rolle, hvor man kan grine af deres måde at gøre tingene på, så længe de ikke bliver bedre og reelt kommer til at true os.
Og så er det jo en del federe at møde dem end småholdene, fordi de har den store opbakning. Jeg håber, at de spiller i Superligaen, når de får deres nye stadion uden løbebane.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Frygah » 5. mar 2017, 01:04

Jeg er nok atypisk i min holdning, men i min verden ville der intet dårligt være i at OB rykker ned. Det er en klub der vitterligt irriterer mig. De forsøger at lege FCK og tømme AaB for spillere (og træner) ved at proppe L'easy penge i røven af dem. Og jeg fryder mig gevaldigt over at trods alle deres forsøg, har de bare ikke deet der skal til, for at få deres spillere til at fungere.

Fuck OB, Johansson, Cacá, AK, Jönsson, KEP, Kent og snart også Helenius. Tag I bare til OB for at score flere penge, og hyg jer med at fumle rundt og mindes de gode fodboldtider i AaB. Og gør det gerne i 1. division.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af frederikshavneren » 5. mar 2017, 02:24

Frygah skrev:Jeg er nok atypisk i min holdning, men i min verden ville der intet dårligt være i at OB rykker ned. Det er en klub der vitterligt irriterer mig. De forsøger at lege FCK og tømme AaB for spillere (og træner) ved at proppe L'easy penge i røven af dem. Og jeg fryder mig gevaldigt over at trods alle deres forsøg, har de bare ikke deet der skal til, for at få deres spillere til at fungere.

Fuck OB, Johansson, Cacá, AK, Jönsson, KEP, Kent og snart også Helenius. Tag I bare til OB for at score flere penge, og hyg jer med at fumle rundt og mindes de gode fodboldtider i AaB. Og gør det gerne i 1. division.
Hørt!

Thrane og delvist Barrett Laursen kan tilføjes den alenlange liste af tidligere AaBere som har fundet græsset grønnere på Fyn

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af 9000AaB » 5. mar 2017, 06:37

Det irriterer mig virkelig at sønderjyske vandt igår.
Vi må gå id fra at Randers også vinder over silkeborg idag, og så er vi nødsaget til at vinde 2 kampe for at ende i top 6, og tror desværre ikke rigtig på det, med OB, FCM og Viborg..... det bliver sindsygt svært.....

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af 9000AA » 5. mar 2017, 06:51

9000AaB skrev:Det irriterer mig virkelig at sønderjyske vandt igår.
Vi må gå id fra at Randers også vinder over silkeborg idag, og så er vi nødsaget til at vinde 2 kampe for at ende i top 6, og tror desværre ikke rigtig på det, med OB, FCM og Viborg..... det bliver sindsygt svært.....
Jeg blev glad da Århus kom foran, for havde de holdt kampen hjem, ville Odense ude være lidt en "gratis" kamp. Selvfølgelig ville det være bedst hvis vi vinder, men havde Århus vundet, kunne vi nok selv afgøre det ved at vinde i Viborg. Nu skal vi som minimum spille uafgjort i morgen.

Besvar