Kommer AaB i top 6??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af FIDEL » 30. jan 2017, 11:50

NIN skrev:
FIDEL skrev:
NIN skrev:
FIDEL skrev:
Breezer skrev:
FIDEL skrev:
Come on. Ville du ikke gerne have de tre i vores trup? Det er da en klar styrkelse af deres trup.
De er fornuftige spillere, men ingen af dem kommer til at løfte kvaliteten i start 11. Deres bredde er styrket ja, men Midtjylland er ikke blevet bedre af den grund.
Det er så grundlæggende forkert det der, og meget subjektivt. Hvis de sidder på bænken og er medvirkende til bredde og kvalitet i træning, hæver det jo også niveauet.
og så er de hentet af en årsag. Fcm mangler vel deres kompetencer i truppen.
Vi kunne da godt bruge Dal Hende og Drachmann i vores trup.
Subjektivt? Modsat selvfølgelig, dit navlepilleri og pseudo pyskologiske analyse af Thomsens exit og retur til DK.
Stor relevans du fandt der...
Det har ca. lige så stor relevans som det andet bræk.
No... Thomsen er gammel AaB-spiller og vi har derfor bedre kendskab til ham samt meninger om ham. Så det er klart, at man er mere subjektiv ift. Thomsen. Det kan på ingen måde bruges som relevans.
Men interessant, at du mener Thomsens situation har relevans for diskussionen om Fcms nye spillere...interessant.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af FIDEL » 30. jan 2017, 13:08

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
NIN skrev:
FIDEL skrev:
Breezer skrev:
FIDEL skrev:
Come on. Ville du ikke gerne have de tre i vores trup? Det er da en klar styrkelse af deres trup.
De er fornuftige spillere, men ingen af dem kommer til at løfte kvaliteten i start 11. Deres bredde er styrket ja, men Midtjylland er ikke blevet bedre af den grund.
Det er så grundlæggende forkert det der, og meget subjektivt. Hvis de sidder på bænken og er medvirkende til bredde og kvalitet i træning, hæver det jo også niveauet.
og så er de hentet af en årsag. Fcm mangler vel deres kompetencer i truppen.
Vi kunne da godt bruge Dal Hende og Drachmann i vores trup.
Subjektivt? Modsat selvfølgelig, dit navlepilleri og pseudo pyskologiske analyse af Thomsens exit og retur til DK.
Stor relevans du fandt der...
Så svækkede er SE nok egentlig heller ikke. De kan stadig stille flg. hold.

Fernandes

Pedersen, Kanstrup, Luicjx, Ritter

Rømer

Kløve, Matilla, Madsen, Absalonsen

Uhre

Kløve har jo tidliger været fast mand for dem og spillet godt. Fundamentet i deres defensiv er det samme og så god en spiller var Dal Hende heller ikke individuelt. Største spørgsmålstegn er vel deres defensive midt.
Præcis... Det er nok mere ønsketænkning fra AaB-fans, at SE er særligt svækkede nu.
Nu har de lige hentet en hardhitter til midtbanen samt en en god udviklingsspiller til venstre back, og vi har set før, at de er dygtige til at både udvikle spillere samt omskole spillere.
Den største svaghed er naturligvis, at de har fået ny træner. Det er fuldstændig hul i hovedet at skifte sin succestræner ud lige inden et slutspil.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jakobsen » 30. jan 2017, 13:13

FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
NIN skrev:
FIDEL skrev:
Breezer skrev: De er fornuftige spillere, men ingen af dem kommer til at løfte kvaliteten i start 11. Deres bredde er styrket ja, men Midtjylland er ikke blevet bedre af den grund.
Det er så grundlæggende forkert det der, og meget subjektivt. Hvis de sidder på bænken og er medvirkende til bredde og kvalitet i træning, hæver det jo også niveauet.
og så er de hentet af en årsag. Fcm mangler vel deres kompetencer i truppen.
Vi kunne da godt bruge Dal Hende og Drachmann i vores trup.
Subjektivt? Modsat selvfølgelig, dit navlepilleri og pseudo pyskologiske analyse af Thomsens exit og retur til DK.
Stor relevans du fandt der...
Så svækkede er SE nok egentlig heller ikke. De kan stadig stille flg. hold.

Fernandes

Pedersen, Kanstrup, Luicjx, Ritter

Rømer

Kløve, Matilla, Madsen, Absalonsen

Uhre

Kløve har jo tidliger været fast mand for dem og spillet godt. Fundamentet i deres defensiv er det samme og så god en spiller var Dal Hende heller ikke individuelt. Største spørgsmålstegn er vel deres defensive midt.
Præcis... Det er nok mere ønsketænkning fra AaB-fans, at SE er særligt svækkede nu.
Nu har de lige hentet en hardhitter til midtbanen samt en en god udviklingsspiller til venstre back, og vi har set før, at de er dygtige til at både udvikle spillere samt omskole spillere.
Den største svaghed er naturligvis, at de har fået ny træner. Det er fuldstændig hul i hovedet at skifte sin succestræner ud lige inden et slutspil.

Ja, men omvendt kan det selvfølgelig være uhensigtsmæssigt at holde på Michelsen. Der kunne jo gå Kent Nielsen i den. Bechmann tror jeg i øvrigt er næsten lige så stort tab som kulturbærer - det bliver interessant om de har nogen til at føre kulturen videre.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af jonas386 » 30. jan 2017, 14:49

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
NIN skrev:
FIDEL skrev:
Det er så grundlæggende forkert det der, og meget subjektivt. Hvis de sidder på bænken og er medvirkende til bredde og kvalitet i træning, hæver det jo også niveauet.
og så er de hentet af en årsag. Fcm mangler vel deres kompetencer i truppen.
Vi kunne da godt bruge Dal Hende og Drachmann i vores trup.
Subjektivt? Modsat selvfølgelig, dit navlepilleri og pseudo pyskologiske analyse af Thomsens exit og retur til DK.
Stor relevans du fandt der...
Så svækkede er SE nok egentlig heller ikke. De kan stadig stille flg. hold.

Fernandes

Pedersen, Kanstrup, Luicjx, Ritter

Rømer

Kløve, Matilla, Madsen, Absalonsen

Uhre

Kløve har jo tidliger været fast mand for dem og spillet godt. Fundamentet i deres defensiv er det samme og så god en spiller var Dal Hende heller ikke individuelt. Største spørgsmålstegn er vel deres defensive midt.
Præcis... Det er nok mere ønsketænkning fra AaB-fans, at SE er særligt svækkede nu.
Nu har de lige hentet en hardhitter til midtbanen samt en en god udviklingsspiller til venstre back, og vi har set før, at de er dygtige til at både udvikle spillere samt omskole spillere.
Den største svaghed er naturligvis, at de har fået ny træner. Det er fuldstændig hul i hovedet at skifte sin succestræner ud lige inden et slutspil.

Ja, men omvendt kan det selvfølgelig være uhensigtsmæssigt at holde på Michelsen. Der kunne jo gå Kent Nielsen i den. Bechmann tror jeg i øvrigt er næsten lige så stort tab som kulturbærer - det bliver interessant om de har nogen til at føre kulturen videre.
Jeg forstår godt man, med den sidste halvsæson i mente, ikke har lyst til at være for optimistisk på AaBs vegne. Men at påstå at sønderjyske ikke skulle være svækkede, er jo useriøst. Hvis AaB havde mistet 3.5 spillere fra start-11, og erstattet dem med de spillere Sønderjyderne har hentet, så ville Gaarde jo nærmest blive krævet korsfæstet på stadion som optakt til AGF kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jan 2017, 15:58

FIDEL skrev: Den største svaghed er naturligvis, at de har fået ny træner. Det er fuldstændig hul i hovedet at skifte sin succestræner ud lige inden et slutspil.
Nej den store svaghed er at de har fået en ny og uprøvet træner OG skal skifte ud i startopstillingen på flere positioner.

De har alt andet lige mistet 3 spillere som ville indgå i deres idealopstilling, selvfølgelig er det en svækkelse, ellers var det vel de spillere som nu skal tage over, som havde spillet i forvejen. Jeg synes iøvrigt at Dal Hendes betydning for dem undervurderes, jeg ser ham som deres bedste spiller i efteråret. Iøvrigt kan de vel stadig også nå at miste Kanstrup.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Pastorius » 30. jan 2017, 17:13

Selv hvis Sønderjyske skulle være svækket, så skal der altså meget til at hente 5 point på 5 kampe (og samtidig skulle overhale AC Horsens).

Om SE er stærkere eller svagere er egentlig ret ligegyldigt, de er i hvert fald stærke nok til potentielt at hente point nok til at det bliver tæt på umuligt. Som salig Bent Larsen altid understregede, man skal altid gå ud fra at modstanderen tager det stærkest mulige træk. I fodbold må det oversættes til at må regne med de vinder deres kampe.

Omvendt kan man sige, at selvom vi skulle være blevet væsenligt stærkere ved at være fri for LS, og har fået et par spillere, så betyder det ikke automatisk at vi henter 15 point i de sidste fem kampe.

Tilbage står vi med det historisk bedst fungerende strategi i AaB - nemlig at vi skal tage én kamp af gangen, og det skal i første omgang gå ud over AGF.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af FIDEL » 30. jan 2017, 17:30

Jesper Schmidt skrev:
FIDEL skrev: Den største svaghed er naturligvis, at de har fået ny træner. Det er fuldstændig hul i hovedet at skifte sin succestræner ud lige inden et slutspil.
Nej den store svaghed er at de har fået en ny og uprøvet træner OG skal skifte ud i startopstillingen på flere positioner.

De har alt andet lige mistet 3 spillere som ville indgå i deres idealopstilling, selvfølgelig er det en svækkelse, ellers var det vel de spillere som nu skal tage over, som havde spillet i forvejen. Jeg synes iøvrigt at Dal Hendes betydning for dem undervurderes, jeg ser ham som deres bedste spiller i efteråret. Iøvrigt kan de vel stadig også nå at miste Kanstrup.
Rigtigt nok...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jan 2017, 20:38

Pastorius skrev:Selv hvis Sønderjyske skulle være svækket, så skal der altså meget til at hente 5 point på 5 kampe (og samtidig skulle overhale AC Horsens).

Om SE er stærkere eller svagere er egentlig ret ligegyldigt, de er i hvert fald stærke nok til potentielt at hente point nok til at det bliver tæt på umuligt. Som salig Bent Larsen altid understregede, man skal altid gå ud fra at modstanderen tager det stærkest mulige træk. I fodbold må det oversættes til at må regne med de vinder deres kampe.

Omvendt kan man sige, at selvom vi skulle være blevet væsenligt stærkere ved at være fri for LS, og har fået et par spillere, så betyder det ikke automatisk at vi henter 15 point i de sidste fem kampe.

Tilbage står vi med det historisk bedst fungerende strategi i AaB - nemlig at vi skal tage én kamp af gangen, og det skal i første omgang gå ud over AGF.
Jeg tror da også det bliver svært, og har ikke rigtigt nogen forventning om at det lykkes. Men vi skal jo også huske på at vi konkurrerer med andre hold som ligger i midten af rækken, det er trods alt ikke tophold vi skal ud og overhale, og det vil være en voldsom stime hvis nogen af holdene (os selv inkl.) rammer en stime med 5 sejre i træk.

Men ja, vi skal selvfølgelig bare forsøge at vinde så mange som muligt, et skridt ad gangen.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 31. jan 2017, 02:02

Pastorius skrev:Selv hvis Sønderjyske skulle være svækket, så skal der altså meget til at hente 5 point på 5 kampe (og samtidig skulle overhale AC Horsens).

Om SE er stærkere eller svagere er egentlig ret ligegyldigt, de er i hvert fald stærke nok til potentielt at hente point nok til at det bliver tæt på umuligt. Som salig Bent Larsen altid understregede, man skal altid gå ud fra at modstanderen tager det stærkest mulige træk. I fodbold må det oversættes til at må regne med de vinder deres kampe.

Omvendt kan man sige, at selvom vi skulle være blevet væsenligt stærkere ved at være fri for LS, og har fået et par spillere, så betyder det ikke automatisk at vi henter 15 point i de sidste fem kampe.

Tilbage står vi med det historisk bedst fungerende strategi i AaB - nemlig at vi skal tage én kamp af gangen, og det skal i første omgang gå ud over AGF.
Alligevel har Bent Larsen fået opkaldt sin åbning 1. b3 efter sig...
Hvis spillerne og træneren tager én kamp ad gangen, så er det fantastisk, men sportsdirektøren, og især fansene, har vel lov at lege med tanken om, hvordan de andre hold klarer sig!
Der er ingen grund til at have et debatforum, hvis man ikke må have håb på klubbens vegne, men absolut skal forvente og debatere udfra, at alle andre hold spiller optimalt; som i øvrigt ikke har hold i virkeligheden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Pastorius » 31. jan 2017, 05:39

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Alligevel har Bent Larsen fået opkaldt sin åbning 1. b3 efter sig...
Hvis spillerne og træneren tager én kamp ad gangen, så er det fantastisk, men sportsdirektøren, og især fansene, har vel lov at lege med tanken om, hvordan de andre hold klarer sig!
Der er ingen grund til at have et debatforum, hvis man ikke må have håb på klubbens vegne, men absolut skal forvente og debatere udfra, at alle andre hold spiller optimalt; som i øvrigt ikke har hold i virkeligheden.
Bent Larsen sagde aldrig noget om at mans skulle være forudsigelig ;-)

Jeg prøver bare at komme i forkøbet at vi måler Wieghorsts succes og Gaardes transfervindue på om vi kommer i top-6 eller ej. Løbet er næsten kørt, og og fingrene peger i min verden mod hændelser før det seneste transfervindue (men ikke udelukkende på LS).
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jan 2017, 08:32

Pastorius skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Alligevel har Bent Larsen fået opkaldt sin åbning 1. b3 efter sig...
Hvis spillerne og træneren tager én kamp ad gangen, så er det fantastisk, men sportsdirektøren, og især fansene, har vel lov at lege med tanken om, hvordan de andre hold klarer sig!
Der er ingen grund til at have et debatforum, hvis man ikke må have håb på klubbens vegne, men absolut skal forvente og debatere udfra, at alle andre hold spiller optimalt; som i øvrigt ikke har hold i virkeligheden.
Bent Larsen sagde aldrig noget om at mans skulle være forudsigelig ;-)

Jeg prøver bare at komme i forkøbet at vi måler Wieghorsts succes og Gaardes transfervindue på om vi kommer i top-6 eller ej. Løbet er næsten kørt, og og fingrene peger i min verden mod hændelser før det seneste transfervindue (men ikke udelukkende på LS).
Jeg håber ikke, at Gaarde henter Bent Larsen. Det skyldes både hans forventede evner på fodboldbanen og at han har været død i et par år- Men jeg husker ham nu som en mand af rimelig højde.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Mr. Larsen » 31. jan 2017, 09:23

Uden forstærkninger så kommer vi fandeme ikke i Top6 iår og formentlig heller ikke næste år, det ufatteligt Gaarde kun har blikket imod Midtbane og Angreb, når vi er indehaver af et af superligaens ringeste forsvar.

Jeg håber det er taktik, og han hiver gedin eller 2 forsvarsspiller op af hatten inden vinduet lukker !!
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af birk » 31. jan 2017, 09:42

Så vidt jeg læser stilling , er AaB's forsvar ikke det ringeste forsvar.6 klubber ,hvor der er gået flere mål ind.
Angrebet er det 3 ringeste,Lyngby og OB har scoret mindre mål.
AaB har ingen angribere, tiden vil vise om den ny angriber, kan lave flere end 10 mål på en sæson.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Elscorpio » 31. jan 2017, 09:52

Vi skal se på de klubbers trupper der ligger foran os i tabellen og se på deres afgang / tilgange og derefter må vi så vurdere om vi er egnet til Top 6.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AK48hamas » 11. feb 2017, 04:37

Hvis vi taber mod AGF så er det fuld fokus mod næste sæson.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af 9520AaB » 11. feb 2017, 06:48

AK48hamas skrev:Hvis vi taber mod AGF så er det fuld fokus mod næste sæson.
Kald mig bare pessimist, men for mig er det ikke et "hvis", men et når.
Kan ikke se os vinde den kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AK48hamas » 11. feb 2017, 07:57

9520AaB skrev:
AK48hamas skrev:Hvis vi taber mod AGF så er det fuld fokus mod næste sæson.
Kald mig bare pessimist, men for mig er det ikke et "hvis", men et når.
Kan ikke se os vinde den kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
AGF har overraskende haft det roligste transfervindue i 10år hvilket jeg tror vil komme dem til gode desværre. Deres eneste Køb af Mikkel Rask går dog ikke helt i spænd med Glen's overfalds fodbold og høje genpres. Der vil blive rum bag ved som Basso forhåbentlig vil udnytte! Hvis holger starter inde saa skal de bare laegge en mand paa blaabjerg i vores opspil for at faa os i vanskeligheder. Jeg er i det hele taget ikke tryg ved vores midterforsvar mod duncan. Men det er vel en debat som skulle tages i en eventuel kamptråd.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Funky » 11. feb 2017, 11:02

På basis af AaB's opstart, og med en uge tilbage til turneringsstart, bliver mit bud: Nej. Vi har ikke i nogle af træningskampene kunnet sætte modstanderne under længerevarende pres og skabe klare scoringschancer. Til gengæld har vi set sårbare ud på kontraer. Vores nyindkøbte angriber har ikke vist noget særligt. Det kan godt være, der er sket lidt udvikling siden efteråret, men ikke nok. Så nej. Jeg håber vi bliver spillet godt nok sammen i de 5 første kampe til at kunne undgå et alt for spændende nedrykningsspil.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af AK48hamas » 17. feb 2017, 21:47

Kom så Esbjerg!!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. feb 2017, 18:48

Det er faktisk meget interessant at Sdrjydske med nederlaget i går har minus 4 i målscore mens vi har minus 9. Lad os nu lege med tanken at vi vinder med 2 mål i morgen, så er forskellen i målscoreren nede på 3 mål! Dvs målscorer-forskellen er indenfor rækkevidde. Et et-målsnederlag til Sdrjydske og en et-målssejr mere til os og forskellen er 1 sølle mål......
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar