Kommer AaB i top 6??

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Kommer AaB i top 6??

Indlæg af 9000AaB » 5. jan 2017, 12:32

Hey alle,

Ville bare høre hvad folk tror chancen er for vi ender i top 6.
Umiddelbart ville jeg mene vores chancer er rimelig store, hvis vi ser på dem vi møder, og dem vi konkurrer imod.

AaB (26P) -> AGF (u), SIF (h), OB (u), FCM (h), VFF (u)

kontra vores nærmeste konkurrenter
Lyngby (31P)-> FCN (u), EFB (h), FCM (u), VFF (h), BIF (u)
Sønderjyske (30P) -> EFB (u), BIF (h), AGF (u), OB (u), RFC (h)
Horsens (27P)-> SIF (u), OB (h), FCK (u), BIF (h), EFB (u)
Randers (32P) -> OB (u), FCM (h), SIF (u), AGF (h), SJE (u)

Ud fra dette, vil jeg tro at Sønderjyske ryger ud af top 6, Horsens ryger længere ned på tabellen, og Lyngby får også svært, men ender med os i top 6.
Tror godt vi kan ende med en 5 plads (uden at jinxe det) hvis de får købt rigtigt ind, og Wieghorst får kørt en masse gejst ind i truppen.
Derudover kan jeg godt li vores optakt i forhold til de hold vi skal møde.
Men alt i alt er det vigtigt at vi som min. slår AGF i den første kamp, for at give lidt motivation og selvtillid i truppen igen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af le Cid » 5. jan 2017, 12:45

Én kamp af gangen!!!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Pastorius » 5. jan 2017, 12:59

le Cid skrev:Én kamp af gangen!!!
Præcis - og gerne en af vores egne. Det stemmer dårligt overens med AaB's værdigrundlag, at gøre noget effektivt ved at påvirke resultaterne i andre holds kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af NIN » 5. jan 2017, 13:30

Pastorius skrev:
le Cid skrev:Én kamp af gangen!!!
Præcis - og gerne en af vores egne. Det stemmer dårligt overens med AaB's værdigrundlag, at gøre noget effektivt ved at påvirke resultaterne i andre holds kampe.
Pep Guardiola afslørede efter sit exit fra FC Barcelona, at der var den hemmelige trylledrik, at de altid tog tre kampe af gangen. To af deres egne og en fra en af modstanderne.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Flower » 5. jan 2017, 13:41

NIN skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev:Én kamp af gangen!!!
Præcis - og gerne en af vores egne. Det stemmer dårligt overens med AaB's værdigrundlag, at gøre noget effektivt ved at påvirke resultaterne i andre holds kampe.
Pep Guardiola afslørede efter sit exit fra FC Barcelona, at der var den hemmelige trylledrik, at de altid tog tre kampe af gangen. To af deres egne og en fra en af modstanderne.
Det er også rimlig fedt, hvis man har spillere som Messi til rådighed. Én kamp af gangen, por favor.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 5. jan 2017, 14:26

Pastorius skrev:
le Cid skrev:Én kamp af gangen!!!
Præcis - og gerne en af vores egne. Det stemmer dårligt overens med AaB's værdigrundlag, at gøre noget effektivt ved at påvirke resultaterne i andre holds kampe.
Så må de altså gøre den vinterpause kortere, hvis de vil undgå vores ukontrollerbare behov for at se AaB komme nærmere et mesterskabsslutspil. Vi har ventet i evigheder, og der er stadig 45 dage tilbage!

Jeg skal ikke være for fin til at indrømme, at jeg selv har vurderet alle kampes udfald i de resterende 5 runder (jeg er dog notorisk kendt for at være jubeloptimist og tage fejl i mine forudsigelser, men denne gang tror jeg på det ;-), og det ender med følgende stilling efter 26 runder:

FCK 68
Brøndby 52
Ikast 43
Randers 41
Lyngby 38
AaB 37
--------------------
SønderjyskE 36
Horsens 31
AGF 31
Nordsjælland 29
Silkeborg 25
OB 23
Esbjerg 21
Viborg 19

Men jeg vil nu give dig ret i, at hvis det var noget man gjorde i i klubben, så ville det være et skråplan.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af MrBangDK » 5. jan 2017, 14:28

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev:Én kamp af gangen!!!
Præcis - og gerne en af vores egne. Det stemmer dårligt overens med AaB's værdigrundlag, at gøre noget effektivt ved at påvirke resultaterne i andre holds kampe.
Så må de altså gøre den vinterpause kortere, hvis de vil undgå vores ukontrollerbare behov for at se AaB komme nærmere et mesterskabsslutspil. Vi har ventet i evigheder, og der er stadig 45 dage tilbage!

Jeg skal ikke være for fin til at indrømme, at jeg selv har vurderet alle kampes udfald i de resterende 5 runder (jeg er dog notorisk kendt for at være jubeloptimist og tage fejl i mine forudsigelser, men denne gang tror jeg på det ;-), og det ender med følgende stilling efter 26 runder:

FCK 68
Brøndby 52
Ikast 43
Randers 41
Lyngby 38
AaB 37
--------------------
SønderjyskE 36
Horsens 31
AGF 31
Nordsjælland 29
Silkeborg 25
OB 23
Esbjerg 21
Viborg 19

Men jeg vil nu give dig ret i, at hvis det var noget man gjorde i i klubben, så ville det være et skråplan.
Det minder ubehageligt meget om Mike80's expected points!! :o
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 5. jan 2017, 14:33

MrBangDK skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev:Én kamp af gangen!!!
Præcis - og gerne en af vores egne. Det stemmer dårligt overens med AaB's værdigrundlag, at gøre noget effektivt ved at påvirke resultaterne i andre holds kampe.
Så må de altså gøre den vinterpause kortere, hvis de vil undgå vores ukontrollerbare behov for at se AaB komme nærmere et mesterskabsslutspil. Vi har ventet i evigheder, og der er stadig 45 dage tilbage!

Jeg skal ikke være for fin til at indrømme, at jeg selv har vurderet alle kampes udfald i de resterende 5 runder (jeg er dog notorisk kendt for at være jubeloptimist og tage fejl i mine forudsigelser, men denne gang tror jeg på det ;-), og det ender med følgende stilling efter 26 runder:

FCK 68
Brøndby 52
Ikast 43
Randers 41
Lyngby 38
AaB 37
--------------------
SønderjyskE 36
Horsens 31
AGF 31
Nordsjælland 29
Silkeborg 25
OB 23
Esbjerg 21
Viborg 19

Men jeg vil nu give dig ret i, at hvis det var noget man gjorde i i klubben, så ville det være et skråplan.
Det minder ubehageligt meget om Mike80's expected points!! :o
Hvem er han?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af MrBangDK » 5. jan 2017, 14:37

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
MrBangDK skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev:Én kamp af gangen!!!
Præcis - og gerne en af vores egne. Det stemmer dårligt overens med AaB's værdigrundlag, at gøre noget effektivt ved at påvirke resultaterne i andre holds kampe.
Så må de altså gøre den vinterpause kortere, hvis de vil undgå vores ukontrollerbare behov for at se AaB komme nærmere et mesterskabsslutspil. Vi har ventet i evigheder, og der er stadig 45 dage tilbage!

Jeg skal ikke være for fin til at indrømme, at jeg selv har vurderet alle kampes udfald i de resterende 5 runder (jeg er dog notorisk kendt for at være jubeloptimist og tage fejl i mine forudsigelser, men denne gang tror jeg på det ;-), og det ender med følgende stilling efter 26 runder:

FCK 68
Brøndby 52
Ikast 43
Randers 41
Lyngby 38
AaB 37
--------------------
SønderjyskE 36
Horsens 31
AGF 31
Nordsjælland 29
Silkeborg 25
OB 23
Esbjerg 21
Viborg 19

Men jeg vil nu give dig ret i, at hvis det var noget man gjorde i i klubben, så ville det være et skråplan.
Det minder ubehageligt meget om Mike80's expected points!! :o
Hvem er han?
en plastik FCM fyr, som bruger mere tid herinde end på Ulvegraven...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Pastorius » 5. jan 2017, 14:53

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Pastorius skrev:
le Cid skrev:Én kamp af gangen!!!
Præcis - og gerne en af vores egne. Det stemmer dårligt overens med AaB's værdigrundlag, at gøre noget effektivt ved at påvirke resultaterne i andre holds kampe.
Så må de altså gøre den vinterpause kortere, hvis de vil undgå vores ukontrollerbare behov for at se AaB komme nærmere et mesterskabsslutspil. Vi har ventet i evigheder, og der er stadig 45 dage tilbage!

Jeg skal ikke være for fin til at indrømme, at jeg selv har vurderet alle kampes udfald i de resterende 5 runder (jeg er dog notorisk kendt for at være jubeloptimist og tage fejl i mine forudsigelser, men denne gang tror jeg på det ;-), og det ender med følgende stilling efter 26 runder:

FCK 68
Brøndby 52
Ikast 43
Randers 41
Lyngby 38
AaB 37
--------------------
SønderjyskE 36
Horsens 31
AGF 31
Nordsjælland 29
Silkeborg 25
OB 23
Esbjerg 21
Viborg 19

Men jeg vil nu give dig ret i, at hvis det var noget man gjorde i i klubben, så ville det være et skråplan.
Hvert år, når næste sæsons turneringsplan bliver offentliggjort, skimmer jeg hurtigt kampene igennem, og (i den gamle struktur) endte jeg altid med at 33 kampe og 99 point til AaB, når jeg prøvede at være så objektiv som jeg kunne. MEn jeg nøjedes med at kigge på vores egne og kmape, og kunne de røde pikhoveder tage sig sammen og leve op til mine forventninger, så kunne det også være forholdsvis ligegyldigt, hvordan det gik i de resterende kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 5. jan 2017, 14:54

MrBangDK skrev:
en plastik FCM fyr, som bruger mere tid herinde end på Ulvegraven...
Det er vel heller ikke helt usandsynligt, at de efter en lang vinterpause vender deres form og vinder hjemme mod Viborg, Lyngby og Nordsjælland og spiller uafgjort ude mod Randers og os. Men det kunne være fedt, hvis de fortsatte deres resultater fra afslutningen på efteråret.
Måske jeg alligevel har overvurderet dem lidt, og vurderet dem udfra tidligere tider. Det er sjældent, at jeg ser andre superligakampe end vores egne.

Min optælling er også lidt for sjov. Det var en overspringshandling, som jeg lavede for et par uger siden.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 5. jan 2017, 15:02

Pastorius skrev:
Hvert år, når næste sæsons turneringsplan bliver offentliggjort, skimmer jeg hurtigt kampene igennem, og (i den gamle struktur) endte jeg altid med at 33 kampe og 99 point til AaB, når jeg prøvede at være så objektiv som jeg kunne. MEn jeg nøjedes med at kigge på vores egne og kmape, og kunne de røde pikhoveder tage sig sammen og leve op til mine forventninger, så kunne det også være forholdsvis ligegyldigt, hvordan det gik i de resterende kampe.
Jeg er jo faktisk enig med dig i en-kamp-ad-gangen-parolen. Det er bare så frustrerende ikke at kunne gøre noget her i vinterpausen. Når sæsonen er i gang er det i det mindste kun en uges tid man skal vente, og så kan man tage på stadion eller sidde og råbe foran tv'et. Nu kan man kun klikke sig ind på bold.dk's superligastilling hver anden dag, men den synes ikke rigtigt at ændre sig noget!

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Lindvang » 5. jan 2017, 15:48

Nej.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Brodernumsi » 5. jan 2017, 17:26

Der skal ske mirakler med vores hold, hvis vi skal kunne hente 4 point på 5 kampe.. Men hvis vi køber en bomber, der sparker det hele ind, så kan det selvfølgelig godt nås.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jan 2017, 17:46

Brodernumsi skrev:Der skal ske mirakler med vores hold, hvis vi skal kunne hente 4 point på 5 kampe.. Men hvis vi køber en bomber, der sparker det hele ind, så kan det selvfølgelig godt nås.
Jeg synes det er voldsomt ligefrem at kalde det mirakler, det er trods alt ikke tophold vi skal hente point på, men kaosramte Sønderjyske og overpræsterende Lyngby... jeg tror godt at 3 sejre kan være nok.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Breezer » 5. jan 2017, 21:29

Jesper Schmidt skrev:
Brodernumsi skrev:Der skal ske mirakler med vores hold, hvis vi skal kunne hente 4 point på 5 kampe.. Men hvis vi køber en bomber, der sparker det hele ind, så kan det selvfølgelig godt nås.
Jeg synes det er voldsomt ligefrem at kalde det mirakler, det er trods alt ikke tophold vi skal hente point på, men kaosramte Sønderjyske og overpræsterende Lyngby... jeg tror godt at 3 sejre kan være nok.
Præcis, det er ikke som i en mesterskabskamp, da der bliver smidt flere point her i midten af rækken. Når det er sagt, så bliver det bare ekstremt vigtigt at vinde første kamp, så Sønderjyske og Lyngby i den grad kan mærke de bliver pustet i nakken. For taber vi den første kan der være 7 point op, og så er vi færdige.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af Elscorpio » 19. jan 2017, 14:05

Det hele afhænger af hvad Wieghorst kan gøre ved holdet, samt om vi får nogle forstærkninger i forhold til de spillere der forlod os sidste sommer.

Gaarde og Wieghorst skal bevise deres værd sammen nu. Ellers er de begge to ikke deres job værdig i forhold til målsætningen.

HJEMME
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. jan 2017, 14:02

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af HJEMME » 19. jan 2017, 14:12

Elscorpio skrev:Det hele afhænger af hvad Wieghorst kan gøre ved holdet, samt om vi får nogle forstærkninger i forhold til de spillere der forlod os sidste sommer.
Enig-knappen trykket helt i bund! Tror også, det afhænger lidt af, om vi får skrabet flere point sammen end mindst otte andre hold.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af N » 19. jan 2017, 16:40

Elscorpio skrev:Det hele afhænger af hvad Wieghorst kan gøre ved holdet, samt om vi får nogle forstærkninger i forhold til de spillere der forlod os sidste sommer.

Gaarde og Wieghorst skal bevise deres værd sammen nu. Ellers er de begge to ikke deres job værdig i forhold til målsætningen.
Så selvom vi med Wieghorst vandt de næste 5 kampe og vi stadig ikke kommer i top6 så er han ikke værdig iflg din logik?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kommer AaB i top 6??

Indlæg af FIDEL » 19. jan 2017, 17:26

Jeg ser os kun få 7-8 points i de sidste 5 kampe. Så jeg tror ikke rigtigt på det...

Besvar