Ideal opstilling til ny start

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Ideal opstilling til ny start

Indlæg af 9000AaB » 9. feb 2017, 11:34

Hej alle,

Kan se mange snakker om opstillinger rundt omkring og tipsbladet har dette som ideal opstilling
(4-2-3-1)
Larsen
Kristensen - Holgerson - Pedersen - Ahlman
Würtz - risgård
Bassogog - Meillinger - Flores
Sylvestr

Syntes den virker spændende men med få ændringer
(4-2-3-1)
Larsen
Mæhle - Blåbjerg - Pedersen - Ahlman
Würtz - Sloth/Risgård
BAssogog . Meillinger - Flores
Sylvestr/Pohl

eller
(4-3-3)
Larsen
Mæhle - Blåbjerg - Pedersen - Ahlman
Meillinger - Würtz - Sloth
Basso - Sylvestr/Pohl - Flores

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af KJ » 9. feb 2017, 11:47

Tror ikke Tipsbladet rent faktisk ser mange af AaB's opstartskampe, træninger m.v.

Oh well, baseret på opstarten, skadessituationen m.v. så jeg helst denne opstilling mod AGF:

Larsen.
Mæhle, Holgersson, Blåbjerg, Ahlmann.
Børsting, Würtz, Sloth.
Bassogog, Sylvestr, Thellufsen.

Basso, Larsen, Ahlmann, Würtz og Sylvestr må være selvskrevne. Mæhle burde også være tæt på selvskrevet. Derimod er der mange spørgsmålstegn på midten/kanterne. Synes ikke Flores ligner en, der er emre end 30% klar til superligaen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Martino » 9. feb 2017, 12:07

KJ skrev:Tror ikke Tipsbladet rent faktisk ser mange af AaB's opstartskampe, træninger m.v.

Oh well, baseret på opstarten, skadessituationen m.v. så jeg helst denne opstilling mod AGF:

Larsen.
Mæhle, Holgersson, Blåbjerg, Ahlmann.
Børsting, Würtz, Sloth.
Bassogog, Sylvestr, Thellufsen.

Basso, Larsen, Ahlmann, Würtz og Sylvestr må være selvskrevne. Mæhle burde også være tæt på selvskrevet. Derimod er der mange spørgsmålstegn på midten/kanterne. Synes ikke Flores ligner en, der er emre end 30% klar til superligaen.
Enig. Jeg kunne faktisk godt se Thellufsen starte første kamp. Vi bliver klogere mandag er jeg sikker på. Og jeg er ikke synderlig imponeret af Tipsbladet dækning for tiden. Ihvertfald ikke dækningen af AaB. Her vil jeg nok kigge Nordjyskes vej.
Jeg savner Winsnes

seamann

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af seamann » 9. feb 2017, 12:15

KJ skrev:Tror ikke Tipsbladet rent faktisk ser mange af AaB's opstartskampe, træninger m.v.

Oh well, baseret på opstarten, skadessituationen m.v. så jeg helst denne opstilling mod AGF:

Larsen.
Mæhle, Holgersson, Blåbjerg, Ahlmann.
Børsting, Würtz, Sloth.
Bassogog, Sylvestr, Thellufsen.

Basso, Larsen, Ahlmann, Würtz og Sylvestr må være selvskrevne. Mæhle burde også være tæt på selvskrevet. Derimod er der mange spørgsmålstegn på midten/kanterne. Synes ikke Flores ligner en, der er emre end 30% klar til superligaen.
Sloth ser da bestemt heller ikke ud til at være klar til en startplads.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af aaballday » 9. feb 2017, 12:24

Det er jo en idealopstilling uden forbehold for skader mv. I den kontekst synes jeg den ser spændende ud. Kristensen skal spille i stedet for Mæhle hvis vi spiller med både Flores og bass. Mæhle er simpelthen for offensiv og dårlig defensivt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af troelsh » 9. feb 2017, 12:34

Vi har prøvet mange forskellige opstillinger, men jeg håber egentlig vi vender tilbage til at spille med to angribere. Ideal opstillingen ud fra nuværende trup er derfor imo:



Man kunne også sætte Magnus ind som 8'er, men han kommer bare ikke med noget offensivt, hvor vi i forvejen har store problemer med at skabe chancer, derfor har jeg sat Thellufsen ind centralt, fordi han har imponeret meget i opstarten og jeg tror han kunne fungere godt som 8'er, han har i hvert fald mere fysik end Sloth der ikke har set super godt ud i opstarten.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Kokkefar » 9. feb 2017, 12:42

troelsh skrev:Vi har prøvet mange forskellige opstillinger, men jeg håber egentlig vi vender tilbage til at spille med to angribere. Ideal opstillingen ud fra nuværende trup er derfor imo:



Man kunne også sætte Magnus ind som 8'er, men han kommer bare ikke med noget offensivt, hvor vi i forvejen har store problemer med at skabe chancer, derfor har jeg sat Thellufsen ind centralt, fordi han har imponeret meget i opstarten og jeg tror han kunne fungere godt som 8'er, han har i hvert fald mere fysik end Sloth der ikke har set super godt ud i opstarten.
Thellufsen skal ikke spille centralt. I yderste nødstilfælde som offensiv med to bag sig. Men han er kant.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Kokkefar » 9. feb 2017, 12:55

9000AaB skrev:
Syntes den virker spændende men med få ændringer
(4-2-3-1)
Larsen
Mæhle - Blåbjerg - Pedersen - Ahlman
Würtz - Sloth/Risgård
BAssogog . Meillinger - Flores
Sylvestr/Pohl
Den opstilling dér burde altså kunne spille sig i top 6. Den ser virkelig spændende ud... på papiret i det mindste.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af FIDEL » 9. feb 2017, 13:10

Jeg synes helt klart at Børsting skal starte inde imod AGF. Vi bliver ganske enkelt mast fysisk, hvis vi stiller med både Sloth, Meilinger/MC samt Bassogog, Flores og Sylvestr.
Endvidere må man formode at banen ikke er særligt god. Og med vores nye træner og spillestil tror jeg det bliver en meget svær kamp, og jeg bliver overrasket hvis vi ender med alt andet end et nederlag, særligt fordi vi ser tandløse ud offensivt.
Men med en kompakt opstilling og tillid til Bassogog, Flores og Sylvestr, så kan vi måske slippe afsted med point/s.

Jeg håber på denne opstilling:
Larsen
Mæhle-Holger-Blåbjerg-Ahlmann

Würtz-Risgaard

Bassogog-Børsting-Flores

Sylvestr/Pohl

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af aaballday » 9. feb 2017, 13:33

FIDEL skrev:Jeg synes helt klart at Børsting skal starte inde imod AGF. Vi bliver ganske enkelt mast fysisk, hvis vi stiller med både Sloth, Meilinger/MC samt Bassogog, Flores og Sylvestr.
Endvidere må man formode at banen ikke er særligt god. Og med vores nye træner og spillestil tror jeg det bliver en meget svær kamp, og jeg bliver overrasket hvis vi ender med alt andet end et nederlag, særligt fordi vi ser tandløse ud offensivt.
Men med en kompakt opstilling og tillid til Bassogog, Flores og Sylvestr, så kan vi måske slippe afsted med point/s.

Jeg håber på denne opstilling:
Larsen
Mæhle-Holger-Blåbjerg-Ahlmann

Würtz-Risgaard

Bassogog-Børsting-Flores

Sylvestr/Pohl
Du kan håbe nok så meget. Risgård bliver ikke klar iflg Wieghorst. Pohl ikke klar til at starte inde endnu

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Arendt » 9. feb 2017, 13:33

FIDEL skrev:Jeg synes helt klart at Børsting skal starte inde imod AGF. Vi bliver ganske enkelt mast fysisk, hvis vi stiller med både Sloth, Meilinger/MC samt Bassogog, Flores og Sylvestr.
Endvidere må man formode at banen ikke er særligt god. Og med vores nye træner og spillestil tror jeg det bliver en meget svær kamp, og jeg bliver overrasket hvis vi ender med alt andet end et nederlag, særligt fordi vi ser tandløse ud offensivt.
Men med en kompakt opstilling og tillid til Bassogog, Flores og Sylvestr, så kan vi måske slippe afsted med point/s.

Jeg håber på denne opstilling:
Larsen
Mæhle-Holger-Blåbjerg-Ahlmann

Würtz-Risgaard

Bassogog-Børsting-Flores

Sylvestr/Pohl
Med Risgårds skade er mit bud:

Larsen

Mæhle-Holger-Blåbjerg-Ahlmann

Würtz-Sloth

Bassogog-Meilinger-Flores

Sylvestr
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Martino » 9. feb 2017, 13:42

Kokkefar skrev:
troelsh skrev:Vi har prøvet mange forskellige opstillinger, men jeg håber egentlig vi vender tilbage til at spille med to angribere. Ideal opstillingen ud fra nuværende trup er derfor imo:



Man kunne også sætte Magnus ind som 8'er, men han kommer bare ikke med noget offensivt, hvor vi i forvejen har store problemer med at skabe chancer, derfor har jeg sat Thellufsen ind centralt, fordi han har imponeret meget i opstarten og jeg tror han kunne fungere godt som 8'er, han har i hvert fald mere fysik end Sloth der ikke har set super godt ud i opstarten.
Thellufsen skal ikke spille centralt. I yderste nødstilfælde som offensiv med to bag sig. Men han er kant.
Jeg er for sin vis enig, men jeg tror på sigt godt han kan lære at spille 8er - har også spillet der på U hold indimellem. Han fylder faktisk en del rent fysisk. Kan tackle og heade. Men han er god som kantspiller.
Jeg savner Winsnes

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Arendt » 9. feb 2017, 14:33

Martino skrev:
Kokkefar skrev:
troelsh skrev:Vi har prøvet mange forskellige opstillinger, men jeg håber egentlig vi vender tilbage til at spille med to angribere. Ideal opstillingen ud fra nuværende trup er derfor imo:



Man kunne også sætte Magnus ind som 8'er, men han kommer bare ikke med noget offensivt, hvor vi i forvejen har store problemer med at skabe chancer, derfor har jeg sat Thellufsen ind centralt, fordi han har imponeret meget i opstarten og jeg tror han kunne fungere godt som 8'er, han har i hvert fald mere fysik end Sloth der ikke har set super godt ud i opstarten.
Thellufsen skal ikke spille centralt. I yderste nødstilfælde som offensiv med to bag sig. Men han er kant.
Jeg er for sin vis enig, men jeg tror på sigt godt han kan lære at spille 8er - har også spillet der på U hold indimellem. Han fylder faktisk en del rent fysisk. Kan tackle og heade. Men han er god som kantspiller.
Jeg mener, at han fylder for lidt defensivt på den centrale midtbane på nuværende tidspunkt. Han kan godt spille der på sigt, men modsat synes jeg også, at Sloth, Børsting og Abildgaard står foran på 8'er positionen.

Med hans gennembrudskraft og kreativitet synes jeg, at kanten er hans bedste position og hans bedste mulighed for at få et gennembrud i AaB.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Yankee » 9. feb 2017, 15:29



Jeg håber vi holder Bassogog centralt når vi ikke har bolden, så vi kan sætte ham bedre i scene når vi slår omstillinger. Derudover håber jeg vi tør stille med Sloth som 8'er. Pohl over Sylvestr fordi vi skal have ekstremt høj intensitet i presspillet i 90 minutter og jeg tror ikke Sylvestr holder mere end 60 minutter. Vi skal helst ikke have for mange "forhåndskonterede" udskiftninger.

Ift. gameplan håber jeg vi har modet til at holde vores bagkæde ekstremt højt og lægge et helbanepres i hvert fald de første 20-30 minutter. Derigennem kan vi forhåbentlig skabe nogle bolderobringer og sætte vores dygtige omstillingsspillere i scene derfra. Når vi er i etableret angreb skal vi være ultra-tålmodige, men stadig køre bolden rundt i så højt et tempo at de ikke kan lægge det fysiske pres, som de så gerne vil.

Det er en stor opgave, men jeg håber vi tør spille kampen på vores egne præmisser og ikke giver dem lov til at gøre kampen til en duel/indlægs-kamp som de vil vinde 9/10 gange.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Lindvang » 9. feb 2017, 17:49

Det er mig en gåde, at vi er sunket så dybt, at en spiller som mega-pøleren Børsting bliver nævnt til idealopstillingen (ja, det er i ét ord). Manden har jo generelt ikke niveau til superligaen og evner jo ikke andet end at mosle.

Det kan godt være, at visioner ikke er AaB's varemærke i disse år, men kunne de så ikke i det mindste stadig eksistere blandt klubbens fans?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Halil » 9. feb 2017, 18:07

Lindvang skrev:Det er mig en gåde, at vi er sunket så dybt, at en spiller som mega-pøleren Børsting bliver nævnt til idealopstillingen (ja, det er i ét ord). Manden har jo generelt ikke niveau til superligaen og evner jo ikke andet end at mosle.

Det kan godt være, at visioner ikke er AaB's varemærke i disse år, men kunne de så ikke i det mindste stadig eksistere blandt klubbens fans?
Godt brølt, søster!

Børsting bør max være backup til højreback.
Uden Synd Ingen Frelse

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Sønderhof » 9. feb 2017, 18:14

Lindvang skrev:Det er mig en gåde, at vi er sunket så dybt, at en spiller som mega-pøleren Børsting bliver nævnt til idealopstillingen (ja, det er i ét ord). Manden har jo generelt ikke niveau til superligaen og evner jo ikke andet end at mosle.

Det kan godt være, at visioner ikke er AaB's varemærke i disse år, men kunne de så ikke i det mindste stadig eksistere blandt klubbens fans?
Synes du er hård ved Børsting. Han har mangler, men han er ung, og præsterede en flot afslutning på efteråret.

Det der især kendetegner Børsting, er at han altid yder 100% procent, hvilket man ikke kan tage for givet, når Meilinger, Flores og Sloth er på banen.

I en idealopstilling er Børsting ikke med, men skal vi være realistiske, mener jeg vi har bedre chancer med ham på banen i stedet for én af de tre førnævnte.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Lindvang » 9. feb 2017, 18:39

Sønderhof skrev:
Lindvang skrev:Det er mig en gåde, at vi er sunket så dybt, at en spiller som mega-pøleren Børsting bliver nævnt til idealopstillingen (ja, det er i ét ord). Manden har jo generelt ikke niveau til superligaen og evner jo ikke andet end at mosle.

Det kan godt være, at visioner ikke er AaB's varemærke i disse år, men kunne de så ikke i det mindste stadig eksistere blandt klubbens fans?
Synes du er hård ved Børsting. Han har mangler, men han er ung, og præsterede en flot afslutning på efteråret.

Det der især kendetegner Børsting, er at han altid yder 100% procent, hvilket man ikke kan tage for givet, når Meilinger, Flores og Sloth er på banen.

I en idealopstilling er Børsting ikke med, men skal vi være realistiske, mener jeg vi har bedre chancer med ham på banen i stedet for én af de tre førnævnte.
Jeg yder også altid 100% - det berettiger mig vel ikke til en startplads på AaB's superligahold? Selvom jeg kan pøle.
Han har snart været i førsteholdstruppen i 3 år; hvis han var god nok, var han vel stamspiller. Han har ikke andet end mangler ift superligaen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Sønderhof » 9. feb 2017, 18:56

Lindvang skrev:
Sønderhof skrev:
Lindvang skrev:Det er mig en gåde, at vi er sunket så dybt, at en spiller som mega-pøleren Børsting bliver nævnt til idealopstillingen (ja, det er i ét ord). Manden har jo generelt ikke niveau til superligaen og evner jo ikke andet end at mosle.

Det kan godt være, at visioner ikke er AaB's varemærke i disse år, men kunne de så ikke i det mindste stadig eksistere blandt klubbens fans?
Synes du er hård ved Børsting. Han har mangler, men han er ung, og præsterede en flot afslutning på efteråret.

Det der især kendetegner Børsting, er at han altid yder 100% procent, hvilket man ikke kan tage for givet, når Meilinger, Flores og Sloth er på banen.

I en idealopstilling er Børsting ikke med, men skal vi være realistiske, mener jeg vi har bedre chancer med ham på banen i stedet for én af de tre førnævnte.
Jeg yder også altid 100% - det berettiger mig vel ikke til en startplads på AaB's superligahold? Selvom jeg kan pøle.
Han har snart været i førsteholdstruppen i 3 år; hvis han var god nok, var han vel stamspiller. Han har ikke andet end mangler ift superligaen.
Skal vi ikke prøve at hæve niveauet lidt, inden trollerne invadere tråden?!

Det jeg forsøger at sige, er at jeg langt hellere vil have et hold bestående af 11 Børsting'er fremfor 11 Flores'er, hvis de præstationer vi så i november og december samt i opstarten, som udgangspunkt for deres niveau.

Flores og Sloth, er medgangsspillere med et topniveau der er godt nok til de store ligaer. Det bliver Børsting aldrig. Men så længe de to og Meilinger levere så pauvre indsatse som vi så i efteråret, er man hamrende naiv, hvis man tror man kan vinde kampe med de tre på banen samtidig!

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Lindvang » 9. feb 2017, 19:05

Sønderhof skrev:
Lindvang skrev:
Sønderhof skrev:
Lindvang skrev:Det er mig en gåde, at vi er sunket så dybt, at en spiller som mega-pøleren Børsting bliver nævnt til idealopstillingen (ja, det er i ét ord). Manden har jo generelt ikke niveau til superligaen og evner jo ikke andet end at mosle.

Det kan godt være, at visioner ikke er AaB's varemærke i disse år, men kunne de så ikke i det mindste stadig eksistere blandt klubbens fans?
Synes du er hård ved Børsting. Han har mangler, men han er ung, og præsterede en flot afslutning på efteråret.

Det der især kendetegner Børsting, er at han altid yder 100% procent, hvilket man ikke kan tage for givet, når Meilinger, Flores og Sloth er på banen.

I en idealopstilling er Børsting ikke med, men skal vi være realistiske, mener jeg vi har bedre chancer med ham på banen i stedet for én af de tre førnævnte.
Jeg yder også altid 100% - det berettiger mig vel ikke til en startplads på AaB's superligahold? Selvom jeg kan pøle.
Han har snart været i førsteholdstruppen i 3 år; hvis han var god nok, var han vel stamspiller. Han har ikke andet end mangler ift superligaen.
Skal vi ikke prøve at hæve niveauet lidt, inden trollerne invadere tråden?!

Det jeg forsøger at sige, er at jeg langt hellere vil have et hold bestående af 11 Børsting'er fremfor 11 Flores'er, hvis de præstationer vi så i november og december samt i opstarten, som udgangspunkt for deres niveau.

Flores og Sloth, er medgangsspillere med et topniveau der er godt nok til de store ligaer. Det bliver Børsting aldrig. Men så længe de to og Meilinger levere så pauvre indsatse som vi så i efteråret, er man hamrende naiv, hvis man tror man kan vinde kampe med de tre på banen samtidig!
Jeg ved ikke, hvem der invaderer hvem (ud over USA). Men jeg kan konstatere, at vi er uenige - og nej, et hold bestående af 11 Børstinger ville ikke kunne slå det andet. Det ville jo bare pøle rundt.

Med andre ord: At "yde 100%" er et lorteargument, for det kan man jo forvente af professionelle fodboldspillere. Det er jo desuden trænerens opgave. Ligesom det er trænerens opgave netop og få topniveauet frem og vedligeholde det hos spillerne.

Besvar