Ideal opstilling til ny start

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af frederikshavneren » 13. feb 2017, 01:11

Hovedet skrev:
Martino skrev:
Lindvang skrev:
Martino skrev:
Lindvang skrev:
seamann skrev:
Pøler, toppen af lorteargumenter, for nu at blive i det latrinære sprogbrug.
Der er intet latrinært i at pøle. Det er heller ikke et lorteargument, da det modsat dine er ret præcist.
Hold kæft hvor er det irriterende at skulle læse/scrolle sig igennem debat på dette niveau. Step nu lige op Lindvang. Pøle, arbejdsiver, arbejdsevne, 100procent who cares. Tror alle er med på hvad det henledes til når snakken omhandler Børsting. Han løber meget og kæmper for det, men er ikke så visionær i sit spil. Jeg ser ikke det store lys i ham, men i en slåskamp mod GF i februarmåned, er han måske et bedre valg end Flores som er ude af form(rent fysisk). Måske en opstilling med begge på bænken kan komme i spil også.
Jeg er bare træt af en ukvalificeret debat med tomme floskler, som reelt ikke har noget indhold. Det bliver decimeret til FCM/sportsjournalister, når man på den måde ikke tilføjer noget substantielt, men bare kaster om sig med klichéer - det er sådan set blot det, jeg opponerer mod.

Men tilbage til Børsting vs. en mere teknisk spiller: Jeg anerkender, at Børsting løber rundt og slås. Det er såmænd også fint nok, men det skulle meget gerne gå hånd i hånd med en eller anden form for teknisk formåen for at være andet end fyldstof.
Jeg anerkender også, at Flores formodentlig ikke er særlig skarp på en februarbane.
Forskellen er bare, at der skal én god aktion til fra fx Flores, og det kan udløse et mål. Børsting kan pøle og mosle i timevis, uden at det ændrer noget som helst på kampens udfald.
Og der er vi HELT enige. Jeg vil også langt hellere tabe med tekniske typer end at spille AGF bold med primitive spilmønstre. Samme grund til jeg mistede opbakningen til Lars.
Hellere tabe med tekniske typer? Sådan som vi har gjort det i et år nu med gabende tomme tribuner og rekordlav opbakning til følge? Vi har spillet miserabelt i 100 år og har vel dårligt skabt en eneste målchance i hele optakten til en sæson, der begynder om en uge. Sandheden er nok snarere, at vi har et hold, der ikke har megen fysisk styrke - og beklageligvis heller ikke teknik til opveje den mangel. Så sgu da hellere et fysisk stærkt hold, der rent faktisk kunne vinde nogle kampe.
Det er meget bekymrende at vi har så store problemer med at skabe chancer, men en del af forklaringen er at vi har manglet en del af de kreative spillere i opstartsfasen. Bassogog har misset opstarten, Ene er skadet og Risgård har ligeledes haft skadesproblemer. Flores er ikke i form og det har præget hans spil og Sloth ligner en spiller der er milevidt fra den midtbane profil han engang var. Samtidig har vi en langsom østrigsk hyldevare som ikke bidrager med meget andet end gode dødbolde.

Jeg tror imidlertid at de offensive kvaler er mere strukturelt betinget end skader og manglende form. Som jeg ser det har vi problemer med at iscenesætte de offensive spillere, vi har i lang tid spillet langsomt, omstændigt og med mange berøringer hvilket alt andet lige har givet dårlige arbejdsbetingelser for offensiven.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. feb 2017, 12:42

FIDEL skrev:
birk skrev:Det ord har ellers været anvendt i mange år i serie fodbold .Vil tro det er blevet anvendt på divisions hold også
Hmmm det er gået min næse forbi.
At pøle er et velkendt begreb i fodbold som alle ved hvad betyder. Det er klart defineret.
Derimod ved ingen hvad det betyder at yde 100%.

Hvis man ikke vidste bedre skulle man næsten tro at børnehavernes "omvendt-dag" havde nået debatsiden :S
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af NIN » 13. feb 2017, 12:55

Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:
birk skrev:Det ord har ellers været anvendt i mange år i serie fodbold .Vil tro det er blevet anvendt på divisions hold også
Hmmm det er gået min næse forbi.
At pøle er et velkendt begreb i fodbold som alle ved hvad betyder. Det er klart defineret.
Derimod ved ingen hvad det betyder at yde 100%.

Hvis man ikke vidste bedre skulle man næsten tro at børnehavernes "omvendt-dag" havde nået debatsiden :S
I følge John C Holmes biografien Pøl og yd 100% - hvergang. Så er begge dele muligt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. feb 2017, 13:00

NIN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:
birk skrev:Det ord har ellers været anvendt i mange år i serie fodbold .Vil tro det er blevet anvendt på divisions hold også
Hmmm det er gået min næse forbi.
At pøle er et velkendt begreb i fodbold som alle ved hvad betyder. Det er klart defineret.
Derimod ved ingen hvad det betyder at yde 100%.

Hvis man ikke vidste bedre skulle man næsten tro at børnehavernes "omvendt-dag" havde nået debatsiden :S
I følge John C Holmes biografien Pøl og yd 100% - hvergang. Så er begge dele muligt.
Selvfølgelig. Alt er muligt hvis man har det "rette udstyr" :kiss:

Jeg undrede mig blot over at begrebet "pøle" skulle være mere forståeligt end at "yde 100%".
Janteloven eksisterer IKKE!

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Lindvang » 13. feb 2017, 13:26

Køllen I Møllen skrev:
NIN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:
birk skrev:Det ord har ellers været anvendt i mange år i serie fodbold .Vil tro det er blevet anvendt på divisions hold også
Hmmm det er gået min næse forbi.
At pøle er et velkendt begreb i fodbold som alle ved hvad betyder. Det er klart defineret.
Derimod ved ingen hvad det betyder at yde 100%.

Hvis man ikke vidste bedre skulle man næsten tro at børnehavernes "omvendt-dag" havde nået debatsiden :S
I følge John C Holmes biografien Pøl og yd 100% - hvergang. Så er begge dele muligt.
Selvfølgelig. Alt er muligt hvis man har det "rette udstyr" :kiss:

Jeg undrede mig blot over at begrebet "pøle" skulle være mere forståeligt end at "yde 100%".
Selvfølgelig er det det. Jeg har selv hørt dig bruge det udtryk masser af gange, akkurat som de fleste nordjyder.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. feb 2017, 13:37

Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:
NIN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:
birk skrev:Det ord har ellers været anvendt i mange år i serie fodbold .Vil tro det er blevet anvendt på divisions hold også
Hmmm det er gået min næse forbi.
At pøle er et velkendt begreb i fodbold som alle ved hvad betyder. Det er klart defineret.
Derimod ved ingen hvad det betyder at yde 100%.

Hvis man ikke vidste bedre skulle man næsten tro at børnehavernes "omvendt-dag" havde nået debatsiden :S
I følge John C Holmes biografien Pøl og yd 100% - hvergang. Så er begge dele muligt.
Selvfølgelig. Alt er muligt hvis man har det "rette udstyr" :kiss:

Jeg undrede mig blot over at begrebet "pøle" skulle være mere forståeligt end at "yde 100%".
Selvfølgelig er det det. Jeg har selv hørt dig bruge det udtryk masser af gange, akkurat som de fleste nordjyder.
Jeg forstår udtrykket ganske udmærket. Det er ikke et jeg selv bruger. Og det er ikke min forståelse af de to klare udtryk jeg satte spørgsmålstegn ved, det var den stædige holdning at ordet "pøle" giver mere mening end "at yde 100%".

Det er i øvrigt først nu jeg ser at det var dig der var den "dumstædige" og så giver det hele mere mening :P
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af NIN » 13. feb 2017, 14:48

Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:
NIN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FIDEL skrev:
Hmmm det er gået min næse forbi.
At pøle er et velkendt begreb i fodbold som alle ved hvad betyder. Det er klart defineret.
Derimod ved ingen hvad det betyder at yde 100%.

Hvis man ikke vidste bedre skulle man næsten tro at børnehavernes "omvendt-dag" havde nået debatsiden :S
I følge John C Holmes biografien Pøl og yd 100% - hvergang. Så er begge dele muligt.
Selvfølgelig. Alt er muligt hvis man har det "rette udstyr" :kiss:

Jeg undrede mig blot over at begrebet "pøle" skulle være mere forståeligt end at "yde 100%".
Selvfølgelig er det det. Jeg har selv hørt dig bruge det udtryk masser af gange, akkurat som de fleste nordjyder.
Jeg forstår udtrykket ganske udmærket. Det er ikke et jeg selv bruger. Og det er ikke min forståelse af de to klare udtryk jeg satte spørgsmålstegn ved, det var den stædige holdning at ordet "pøle" giver mere mening end "at yde 100%".

Det er i øvrigt først nu jeg ser at det var dig der var den "dumstædige" og så giver det hele mere mening :P
At yde 100% ved alle hvad betyder, selv om det i bund og grund intet siger om kvaliteten af præstationen. En bolddreng kan også yde 100% det samme kan en målmand. Uden nogle af delene nødvendigvis er specielt godt. Det er lidt som at præstere over evne Kølle, det ved alle også hvad betyder ;)
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. feb 2017, 15:15

NIN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Lindvang skrev:
Køllen I Møllen skrev:
NIN skrev:
Køllen I Møllen skrev:
At pøle er et velkendt begreb i fodbold som alle ved hvad betyder. Det er klart defineret.
Derimod ved ingen hvad det betyder at yde 100%.

Hvis man ikke vidste bedre skulle man næsten tro at børnehavernes "omvendt-dag" havde nået debatsiden :S
I følge John C Holmes biografien Pøl og yd 100% - hvergang. Så er begge dele muligt.
Selvfølgelig. Alt er muligt hvis man har det "rette udstyr" :kiss:

Jeg undrede mig blot over at begrebet "pøle" skulle være mere forståeligt end at "yde 100%".
Selvfølgelig er det det. Jeg har selv hørt dig bruge det udtryk masser af gange, akkurat som de fleste nordjyder.
Jeg forstår udtrykket ganske udmærket. Det er ikke et jeg selv bruger. Og det er ikke min forståelse af de to klare udtryk jeg satte spørgsmålstegn ved, det var den stædige holdning at ordet "pøle" giver mere mening end "at yde 100%".

Det er i øvrigt først nu jeg ser at det var dig der var den "dumstædige" og så giver det hele mere mening :P
At yde 100% ved alle hvad betyder, selv om det i bund og grund intet siger om kvaliteten af præstationen. En bolddreng kan også yde 100% det samme kan en målmand. Uden nogle af delene nødvendigvis er specielt godt. Det er lidt som at præstere over evne Kølle, det ved alle også hvad betyder ;)
Jeg er skam helt enig i det hele. Også det sidste.
Jeg ved godt hvad begrebet betyder men synes bare det er fesent :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 13. feb 2017, 16:07

NIN skrev: At yde 100% ved alle hvad betyder, selv om det i bund og grund intet siger om kvaliteten af præstationen. En bolddreng kan også yde 100% det samme kan en målmand. Uden nogle af delene nødvendigvis er specielt godt. Det er lidt som at præstere over evne Kølle, det ved alle også hvad betyder ;)
Hold nu op! De fleste har nok en idé om, hvad det betyder ja, men det er hamrende upræcist. Tærsklen for hvornår vi hver især vurderer at nogen yder 100 % er mildest talt svingende. 100 % lægger (i min forståelse) op til, at en spiller giver ALT hvad han har i sig (hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet for nogen spiller i hele verden). Så hvis vi for eksemplets skyld beskriver Jimmy Nielsen, eller måske endda Ib Simonsen, som spillere, der ydede 100 %, så giver det sgu ikke mening at sige det samme om Børsting, med al respekt, i min forståelse af begrebet. Andre kan så være uenige, og det er fint, men så må man lige være parat til at definere, hvad man mener med det.
Man kan ikke bare forvente, at alle har den nøjagtigt samme forståelse af begreber. Når man støder på uenigheder, som der tydeligvis er her i tråden, så må man lige sige: "Med 100 % mener jeg ...".Og så kan debatten vende tilbage til at handle om emnet, i stedet for at blive kørt af sporet fordi begrebene betyder noget forskelligt for os hver især.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af FIDEL » 13. feb 2017, 17:10

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
NIN skrev: At yde 100% ved alle hvad betyder, selv om det i bund og grund intet siger om kvaliteten af præstationen. En bolddreng kan også yde 100% det samme kan en målmand. Uden nogle af delene nødvendigvis er specielt godt. Det er lidt som at præstere over evne Kølle, det ved alle også hvad betyder ;)
Hold nu op! De fleste har nok en idé om, hvad det betyder ja, men det er hamrende upræcist. Tærsklen for hvornår vi hver især vurderer at nogen yder 100 % er mildest talt svingende. 100 % lægger (i min forståelse) op til, at en spiller giver ALT hvad han har i sig (hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet for nogen spiller i hele verden). Så hvis vi for eksemplets skyld beskriver Jimmy Nielsen, eller måske endda Ib Simonsen, som spillere, der ydede 100 %, så giver det sgu ikke mening at sige det samme om Børsting, med al respekt, i min forståelse af begrebet. Andre kan så være uenige, og det er fint, men så må man lige være parat til at definere, hvad man mener med det.
Man kan ikke bare forvente, at alle har den nøjagtigt samme forståelse af begreber. Når man støder på uenigheder, som der tydeligvis er her i tråden, så må man lige sige: "Med 100 % mener jeg ...".Og så kan debatten vende tilbage til at handle om emnet, i stedet for at blive kørt af sporet fordi begrebene betyder noget forskelligt for os hver især.
Det er jo ikke raketvidenskab det her vel. At yde 100% er jo at fighte, kæmpe, have vilje og motivation samt energi til at give sig fuldt ud.
Det virker ikke til at alle spillere har netop DET i sig. Så hvordan i alverden man kan mene, at Pøle-udtrykket er et bedre og mere fodboldfagligt udtryk er fanme imponerende!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. feb 2017, 17:13

Denne tråd er 100% pølen... på den måde kun debatsiden kan udvikle en tråd til.

Jeg kan iøvrigt notere mig at den teknisk mindede træner Wieghorst, åbenbart ønsker mere pøl på holdet, eftersom Børsting vel ligner en starter mod AGF, med hans optræden i startopstillingen her til aften.

Er en pøler iøvrigt det samme som en mosler? Et andet udtryk Børsting har fået påklistret, som jeg sjældent ellers har hørt beskrive en fodboldspiller.

Jeg synes iøvrigt at Børsting var en af vore bedste i de sidste kampe i efteråret, hvor vi rent faktisk fik nogle point skrabet sammen, og har en forventning om at han tager fine skridt i foråret, efter en sikkert tiltrængt ferie og opstart som ikke har været så voldsomt optaget af U21 opgaver som sommeren.

Børsting er en spiller med power, og han er en af de ganske få vi har som kan løfte holdets energiniveau, hvilket jeg mener er en mangelvare i vores trup. Det kan i mine øjne være en lige så stor kvalitet som når Würtz løber solen sort, og en lige så vigtig ingrediens som at have de ekstremt teknisk dygtige spillere. Læg iøvrigt også mærke til hvor ofte han er involveret i situationer feltet. Han skal finde noget mere skarphed, men så kan han til gengæld i mine øjne blive en vigtig spiller fremadrettet. Børsting er desuden en af de spillere som ofte har været på banen i de perioder hvor vi rent faktisk har kunnet presse spillet op i modstanderens felt og offensivt set bedst ud i træningskampene. Mæhle er en anden, og vi har brug for energi som de to tilfører.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Provst i Brovst » 13. feb 2017, 17:31

Jesper Schmidt skrev:Denne tråd er 100% pølen... på den måde kun debatsiden kan udvikle en tråd til.

Jeg kan iøvrigt notere mig at den teknisk mindede træner Wieghorst, åbenbart ønsker mere pøl på holdet, eftersom Børsting vel ligner en starter mod AGF, med hans optræden i startopstillingen her til aften.

Er en pøler iøvrigt det samme som en mosler? Et andet udtryk Børsting har fået påklistret, som jeg sjældent ellers har hørt beskrive en fodboldspiller.

Jeg synes iøvrigt at Børsting var en af vore bedste i de sidste kampe i efteråret, hvor vi rent faktisk fik nogle point skrabet sammen, og har en forventning om at han tager fine skridt i foråret, efter en sikkert tiltrængt ferie og opstart som ikke har været så voldsomt optaget af U21 opgaver som sommeren.

Børsting er en spiller med power, og han er en af de ganske få vi har som kan løfte holdets energiniveau, hvilket jeg mener er en mangelvare i vores trup. Det kan i mine øjne være en lige så stor kvalitet som når Würtz løber solen sort, og en lige så vigtig ingrediens som at have de ekstremt teknisk dygtige spillere. Læg iøvrigt også mærke til hvor ofte han er involveret i situationer feltet. Han skal finde noget mere skarphed, men så kan han til gengæld i mine øjne blive en vigtig spiller fremadrettet. Børsting er desuden en af de spillere som ofte har været på banen i de perioder hvor vi rent faktisk har kunnet presse spillet op i modstanderens felt og offensivt set bedst ud i træningskampene. Mæhle er en anden, og vi har brug for energi som de to tilfører.
Definer alle de brugte tillægsord.
Definer alle de brugte tillægsord i definitionerne.
Forsæt ad infinitum
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 13. feb 2017, 17:32

FIDEL skrev: Det er jo ikke raketvidenskab det her vel. At yde 100% er jo at fighte, kæmpe, have vilje og motivation samt energi til at give sig fuldt ud.
Det virker ikke til at alle spillere har netop DET i sig. Så hvordan i alverden man kan mene, at Pøle-udtrykket er et bedre og mere fodboldfagligt udtryk er fanme imponerende!!
Det er heller ikke raketvidenskab, når en københavner ikke forstår, hvad man mener, når man beder ham om at høk' et hak. Men man kommer nu engang bare lettere ned at sidde, hvis man forklarer ham, hvad man mener med det udtryk, eller måske endda dropper forklaringen og skifter til et landsdækkende udtryk i stedet.

Det blev ikke stillet spørgsmål til, hvad pøle betød. Men principielt er det da nøjagtig det samme med det begreb, ja.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Sønderhof » 13. feb 2017, 17:37

FIDEL skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
NIN skrev: At yde 100% ved alle hvad betyder, selv om det i bund og grund intet siger om kvaliteten af præstationen. En bolddreng kan også yde 100% det samme kan en målmand. Uden nogle af delene nødvendigvis er specielt godt. Det er lidt som at præstere over evne Kølle, det ved alle også hvad betyder ;)
Hold nu op! De fleste har nok en idé om, hvad det betyder ja, men det er hamrende upræcist. Tærsklen for hvornår vi hver især vurderer at nogen yder 100 % er mildest talt svingende. 100 % lægger (i min forståelse) op til, at en spiller giver ALT hvad han har i sig (hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet for nogen spiller i hele verden). Så hvis vi for eksemplets skyld beskriver Jimmy Nielsen, eller måske endda Ib Simonsen, som spillere, der ydede 100 %, så giver det sgu ikke mening at sige det samme om Børsting, med al respekt, i min forståelse af begrebet. Andre kan så være uenige, og det er fint, men så må man lige være parat til at definere, hvad man mener med det.
Man kan ikke bare forvente, at alle har den nøjagtigt samme forståelse af begreber. Når man støder på uenigheder, som der tydeligvis er her i tråden, så må man lige sige: "Med 100 % mener jeg ...".Og så kan debatten vende tilbage til at handle om emnet, i stedet for at blive kørt af sporet fordi begrebene betyder noget forskelligt for os hver især.
Det er jo ikke raketvidenskab det her vel. At yde 100% er jo at fighte, kæmpe, have vilje og motivation samt energi til at give sig fuldt ud.
Det virker ikke til at alle spillere har netop DET i sig. Så hvordan i alverden man kan mene, at Pøle-udtrykket er et bedre og mere fodboldfagligt udtryk er fanme imponerende!!
I guder, hvor er det her den mest tåbelige debat jeg til dato har taget her på siden! Jeg sidder lidt og venter på at Lindvang kommer med et indlæg, hvor han går til bekendelse og erkender at hans kommentarer udelukkende var drillerier for at se hvor langt ud han kunne føre en diskussion.

Att. mindre_gult_og_blåt_tak: Jeg vil godt erkende at begrebet "yde 100%" ikke er fuldstændigt præcist, men ALLE ved jo hvad der menes med det, eller 99% som en bruger siger! Sådan er det med billedsprog. Det er ikke fuldstændigt entydigt hvad det betyder. Man ligger alle noget forskelligt i det, men grundlæggende er man enige om betydningen. Du bliver ved med at nævne, at man godt kan forlage en uddybning af hvad man mener med sådanne metaforer. Det gjorde jeg faktisk også, i et håbløst forsøg på at dreje debatten tilbage på sporet.

Kan vi måske blive enige om at droppe disse, for mig at se, komplet idiotiske diskussioner fremover? Hvis ikke, så vil jeg forslå at vi tager begrebet energiniveau op. Hvad betyder det egentligt? ;)

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 13. feb 2017, 17:51

Sønderhof skrev: I guder, hvor er det her den mest tåbelige debat jeg til dato har taget her på siden! Jeg sidder lidt og venter på at Lindvang kommer med et indlæg, hvor han går til bekendelse og erkender at hans kommentarer udelukkende var drillerier for at se hvor langt ud han kunne føre en diskussion.

Att. mindre_gult_og_blåt_tak: Jeg vil godt erkende at begrebet "yde 100%" ikke er fuldstændigt præcist, men ALLE ved jo hvad der menes med det, eller 99% som en bruger siger! Sådan er det med billedsprog. Det er ikke fuldstændigt entydigt hvad det betyder. Man ligger alle noget forskelligt i det, men grundlæggende er man enige om betydningen. Du bliver ved med at nævne, at man godt kan forlage en uddybning af hvad man mener med sådanne metaforer. Det gjorde jeg faktisk også, i et håbløst forsøg på at dreje debatten tilbage på sporet.

Kan vi måske blive enige om at droppe disse, for mig at se, komplet idiotiske diskussioner fremover? Hvis ikke, så vil jeg forslå at vi tager begrebet energiniveau op. Hvad betyder det egentligt? ;)
Det lyder fornuftigt, at du forsøgte at få en uddybning. Så er vi jo vist enige der ;-)
I øvrigt var det også det Yankee gjorde, også på en ganske konstruktiv måde, og så fik han at vide, at han burde vide, hvad det betød. Det var egentlig også derfor jeg blandede mig til at starte med. Der skal være plads til at nuancere debatten. Men det er rigtigt. Det her er vist kommet for langt ud nu, så vi kan da i hvert fald forsøge at droppe disse diskussioner i fremtiden :-)

HJEMME
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. jan 2017, 14:02

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af HJEMME » 13. feb 2017, 23:03

Sønderhof skrev: I guder, hvor er det her den mest tåbelige debat jeg til dato har taget her på siden! Jeg sidder lidt og venter på at Lindvang kommer med et indlæg, hvor han går til bekendelse og erkender at hans kommentarer udelukkende var drillerier for at se hvor langt ud han kunne føre en diskussion.

Den bekendelse er vi mange, der har ventet på i årevis.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af NIN » 13. feb 2017, 23:34

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
NIN skrev: At yde 100% ved alle hvad betyder, selv om det i bund og grund intet siger om kvaliteten af præstationen. En bolddreng kan også yde 100% det samme kan en målmand. Uden nogle af delene nødvendigvis er specielt godt. Det er lidt som at præstere over evne Kølle, det ved alle også hvad betyder ;)
Hold nu op! De fleste har nok en idé om, hvad det betyder ja, men det er hamrende upræcist. Tærsklen for hvornår vi hver især vurderer at nogen yder 100 % er mildest talt svingende. 100 % lægger (i min forståelse) op til, at en spiller giver ALT hvad han har i sig (hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet for nogen spiller i hele verden). Så hvis vi for eksemplets skyld beskriver Jimmy Nielsen, eller måske endda Ib Simonsen, som spillere, der ydede 100 %, så giver det sgu ikke mening at sige det samme om Børsting, med al respekt, i min forståelse af begrebet. Andre kan så være uenige, og det er fint, men så må man lige være parat til at definere, hvad man mener med det.
Man kan ikke bare forvente, at alle har den nøjagtigt samme forståelse af begreber. Når man støder på uenigheder, som der tydeligvis er her i tråden, så må man lige sige: "Med 100 % mener jeg ...".Og så kan debatten vende tilbage til at handle om emnet, i stedet for at blive kørt af sporet fordi begrebene betyder noget forskelligt for os hver især.
Jeg skriver jo netop det er hamrende upræcist og ingen mening giver. Der er da masser af mennesker inkl fodbodspillere som hver eneste gang yder 100% uden det gør indsatsen hverken ekstraordinær eller god. Du kan være møg elendig til at filetere fisk. Det betyder ikke, du ikke giver dig 100% - hvis nogle mener det løfter Børstings niveau at kalde hans indsats for 100% så fred være med det. De aner jo I bund og grund ikke en skid om han har givet 97% og f.eks NL har ydet 100%
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
mindre_gult_og_blåt_tak
Superliga
Superliga
Indlæg: 557
Tilmeldt: 11. jun 2007, 22:51
Geografisk sted: Århus

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af mindre_gult_og_blåt_tak » 13. feb 2017, 23:52

NIN skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
NIN skrev: At yde 100% ved alle hvad betyder, selv om det i bund og grund intet siger om kvaliteten af præstationen. En bolddreng kan også yde 100% det samme kan en målmand. Uden nogle af delene nødvendigvis er specielt godt. Det er lidt som at præstere over evne Kølle, det ved alle også hvad betyder ;)
Hold nu op! De fleste har nok en idé om, hvad det betyder ja, men det er hamrende upræcist. Tærsklen for hvornår vi hver især vurderer at nogen yder 100 % er mildest talt svingende. 100 % lægger (i min forståelse) op til, at en spiller giver ALT hvad han har i sig (hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet for nogen spiller i hele verden). Så hvis vi for eksemplets skyld beskriver Jimmy Nielsen, eller måske endda Ib Simonsen, som spillere, der ydede 100 %, så giver det sgu ikke mening at sige det samme om Børsting, med al respekt, i min forståelse af begrebet. Andre kan så være uenige, og det er fint, men så må man lige være parat til at definere, hvad man mener med det.
Man kan ikke bare forvente, at alle har den nøjagtigt samme forståelse af begreber. Når man støder på uenigheder, som der tydeligvis er her i tråden, så må man lige sige: "Med 100 % mener jeg ...".Og så kan debatten vende tilbage til at handle om emnet, i stedet for at blive kørt af sporet fordi begrebene betyder noget forskelligt for os hver især.
Jeg skriver jo netop det er hamrende upræcist og ingen mening giver. Der er da masser af mennesker inkl fodbodspillere som hver eneste gang yder 100% uden det gør indsatsen hverken ekstraordinær eller god. Du kan være møg elendig til at filetere fisk. Det betyder ikke, du ikke giver dig 100% - hvis nogle mener det løfter Børstings niveau at kalde hans indsats for 100% så fred være med det. De aner jo I bund og grund ikke en skid om han har givet 97% og f.eks NL har ydet 100%
Jeg hang mig måske lige lovligt meget i dine 8 første ord og så derfor ikke hele konteksten.Jeg kan godt se, hvad du mener.
Men lad os lukke den debat nu, så tråden kan komme tilbage og handle om det, som overskriften lægger op til.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Mogens » 14. feb 2017, 08:59

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:

Men lad os lukke den debat nu, så tråden kan komme tilbage og handle om det, som overskriften lægger op til.

Ja tak.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Ideal opstilling til ny start

Indlæg af Lindvang » 14. feb 2017, 14:36

Ingen bekendelse, men korrekt er, at jeg skam sidder og glæder mig, når debatsiden kaster sig over semantiske og lingvistiske diskussioner. Men det har naturligvis aldrig været hensigten fra min side, at det skulle ende der.

Allan Olsen har en ordbog. Deri står begrebet 'at pøle'. I Allan Olsens ordbog står der derimod intet om 'at yde 100%'. Jeg gætter på, at det er fordi, Allan Olsen mener, at begrebet simpelthen er for løst defineret og uden tilstrækkelig substans. At Allan Olsen vælger det ene og ikke det andet, må være belæg nok i en simpel argumentation til, at det er tilstrækkeligt for selv brugerne på denne side.

http://www.allanolsen.dk/words.php?mode ... 1322205437
I øvrigt, for at vende tilbage til trådens emne, så kan man vel egentlig ikke rigtig snakke om idealopstilling. Uanset hvad, ser det sgu sløjt ud ift. de næste kampe inden slutspillet.

Besvar