Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FIDEL » 12. feb 2017, 14:53

Jeg savner i den grad et par driftsikre centrale spillere på vores hold. Vi har Würtz, som er faldet i niveau, men derudover har vi intet der lugter af driftsikkerhed...
Det er så vigtigt hvis vi vil have resten til at fungere.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af frederikshavneren » 13. feb 2017, 01:23

Tror det bliver en chancefattig kamp hvor en nulløsning eller 1-1 nok ikke er et utænkeligt resultat.
Kampen bliver også et møde ml. to diametrale modsætninger. Gjæf som spiller meget direkte og i perioder yderst primitivt, vi derimod ligner til tider et hold som kan spille til nytår uden at skabe én eneste chance.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Yankee » 13. feb 2017, 10:25

Kokkefar skrev:
Yankee skrev:
Funky skrev:
Yankee skrev:Hvis Sloth og Flores ikke er i startopstillingen efter en fuld opstart uden skader og en ny træner+system, der burde passe begge rigtig godt - så er det altså meget bekymrende.

Det kan godt være banen i Århus er dårlig - men det er banerne jo på denne tid af året. Hvis to af vores dyreste spillere ikke kan spille fordi forholdene er for dårlige så er det nok de forkerte typer, vi har fået fat på.
Flores har vel ikke haft en fuld opstart.
Nej okay han var i Peru i en uges tid, men han har trænet fuldt med på træningslejren og har spillet flere testkampe. Hvis han ikke er klar til at starte inde og præstere på fuld kraft nu, så bliver han det altså aldrig. Vi kan ikke bruge spillere hvor sol, måne og stjerne skal være i vinkel før de kan spille 90 minutter.
Det er "alternative facts" du kommer med der. Han blev skånet i træningen på hele træningslejeren, hvor han genoptrænede med fyssen sammen med Pohl og KP, og han spillede fx ikke mod Djurgaarden for at sparre ham. Wieghorst har udtalt at han har et fysisk efterslæb efter skaden i sidste sæson, og at man passer godt på ham. Han er desuden meldt skadet til kampen mod Odd i morgen. Han har ikke trænet fuldt med, og han er ikke på 100 % endnu. Hav nu lidt tålmodighed med knægten, han bliver vores største profil efter sommer :thumbsup:
Fair nok - jeg havde indtryk af at han havde trænet mere med - men du kan godt selv se at det lyder komisk at vi skal vente et halvt år mere? Til efteråret skal han jo på 2-3 landsholdsture igen, så der kan vi heller ikke regne med ham.

Der er desværre ved at gå Marcus Tracy i den. Enormt talent, men har desværre måske ikke bentøjet til at spille nordeuropæisk fodbold.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FIDEL » 13. feb 2017, 11:02

frederikshavneren skrev:Tror det bliver en chancefattig kamp hvor en nulløsning eller 1-1 nok ikke er et utænkeligt resultat.
Kampen bliver også et møde ml. to diametrale modsætninger. Gjæf som spiller meget direkte og i perioder yderst primitivt, vi derimod ligner til tider et hold som kan spille til nytår uden at skabe én eneste chance.
Tror derimod vi taber 2-1 eller 3-1. Agf står ikke godt til os, og de kommer til at score på en omstilling samt hjørnespark.
Jeg håber virkelig at Wieghorst har en bæredygtig plan for hvordan han vil spille den kamp, for tror han at vi bare kan spille bolden rundt i højt tempo, og have tålmodighed indtil vi finder en åbning, så taber vi.
Det er sgu ikke for at være pessimist, men jeg har meget svært ved at se dette AaB-hold vinde i Århus som det ser ud nu. Vi er uden Risgaard, Flores og Enevoldsen og Würtz er den eneste i truppen, som har fysik til at spille den centrale midt foruden Risgaard.
Som jeg har skrevet tidligere mangler vi driftsikre spillere med et højt bundniveau.

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af oswald » 15. feb 2017, 11:52

AGF-truppen har betalt halvdelen af et nyt tæppe til at undgå frost i træningsbanen.

http://stiften.dk/sport/AGF-truppen-har ... kel/436841

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 15. feb 2017, 13:10

Altså det kan godt være, at vi ikke har set sprudlende ud, men at AGF skulle være bedre kørende er vist en påstand af de større.

Så en sejr til os er vel ligeså oplagt, som vi skulle tabe.

AGF har Duncan og det er det. De er vel flyttet ligeså meget med Glenn på hans 14 måneder, som AaB er flyttet på 2 måneder med Wieghorst.

Begge hold vandt deres sidste træningskamp. For vores vedkommende synes jeg dog, at både Pohl og Sylvestr fik scoret giver tro på, at det faktisk kan vende for os.

Jeg vil sige, at hvis Bassogog starter inde på trods af få dages træning, så må han være i forrygende form.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Pastorius » 15. feb 2017, 13:54

FlæskeFrank skrev: Jeg vil sige, at hvis Bassogog starter inde på trods af få dages træning, så må han være i forrygende form.
Hvis en spiller der har spillet stort set samtlige minutter i en slutrunde for det hold der vandt, ikke er god nok til AaB's hold - som ifølge debatsiden, er fuldstændig talentløst - så er der da et eller andet helt galt. Hvis undskyldningen så skulle være manglende form...?!

Selvfølgelig skal BAsso da spille. Alt andet ville være forrykt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. feb 2017, 14:04

FlæskeFrank skrev:Altså det kan godt være, at vi ikke har set sprudlende ud, men at AGF skulle være bedre kørende er vist en påstand af de større.

Så en sejr til os er vel ligeså oplagt, som vi skulle tabe.

AGF har Duncan og det er det. De er vel flyttet ligeså meget med Glenn på hans 14 måneder, som AaB er flyttet på 2 måneder med Wieghorst.

Begge hold vandt deres sidste træningskamp. For vores vedkommende synes jeg dog, at både Pohl og Sylvestr fik scoret giver tro på, at det faktisk kan vende for os.

Jeg vil sige, at hvis Bassogog starter inde på trods af få dages træning, så må han være i forrygende form.
Jeg kan ikke påstå at have set AGFs test-kampe men jeg har set AaBs sidste 4 testkampe samt reservernes igår. Og sammenlagt har AaB spillet sig frem til ca 1 chance (da Pohl scorede). Hvis ikke AGF er længere fremme end dette så bliver det godt nok et ualmindeligt trist "Slaget om Jylland".
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Martino » 15. feb 2017, 14:18

Køllen I Møllen skrev:
FlæskeFrank skrev:Altså det kan godt være, at vi ikke har set sprudlende ud, men at AGF skulle være bedre kørende er vist en påstand af de større.

Så en sejr til os er vel ligeså oplagt, som vi skulle tabe.

AGF har Duncan og det er det. De er vel flyttet ligeså meget med Glenn på hans 14 måneder, som AaB er flyttet på 2 måneder med Wieghorst.

Begge hold vandt deres sidste træningskamp. For vores vedkommende synes jeg dog, at både Pohl og Sylvestr fik scoret giver tro på, at det faktisk kan vende for os.

Jeg vil sige, at hvis Bassogog starter inde på trods af få dages træning, så må han være i forrygende form.
Jeg kan ikke påstå at have set AGFs test-kampe men jeg har set AaBs sidste 4 testkampe samt reservernes igår. Og sammenlagt har AaB spillet sig frem til ca 1 chance (da Pohl scorede). Hvis ikke AGF er længere fremme end dette så bliver det godt nok et ualmindeligt trist "Slaget om Jylland".
Ja, man håber lidt at AaB tryller en pragtpræstation ud af det blå. De er tvunget til at levere fra første fløjt i dette lettere nervepirrende forår. Nedrykning må ikke blive et tema.
Jeg savner Winsnes

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Sanchez94 » 17. feb 2017, 14:37

Blåbjerg tvivlsom til kampen på søndag, hvem skal så danne makker med Holger?
Kan det blive Paddy K, som vi så mod Odd Ballklub? det håber jeg satme ikke imod dunken ..

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af 9000AaB » 17. feb 2017, 14:38

Så det spændende at se hvem der kommer ned i forsvaret -> http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -premieren

Har vi egentlig nogen direkte 4 forsvarspiller? kan se mange foreslår Risgård men han er jo os skadet..... såååå.... forslag???

Er så træt af de ikke investerede I en forsvars spiller, som alle fansene råbte op omkring.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af le Cid » 17. feb 2017, 14:55

Kunne man forestille sig en Oliver Abildgaard spille sammen med Holger?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af aaballday » 17. feb 2017, 15:12

le Cid skrev:Kunne man forestille sig en Oliver Abildgaard spille sammen med Holger?
Nej

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af birk » 17. feb 2017, 15:29

Patrick K ryger nok i midteforsvaret

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af AMadsen » 17. feb 2017, 15:39

birk skrev:Patrick K ryger nok i midteforsvaret
hmf... godt nok ikke optimalt, han er kun 12 cm høj
Guld? igen, igen...!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2017, 15:56

Patrick har vel gjort det godt i midterforsvaret i de to kampe, han er blevet smidt derned. Så det er vel Blåbjerg, som spiller ved siden af Holgersson, nr. 2 Patrick, mens Kasper P under alle omstændigheder starter på bænken - lyder til en skade, som gerne må få ro.
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Sønderhof » 17. feb 2017, 16:26

FlæskeFrank skrev:Patrick har vel gjort det godt i midterforsvaret i de to kampe, han er blevet smidt derned. Så det er vel Blåbjerg, som spiller ved siden af Holgersson, nr. 2 Patrick, mens Kasper P under alle omstændigheder starter på bænken - lyder til en skade, som gerne må få ro.
Henviser du til de træningskampe hvor PK har spillet midterforsvar? Jeg erindrer ikke han er blevet brugt derinde.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2017, 16:35

Ja, det var træningskampene.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. feb 2017, 16:48

Bortset fra at det da giver anledning til debat om Wieghorst ser PK som et alternativ til midterforsvaret (det gør han uden tvivl), så er der vel ingen som rigtigt tror på at Blåbjerg ikke skulle være spilleklar?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 19.02.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2017, 16:52

Om det var Smukke Erik eller Kent kan jeg ikke huske, men en af betonede vigtigheden af at spille med samme forsvar flere kampe i træk. Det tror jeg også Wieghorst om mange andre trænere er enige i. Så med mindre Blåbjerg har fået en hjernerystelse må startbacklinjen hedde:

Mæhle - Holgersson - Blåbjerg - Ahlman
- FlæskeFrank

Besvar