DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Mogens » 27. feb 2017, 22:54

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9000AA skrev:Er det ikke kun ottende dels finale??
Og selvfølgelig skal vi stille med stærkeste hold, der er så mange dage mellem kampene, at den bare skal ha fuld spade.
Hmm, jo det er kan jeg godt se det er. Jeg synes bare at man plejede at starte op med kvartfinalerne i foråret, men det er nok ændret med den nye ligastruktur.

Men det ændrer jo ikke på pointen - stærkeste hold.
Nu ved jeg ikke om det var en kommentar til min opstilling, men som jeg ser det er Flores ikke nødvendigvis udenfor det jeg vil sige er stærkeste opstilling. Samme med Sloth. Vi skal naturligvis gå videre, men det er også en oplagt mulighed til at give nogle minutter til de spillere der står lige udenfor start-11. Det er spillere som Flores, Sloth og Pohls mulighed for at vise de også skal overvejes når der skal stilles hold.
Jeg kan altså ikke se hvorfor det er mere oplagt end i superligaen, når vi skal møde en modstander på samme niveau som os selv. Fører vi 3-0 ved pausen igen, så kan vi begynde at give dem spilletid. Jeg synes det ser ud til at den stærkeste opstilling er ret tydelig i øjeblikket, og at det er dem vi har spillet med i de seneste to kampe. Det er i mine øjne kun Kasper P som på kort sigt ser ud til at kunne presse sig på, mens hverken Flores eller Sloth ser ud til at være der.
Jeg synes det er svært at vurdere hvor langt Flores er fra Thellufsen, eller hvor langt Sloth er fra MC på nuværende tidspunkt. Det er begge spillere vi ved indeholder rigtig meget fodbold, og det er spillere vi bør få igang inden det bliver "alvor". En 1/8-finale mod SIF er da en fin mulighed. Silkeborg har en vigtig kamp mod Randers søndag, og stiller sikkert også med nogle reserver.
Det er jo ikke fordi vi skal smide en flok u19 spillere ind der skal snuse til niveauet.
Jeg kan dog godt anderkende at Sylvestr bør starte inde med den seneste målform in mente.

Vi skal naturligvis gå videre, men vi kan også ende med at få rigtigt mange kampe iløbet af foråret, og derfor er det også vigtigt vi har så mange spillere klar som muligt. Som det ser ud nu vil jeg mene det er vigtigere at vi kommer med i top-6 end det er at ryge yd i kvartfinalen i pokalen. Derfor ser jeg hellere at man forsøger at få disse spillere igang til en sådan kamp, end i kampen mod OB om mandagen (jeg er med på det ikke er enten-eller).
Jeg er meget enig i dine betragtninger, Jonas. Ligaen må være det vigtigste. Ikke mindst set i lyset af, at fck desværre er skræmmende stærke i år. Af denne årsag mener jeg heller ikke, at vi har mange %´s chancer for at vinde pokalen, hvorfor pokalturneringen må have lavest prioritet. Også selvom en tabt pokalfinale muligvis kan give europæisk spil næste sæson.

Lige et spørgsmål Jesper: Hvorledes vurderer du, at Kasper P. er tættere på startopstillingen end Flores? Jeg er med på Sloth, for han har vel ikke rigtig været skadet, men er bare hverken LS´s eller Wieghorst´s foretrukne. Jeg håber du forstår formuleringen af mit spørgsmål (jeg ER klar over, at Kasper P. og Flores ikke ligefrem kæmper om den samme plads:-))
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af NIN » 27. feb 2017, 23:17

Mogens skrev:
jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
9000AA skrev:Er det ikke kun ottende dels finale??
Og selvfølgelig skal vi stille med stærkeste hold, der er så mange dage mellem kampene, at den bare skal ha fuld spade.
Hmm, jo det er kan jeg godt se det er. Jeg synes bare at man plejede at starte op med kvartfinalerne i foråret, men det er nok ændret med den nye ligastruktur.

Men det ændrer jo ikke på pointen - stærkeste hold.
Nu ved jeg ikke om det var en kommentar til min opstilling, men som jeg ser det er Flores ikke nødvendigvis udenfor det jeg vil sige er stærkeste opstilling. Samme med Sloth. Vi skal naturligvis gå videre, men det er også en oplagt mulighed til at give nogle minutter til de spillere der står lige udenfor start-11. Det er spillere som Flores, Sloth og Pohls mulighed for at vise de også skal overvejes når der skal stilles hold.
Jeg kan altså ikke se hvorfor det er mere oplagt end i superligaen, når vi skal møde en modstander på samme niveau som os selv. Fører vi 3-0 ved pausen igen, så kan vi begynde at give dem spilletid. Jeg synes det ser ud til at den stærkeste opstilling er ret tydelig i øjeblikket, og at det er dem vi har spillet med i de seneste to kampe. Det er i mine øjne kun Kasper P som på kort sigt ser ud til at kunne presse sig på, mens hverken Flores eller Sloth ser ud til at være der.
Jeg synes det er svært at vurdere hvor langt Flores er fra Thellufsen, eller hvor langt Sloth er fra MC på nuværende tidspunkt. Det er begge spillere vi ved indeholder rigtig meget fodbold, og det er spillere vi bør få igang inden det bliver "alvor". En 1/8-finale mod SIF er da en fin mulighed. Silkeborg har en vigtig kamp mod Randers søndag, og stiller sikkert også med nogle reserver.
Det er jo ikke fordi vi skal smide en flok u19 spillere ind der skal snuse til niveauet.
Jeg kan dog godt anderkende at Sylvestr bør starte inde med den seneste målform in mente.

Vi skal naturligvis gå videre, men vi kan også ende med at få rigtigt mange kampe iløbet af foråret, og derfor er det også vigtigt vi har så mange spillere klar som muligt. Som det ser ud nu vil jeg mene det er vigtigere at vi kommer med i top-6 end det er at ryge yd i kvartfinalen i pokalen. Derfor ser jeg hellere at man forsøger at få disse spillere igang til en sådan kamp, end i kampen mod OB om mandagen (jeg er med på det ikke er enten-eller).
Jeg er meget enig i dine betragtninger, Jonas. Ligaen må være det vigtigste. Ikke mindst set i lyset af, at fck desværre er skræmmende stærke i år. Af denne årsag mener jeg heller ikke, at vi har mange %´s chancer for at vinde pokalen, hvorfor pokalturneringen må have lavest prioritet. Også selvom en tabt pokalfinale muligvis kan give europæisk spil næste sæson.

Lige et spørgsmål Jesper: Hvorledes vurderer du, at Kasper P. er tættere på startopstillingen end Flores? Jeg er med på Sloth, for han har vel ikke rigtig været skadet, men er bare hverken LS´s eller Wieghorst´s foretrukne. Jeg håber du forstår formuleringen af mit spørgsmål (jeg ER klar over, at Kasper P. og Flores ikke ligefrem kæmper om den samme plads:-))
Jeg håber godt nok ikke vi kommer i Europa, så får vi endnu flere kampe i næste sæson. Medmindre selvfølgelig, at vi evt kan blive fritaget for Pokalturneringen, skulle vi nu komme i Europa.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 27. feb 2017, 23:28

Mogens skrev:Jeg er meget enig i dine betragtninger, Jonas. Ligaen må være det vigtigste. Ikke mindst set i lyset af, at fck desværre er skræmmende stærke i år. Af denne årsag mener jeg heller ikke, at vi har mange %´s chancer for at vinde pokalen, hvorfor pokalturneringen må have lavest prioritet. Også selvom en tabt pokalfinale muligvis kan give europæisk spil næste sæson.
Undskyld mig men jeres argumentation er noget ævl. I skriver, at man skal ikke satse på pokalturneringen fordi man kan ryge ud i kvarten.

Det er jo ikke anderledes end hvis man satser alt i ligaen og smider pokalen med et ynglingehold, men ender i det forkerte slutspil, så har man jo også satset forkert.

Argumentet med FCK. De er jo nemmere at slå i en kamp i pokalen end i ligaen, så på den konto er pokalen jo mere oplagt.

Lars Søndergaard viste jo netop den rette dosering mod Nørresundby. E tilstrækkelig blanding, som sikrede sejren men gav andre spillere spilletid. Jeg håber, at Sloth starter inde. Dernæst synes jeg det kunne være spændende hvis Sylvestr og Thellufsen blev erstattet af Ene, Flores og Pohl(to af dem).

Sidste år ville Ahlmann vel også stå over en midtugekamp. Hvis det stadig er tilfældet, så er der allerede en udskiftning ift. søndag.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 23:28

Mogens skrev:
Jeg er meget enig i dine betragtninger, Jonas. Ligaen må være det vigtigste. Ikke mindst set i lyset af, at fck desværre er skræmmende stærke i år. Af denne årsag mener jeg heller ikke, at vi har mange %´s chancer for at vinde pokalen, hvorfor pokalturneringen må have lavest prioritet. Også selvom en tabt pokalfinale muligvis kan give europæisk spil næste sæson.

Lige et spørgsmål Jesper: Hvorledes vurderer du, at Kasper P. er tættere på startopstillingen end Flores? Jeg er med på Sloth, for han har vel ikke rigtig været skadet, men er bare hverken LS´s eller Wieghorst´s foretrukne. Jeg håber du forstår formuleringen af mit spørgsmål (jeg ER klar over, at Kasper P. og Flores ikke ligefrem kæmper om den samme plads:-))
Jeg både håber og tror bestemt stadig på flores, og jeg kan selvfølgelig ikke vide hvordan han gør det til træning, men bedømt på at han lige har været skadet, OG i forvejen virkede til at være i meget dårlig form i de kampe jeg så ham i under optakten, så er det min klare fornemmelse at der er et pænt stykke vej til startopstillingen endnu. Lad ham da bare få nogle indhop, hvor der er mere plads og han måske nemmere kan gøre en forskel.

Kasper P var derimod 1. valg da han blev skadet, og som jeg ser det, har Blåbjergs indsatser i de to ligakampe ikke været så fremragende at han har sat sig på pladsen. Jeg tror at Kasper P får chancen for at vise det er hans plads forholdsvist hurtigt, når han er på toppen igen.

Hvad angår det med at spare spillere, så kan jeg slet ikke se det skulle være nødvendigt. Vi er på ingen måde inde i et presset program, og der er ingen midtuge-ligakampe i resten af grundspillet. Og man kan jo altså spare spillere ved at skifte ud undervejs, præcist som Meilinger blev sparet forleden.

Jeg synes pokalen er rigtig vigtig, særligt denne runde, fordi der jo er en vis risiko for at vi ikke kommer med i slutspillet, og hvis vi også er røget ud af pokalen er sæsonen stort set slut så, for vi kommer altså ikke i nedrykningsfare hvis vi nogenlunde holder forspringet til de 4 nederste i de næste tre runder.

Nå ja, og FCK kan jo være slået ud af pokalen af andre hold før vi evt. løber ind i dem, det er set før.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 23:35

FlæskeFrank skrev:
Mogens skrev:Jeg er meget enig i dine betragtninger, Jonas. Ligaen må være det vigtigste. Ikke mindst set i lyset af, at fck desværre er skræmmende stærke i år. Af denne årsag mener jeg heller ikke, at vi har mange %´s chancer for at vinde pokalen, hvorfor pokalturneringen må have lavest prioritet. Også selvom en tabt pokalfinale muligvis kan give europæisk spil næste sæson.
Undskyld mig men jeres argumentation er noget ævl. I skriver, at man skal ikke satse på pokalturneringen fordi man kan ryge ud i kvarten.

Det er jo ikke anderledes end hvis man satser alt i ligaen og smider pokalen med et ynglingehold, men ender i det forkerte slutspil, så har man jo også satset forkert.

Argumentet med FCK. De er jo nemmere at slå i en kamp i pokalen end i ligaen, så på den konto er pokalen jo mere oplagt.

Lars Søndergaard viste jo netop den rette dosering mod Nørresundby. E tilstrækkelig blanding, som sikrede sejren men gav andre spillere spilletid. Jeg håber, at Sloth starter inde. Dernæst synes jeg det kunne være spændende hvis Sylvestr og Thellufsen blev erstattet af Ene, Flores og Pohl(to af dem).

Sidste år ville Ahlmann vel også stå over en midtugekamp. Hvis det stadig er tilfældet, så er der allerede en udskiftning ift. søndag.
Er vi virkelig så overlegne at vi med stor sikkerhed slår et af de bedst kørende superligahold ud af pokalen ved at stille med spillere som under normale omstændigheder ikke er gode nok til at være blandt de 11 foretrukne? Det synes jeg overhovedet ikke.

Er der spillere som man er bange for at overbelaste skal de selvfølgelig spares, og jeg kunne måske også godt forestille mig at stille op i den 4-4-2 med både Sylvestr og Pohl som sådan set så ret godt ud forleden. Men de ændringer som eventuelt må komme, bør være for at forsøge at styrke holdet, ikke for at svække det og forringe chancerne for at gå videre. Der kan altså umuligt være behov for at lade spillere sidde helt udenfor i det program der er for tiden.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Klaus » 27. feb 2017, 23:39

Jesper Schmidt skrev:
Hvad angår det med at spare spillere, så kan jeg slet ikke se det skulle være nødvendigt. Vi er på ingen måde inde i et presset program, og der er ingen midtuge-ligakampe i resten af grundspillet. Og man kan jo altså spare spillere ved at skifte ud undervejs, præcist som Meilinger blev sparet forleden.
Jeg synes heller ikke man skal spare spillere. Men det vil da give god mening at bruge pokalkampene til at se om vi kan få nogle af vores spillere i gang. Flores er en af vores potentielt vigtigste spillere. Får vi ham i gang, vil vi have en profil fra øverste hylde. Jeg ser da også noget fornuft i at give Enevoldsen noget kamptræning. Kasper Pedersen er næppe nogen alvorlig svækkelse i forhold til Blåbjerg, og jeg har altså ikke opgivet Sloth endnu. Det er 4 spillere som måske burde have chancen, naturligvis vurderet på deres niveau til træning som jeg ikke kender. Og Grønnings 3 mål i dag, kan måske sende ham på bænken??? Jov, jov, det er sjovt med positive problemer når man skal stille hold :-)

Det bliver spændende at se om Ahlmann spiller. Jeg synes han i søndags havde noget mere saft og kraft i tacklingerne end sidste år. Jeg tror han endelig for alvor er på vej tilbage. Spiller han torsdag er han helt klar. Sidder han over er der stadigvæk langt...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 27. feb 2017, 23:46

Enig vi skal ikke undervurdere Silkeborg. De havde trods alt overhalet os i ligaen, hvis de havde vundet i søndags.

Men jeg mener blot, at vi har mere end 11 gode spillere, og så skal vi også give nr. 12 og 13 chancen en gang imellem. Selvom man kan sige, at vi på fem uger skal spille 5 ligakampe og 1 pokalkamp, hvilket ikke er værre end de samme 11 nok kan spille alle kampene. Specielt hvis slutspillet først starter efter landsholdspausen.

Pokalkampen giver nok et meget godt fingerpeg om Wieghorst bruger de samme 11 hele tiden eller skifter ud.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2017, 23:48

Klaus skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hvad angår det med at spare spillere, så kan jeg slet ikke se det skulle være nødvendigt. Vi er på ingen måde inde i et presset program, og der er ingen midtuge-ligakampe i resten af grundspillet. Og man kan jo altså spare spillere ved at skifte ud undervejs, præcist som Meilinger blev sparet forleden.
Jeg synes heller ikke man skal spare spillere. Men det vil da give god mening at bruge pokalkampene til at se om vi kan få nogle af vores spillere i gang. Flores er en af vores potentielt vigtigste spillere. Får vi ham i gang, vil vi have en profil fra øverste hylde. Jeg ser da også noget fornuft i at give Enevoldsen noget kamptræning. Kasper Pedersen er næppe nogen alvorlig svækkelse i forhold til Blåbjerg, og jeg har altså ikke opgivet Sloth endnu. Det er 4 spillere som måske burde have chancen, naturligvis vurderet på deres niveau til træning som jeg ikke kender. Og Grønnings 3 mål i dag, kan måske sende ham på bænken??? Jov, jov, det er sjovt med positive problemer når man skal stille hold :-)

Det bliver spændende at se om Ahlmann spiller. Jeg synes han i søndags havde noget mere saft og kraft i tacklingerne end sidste år. Jeg tror han endelig for alvor er på vej tilbage. Spiller han torsdag er han helt klar. Sidder han over er der stadigvæk langt...
Men er der noget i vejen for at give de spillere spilletid som indskiftere? Om det så er i pokalen eller ligaen er vel som sådan ligegyldigt.

Det er ikke fordi jeg er uenig i at de der potentielle nøglespillere vil have godt af at få spilletid, men det er vel også vigtigt at vi får spillet det hold som har præsteret så godt i de sidste to kampe bedre og bedre sammen.

Det altoverskyggende er dog at jeg bare synes vi skal give os selv størst mulig chance for at tage sejren.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af AK48hamas » 28. feb 2017, 04:11

Sidste gang vi mødte samme hold to gange i streg var mod Esbjerg. Der vandt vi første kamp og fik tæsk i den næste.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af BoT » 28. feb 2017, 12:19

Jesper Schmidt skrev:
Nå ja, og FCK kan jo være slået ud af pokalen af andre hold før vi evt. løber ind i dem, det er set før.
Øhh nej! Hvis vi kommer i finalen, bliver det mod fck. Sådan er det bare!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 28. feb 2017, 13:07

Får vi hjemmebane i finalen, så vinder vi. Sådan er det bare.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af jonas386 » 28. feb 2017, 13:22

Jesper: Jeg er meget enig langt hen ad vejen. Jeg tror bare vi er uenige i hvordan kampen kan gribes an. Jeg mener ikke vi nødvendigvis er dårligere stillet med Sloth og Flores på banen. Jeg er dog enig så langt at der ikke skal eksperimenteres for meget, og jeg mener heller ikke vi skal se for mange udskiftninger. Men jeg vil blive meget overrasket hvis ikke vi ser minimum to ændringer i start-11.
Dog vil jeg da også medgive at Flores eksempelvis ikke skal starte inde såfremt han ikke holder til 70 - 90 minutter alligevel. Så kan han rigtigt nok blive smidt ind senere i kampen istedet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Martino » 28. feb 2017, 14:04

Et eller andet sted er det vel også sådan en kamp hvor man bør give Lucic chancen for at vise sig frem. Kan det evt være grunden til at han ikke spillede igår mod Vejgaard, for kan se på hans instagram at han både var i Aalborg igår og idag...så han kan dårligt nå at have været i England også ;)
Jeg savner Winsnes

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Mogens » 28. feb 2017, 14:48

FlæskeFrank skrev:
Mogens skrev:Jeg er meget enig i dine betragtninger, Jonas. Ligaen må være det vigtigste. Ikke mindst set i lyset af, at fck desværre er skræmmende stærke i år. Af denne årsag mener jeg heller ikke, at vi har mange %´s chancer for at vinde pokalen, hvorfor pokalturneringen må have lavest prioritet. Også selvom en tabt pokalfinale muligvis kan give europæisk spil næste sæson.
Undskyld mig men jeres argumentation er noget ævl. I skriver, at man skal ikke satse på pokalturneringen fordi man kan ryge ud i kvarten.

Det er jo ikke anderledes end hvis man satser alt i ligaen og smider pokalen med et ynglingehold, men ender i det forkerte slutspil, så har man jo også satset forkert.

Argumentet med FCK. De er jo nemmere at slå i en kamp i pokalen end i ligaen, så på den konto er pokalen jo mere oplagt.

Lars Søndergaard viste jo netop den rette dosering mod Nørresundby. E tilstrækkelig blanding, som sikrede sejren men gav andre spillere spilletid. Jeg håber, at Sloth starter inde. Dernæst synes jeg det kunne være spændende hvis Sylvestr og Thellufsen blev erstattet af Ene, Flores og Pohl(to af dem).

Sidste år ville Ahlmann vel også stå over en midtugekamp. Hvis det stadig er tilfældet, så er der allerede en udskiftning ift. søndag.
Du opnår intet ved at kalde min argumentation for ævl, men fortsæt blot den stil, hvis du synes, det er konstruktivt eller giver mere vægt.

Jeg skriver ikke, at man ikke skal satse på den, fordi man kan ryge ud i kvartfinalen. Hvis du henviser til den forestående kamp er det også faktuelt forkert, da det er 1/8-finalen, men lad nu bare det ligge.

Jeg vil da gerne vinde det hele, og selvom vi ikke vinder ligaen, så mener jeg stadig, at den er langt vigtigere end pokalturneringen. Ja, medaljeslutspillet kan også kikse, men jeg mener stadig, at det er det, man skal sigte efter (altså ikke at det skal kikse). Som en start er vi ikke så langt fra medaljer, og dernæst er det kampe på øverste hylde efter danske forhold. Det må vel være at foretrække i forhold til at udvikle spillerne mest muligt?

Jeg skriver vist heller ikke (i hvert fald ikke i det quotede), at der er nogle spillere der skal spares, hvilket heller ikke er det jeg mener. Jeg mener blot, at dem der står som de næste i rækken måske kunne have meget godt af lidt mere spilletid, end det kvarter de typisk får, når de bliver skiftet ind.

Argumentet med fck synes jeg bestemt er validt. De er bare suveræne i år, og har endnu ikke tabt en kamp. Hvorfor de pludselig skulle tabe en kamp mod os, har jeg svært ved at se (uagtet at jeg naturligvis håber på det). De har vel nærmest spillere på alle pladser (plus mange af deres reserver) der ville glide ind i vores startopstilling, og når man samtidig ser på, at de (desværre) også fungerer som hold, så har jeg bare svært ved at tro på, at de ikke går hele vejen og hverken snubler mod os eller andre.

Sidst men ikke mindst, så håber jeg ikke, at du sammenligner Nørresundby med silkeborg?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Forza » 28. feb 2017, 15:02

Martino skrev:Et eller andet sted er det vel også sådan en kamp hvor man bør give Lucic chancen for at vise sig frem. Kan det evt være grunden til at han ikke spillede igår mod Vejgaard, for kan se på hans instagram at han både var i Aalborg igår og idag...så han kan dårligt nå at have været i England også ;)
Som jeg ser det er der 3 muligheder:

1) man mener ikke han er god nok. Dette går stik imod de bulletiner jeg har hørt så dette anser jeg slet ikke som realistisk.

2) han er skadet. Dette er selvfølgelig en mulighed, men burde man ikke have hørt om det så?

3. man giver ham chancen i pokalkampen. Det jeg har hørt tyder på man mener han er tæt på NL. Jeg tror derfor han starter. Ville også passe godt med NL dalende niveau over de senere år samt de udmeldinger med at han gerne vil videre til sommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Søgaard » 28. feb 2017, 22:46

Forza skrev:
Martino skrev:Et eller andet sted er det vel også sådan en kamp hvor man bør give Lucic chancen for at vise sig frem. Kan det evt være grunden til at han ikke spillede igår mod Vejgaard, for kan se på hans instagram at han både var i Aalborg igår og idag...så han kan dårligt nå at have været i England også ;)
Som jeg ser det er der 3 muligheder:

1) man mener ikke han er god nok. Dette går stik imod de bulletiner jeg har hørt så dette anser jeg slet ikke som realistisk.

2) han er skadet. Dette er selvfølgelig en mulighed, men burde man ikke have hørt om det så?

3. man giver ham chancen i pokalkampen. Det jeg har hørt tyder på man mener han er tæt på NL. Jeg tror derfor han starter. Ville også passe godt med NL dalende niveau over de senere år samt de udmeldinger med at han gerne vil videre til sommer.
4) man har ingen købsoption og det giver derfor ikke mening at spille ham, bare for at spille ham.
Eller,
5) han er ikke så afgørende foran, at man vil spille ham endnu, så vi står med en helt kold NL på transfermarkedet til sommer..

Der kan være mange grunde, hvis han da overhovedet er god nok.
Aalborg BK 1885!

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af oswald » 1. mar 2017, 14:03

Silkeborg's trup ser sådan ud:

1. Thomas Nørgaard
2. Sammy Skytte
4. Simon Jakobsen
5. Mikkel Cramer
6. Jens Martin Gammelby
9. Andreas Albers
10. Emil Scheel
11. Nicklas Helenius
13. Mikkel Vendelbo
14. Dennis Flinta
15. Gustav Dahl
18. Ibrahim Moro
20. Rubio Rubin
21. Mads Emil Madsen
23. Jeppe Okkels
24. Jeppe Gertsen
28. Tobias Salquist
29. Robert Skov
31. Jens Rinke

Davit Skhirtladze og Nicolaj Agger bliver hjemme i Silkeborg.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af Forza » 1. mar 2017, 14:05

Søgaard skrev:
Forza skrev:
Martino skrev:Et eller andet sted er det vel også sådan en kamp hvor man bør give Lucic chancen for at vise sig frem. Kan det evt være grunden til at han ikke spillede igår mod Vejgaard, for kan se på hans instagram at han både var i Aalborg igår og idag...så han kan dårligt nå at have været i England også ;)
Som jeg ser det er der 3 muligheder:

1) man mener ikke han er god nok. Dette går stik imod de bulletiner jeg har hørt så dette anser jeg slet ikke som realistisk.

2) han er skadet. Dette er selvfølgelig en mulighed, men burde man ikke have hørt om det så?

3. man giver ham chancen i pokalkampen. Det jeg har hørt tyder på man mener han er tæt på NL. Jeg tror derfor han starter. Ville også passe godt med NL dalende niveau over de senere år samt de udmeldinger med at han gerne vil videre til sommer.
4) man har ingen købsoption og det giver derfor ikke mening at spille ham, bare for at spille ham.
Eller,
5) han er ikke så afgørende foran, at man vil spille ham endnu, så vi står med en helt kold NL på transfermarkedet til sommer..

Der kan være mange grunde, hvis han da overhovedet er god nok.
Hvordan forbinder du selv dine punkter med at Lucic ikke spillede mod Vejgaard? hvad har en manglende købsoption med at han ikke spiller for reserverne? Hvis man hellere ville spille med vores normale 2. keeper ville man jo ikke ha hentet en ny reserve ind.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af KJ » 1. mar 2017, 14:50

AaBs trup:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 8 Rasmus Würtz, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Casper Sloth, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 22 Ivan Lucic, 24 Morten Rokkedal, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 27 Oliver Abildgaard, 29 Sebastian Grønning og 32 Kasper Pedersen.

Skadeslisten omfatter Kasper Risgård og Bardhec Bytyqi, mens Joakim Mæhle og Jannik Pohl sidder over med småskavanker.

Så bliver det jo nok Patrick på højre back. Håber også på at se Lucic i mål og gerne Sloth, Flores og Kasper P fra start.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: DBU Pokalen: AaB - Silkeborg IF, 02.03.2017

Indlæg af 9000AaB » 1. mar 2017, 14:56

KJ skrev:AaBs trup:

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 8 Rasmus Würtz, 10 Edison Flores, 11 Jakub Sylvestr, 14 Casper Sloth, 16 Magnus Christensen, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 22 Ivan Lucic, 24 Morten Rokkedal, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 27 Oliver Abildgaard, 29 Sebastian Grønning og 32 Kasper Pedersen.

Skadeslisten omfatter Kasper Risgård og Bardhec Bytyqi, mens Joakim Mæhle og Jannik Pohl sidder over med småskavanker.

Så bliver det jo nok Patrick på højre back. Håber også på at se Lucic i mål og gerne Sloth, Flores og Kasper P fra start.
Lort på lort....
Mæhle ude så Patrick som HB (håbløst)
Pohl (igen igen igen) småskadet desværre, håber virkelig at vi snart får gang i ham og hans talent, nu når han startede ud med en scoring + han fik scoret i testkampene.. Men Grønning skal nok få scoret hvis han får muligheden i kampen.

Besvar