Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Martino » 6. mar 2017, 21:46

Klaus skrev:
doukas skrev:
Klaus skrev:Den her gør avs. Det giver ikke rigtig mening at give nogen bestemte spillere skylden. Vi var jo bare pivringe hele vejen rundt. Hjemme i stuen råbte jeg mest af Ahlmann og Børsting. Jeg synes godt nok, de havde nogle helt vilde boldtab, som OBerne udnyttede flot. Men jeg synes nu alligevel, at kampen mest af alt viser, at der er brug for nye kræfter i vores centerforsvaret.

Så kan man vel sige, at Nikolaj dårligt havde en redning. At midtbanen i den grad savnede Sloth, og at vores nye angriber kom ned på jorden igen. Men sådan er det vel med et ungt hold. Der er store udsving, og sådan vil det være. Jeg tror det var slutspillet, der røg i aften, nu skal vi i hvert fald vinde over Midtjylland, og den tror jeg ikke helt på.....
Vores midtbane savnede Sloth?
Ja, jeg tænker Sloths indsats i pokalkampen var så god, at det undrer mig, at han ikke fik chancen i dag. Men det er selvfølgelig let at være bagklog.....
Jeg synes præcis det samme og påpegede det inden kampstart. Hvis vi vil være boldsikkert hold, så nytter det ikke rigtig at spille Børsting som 10er eller kant - og det er uanset hvor mange tilfældigheder han får presset sig til.
Jeg vil stadig skifte målmanden - Larsen bliver aldrig min favorit. Meilinger vil måske have godt af en tur på bænken, men det kommer lidt an på hvilke positioner Sloth og Flores får i næste kamp.
Måske KP skal have chancen i stedet for Blåbjerg, for selvom en venstrefodet er at foretrække så er der grænser for hvor store kompromiser man skal gøre.
FCM kan umuligt stå så dybt som OB, men man ved aldrig med Thorup men alt andet lige burde der være mere rum at spille i, hvis vi er dygtige nok i boldomgangen.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 6. mar 2017, 21:54

mich1596 skrev:
Provst i Brovst skrev:
andreasaab89 skrev:Godt interview med MW efter kampen som åbent snakker om det gode og det dårlige og anerkender at vi var læst af OB og skal spille anderledes for at kunne slå hold der står dybt
Dejligt ærligt
Så MW mener det er et problem hvis man er læst, ser man det.
Ærlighed er da en god ting, godt ref;-) Provsten er da bare en gammel sur mand!
Bestemt.

Jeg synes faktisk det var helt pinligt at skrive den selvfølgelighed at det var en ulempe at være læst, men det har der tidligere været debat omkring.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

seamann

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af seamann » 6. mar 2017, 22:08

Fra hvad jeg kunne se på Ewii Bio Nutrea Ceres Park var det Kent mod Kent = MW mod MW. Havde AaB scoret først var det nok blevet 4-0 den anden vej.
Blåbjerg, Børsting, Wurtz mfl var egentlig ok. MC var rigtig god mens Mæhle var helt væk.

PS.
Vi kunne godt bruge ham Jönnson, han var klart et niveau over alle de andre spillere.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af doukas » 6. mar 2017, 22:16

seamann skrev:Fra hvad jeg kunne se på Ewii Bio Nutrea Ceres Park var det Kent mod Kent = MW mod MW. Havde AaB scoret først var det nok blevet 4-0 den anden vej.
Blåbjerg, Børsting, Wurtz mfl var egentlig ok. MC var rigtig god mens Mæhle var helt væk.

PS.
Vi kunne godt bruge ham Jönnson, han var klart et niveau over alle de andre spillere.
Enig i det meste, men jeg synes godt nok Blåbjerg spiller skidt i dag. Det er også hans opspilsfejl, som koster det første mål.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Kristian » 6. mar 2017, 22:21

seamann skrev:Fra hvad jeg kunne se på Ewii Bio Nutrea Ceres Park var det Kent mod Kent = MW mod MW. Havde AaB scoret først var det nok blevet 4-0 den anden vej.
Blåbjerg, Børsting, Wurtz mfl var egentlig ok. MC var rigtig god mens Mæhle var helt væk.

PS.
Vi kunne godt bruge ham Jönnson, han var klart et niveau over alle de andre spillere.
Vi kollapsede med 40 min igen af den kamp desværre.
Jönsson var forskellen i dag, han skar vores forsvar op.

Ærgerligt men videre AaB!!
------------------
mvh Kristian

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af KJ » 6. mar 2017, 22:31

Vi virkede trætte og ukoncentrerede. Virkede som om pokalkampen sad i benene. OB var hurtigere i tanke og handling gennem hele kampen. Og nærmest bizart at se spillerne skøjte rundt på banen. Mange var dårlige idag. Giver ikke mening at pensle det ud, da alle nærmest var lige dårlige.

Crazy superliga! Tro aldrig, at du kan spå om noget som helst. Det er vildt, hvor meget dagsformen betyder. Minus FCK kan alle vitterligt slå alle.

Der venter MW en halvsvær opgave nu. Den spirende optimisme blev sænket af et fynsk atommissil. Vi ligger dog stadig fornuftigt til, men det kan blive fugl eller fisk og komplet tilfældigt....

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Breezer » 6. mar 2017, 22:37

Vi kom ned på jorden i dag efter en fremragende start. Der er flere spillere, som virkelig ikke imponerede. Børsting og Blåbjerg var langt fra imponerende. Blåbjerg havde utroligt mange fejlafleveringer, samt meget langsomt afspil. Børsting løber meget, og det er vigtigt, men han virker så febrilsk og stresset når han har bolden. Desuden viste Grønning ikke andet end dårlig teknik, desværre. Mæhle var også usynlig i dag, men vi har heller ikke meget etableret spil, hvor han kan blive farlig. Desuden angreb vi mest i venstreside, hvor jeg faktisk synes Ahlmann gjorde det rigtig godt i første halveg. Magnus Christensen imponerede mig også, når vi fik etableret spillet på OB's halvdel. Han breder vores spil langt bedre ud end Würtz, der derfor kan koncentrere sig meget mere om det defensive.

Det vigtigste er at holdet samler sig op, inden kampen mod FCM næste uge. Vi har brug for point i den kamp, efter det her resultat. Vi har et ungt hold, og derfor kommer der sammenbrud som dette. Vi bliver bare nødt til at komme videre, for vi skal formenligt hente 4 point de sidste 2 kampe for at nå slutsspillet. :aabfan:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af gravballe » 6. mar 2017, 22:54

Tydeligt at især Blåbjerg skal skiftes ud, manden har fået en del kampe efterhånden men er stadig usikker. Til sommer skal det forsvar bygges op med en eller 2 nye spillere. Hvis Holgersen bliver skal vi have en god makker ind til ham. Kp og Blåbjerg er bare ikke gode nok.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af NIN » 6. mar 2017, 23:04

Hvis der vitterlig er nogen der seriøst mener, at en gang badebold fodbold for fire dage siden, kan sidde i benene på en gruppe top professionelle spillere, så skal den næste investering i AaB hverken være i forsvar eller angribere, men i en ny fysisk træner.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af troelsh » 7. mar 2017, 06:31

Det der lykkedes til UG mod Silkeborg og til dels mod GF var spillet ind i mellemrummene, mod OB var der fuldstændig lukket, og de ventede bare på vi skulle lave en fejl og straffe os.
Havde vi scoret det første mål, var der blevet åbnet op, og vi havde sikkert vundet stort.

Det bliver ikke sidste gang vi møder et hold der vil bruge den taktik, og her kunne man måske godt savne en boksangriber der kunne pande indlæg fra kanterne i mål.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af De Fem » 7. mar 2017, 07:18

troelsh skrev:Det der lykkedes til UG mod Silkeborg og til dels mod GF var spillet ind i mellemrummene, mod OB var der fuldstændig lukket, og de ventede bare på vi skulle lave en fejl og straffe os.
Havde vi scoret det første mål, var der blevet åbnet op, og vi havde sikkert vundet stort.

Det bliver ikke sidste gang vi møder et hold der vil bruge den taktik, og her kunne man måske godt savne en boksangriber der kunne pande indlæg fra kanterne i mål.
Enig og der må Grønning ind. Desuden mangler der speed i midsteraksen til at rydde op på kontrastød.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Funky » 7. mar 2017, 07:23

"Vi lod bare AaB have bolden, de skaber ikke noget, og de luller måske sig selv lidt i søvn, og så er vi farligere på kontraangreb i den anden ende".

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lv-i-soevn
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. mar 2017, 08:31

Funky skrev:"Vi lod bare AaB have bolden, de skaber ikke noget, og de luller måske sig selv lidt i søvn, og så er vi farligere på kontraangreb i den anden ende".

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lv-i-soevn
Ja det er vel et eller andet sted ikke så overraskende at det lykkedes for Kent's hold, for hvor tit har han ikke stået som AaB træner og set en modstander lykkes med det.

FCM vil uden tvivl forsøge noget af det samme i næste kamp. Ikke fordi Thorup er et geni af en træner, men fordi de ikke er vilde med at have bolden. Forhåbentlig kan vi noget bedre finde løsning på hjemmebane, hvor vi har været markant bedre kørende end ude - vi er ligaens 3. bedste hjemmehold, og 4. dårligste udehold.

Der var for mange spillere som præsterede skidt i Odense, forhåbentlig var det en enlig svale.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af mich1596 » 7. mar 2017, 14:48

;)
Provst i Brovst skrev:
mich1596 skrev:
Provst i Brovst skrev:
andreasaab89 skrev:Godt interview med MW efter kampen som åbent snakker om det gode og det dårlige og anerkender at vi var læst af OB og skal spille anderledes for at kunne slå hold der står dybt
Dejligt ærligt
Så MW mener det er et problem hvis man er læst, ser man det.
Ærlighed er da en god ting, godt ref;-) Provsten er da bare en gammel sur mand!
Bestemt.

Jeg synes faktisk det var helt pinligt at skrive den selvfølgelighed at det var en ulempe at være læst, men det har der tidligere været debat omkring.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Elscorpio » 7. mar 2017, 22:48

Man ved desværre ikke hvor man har AaB denne sæson.

Den ene dag spiller vi skide godt, næste runde taber vi stort.

Jeg tror ikke på Top 6, medmindre vi vinder de to sidste og de andre resultater flasker sig.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af white splash » 8. mar 2017, 07:30

Elscorpio skrev:Man ved desværre ikke hvor man har AaB denne sæson.

Den ene dag spiller vi skide godt, næste runde taber vi stort.

Jeg tror ikke på Top 6, medmindre vi vinder de to sidste og de andre resultater flasker sig.
Hvis vi vinder de 2 sidste er vi sikre på top 6, ligegyldigt hvordan det får i de andre kampe.
1 2 3 Jimmy er en mur!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af KJ » 8. mar 2017, 08:46

Jeg kan nuancere elscorpios udsagn: Bortset fra FCK, ved man ikke, hvor man har nogen hold denne sæson. Det handler i helt vanvittig grad om ikke at møde de andre hold, når de har deres stime på 2-3 kampe, hvor de pludselig spiller godt. Men underholdende er det da.

Klawn
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 14. jul 2011, 21:40

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Klawn » 8. mar 2017, 18:40

Det er jo ikke værre end Arsenal i går. Taber samlet 2-10 til Bayern

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Brodernumsi » 8. mar 2017, 21:43

Klawn skrev:Det er jo ikke værre end Arsenal i går. Taber samlet 2-10 til Bayern
Jamen så er jeg da helt ok med at tabe 4-0, så længe der bare er nogen der taber større et sted.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar