Superligaen 16/17 Pulje 2

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af martinaalborg » 23. mar 2017, 19:27

jernskjorten skrev:
hje1980 skrev:
jernskjorten skrev:
hje1980 skrev:Mange af de tomme pladser skyldes også mange står oppe bagved under kampen. Disse burdes sendes ned på pladserne netop for at der bliver mere fyldt.
Kom på stadion og bliv sat på plads! Bogstaveligt talt.
AaB kunne jo også sælge de ståpladser oppe bagved, og så få frigivet siddepladserne til nye kunder. Tror faktisk, at der er mange, der ville betale for en nummereret ståplads bag siddepladserne, f.eks. med et lille "bar-bord" til øllen.
Mange stadions har jo regler om du ikke om holde dig på arealerne udenfor tribunen under kampen... hvilket jeg synes er fint. Det er bedst for alle at stadion ser mere fyldt ud når sæderne bliver brugt.
Det skulle ikke undre mig, hvis der er en regel imod det, men hvis man kan stå bag mål, kan man vel også stå på langsiden. Og så siger jeg ikke mere om ståpladser i denne tråd, martin. :)
TAK
:aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af FlæskeFrank » 24. mar 2017, 17:40

Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
- FlæskeFrank

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af Pollack2 » 24. mar 2017, 21:29

FlæskeFrank skrev:Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
Ja, det kan i hvert fald ikke have noget at gøre med, at det er landsholdspause.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af Funky » 27. mar 2017, 08:24

Pollack2 skrev:
FlæskeFrank skrev:Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
Ja, det kan i hvert fald ikke have noget at gøre med, at det er landsholdspause.
Som i sig selv får en til at dø lidt. En landsholdspause med et kedeligt hold, som ikke kan kvalificere sig til noget, og ikke kan ses af alle. Det er nærmest skræddersyet til at få folk til at miste interessen for fodbold.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af Hanga » 27. mar 2017, 09:08

Funky skrev:
Som i sig selv får en til at dø lidt. En landsholdspause med et kedeligt hold, som ikke kan kvalificere sig til noget, og ikke kan ses af alle. Det er nærmest skræddersyet til at få folk til at miste interessen for fodbold.
Læg dertil at de efter kampen selv erklærer sig super tilfredse med indsatsen, hvilket ikke ligefrem giver en forhåbninger om, at de stræber efter at blive væsentligt bedre. William Kvist stod nærmest og var pavestolt over at vi havde skabt 2-3 chancer mod et klassemandskab som Rumænien der har vundet hele 1 ud af de seneste 11 hjemmekampe (mener jeg det var).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af Jakobsen » 27. mar 2017, 09:25

Funky skrev:
Pollack2 skrev:
FlæskeFrank skrev:Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
Ja, det kan i hvert fald ikke have noget at gøre med, at det er landsholdspause.
Som i sig selv får en til at dø lidt. En landsholdspause med et kedeligt hold, som ikke kan kvalificere sig til noget, og ikke kan ses af alle. Det er nærmest skræddersyet til at få folk til at miste interessen for fodbold.
Plus, at unionen har gjort sig uvenner med nærmest alle aktører omkring landsholdet. Offentlig diskussion af teknikaliter med Åges kontrakt, spillere der kritiserer kokken og hotellet. Det antager jo nærmest Gravgaardske dimensioner af cirkus.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af Martino » 27. mar 2017, 09:33

Det landshold er efterhånden en farce og pilen peger mest af alt på DBU. Ansæt nu en dygtig træner som gider spille med de dygtigste spillere. Daniel Wass er en af de 3 bedste spillere i Celta. Selvfølgelig skal han starte. Sisto gør det også virkelig godt for Celta, men ej heller ham er der plads til ikke engang i 2.halvleg. Selvom Pierre ikke spiller alverden i Southampton kan det jo ikke være rigtigt at William Kvist kan blive foretrukket på foran både ham og Pierre. Så må Delaney jo spiller 6er ligesom for Werder. Håbløst kick n rush fodbold der blev praktiseret.
Jeg savner Winsnes

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af Danni » 27. mar 2017, 10:37

Kritikken af holdet er trættende. Holdet spillede da en fin kamp. Vores landstrænere er længe blevet kritiseret for at spille med spillere ude af form, når han så vælger nogle som spiller fast, så er det også galt. Sisto som kun spiller ca. halvdelen af tiden i sin klub og ikke passer perfekt ind i holdet system, kan man da ikke klandre træneren for ikke at bruge. Skulle han spille i stedet for Eriksen eller hvorledes?
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af NIN » 27. mar 2017, 10:44

Superligaen 16/17 Pulje 2
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

seamann

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af seamann » 27. mar 2017, 11:21

NIN skrev:Superligaen 16/17 Pulje 2
Landsholdet ville rykke ned, hvis det spillede i den superskarpe Pulje 2.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af Frygah » 27. mar 2017, 11:24

Jeg kan da godt prøve at starte lidt op, omkring hvad jeg ser som det der skal fokuseres på i det her gruppespil. Udover naturligvis at vi skal prioritere resultater.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig vi begyndte at have en nogenlunde fasttømret start-11'er. Jeg er efterhånden lettere forvirret over hvad vores optimale opstilling egentlig er, og det kunne være rart hvis der begyndte at være et klart billede af hvem der er de faste startere. Er Flores der hvor han skal være? Er Børsting vores permanente hængende angriber? Hvem er de foretrukne på kanterne?

Når man ser på et hold som FCK, så har de naturligvis en bredere trup end os med mere kvalitet. Men alligevel virker det som om de har en relativ klar start-11'er, og det er ud fra den de kan foretage ændringer. Der synes jeg det er markant sværere hos os at sætte en, hvilket jeg virkelig håber tiden frem til sæsonafslutningen kan være med til at gøre klart. Det har også betydning for hvad der skal ske til sommer i forhold til afgange og indkøb.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af frederikshavneren » 27. mar 2017, 13:33

FlæskeFrank skrev:Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
Ja det gør det.
Det var en kæmpe fiasko at vi missede slutspillet og at der nu venter et lidet interessant puljespil hvor vi allerede er sikret øger ikke interessen. Med otte points forspring kommer vi ikke i nedrykningsfare, det største spørgsmål er om vi slutter som nr. 1 eller 2 i puljen. Jeg har det mest af alt sådan at det kommende puljespil groft sagt er reduceret til seks træningskampe.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af hje1980 » 27. mar 2017, 13:36

frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
Ja det gør det.
Det var en kæmpe fiasko at vi missede slutspillet og at der nu venter et lidet interessant puljespil hvor vi allerede er sikret øger ikke interessen. Med otte points forspring kommer vi ikke i nedrykningsfare, det største spørgsmål er om vi slutter som nr. 1 eller 2 i puljen. Jeg har det mest af alt sådan at det kommende puljespil groft sagt er reduceret til seks træningskampe.
Så et spil om en mulig playoff kamp om at komme i Europa til efteråret er ligemeget???

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af frederikshavneren » 27. mar 2017, 13:41

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
Ja det gør det.
Det var en kæmpe fiasko at vi missede slutspillet og at der nu venter et lidet interessant puljespil hvor vi allerede er sikret øger ikke interessen. Med otte points forspring kommer vi ikke i nedrykningsfare, det største spørgsmål er om vi slutter som nr. 1 eller 2 i puljen. Jeg har det mest af alt sådan at det kommende puljespil groft sagt er reduceret til seks træningskampe.
Så et spil om en mulig playoff kamp om at komme i Europa til efteråret er ligemeget???
Nej det er selvfølgelig ikke ligegyldigt, men det ændrer bare ikke på den massive skuffelse over at have misset slutspillet. Vi var så tæt på det gode selskab og skal nu i stedet spille et nedrykningsspil mod nogle intetsigende modstandere.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af Pollack2 » 27. mar 2017, 14:33

frederikshavneren skrev:Nej det er selvfølgelig ikke ligegyldigt, men det ændrer bare ikke på den massive skuffelse over at have misset slutspillet. Vi var så tæt på det gode selskab og skal nu i stedet spille et nedrykningsspil mod nogle intetsigende modstandere.
Men siger det ikke lige så meget om os, som om vores "intetsigende modstandere"? Selvfølgelig er det en skuffelse at vi SELV missede slutspillet, men come on, vi ligger jo som fortjent.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af hje1980 » 27. mar 2017, 16:33

frederikshavneren skrev:
hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
Ja det gør det.
Det var en kæmpe fiasko at vi missede slutspillet og at der nu venter et lidet interessant puljespil hvor vi allerede er sikret øger ikke interessen. Med otte points forspring kommer vi ikke i nedrykningsfare, det største spørgsmål er om vi slutter som nr. 1 eller 2 i puljen. Jeg har det mest af alt sådan at det kommende puljespil groft sagt er reduceret til seks træningskampe.
Så et spil om en mulig playoff kamp om at komme i Europa til efteråret er ligemeget???
Nej det er selvfølgelig ikke ligegyldigt, men det ændrer bare ikke på den massive skuffelse over at have misset slutspillet. Vi var så tæt på det gode selskab og skal nu i stedet spille et nedrykningsspil mod nogle intetsigende modstandere.
Så du vægter kampe mod eks. Lyingby og FCN over kampe mod AGF og Viborg?
Ved godt der er andre hold også... og ja... en plads i top 6 havde været det bedste. Uden tvivl... men så ligegyldig og træls er det så heller ikke... skulle vi i Europa i top 6 havde det krævet MEGET held og få tilkæmpet sig en topplacering.
Nu kan vi selv afgøre det mod dårligere hold om vi vil have den play-off kamp - og det kunne altså være SÅ mega cool at tage den sidste europæiske plads med en kamp i Herning...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af FIDEL » 27. mar 2017, 23:28

Martino skrev:Det landshold er efterhånden en farce og pilen peger mest af alt på DBU. Ansæt nu en dygtig træner som gider spille med de dygtigste spillere. Daniel Wass er en af de 3 bedste spillere i Celta. Selvfølgelig skal han starte. Sisto gør det også virkelig godt for Celta, men ej heller ham er der plads til ikke engang i 2.halvleg. Selvom Pierre ikke spiller alverden i Southampton kan det jo ikke være rigtigt at William Kvist kan blive foretrukket på foran både ham og Pierre. Så må Delaney jo spiller 6er ligesom for Werder. Håbløst kick n rush fodbold der blev praktiseret.
HØRT!!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af NIN » 27. mar 2017, 23:34

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:
FlæskeFrank skrev:Så dødt der er på debatforaet, siger vist alt om den nye struktur...
Ja det gør det.
Det var en kæmpe fiasko at vi missede slutspillet og at der nu venter et lidet interessant puljespil hvor vi allerede er sikret øger ikke interessen. Med otte points forspring kommer vi ikke i nedrykningsfare, det største spørgsmål er om vi slutter som nr. 1 eller 2 i puljen. Jeg har det mest af alt sådan at det kommende puljespil groft sagt er reduceret til seks træningskampe.
Så et spil om en mulig playoff kamp om at komme i Europa til efteråret er ligemeget???
Nej det er selvfølgelig ikke ligegyldigt, men det ændrer bare ikke på den massive skuffelse over at have misset slutspillet. Vi var så tæt på det gode selskab og skal nu i stedet spille et nedrykningsspil mod nogle intetsigende modstandere.
Så du vægter kampe mod eks. Lyingby og FCN over kampe mod AGF og Viborg?
Ved godt der er andre hold også... og ja... en plads i top 6 havde været det bedste. Uden tvivl... men så ligegyldig og træls er det så heller ikke... skulle vi i Europa i top 6 havde det krævet MEGET held og få tilkæmpet sig en topplacering.
Nu kan vi selv afgøre det mod dårligere hold om vi vil have den play-off kamp - og det kunne altså være SÅ mega cool at tage den sidste europæiske plads med en kamp i Herning...
Mega cool? Jeg er solgt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af BoT » 28. mar 2017, 12:32

Jeg synes faktisk, at der er fint med spænding i vores nuværende situation. I første omgang i forhold til at blive blandt de to øverste i vores pulje - hvilket vi ligger ret lunt til - og dernæst med potentielt 3 playoff-opgør om Europa. Det er da bestemt ikke ligegyldige kampe? - Og burde da bestemt også kunne trække folk til stadion!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 16/17 Pulje 2

Indlæg af NIN » 28. mar 2017, 14:46

BoT skrev:Jeg synes faktisk, at der er fint med spænding i vores nuværende situation. I første omgang i forhold til at blive blandt de to øverste i vores pulje - hvilket vi ligger ret lunt til - og dernæst med potentielt 3 playoff-opgør om Europa. Det er da bestemt ikke ligegyldige kampe? - Og burde da bestemt også kunne trække folk til stadion!
Jeg håber du har ret og der bliver en sand folkevandring ud ad Kastetvej. De personer jeg taler fodbold med, som ikke er "hardcore fans", men kommer på stadion nu og da, der fornemmer jeg stemning er, at de ikke er imponeret og endda for fleres vedkommende har lidt vanskelig ved at gennemskue det nye koncept. Det kan man selvfølgelig bare sætte sig ind i. Problemet er blot, hvis hr. og fru Danmark tilskueren ikke gør det. Vi bliver meget klogere de kommende uger.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar