Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af Funky » 3. apr 2017, 09:40

BoT skrev:Jeg ved mærke i, at Wieghorst efter kampen sagde, at vi var i gang med at opbygge en ny måde at spille på på udebane. Det lugter lidt af, at man vil frem mod at kunne lukke en kamp ned, når vi spiller på udebane - og i stedet satse på uafgjort eller 1-0 sejre på udebane. Kampen i lørdags kunne snildt have sluttet 1-0 til os - og til gengæld havde Silkeborg jo ikke en reel målchance i hele kampen.

Jeg ved godt, at pøblen herinde forlanger Barca-spil og storsejre lige meget, om vi spiller hjemme eller ude - men i mine øjne er det her en ret fornuftig strategi for en ny træner: Byg dit defensive fundament op først.

Jeg er generelt også ret sikker på, at denne sæson mest handler om at undgå nedrykning - selvfølgelig kombineret med en stærk indsats i pokalen og evt. i playoffs, som vil kunne kaste europæisk bold af sig. Men det er primært opbygning af holdet på langt sigt, hvilket er langt vigtigere end at hente tilfældige gøgler-4-2 sejre efterfulgt af nederlag (hej AGF).
Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af BoT » 3. apr 2017, 10:06

Funky skrev: Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Nemlig. Især de to 0-3 nederlag i Esbjerg og Horsens har været skammelige. Derfor må folk herinde altså også lige tage en slapper på forventningerne om champagnebold.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af Funky » 3. apr 2017, 10:24

BoT skrev:
Funky skrev: Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Nemlig. Især de to 0-3 nederlag i Esbjerg og Horsens har været skammelige. Derfor må folk herinde altså også lige tage en slapper på forventningerne om champagnebold.
Jeg synes, kampen i Silkeborg var fin fra vores side. Havde vi scoret på de to største chancer havde alle klappet og kaldt det en top-prof indsats.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af NIN » 3. apr 2017, 10:49

Funky skrev:
BoT skrev:
Funky skrev: Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Nemlig. Især de to 0-3 nederlag i Esbjerg og Horsens har været skammelige. Derfor må folk herinde altså også lige tage en slapper på forventningerne om champagnebold.
Jeg synes, kampen i Silkeborg var fin fra vores side. Havde vi scoret på de to største chancer havde alle klappet og kaldt det en top-prof indsats.
Og havde Silkeborg scoret to mål, havde det været noget rigtig lort. Er det ikke altid sådan? Fodbold handler om at score mål.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af FIDEL » 3. apr 2017, 11:05

Funky skrev:
BoT skrev:Jeg ved mærke i, at Wieghorst efter kampen sagde, at vi var i gang med at opbygge en ny måde at spille på på udebane. Det lugter lidt af, at man vil frem mod at kunne lukke en kamp ned, når vi spiller på udebane - og i stedet satse på uafgjort eller 1-0 sejre på udebane. Kampen i lørdags kunne snildt have sluttet 1-0 til os - og til gengæld havde Silkeborg jo ikke en reel målchance i hele kampen.

Jeg ved godt, at pøblen herinde forlanger Barca-spil og storsejre lige meget, om vi spiller hjemme eller ude - men i mine øjne er det her en ret fornuftig strategi for en ny træner: Byg dit defensive fundament op først.

Jeg er generelt også ret sikker på, at denne sæson mest handler om at undgå nedrykning - selvfølgelig kombineret med en stærk indsats i pokalen og evt. i playoffs, som vil kunne kaste europæisk bold af sig. Men det er primært opbygning af holdet på langt sigt, hvilket er langt vigtigere end at hente tilfældige gøgler-4-2 sejre efterfulgt af nederlag (hej AGF).
Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Jeg synes også det er det helt rigtige at gøre - at fokusere på en solid defensiv. Det er særligt vigtigt i nedrykningsspillet, at vi kan stå imod et fysisk pres, og ikke kommer bagud på udebane. MW har naturligvis set, at holdet har set svagt ud i modgang, f.eks. i Odense, Horsens og Esbjerg.
Hvis vi skal spille som MW ønsker, så skal der altså ske en del på spillerfronten til sommer. Men eftersom der er hentet en del nye spillere sidste sommer samt alle de nye unge i truppen, så er det svært at tro på, at vi får 3-4 nye ansigter i truppen til sommer.
Men vigtigst er det med 2 kvalitetsspillere centralt. En forsvarer og central midt (en Winsnes type).

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af De Fem » 3. apr 2017, 11:08

Funky skrev:
BoT skrev:
Funky skrev: Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Nemlig. Især de to 0-3 nederlag i Esbjerg og Horsens har været skammelige. Derfor må folk herinde altså også lige tage en slapper på forventningerne om champagnebold.
Jeg synes, kampen i Silkeborg var fin fra vores side. Havde vi scoret på de to største chancer havde alle klappet og kaldt det en top-prof indsats.
Har lige snakket med Rasmus Ankersen vi får 3 expected points for for at score to expected goals imod deres ene expected goal ;-)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af NIN » 3. apr 2017, 11:10

BoT skrev:
Funky skrev: Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Nemlig. Især de to 0-3 nederlag i Esbjerg og Horsens har været skammelige. Derfor må folk herinde altså også lige tage en slapper på forventningerne om champagnebold.
Jeg tror du generelt kan være helt rolig omkring folks (eller pøblens) forventninger til AaB og champagnebold. Det vil du allerede se mod Viborg.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af BoT » 3. apr 2017, 11:18

NIN skrev:
BoT skrev:
Funky skrev: Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Nemlig. Især de to 0-3 nederlag i Esbjerg og Horsens har været skammelige. Derfor må folk herinde altså også lige tage en slapper på forventningerne om champagnebold.
Jeg tror du generelt kan være helt rolig omkring folks (eller pøblens) forventninger til AaB og champagnebold. Det vil du allerede se mod Viborg.
Men jeg kan jo læse i denne tråd (og alle andre kamptråde..!), at flere er pissesure over, at vi ikke vandt 3-0 og spillede mesterskabsfodbold.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af BoT » 3. apr 2017, 11:22

NIN skrev: Og havde Silkeborg scoret to mål, havde det været noget rigtig lort. Er det ikke altid sådan? Fodbold handler om at score mål.
Ikke enig. Fodbold handler om at vinde fodboldkampe. Alternativt klarede FCM og Viborg sig jo fortrinligt i går.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af NIN » 3. apr 2017, 11:23

BoT skrev:
NIN skrev:
BoT skrev:
Funky skrev: Noget må man jo også gøre, så markant dårligere vi har været på udebane.
Nemlig. Især de to 0-3 nederlag i Esbjerg og Horsens har været skammelige. Derfor må folk herinde altså også lige tage en slapper på forventningerne om champagnebold.
Jeg tror du generelt kan være helt rolig omkring folks (eller pøblens) forventninger til AaB og champagnebold. Det vil du allerede se mod Viborg.
Men jeg kan jo læse i denne tråd (og alle andre kamptråde..!), at flere er pissesure over, at vi ikke vandt 3-0 og spillede mesterskabsfodbold.
Skide være med pøblen herinde, dem er du vel også højt hævet over? Folket, de der for alvor farver forventningerne, de der kommer på stadion. Det tavse og anonyme flertal. De har ingen eller få ambitioner om gyldne dråber og mesterskabsfodbold. Det vil du som sagt få at se allerede mod Viborg.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af NIN » 3. apr 2017, 11:24

BoT skrev:
NIN skrev: Og havde Silkeborg scoret to mål, havde det været noget rigtig lort. Er det ikke altid sådan? Fodbold handler om at score mål.
Ikke enig. Fodbold handler om at vinde fodboldkampe. Alternativt klarede FCM og Viborg sig jo fortrinligt i går.
Det er yderst sjældent der er hold der vinder fodboldkampe uden at score mål.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 01.04.2017

Indlæg af Martino » 3. apr 2017, 12:13

Holgersson var vel ret beset bedste AaBer i kampen.
Jeg savner Winsnes

Besvar