Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Pastorius » 17. apr 2017, 23:02

De Fem skrev:
Pastorius skrev:Der skal en alvorlig kulturændring til i AaB.

De jubler efter kampen som om de havde vundet mesterskabet. For helvede, det er en smal pligtsejr mod et usædvanligt svagt og tandløst AGF-hold. De burde gå fra banen med bøjede nakker, og sammenbidte bisser og så bare hjem og videre i programmet og gøre det bedre næste gang.

Vi skal have den playoff-kamp om europæisk bold, det er det eneste lille strå vi kan gribe efter, for ikke at have haft en fuldstændig håbløs sæson.
Åh hold da op med at være så fucking frelst. De er endt i nedrykningsspillet, hvilket ikke er fedt, men nu har de klaret sig ud af det med 99 % sikkerhed. Hvis man ikke må juble over det hvad må man så juble over? Næste skridt er at komme godt i gang før playoffs.
Selvfølgelig må de godt juble, men at det skal være så stor en forløsning at slå det her AGF-hold, viser altså noget om at der er rigtig langt op til det niveau vi gerne skal have.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Pastorius » 17. apr 2017, 23:07

Der har været mange indlæg om hvem der har været gode og dårlige. Jeg synes generelt Ahlmann mangler på positivsiden. Jeg synes han er ved at være tilbage på højeste niveau fra '14, og jeg mener han er tæt på at være vores vigtigste spiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 17. apr 2017, 23:11

Hovedet skrev:
Funky skrev:
Hovedet skrev:
Uldahl skrev:Elendigt spil hvor intet hang sammen. Mielingers indlæg sjældent set ringere. Men 3 gode point på kontoen og vi er på en sikker 8 plads med mulighed for 7 pladsen endnu. Sejr til OB i morgen over Randers.Tak.
Selvfølge skal der jubles over den sejr, den var sgu vigtig for at komme igang igen. Samt vi undgår de grimme kampe, jeg jublede også igennem :aabfan: :cheers:
Hvad er det lige, vi kan bruge en OB-sejr til i morgen? Jeg troede, at såfremt vi endte på en af de to øverste pladser i nedrykningspillets pulje 2, hvad man jo efterhånden må formode, skulle vi parres med en af de to øverste i nedrykningsspillets pulje 1 og spille en slags semifinale for at nå en finale om 7. pladsen, hvorefter vi så skal spille en play off kamp mod nr. 4 i medaljeslutspillet?

Ja, ovenstående er faktisk ikke en joke, selv om det fremstod sådan, da jeg lige læste indlægget igennem...
Det er vel det, der er tanken - en struktur hvor 'alle' har noget at spille om længst muligt?
Så langt er jeg med. Det var blot, om jeg havde forstået det korrekt?
Det har du. Til gengæld vurderer jeg på bagrund af hans tre seneste kommentarer Uldahl til at være småfuld.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af 634 » 17. apr 2017, 23:31

634 skrev:
salling23 skrev:
634 skrev:Mads-Kristoffer Kristoffersen er sat på som kampens dommer!!
Det er så dræbende for kampens afvikling, med hensyn til at dømme de 22 spillere fair, og i min optik ødelæggende for seværdigheden som tilskuer.
Jeg kan sagtens leve med at AaB nogen gange taber, men så skal det være fordi de ikke var bedre end modstanderen, at se en kamp hvor dommeren vil hjælpe enkelte spillere, og måske være hadsk overfor andre er det mest ødelæggende for seværdigheden.
Jeg har set mange ting, men tror alligevel det er første gang dommeren er blevet bruget som undskyldning for et evt nederlag inden kampen.

God kamp til jer - med vores amputerede hold, så bør I kunne sætte 3 points ind på kontoen
Det er ikke sådan at jeg finder udesejr mest sandsynligt, men hvis dommeren holder sin linie fra andre kampe skal han nok få gjort noget mærkeligt, som e.k.s. ved indskiftning at løbe ud til sidelinien og klappe den indskiftede på skuldrene. Han gør opmærksom på sig selv, som de fleste dommere heldigvis ikke er lige så slemme til.
Må tage denne kritik til mig igen, eller også var det det der skulle til. Dagens dommer præstation må siges at være ganske glimrende.
Til dem som gerne ville have set andre spillere på banen, er der reserve holds kamp på Hornevej imorgen tirsdag kl.15 imod AGF.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Klaus » 17. apr 2017, 23:42

634 skrev:
634 skrev:
salling23 skrev:
634 skrev:Mads-Kristoffer Kristoffersen er sat på som kampens dommer!!
Det er så dræbende for kampens afvikling, med hensyn til at dømme de 22 spillere fair, og i min optik ødelæggende for seværdigheden som tilskuer.
Jeg kan sagtens leve med at AaB nogen gange taber, men så skal det være fordi de ikke var bedre end modstanderen, at se en kamp hvor dommeren vil hjælpe enkelte spillere, og måske være hadsk overfor andre er det mest ødelæggende for seværdigheden.
Jeg har set mange ting, men tror alligevel det er første gang dommeren er blevet bruget som undskyldning for et evt nederlag inden kampen.

God kamp til jer - med vores amputerede hold, så bør I kunne sætte 3 points ind på kontoen
Det er ikke sådan at jeg finder udesejr mest sandsynligt, men hvis dommeren holder sin linie fra andre kampe skal han nok få gjort noget mærkeligt, som e.k.s. ved indskiftning at løbe ud til sidelinien og klappe den indskiftede på skuldrene. Han gør opmærksom på sig selv, som de fleste dommere heldigvis ikke er lige så slemme til.
Må tage denne kritik til mig igen, eller også var det det der skulle til. Dagens dommer præstation må siges at være ganske glimrende.
Til dem som gerne ville have set andre spillere på banen, er der reserve holds kamp på Hornevej imorgen tirsdag kl.15 imod AGF.
Bortset fra en helt utrolig fejlagtig offside på Pohl, der fratager ham en friløber. Bolden kommer fra en AGFer og dommeren står lige ved siden af. Det var faktisk helt vildt, at han kunne lave den fejl... At Pohl så brændte er en anden sag ;-)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Klaus » 17. apr 2017, 23:47

Noget helt andet... Er der nogen der ved, hvad pokker der foregik i abeburet i pausen. Det så ret vildt ud. Mon der var rotter indblandet????

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 18. apr 2017, 00:42

Klaus skrev:Noget helt andet... Er der nogen der ved, hvad pokker der foregik i abeburet i pausen. Det så ret vildt ud. Mon der var rotter indblandet????
Vist nok noget intern slåskamp blandt AGF'erne. Set fra min plads var der vel 15-20 mand indblandet samt 8-10 kontrollører, der forsøgte at skille parterne fra hinanden.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af 634 » 18. apr 2017, 07:30

Klaus skrev:
634 skrev:
634 skrev:
salling23 skrev:
634 skrev:Mads-Kristoffer Kristoffersen er sat på som kampens dommer!!
Det er så dræbende for kampens afvikling, med hensyn til at dømme de 22 spillere fair, og i min optik ødelæggende for seværdigheden som tilskuer.
Jeg kan sagtens leve med at AaB nogen gange taber, men så skal det være fordi de ikke var bedre end modstanderen, at se en kamp hvor dommeren vil hjælpe enkelte spillere, og måske være hadsk overfor andre er det mest ødelæggende for seværdigheden.
Jeg har set mange ting, men tror alligevel det er første gang dommeren er blevet bruget som undskyldning for et evt nederlag inden kampen.

God kamp til jer - med vores amputerede hold, så bør I kunne sætte 3 points ind på kontoen
Det er ikke sådan at jeg finder udesejr mest sandsynligt, men hvis dommeren holder sin linie fra andre kampe skal han nok få gjort noget mærkeligt, som e.k.s. ved indskiftning at løbe ud til sidelinien og klappe den indskiftede på skuldrene. Han gør opmærksom på sig selv, som de fleste dommere heldigvis ikke er lige så slemme til.
Må tage denne kritik til mig igen, eller også var det det der skulle til. Dagens dommer præstation må siges at være ganske glimrende.
Til dem som gerne ville have set andre spillere på banen, er der reserve holds kamp på Hornevej imorgen tirsdag kl.15 imod AGF.
Bortset fra en helt utrolig fejlagtig offside på Pohl, der fratager ham en friløber. Bolden kommer fra en AGFer og dommeren står lige ved siden af. Det var faktisk helt vildt, at han kunne lave den fejl... At Pohl så brændte er en anden sag ;-)
Ja ingen tvivl om forkert offside, men det skyldes nok at Dommer Mads forinden havde stået i vejen for en GF aflevering som gav kontra til AaB. Jeg tror det er derfor der bliver dømt ukorrekt offside. Umiddelbart mener jeg det er den eneste fejlkendelse i kampen, og det finder glimrende i forhold til det vi plejer at se.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af MrBangDK » 18. apr 2017, 07:47

634 skrev:
Klaus skrev:
634 skrev:
634 skrev:
salling23 skrev:
634 skrev:Mads-Kristoffer Kristoffersen er sat på som kampens dommer!!
Det er så dræbende for kampens afvikling, med hensyn til at dømme de 22 spillere fair, og i min optik ødelæggende for seværdigheden som tilskuer.
Jeg kan sagtens leve med at AaB nogen gange taber, men så skal det være fordi de ikke var bedre end modstanderen, at se en kamp hvor dommeren vil hjælpe enkelte spillere, og måske være hadsk overfor andre er det mest ødelæggende for seværdigheden.
Jeg har set mange ting, men tror alligevel det er første gang dommeren er blevet bruget som undskyldning for et evt nederlag inden kampen.

God kamp til jer - med vores amputerede hold, så bør I kunne sætte 3 points ind på kontoen
Det er ikke sådan at jeg finder udesejr mest sandsynligt, men hvis dommeren holder sin linie fra andre kampe skal han nok få gjort noget mærkeligt, som e.k.s. ved indskiftning at løbe ud til sidelinien og klappe den indskiftede på skuldrene. Han gør opmærksom på sig selv, som de fleste dommere heldigvis ikke er lige så slemme til.
Må tage denne kritik til mig igen, eller også var det det der skulle til. Dagens dommer præstation må siges at være ganske glimrende.
Til dem som gerne ville have set andre spillere på banen, er der reserve holds kamp på Hornevej imorgen tirsdag kl.15 imod AGF.
Bortset fra en helt utrolig fejlagtig offside på Pohl, der fratager ham en friløber. Bolden kommer fra en AGFer og dommeren står lige ved siden af. Det var faktisk helt vildt, at han kunne lave den fejl... At Pohl så brændte er en anden sag ;-)
Ja ingen tvivl om forkert offside, men det skyldes nok at Dommer Mads forinden havde stået i vejen for en GF aflevering som gav kontra til AaB. Jeg tror det er derfor der bliver dømt ukorrekt offside. Umiddelbart mener jeg det er den eneste fejlkendelse i kampen, og det finder glimrende i forhold til det vi plejer at se.
Og så lige det fuldstændigt forkert dømte indkast, hvor Danni Olsen nærmest losser den ud over sidelinien, og hverken dommer eller liniedommer ser noget.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Jakobsen » 18. apr 2017, 08:03

Det mærkelige er, at jeg var meget usikker på holdet igår og om de kunne stå distancen i denne nøglekamp. Tilgengæld føler jeg mig ret sikker på, at vi får uafgjort eller sejr i Århus og redder os matematisk;

1) AGF skal frem over stepperne nu, også selvom de siger at de kigger på playoff. Det vil trods alt nok være bedre at blive næst-sidst og trække Esbjerg end at blive sidst og trække næst-sidst fra den anden gruppe som nok bliver Horsens. Umiddelbart vil jeg mene at Horsens er et meget mere gustent bekendtskab end Esbjerg i sådan et par playoffkamp. Bo Henriksen skal nok få fodret sit hold med råt kød mens jeg ikke tror Esbjergs lykkeriddere for alvor templer ind.
2) Vi kan spille frit for en gangs skyld. Jeg synes, at vi skal stille med masser af fart foran en kompakt defensivt da jeg tror vi får masser af omstillinger på dem.
3) AGF er vel formmæssigt det ringeste hold herhjemme lige nu imens vi lige har tanket selvtillid.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af 634 » 18. apr 2017, 08:06

MrBangDK skrev:
634 skrev:
Klaus skrev:
634 skrev:
634 skrev:
salling23 skrev:
Jeg har set mange ting, men tror alligevel det er første gang dommeren er blevet bruget som undskyldning for et evt nederlag inden kampen.

God kamp til jer - med vores amputerede hold, så bør I kunne sætte 3 points ind på kontoen
Det er ikke sådan at jeg finder udesejr mest sandsynligt, men hvis dommeren holder sin linie fra andre kampe skal han nok få gjort noget mærkeligt, som e.k.s. ved indskiftning at løbe ud til sidelinien og klappe den indskiftede på skuldrene. Han gør opmærksom på sig selv, som de fleste dommere heldigvis ikke er lige så slemme til.
Må tage denne kritik til mig igen, eller også var det det der skulle til. Dagens dommer præstation må siges at være ganske glimrende.
Til dem som gerne ville have set andre spillere på banen, er der reserve holds kamp på Hornevej imorgen tirsdag kl.15 imod AGF.
Bortset fra en helt utrolig fejlagtig offside på Pohl, der fratager ham en friløber. Bolden kommer fra en AGFer og dommeren står lige ved siden af. Det var faktisk helt vildt, at han kunne lave den fejl... At Pohl så brændte er en anden sag ;-)
Ja ingen tvivl om forkert offside, men det skyldes nok at Dommer Mads forinden havde stået i vejen for en GF aflevering som gav kontra til AaB. Jeg tror det er derfor der bliver dømt ukorrekt offside. Umiddelbart mener jeg det er den eneste fejlkendelse i kampen, og det finder glimrende i forhold til det vi plejer at se.
Og så lige det fuldstændigt forkert dømte indkast, hvor Danni Olsen nærmest losser den ud over sidelinien, og hverken dommer eller liniedommer ser noget.

Åh okaj det bliver måske til meget igen. Men det meget kampafgørende fik han trods alt ikke lavet.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Funky » 18. apr 2017, 08:37

Jakobsen skrev:Det mærkelige er, at jeg var meget usikker på holdet igår og om de kunne stå distancen i denne nøglekamp. Tilgengæld føler jeg mig ret sikker på, at vi får uafgjort eller sejr i Århus og redder os matematisk;

1) AGF skal frem over stepperne nu, også selvom de siger at de kigger på playoff. Det vil trods alt nok være bedre at blive næst-sidst og trække Esbjerg end at blive sidst og trække næst-sidst fra den anden gruppe som nok bliver Horsens. Umiddelbart vil jeg mene at Horsens er et meget mere gustent bekendtskab end Esbjerg i sådan et par playoffkamp. Bo Henriksen skal nok få fodret sit hold med råt kød mens jeg ikke tror Esbjergs lykkeriddere for alvor templer ind.
2) Vi kan spille frit for en gangs skyld. Jeg synes, at vi skal stille med masser af fart foran en kompakt defensivt da jeg tror vi får masser af omstillinger på dem.
3) AGF er vel formmæssigt det ringeste hold herhjemme lige nu imens vi lige har tanket selvtillid.
Vores form på udebane er alt andet end frygtindgydende. Og jeg tror ikke, Gjæf kommer blæsende. Point er ikke længere det vigtigste for dem, det er at få pumpet noget tryghed og selvtillid ind i holdet, og de har nu meldt rimeligt klart ud, at det starter med en betondefensiv. Jeg tror, vi får mere af det samme.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af NIN » 18. apr 2017, 08:52

Funky skrev:
Jakobsen skrev:Det mærkelige er, at jeg var meget usikker på holdet igår og om de kunne stå distancen i denne nøglekamp. Tilgengæld føler jeg mig ret sikker på, at vi får uafgjort eller sejr i Århus og redder os matematisk;

1) AGF skal frem over stepperne nu, også selvom de siger at de kigger på playoff. Det vil trods alt nok være bedre at blive næst-sidst og trække Esbjerg end at blive sidst og trække næst-sidst fra den anden gruppe som nok bliver Horsens. Umiddelbart vil jeg mene at Horsens er et meget mere gustent bekendtskab end Esbjerg i sådan et par playoffkamp. Bo Henriksen skal nok få fodret sit hold med råt kød mens jeg ikke tror Esbjergs lykkeriddere for alvor templer ind.
2) Vi kan spille frit for en gangs skyld. Jeg synes, at vi skal stille med masser af fart foran en kompakt defensivt da jeg tror vi får masser af omstillinger på dem.
3) AGF er vel formmæssigt det ringeste hold herhjemme lige nu imens vi lige har tanket selvtillid.
Vores form på udebane er alt andet end frygtindgydende. Og jeg tror ikke, Gjæf kommer blæsende. Point er ikke længere det vigtigste for dem, det er at få pumpet noget tryghed og selvtillid ind i holdet, og de har nu meldt rimeligt klart ud, at det starter med en betondefensiv. Jeg tror, vi får mere af det samme.
Enig. Jeg tror heller ikke vi kommer til at se et kamikaze-agtigt GF hold med dødsens smil klistret på ansigtet.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af BoT » 18. apr 2017, 09:00

Alt i alt en glimrende indsats! AGF stiller sig ultra-defensivt, men alligevel får vi skabt 3 rigtig store chancer (den 3. giver målet), mens vi spiller mod en mur. Og derefter laver vi yderligere 3 chancer, der kunne have givet mål.

Samtidig har AGF vel ikke meget mere end Duncans hovedstød. Kan I huske en eneste GF-chance i 2. halvleg??

Resten af kampene i foråret kan nu bruges til at gøre klar til næste sæson, hvilket betyder, at Mæhle, Magnus, Thellufsen og Pohl (jo - han var glimrende i går. Han kommer frem til chancerne og er konstant en pain in the ass for GF-forsvaret. Han bliver helt sikkert en top-angriber for os - skal bare lige skærpes lidt og have mere rutine) - skal spille hver gang. Igen i går var alle 4 blandt vores bedste, og det er altså meget positivt.

Til gengæld har jeg snart fået nok af Sylvestr. Han spiller tydeligvis udelukkende for sig selv - har intet blik for medspillerne, men hakker mod mål, hver gang, han er i nærheden af bolden. Intet perspektiv i ham!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Hanga » 18. apr 2017, 10:09

BoT skrev:Alt i alt en glimrende indsats! AGF stiller sig ultra-defensivt, men alligevel får vi skabt 3 rigtig store chancer (den 3. giver målet), mens vi spiller mod en mur. Og derefter laver vi yderligere 3 chancer, der kunne have givet mål.

Samtidig har AGF vel ikke meget mere end Duncans hovedstød. Kan I huske en eneste GF-chance i 2. halvleg??

Resten af kampene i foråret kan nu bruges til at gøre klar til næste sæson, hvilket betyder, at Mæhle, Magnus, Thellufsen og Pohl (jo - han var glimrende i går. Han kommer frem til chancerne og er konstant en pain in the ass for GF-forsvaret. Han bliver helt sikkert en top-angriber for os - skal bare lige skærpes lidt og have mere rutine) - skal spille hver gang. Igen i går var alle 4 blandt vores bedste, og det er altså meget positivt.

Til gengæld har jeg snart fået nok af Sylvestr. Han spiller tydeligvis udelukkende for sig selv - har intet blik for medspillerne, men hakker mod mål, hver gang, han er i nærheden af bolden. Intet perspektiv i ham!
Enig i at vi nu så småt kan begynde at "spille frem mod" næste sæson. Lad os dog lige få nedrykningsspøgelset endegyldigt begravet i Århus. Mæhle, Magnus og Thellufsen har allerede vist de er værd at satse på. Pohl er jeg mere tvivlende overfor. Også som ungdomsspiller gik han for et være en spiller der var rigtig god til at komme til chancerne, men som lidt for ofte manglede skarpheden. Dette sammen med hans tekniske mangler får mig til at tvivle på om han har det der skal til. Men han gør mange ting rigtigt, så han skal afgjort ikke afskrives endnu.

Vedr. Sylvestr så tror jeg altså kun at han havde én afslutning på mål i går i den korte tid han fik på banen. På et tidspunkt opsnappede han så også en aflevering som han skulle have ladet gå videre til en meget mere fri spiller, men jeg tror nu ganske enkelt bare ikke han havde set det. Jeg ser ham ikke som dårlig holdspiller i hvert fald.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Arendt » 18. apr 2017, 10:19

BoT skrev:Alt i alt en glimrende indsats! AGF stiller sig ultra-defensivt, men alligevel får vi skabt 3 rigtig store chancer (den 3. giver målet), mens vi spiller mod en mur. Og derefter laver vi yderligere 3 chancer, der kunne have givet mål.

Samtidig har AGF vel ikke meget mere end Duncans hovedstød. Kan I huske en eneste GF-chance i 2. halvleg??

Resten af kampene i foråret kan nu bruges til at gøre klar til næste sæson, hvilket betyder, at Mæhle, Magnus, Thellufsen og Pohl (jo - han var glimrende i går. Han kommer frem til chancerne og er konstant en pain in the ass for GF-forsvaret. Han bliver helt sikkert en top-angriber for os - skal bare lige skærpes lidt og have mere rutine) - skal spille hver gang. Igen i går var alle 4 blandt vores bedste, og det er altså meget positivt.

Til gengæld har jeg snart fået nok af Sylvestr. Han spiller tydeligvis udelukkende for sig selv - har intet blik for medspillerne, men hakker mod mål, hver gang, han er i nærheden af bolden. Intet perspektiv i ham!
Han er vores topscorer med 5 mål i 8 kampe i foråret, så dine argumenter for, at der ikke er noget perspektiv i ham, er ekstremt gode :thumbsup:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af KJ » 18. apr 2017, 10:44

Ekstrabladet havde Pohl som kampens bedste spiller. Men derfor skader det da ikke, hvis han lidt oftere fik prikket bolden over stregen.

Folk kritiserer Sylvestr? Jeg er i chok. Han er en klassespiller og i øvrigt vores topscorer. At han er på en meget kort kontrakt, og næppe gider forlænge, er et validt argument for at han ikke skal spille, men at sige, at han ikke er er god nok.......

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 18. apr 2017, 10:46

Hanga skrev:Mæhle, Magnus og Thellufsen har allerede vist de er værd at satse på.
Hvis vi lige tager Thellufsen. Så var han ikke rigtig på ungdomslandsholdet sidst i ungdomskarriereren, han spillede ikke rigtig i efteråret. Pludselig er han stamspiller.

Vi skal altså have ro på mht. de unge. De har deres egne udviklingsrytmer. At Rokkedal stort set ikke har spillet endnu er ærgerligt, men så har han heller ikke været med længere. Jeg er enig i, at Kakeeto synes at være overhalet af for mange til, at han ikke får spilletid. Men igen forsøget værd og to sæsoner er vel en rimelig periode.

I forhold til to sæsoner og Pohl, så har han været meget skadesramt. Så det er måske for tidligt at fælde dom.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Gamen » 18. apr 2017, 11:31

Hanga skrev: Enig i at vi nu så småt kan begynde at "spille frem mod" næste sæson. Lad os dog lige få nedrykningsspøgelset endegyldigt begravet i Århus. Mæhle, Magnus og Thellufsen har allerede vist de er værd at satse på. Pohl er jeg mere tvivlende overfor. Også som ungdomsspiller gik han for et være en spiller der var rigtig god til at komme til chancerne, men som lidt for ofte manglede skarpheden. Dette sammen med hans tekniske mangler får mig til at tvivle på om han har det der skal til. Men han gør mange ting rigtigt, så han skal afgjort ikke afskrives endnu.

Vedr. Sylvestr så tror jeg altså kun at han havde én afslutning på mål i går i den korte tid han fik på banen. På et tidspunkt opsnappede han så også en aflevering som han skulle have ladet gå videre til en meget mere fri spiller, men jeg tror nu ganske enkelt bare ikke han havde set det. Jeg ser ham ikke som dårlig holdspiller i hvert fald.
Altså, Magnus har bevist at han måske kan være værdig konkurrence på midtbanen, men han har stadig sine tydelige mangler, bl.a. det der i årevis har været en AaB-syge - at hver evig eneste centrale midtbanespiller vi opfostrer er langsom. Han er simpelthen ikke hurtig nok på konvolutterne og mangler desværre også visioner i sit spil. Han er til gengæld stærk i vendingerne, hvilket ikke er en helt dårlig ting - se bare på hvor meget det har reddet for en (ellers langsom) spiller som Kasper Risgård.
Han er nødt til at bygge på i det departement, hvis han skal være en fremtidig central mand på midtbanen. Det er (trods alt) den centrale midtbane, hvor vi de seneste par år i dén grad har manglet både mål, assists og kreativitet, når vi sammenligner os med nogle af de hold vi gerne vil måle os med.
Lad mig lige venligt påpege, at de første 5-10 stykker herinde var oppe at køre over Abildgaard da han fik debut. 1 år senere var han 6. valg på midtbanen.

Mæhle derimod fortsætter bare med at brage derud af, og har heldigvis henvist PK til bænken. Vi er trods alt en del debattører, der år efter år har påpeget, at så snart der kom bare lidt værdig konkurrence så var Storvordes stolthed ude af vagten. Tak for det, det klæder holdet med en back der kan andet end at aflevere tilbage og til siden, og på Dalsgaard'sk facon også offensivt byder ind med rigtig meget. På den front er det som at se Ahlmann før hans alvorlige skade(r).

Thellufsen har haft en 3-4 ret svage kampe på det sidste, men virker til at være en type der kan udvikles meget på. Rigtigt god teknik, pæn højde og et fint blik for sine medspillere.

Pohl skal måske omskoles, han virker til at være en dårlig afslutter og der er ikke brug for flere førsteangribere med Curth-stats. Den friløber han får i går... Han har alverden med tid, men løfter ikke engang blikket fra bolden.
Han er til gengæld både pågående, god til at løbe i dybden, og skarp i nærkampene... Men killer-instinkt kan ikke tillæres. Enten har man det, eller også har man det ikke. Og lige pt. er der mere Bassogog end Spalvis over hans afslutninger.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Pollack2 » 18. apr 2017, 11:46

Forza skrev:
Jakobsen skrev:Godt nok en blandet forestilling.

Positivt
- Vores mentalt skrøbelige hold får et resultat i en nøglekamp.
- Vi har forholdsvis god kontrol. Vores forsvar er som altid shaky, men det bliver ikke på noget tidspunkt AGFs kamp eller en kamp, hvor de for alvor for etableret mange omstillinger på os.
- Mæhle, Thellufsen og MC spiller igen en fornuftig kamp
- Pohls spillemæssige præstation. Udover hans afslutninger synes jeg egentlig Pohl gør en god figur. Jeg tror dog, at en makker der komplimenterer ham vil gøre underværker.

Negativt
- Vi får dælme lidt du af vores mega overtag i possession. Mod et historisk ringe AGF forsvar skaber vi alt for få chancer og har svært ved at komme frem til noget.
- Pohls afslutninger
- Børsting som 10'er. Den må snart være et no-go. Har ingen af de egenskaber der kræves af en god 10'er.

På den negative front kan vi vel heller ikke undgå at nævne Holger og Larsens konstante usikre opspil. Gudskelov mødte vi en modstander der ikke gad at forsøge at angribe.
Ang. det negative og possession: Bortset fra en enkelt aktion eller to så spiller Meillinger rædselsfuldt i går. De spidskompentencer han viste tidligere er helt væk på standardsituationer. I åbent spil bidrager han med nul og niks. Han bør være på bænken i Åh-så-Aarhus, forhåbentlig er Flores klar.
Ang. Holger. Jeg har selv været meget efter ham i efteråret, men i går løser han sin kerneopgave fint, nemlig at holde snor i Dunken. At han så kommer til at se skidt ud, når han skal spille bolden frem på midtbanen, er netop midtbanens skyld: Der må/skal fandme til at være nogle som tager offensivt ansvar på den midtbane - og det skal selvfølgelig ikke være Holger.

Besvar