Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Dr. Holst » 18. apr 2017, 23:26

Tyskeren skrev:
FIDEL skrev:Jeg er også helt enig i, at stemningen iblandt AaB fans er for tam. Der er for få der både kan og vil råbe og synge. Desuden er dem der synger meget unge. Det er nemt for mig at sige, idet jeg bor i den anden ende af landet. Men når så jeg er på Aalborg stadion, så bliver der kigget skævt til mig hvis jeg råber osv. Der er en fuldstændig dræbende mentalitet i Aalborg omkring stemning på stadion. De fleste nordjyder har det bedst med at sidde med armene over kors og brokke sig. Fanme pinligt.
Da jeg var yngre fik man engang imellem besked på at "slap lig lidt a!"
Nej man skal helst ikke skille sig ud fra mængden i Aalborg - verdens lykkeligste by ;)
Fuldstændig enig! Jeg sidder også og råber som en sindssyg - så meget at mine børn syntes deres far er MEGA pinlig :innocent:
Bare rolig, vi er flere der bliver sukket lidt over og kigget lidt håbløst til. Det har dog gået nogenlunde med accepten af de ind imellem lidt for kreative tilråb fra min mund de senere år, og jeg er overbevist om at de nok finder et andet sted at stå (eller nok nærmere sidde) hvis ikke de kan håndtere noget indpiskning fra tribunen. Der skulle være noget mere roligt på øst, eller på syd, og der er man da også velkommen som nyder.
Jeg har endnu ikke bidraget med kast af døde dyr, men flg opskrift er ikke helt dum:
Billede

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Sanchez94 » 19. apr 2017, 08:30

Pastorius skrev:Der skal en alvorlig kulturændring til i AaB.

De jubler efter kampen som om de havde vundet mesterskabet. For helvede, det er en smal pligtsejr mod et usædvanligt svagt og tandløst AGF-hold. De burde gå fra banen med bøjede nakker, og sammenbidte bisser og så bare hjem og videre i programmet og gøre det bedre næste gang.

Vi skal have den playoff-kamp om europæisk bold, det er det eneste lille strå vi kan gribe efter, for ikke at have haft en fuldstændig håbløs sæson.
Det var alligevel en mærkelig udmelding, vesttribunen står og jubler og danser og en ekstrem vigtig sejr, hvor nedrykning blev for alvor afskrevet, selvfølgelig skal holdet juble sammen med fansene! Jeg antager du ikke står og synger og klapper i 90 minutter siden du syntes det ikke var okay...

seamann

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af seamann » 19. apr 2017, 14:15

Tyskeren skrev:
hje1980 skrev:
Tyskeren skrev:Fin kamp igår på trods af at Pohl skulle være blevet FLÅET ud i pausen - hold da en dårlig indsats! Dog er vores forsvar så rystende ringe på indlæg. Det ser jo ud som om både Holger og Blåbjerg tænker: Åååhhhh nej - nu kommer der et indlæg. De er jo helt væk! Godt at Duncan ikke kom til mere igår.

En ting der slog mig. Da jeg parkerede bilen på Ny Kastetvej ved 17.15 tiden kunne jeg allerede høre AGF's fans synge og holde en fest. Hvor er stemningen bag målet som i gamle dage? Der begyndte man at "larme" allerede når spillerne varmede op, og imod lige præcis AGF burde der virkelig være kamp på lægterne. AaB's fans skuffer mig ENDNU engang! Der var mange som snakkede om det på tribunen hvor vi sad! Udefra set ser det ud til at være 40-50 unge mennesker som står og synger.. Sølle syn!

JA - jeg ved godt at AGF's fans opførte sig som små unger på et tidspunkt - men rent stemningsmæssigt er AaB bare LANGT bagefter.
Hvad så under kampen da DU fik sat dig ned... hvad bidragede DU med af sang... eller var du stadig skuffet over ANDRE's bidrag til stemningen?
Ha ha ha - ja du er dygtig! Alle kan sgu da se, at det er en pinlig stemning der er på Aalborg Stadion. For 20 år siden stod jeg selv bag ved målet, og det var sgu bare andre tider må man sige. Det er ikke kun på banen er vi halter efter mange hold!
I det her sidespor - jeg var i går en tur på Odense stadion. "Stemningstribunen" hoppede lidt og sang den samme sang hele kampen. Et eller andet lamt med "store stolte Odense". Det var ringere end i Aalborg.
Deres stadion er også ringere - pivåbent med kastevinde alle steder fra.
Og endelig fik deres stadionspeaker vores til at ligne en oplæser på Deadline i sammenligning. Han var helt vildt syret ulidelig at høre på.
Iøvrigt flot mål af Jönsson, der (igen) spillede en superkamp for OB.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af 9000AA » 19. apr 2017, 17:06

Nogen der ved hvad der skete nede ved Århus siden de pludselig begyndte at slås?? Så ikke episoden nemlig.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af troelsh » 19. apr 2017, 18:10

seamann skrev:
Tyskeren skrev:
hje1980 skrev:
Tyskeren skrev:Fin kamp igår på trods af at Pohl skulle være blevet FLÅET ud i pausen - hold da en dårlig indsats! Dog er vores forsvar så rystende ringe på indlæg. Det ser jo ud som om både Holger og Blåbjerg tænker: Åååhhhh nej - nu kommer der et indlæg. De er jo helt væk! Godt at Duncan ikke kom til mere igår.

En ting der slog mig. Da jeg parkerede bilen på Ny Kastetvej ved 17.15 tiden kunne jeg allerede høre AGF's fans synge og holde en fest. Hvor er stemningen bag målet som i gamle dage? Der begyndte man at "larme" allerede når spillerne varmede op, og imod lige præcis AGF burde der virkelig være kamp på lægterne. AaB's fans skuffer mig ENDNU engang! Der var mange som snakkede om det på tribunen hvor vi sad! Udefra set ser det ud til at være 40-50 unge mennesker som står og synger.. Sølle syn!

JA - jeg ved godt at AGF's fans opførte sig som små unger på et tidspunkt - men rent stemningsmæssigt er AaB bare LANGT bagefter.
Hvad så under kampen da DU fik sat dig ned... hvad bidragede DU med af sang... eller var du stadig skuffet over ANDRE's bidrag til stemningen?
Ha ha ha - ja du er dygtig! Alle kan sgu da se, at det er en pinlig stemning der er på Aalborg Stadion. For 20 år siden stod jeg selv bag ved målet, og det var sgu bare andre tider må man sige. Det er ikke kun på banen er vi halter efter mange hold!
I det her sidespor - jeg var i går en tur på Odense stadion. "Stemningstribunen" hoppede lidt og sang den samme sang hele kampen. Et eller andet lamt med "store stolte Odense". Det var ringere end i Aalborg.
Deres stadion er også ringere - pivåbent med kastevinde alle steder fra.
Og endelig fik deres stadionspeaker vores til at ligne en oplæser på Deadline i sammenligning. Han var helt vildt syret ulidelig at høre på.
Iøvrigt flot mål af Jönsson, der (igen) spillede en superkamp for OB.
Enig stemningen kan være fesen, men det er vel lidt generelt for superligaen?
Vel kun fck, bif og agf der kan prale af at have en generel bedre stemning, og det er trods alt også større byer

RufusTheDog

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af RufusTheDog » 19. apr 2017, 19:20

Kun fck og bif skiller sig ud. Resten er èn stor grå masse, hvor enkelte klubber (inkl. AaB) har gode dage med højt niveau. Især på udebane.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af De Fem » 19. apr 2017, 21:44

RufusTheDog skrev:Kun fck og bif skiller sig ud. Resten er èn stor grå masse, hvor enkelte klubber (inkl. AaB) har gode dage med højt niveau. Især på udebane.
Tror alle klubber denne sæson, måske minus Esbjerg, har haft en periode hvor de kører for dem, men også en krise (minus FCK og Brøndby). Jeg spiller ikke, men gjorde jeg var det ikke på SL. Det kan blive fugl eller fisk hver eneste gang.

Tror forresten at AGF vinder i Århus, bare fordi det er logikken i årets SL.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 17.04.2017

Indlæg af Hanga » 19. apr 2017, 21:46

De Fem skrev: Tror alle klubber denne sæson, måske minus Esbjerg, har haft en periode hvor de kører for dem, men også en krise (minus FCK og Brøndby). Jeg spiller ikke, men gjorde jeg var det ikke på SL. Det kan blive fugl eller fisk hver eneste gang.
Du ved godt han snakker om stemning, ikke? :D
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar