Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af swfc » 25. apr 2017, 11:46

Gamen skrev:Vi må også, igen-igen, diskutere midterforsvarets sammensætning. Jeg tror aldrig AaB har haft så ringe et centerforsvar som vi har nu, men jeg er nødt til at sige at jeg mener Blåbjerg eller Holgersson må vige pladsen for Kasper P. - han har bedre evner med bolden, og det kan ikke passe at vi skal spille med Magnus C. og Würtz som bolværk, fordi de to førstnævnte er så vanvittigt dårlige til at skille sig af med bolden, og afvise de bolde der kommer.
Begge vores 6'ere bringer i øvrigt minderne frem om en bemærkning Jan Mølby kom med, om en halv-skadet Fabregas i en CL-kamp for en del år siden - "det ser jo ud som om han løber rundt med en campingvogn spændt efter sig". Jeg er simpelthen ved at være dødtræt af at se centrale midtbanespillere uden fart med uhyggelig langsommelig boldomgang i AaB - kan vi ikke godt få bare én med drev i, der kan noget med bolden? Er det så svært at finde? Det er en anden af forklaringerne på, at vi har så meget boldbesiddelse uden at gøre synderligt meget med den.
Og der er Magnus C. altså ikke nogen åbenbaring, han lider af samme syge som kontraktspillere som Haucke, El-Haij, Rye, Abildgaard, Jens-Kristian Sørensen, Asger Bust og mange andre CM'ere der på ungdomsniveau har været "gode nok", men på Superliga-niveau simpelthen har været for langsomme, og ofte også manglet tempo i boldomgangen.
Uh, en perlerække af såkaldt 'dovne' centrale midtbanespillere, som AaB har lavet så mange af
AaB i hjertet

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Martino » 25. apr 2017, 11:57

swfc skrev:
Gamen skrev:Vi må også, igen-igen, diskutere midterforsvarets sammensætning. Jeg tror aldrig AaB har haft så ringe et centerforsvar som vi har nu, men jeg er nødt til at sige at jeg mener Blåbjerg eller Holgersson må vige pladsen for Kasper P. - han har bedre evner med bolden, og det kan ikke passe at vi skal spille med Magnus C. og Würtz som bolværk, fordi de to førstnævnte er så vanvittigt dårlige til at skille sig af med bolden, og afvise de bolde der kommer.
Begge vores 6'ere bringer i øvrigt minderne frem om en bemærkning Jan Mølby kom med, om en halv-skadet Fabregas i en CL-kamp for en del år siden - "det ser jo ud som om han løber rundt med en campingvogn spændt efter sig". Jeg er simpelthen ved at være dødtræt af at se centrale midtbanespillere uden fart med uhyggelig langsommelig boldomgang i AaB - kan vi ikke godt få bare én med drev i, der kan noget med bolden? Er det så svært at finde? Det er en anden af forklaringerne på, at vi har så meget boldbesiddelse uden at gøre synderligt meget med den.
Og der er Magnus C. altså ikke nogen åbenbaring, han lider af samme syge som kontraktspillere som Haucke, El-Haij, Rye, Abildgaard, Jens-Kristian Sørensen, Asger Bust og mange andre CM'ere der på ungdomsniveau har været "gode nok", men på Superliga-niveau simpelthen har været for langsomme, og ofte også manglet tempo i boldomgangen.
Uh, en perlerække af såkaldt 'dovne' centrale midtbanespillere, som AaB har lavet så mange af
Du kan tilføje Wichmann til rækken af langsomme centrale midtbanespillere. Indimellem kan det virke til at der i talentsektoren er en automatisme der går igang at så snart en spiller har noget fart, så skal han spille back, kant eller angriber. Jeg ville elske en central midt med fart.
Abildgaard skiller sig ud med hensyn til farten og han er også en mere adræt spiller, men han har så andre mangler(han har dog rykket sig det seneste år).
Jeg kan godt lide MC, men han skal spille med en meget dynamisk boldsikker spiller ved sin side og sådan en spiller har vi ikke pt.
Det hjælper så heller ikke den defensive midt at bevægelserne fremad er lette at lukke ned så bolden skal ned og vende ved to midtstoppere, som ikke har megen vision og når så den ene back hedder PK, som slår bolden langt ved mindste pres, ja så kommer vi til at leve på tilfældigheder og dem fik vi ingen af igår.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 25. apr 2017, 19:01

Gnu skrev:Det her er den dårligste kamp, jeg har set AaB spille i mands minde. Vi taber simpelthen 4-0 til et dybt ordinært AGF-hold og har end ikke et eneste skud på mål. Det er tydeligt, at vi er et hold, der er hårdt ramt på selvtilliden, og kikser det først én gang, er der ikke langt til at hele korthuset kollapser. Bedst eksemplificeret ved forsvarsstyrmanden, som efter en lang række dårlige kampe vel rammer bunden her og bliver pillet ud efter en mareridtshalvleg, hvor han godt kunne have fået endnu et straffespark dømt imod sig.

I går var spillet helt enormt dårligt afstemt, der var ingen som hjalp hinanden, og det virkede som om, at alle spillede lidt for sig selv. Jeg opgav at tælle, hvor mange gange to AaB'ere var ved at ramle sammen, fordi de gik op i den samme hovedstødsduel. Er der ingen indbyrdes aftaler om, hvilke zoner, man dækker?

Og oppe foran rendte Sylvestr rundt fuldstændig alene og afleverede i ingenmandsland, eller forsøgte afslutninger i alt for pressede situationer.

Det var meget, meget ringe.
Han er den ensomste angriber i ligaen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar