Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 24. apr 2017, 23:22

Hanga skrev:
Gamen skrev:Altså, hvis man læser interviewet med Holgersson fra bold.dk, så virker han igen til ikke at eje for fem flade øre selvkritisk sans. Det var det samme sidste gang han leverede en gedigen lortekamp... Manden er snart 32, han burde da kunne erkende at have leveret en elendig præstation, og give træneren ret i at det var rigtigt at pille ham ud.
Især når han skulle gå for at være lederen på holdet, generalen i forsvaret. Så kunne det da være rart at høre ham sige, at det simpelthen bare ikke var godt nok, og at han vil arbejde stenhårdt for at nå et højere niveau til de næste afgørende kampe. I stedet kan man næsten fornemme et skuldertræk og et "jamen de andre var også dårlige". Gå nu forrest!
Han leverer da en fuldstændig korrekt analyse af kampen. Måske han har en større fremtid foran sig som kommentator end som spiller, tøhø.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af huzaza » 24. apr 2017, 23:33

Pikhoveder hele bundtet ....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 24. apr 2017, 23:54

huzaza skrev:Pikhoveder hele bundtet ....
Tjah. Vi bliver savet midtover i dag fordi vi har for mange spillere på banen, som er ikke er klar til opgaven. Noget af det kan forklares med ungdommelighed og manglende erfaring. Andet desværre nok med manglende klasse. Jeg fastholder, at skibet var i fuld fart på vej mod isbjerget lang tid før Holgers kiks.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af AK48hamas » 25. apr 2017, 00:01

Jeg mindes forresten aldrig nogensinde at have set en AaBforsvarsspiller blive flået ud i pausen?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Pastorius » 25. apr 2017, 00:05

Funky skrev:
huzaza skrev:Pikhoveder hele bundtet ....
Tjah. Vi bliver savet midtover i dag fordi vi har for mange spillere på banen, som er ikke er klar til opgaven. Noget af det kan forklares med ungdommelighed og manglende erfaring. Andet desværre nok med manglende klasse. Jeg fastholder, at skibet var i fuld fart på vej mod isbjerget lang tid før Holgers kiks.
Ja, men mange problemer peger på vores forsvar, og det værste er ikke deres defensive kvaliteter, selvom de heller ikke er imponerende.

3 ud af 4 forsvarere er meget dårlige med bolden fremad (med holger som den ringeste), og det er altså noget skidt, når vi gerne vil være boldbesiddende og modstanderne er så uforskammede at de presser vores opspil. Når vi så oveni mangler/spiller uden Würtz, Meilinger, Flores og Sloth så bliver det bare endnu værre.

Jeg er enig i at det ikke er Holgers fejl der bliver afgørende, men jeg mener heller ikke at han hører hjemme på det her AaB-hold. Det han kan, gør han ikke prangende og hans svagheder rammer lige ned hvor vi har allermest brug for at have en stærk fodboldspiller.

Man kan diskutere hvem der har størst andel i vores nederlag, men den står tæt mellem Wieghorst og Holger.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 25. apr 2017, 00:12

Pastorius skrev:
Funky skrev:
huzaza skrev:Pikhoveder hele bundtet ....
Tjah. Vi bliver savet midtover i dag fordi vi har for mange spillere på banen, som er ikke er klar til opgaven. Noget af det kan forklares med ungdommelighed og manglende erfaring. Andet desværre nok med manglende klasse. Jeg fastholder, at skibet var i fuld fart på vej mod isbjerget lang tid før Holgers kiks.
Ja, men mange problemer peger på vores forsvar, og det værste er ikke deres defensive kvaliteter, selvom de heller ikke er imponerende.

3 ud af 4 forsvarere er meget dårlige med bolden fremad (med holger som den ringeste), og det er altså noget skidt, når vi gerne vil være boldbesiddende og modstanderne er så uforskammede at de presser vores opspil. Når vi så oveni mangler/spiller uden Würtz, Meilinger, Flores og Sloth så bliver det bare endnu værre.

Jeg er enig i at det ikke er Holgers fejl der bliver afgørende, men jeg mener heller ikke at han hører hjemme på det her AaB-hold. Det han kan, gør han ikke prangende og hans svagheder rammer lige ned hvor vi har allermest brug for at have en stærk fodboldspiller.

Man kan diskutere hvem der har størst andel i vores nederlag, men den står tæt mellem Wieghorst og Holger.
Cheftræneren har jo altid det overordnede ansvar. Jeg sad oftere og bandede over midtbanespillernes/Børstings håbløse pasningsspil, geriatriske tempo og tøsede tacklinger end over forsvaret. Dem nede i bagkæden fik jo hældt boldene i hovedet hele tiden, og det har vi bare ikke forsvaret til at kunne stå imod ret længe, og ja, de var også medskyldige, men kors hvor blev meget bare pisset væk på midtbanen. Jeg synes faktisk, Sylvestr spillede kampen på seniorspiller-niveau. Resten af slænget kunne slet ikke stå for presset. Og Risgård reddede ikke et hak med al sin erfaring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Patmand » 25. apr 2017, 01:12

AK48hamas skrev:Jeg mindes forresten aldrig nogensinde at have set en AaBforsvarsspiller blive flået ud i pausen?
Njaaa, jeg kan ikke lige på stående fod huske om noget sådant tidligere er set, men jeg kan huske engang Ib Simonsen blev udskiftet til taktfaste klapsalver efter en fuldstændig miserabel indsats.
Den tror jeg alligevel gør lidt mere ondt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 25. apr 2017, 07:12

Patmand skrev:
AK48hamas skrev:Jeg mindes forresten aldrig nogensinde at have set en AaBforsvarsspiller blive flået ud i pausen?
Njaaa, jeg kan ikke lige på stående fod huske om noget sådant tidligere er set, men jeg kan huske engang Ib Simonsen blev udskiftet til taktfaste klapsalver efter en fuldstændig miserabel indsats.
Den tror jeg alligevel gør lidt mere ondt.
Torben Boye, efter 2 selvmål på Jimmy Nielsen. I Århus.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Martino » 25. apr 2017, 07:19

Kan egentlig godt lide at Wieghorst lød sur og lettere rystet i interviewet efter kampen. Jeg håber indsatsen får konsekvenser og at han bruger Mæhle på backen og starter med Meilinger, Sloth og Pohl samt evt KP. Børsting og PK skal simpelthen ikke starte inde, hvis vi vil spille os til en sejr mod Viborg.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 25. apr 2017, 07:55

Martino skrev:Kan egentlig godt lide at Wieghorst lød sur og lettere rystet i interviewet efter kampen. Jeg håber indsatsen får konsekvenser og at han bruger Mæhle på backen og starter med Meilinger, Sloth og Pohl samt evt KP. Børsting og PK skal simpelthen ikke starte inde, hvis vi vil spille os til en sejr mod Viborg.
Lidt svært at køre Sloth ind som frelseren, nu hvor man tydeligvis har sat ham i en katapult ud af klubben. Jeg siger ikke, det er forkert, at man ikke har brugt ham mere, det må bero på noget, jeg ikke har indsigt i, men faktum er vel, at han er totalt ude i kulden i AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Martino » 25. apr 2017, 07:57

Funky skrev:
Martino skrev:Kan egentlig godt lide at Wieghorst lød sur og lettere rystet i interviewet efter kampen. Jeg håber indsatsen får konsekvenser og at han bruger Mæhle på backen og starter med Meilinger, Sloth og Pohl samt evt KP. Børsting og PK skal simpelthen ikke starte inde, hvis vi vil spille os til en sejr mod Viborg.
Lidt svært at køre Sloth ind som frelseren, nu hvor man tydeligvis har sat ham i en katapult ud af klubben. Jeg siger ikke, det er forkert, at man ikke har brugt ham mere, det må bero på noget, jeg ikke har indsigt i, men faktum er vel, at han er totalt ude i kulden i AaB.
Han er bestemt helt ude i kulden, men på baggrund af den præstation andre spillere leverede fortjener han næsten en chance til.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Kenneth K » 25. apr 2017, 09:18

Funky skrev:
Patmand skrev:
AK48hamas skrev:Jeg mindes forresten aldrig nogensinde at have set en AaBforsvarsspiller blive flået ud i pausen?
Njaaa, jeg kan ikke lige på stående fod huske om noget sådant tidligere er set, men jeg kan huske engang Ib Simonsen blev udskiftet til taktfaste klapsalver efter en fuldstændig miserabel indsats.
Den tror jeg alligevel gør lidt mere ondt.
Torben Boye, efter 2 selvmål på Jimmy Nielsen. I Århus.
Dengang var AGFs fans ret sjove, kan jeg huske. De havde ganske kort forinden solgt Thomas Thorninger, og begyndte så at synge: "Hvad skal vi med Thorninger? Vi har jo Boye!".

Men udover det, satanedme pinligt at tabe 4-0 til AGF...

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af De Fem » 25. apr 2017, 09:22

Sådan går det når Würtz ikke er derinde til at passe på et svag midterforsvar. Ikke mere brok over MC og Würtz. Det kræver mindst to 8ere at holde de forsvar rent nok til at overleve i 90 minutter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Forza » 25. apr 2017, 09:37

Würtz rolle i AaB bliver endnu en gang understreget. Med så svagt et midterforsvar er det simpelthen nødvendigt for os at han lægger sig ned og rydder op for dem og forsøger at spille bolden op.

Problemet igår var dog ikke kun forsvaret. Det var et decideret kollektivt kollaps, noget vi desværre har set for meget af i denne sæson.

Jeg synes til gengæld det er fedt at Wieghorst hiver Holger ud i pausen. Han var tydeligvis rystet og han lavede klare graverende fejl som kostede mål. Simpelthen en alt for store risiko at beholde på banen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gnu » 25. apr 2017, 09:40

Det her er den dårligste kamp, jeg har set AaB spille i mands minde. Vi taber simpelthen 4-0 til et dybt ordinært AGF-hold og har end ikke et eneste skud på mål. Det er tydeligt, at vi er et hold, der er hårdt ramt på selvtilliden, og kikser det først én gang, er der ikke langt til at hele korthuset kollapser. Bedst eksemplificeret ved forsvarsstyrmanden, som efter en lang række dårlige kampe vel rammer bunden her og bliver pillet ud efter en mareridtshalvleg, hvor han godt kunne have fået endnu et straffespark dømt imod sig.

I går var spillet helt enormt dårligt afstemt, der var ingen som hjalp hinanden, og det virkede som om, at alle spillede lidt for sig selv. Jeg opgav at tælle, hvor mange gange to AaB'ere var ved at ramle sammen, fordi de gik op i den samme hovedstødsduel. Er der ingen indbyrdes aftaler om, hvilke zoner, man dækker?

Og oppe foran rendte Sylvestr rundt fuldstændig alene og afleverede i ingenmandsland, eller forsøgte afslutninger i alt for pressede situationer.

Det var meget, meget ringe.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 25. apr 2017, 10:22

Gnu skrev:Det her er den dårligste kamp, jeg har set AaB spille i mands minde.
Jeg mindes nu en kamp mod Horsens i december, som gjorde væsentlig mere ondt på sjælen.

Men når det så er sagt, så bringer dette en del minder frem fra sæson 2010-2011 og det ikke af den gode slags.

Specielt er det bekymrende, at vi i flere kampe får bøllebank. Et er at tabe, men tabe stort er håbløst. Der er vel ingen af de andre hold i vores gruppe som har en dårligere målscore.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gnu » 25. apr 2017, 11:07

FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:Det her er den dårligste kamp, jeg har set AaB spille i mands minde.
Jeg mindes nu en kamp mod Horsens i december, som gjorde væsentlig mere ondt på sjælen.

Men når det så er sagt, så bringer dette en del minder frem fra sæson 2010-2011 og det ikke af den gode slags.

Specielt er det bekymrende, at vi i flere kampe får bøllebank. Et er at tabe, men tabe stort er håbløst. Der er vel ingen af de andre hold i vores gruppe som har en dårligere målscore.
Tjah, dengang begrænsede vi trods alt skaderne til 3-0 og havde adskillige skud på mål.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Funky » 25. apr 2017, 11:11

Ingen tvivl om, at kampen i går var en katastrofe, og VFF og SIF må virkelig slikke sig om munden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af troelsh » 25. apr 2017, 11:12

De Fem skrev:Sådan går det når Würtz ikke er derinde til at passe på et svag midterforsvar. Ikke mere brok over MC og Würtz. Det kræver mindst to 8ere at holde de forsvar rent nok til at overleve i 90 minutter.
Enig, jeg har selv været fortaler for at vi ikke skulle spille med to seksere, men efter igår er det ret tydeligt det er en nødvendighed med vores nuværende midterforsvar.

Würtz skal blive klar til Viborg kampen, om han så skal humpe rundt!

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gamen » 25. apr 2017, 11:37

Vi må også, igen-igen, diskutere midterforsvarets sammensætning. Jeg tror aldrig AaB har haft så ringe et centerforsvar som vi har nu, men jeg er nødt til at sige at jeg mener Blåbjerg eller Holgersson må vige pladsen for Kasper P. - han har bedre evner med bolden, og det kan ikke passe at vi skal spille med Magnus C. og Würtz som bolværk, fordi de to førstnævnte er så vanvittigt dårlige til at skille sig af med bolden, og afvise de bolde der kommer.
Begge vores 6'ere bringer i øvrigt minderne frem om en bemærkning Jan Mølby kom med, om en halv-skadet Fabregas i en CL-kamp for en del år siden - "det ser jo ud som om han løber rundt med en campingvogn spændt efter sig". Jeg er simpelthen ved at være dødtræt af at se centrale midtbanespillere uden fart med uhyggelig langsommelig boldomgang i AaB - kan vi ikke godt få bare én med drev i, der kan noget med bolden? Er det så svært at finde? Det er en anden af forklaringerne på, at vi har så meget boldbesiddelse uden at gøre synderligt meget med den.
Og der er Magnus C. altså ikke nogen åbenbaring, han lider af samme syge som kontraktspillere som Haucke, El-Haij, Rye, Abildgaard, Jens-Kristian Sørensen, Asger Bust og mange andre CM'ere der på ungdomsniveau har været "gode nok", men på Superliga-niveau simpelthen har været for langsomme, og ofte også manglet tempo i boldomgangen.

Besvar