Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gamen » 24. apr 2017, 12:14

Califfen skrev: Jeg synes godt man kan sammenligne det med Christian Eriksens situation på landsholdet. Han kan ikke vinde en kamp ene mand. Han har brug for gode og kvikke spillere omkring sig for at blomstre. Det har han i Tottenham. På landsholdet har han William Kvist.

Flores ser jeg mere som en stærk kombinations- og pasningspiller end dribler, så er han er meget afhængig af at have dygtige spillere omkring sig.

Og Superligaens generelle mere fysiske spillestil hjælper heller ikke på det.
Den der plade begynder at være lidt tyndslidt efterhånden. Flores virker altså ikke, hverken teknisk, på udfordringer eller på hurtighed til at være nogle af sine medspillere overlegen. Det er noget af det der bekymrer mig mest - det er ret svært at se det der kæmpe potentiale, som "bare lige" skal indfries. Vi har set det i enkelte aktioner i meget få kampe, men udfaldene har været påfaldende mange. Når man er vant til at se sydamerikanske spillere med både flair og teknik som har imponeret i andre skandinaviske ligaer, så har de holdt et helt andet niveau. Wanderson i GAIS, Wilton Figueiredo i hans storhedstid i Malmö, Alanzinho i Stabæk osv.
Mange af de spilleminutter Flores har fået har været mod hold der forsvarer dårligt, og det er lige nøjagtig dér han skal kunne gøre en forskel.

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror specielt meget på projekt Flores længere, og mon ikke Universitario henter ham hjem om et halvt år til en brøkdel af hvad vi gav for ham.
Ærgerligt, hvis det ender med at blive en nulbon, for Gaarde skal have ros for at gå ned af den vej - det er lige nøjagtig den type signings vi har skreget på i årevis. Og han virker trods alt også til at være en fornuftig fyr, sammenlignet med José Mota f.eks., der var en skændsel i den tid har var her, og i øvrigt knaldede det halve af Aalborg, mens hans kone og børn var plantet et andet sted.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af gravballe » 24. apr 2017, 12:51

Gamen skrev:
Califfen skrev: Jeg synes godt man kan sammenligne det med Christian Eriksens situation på landsholdet. Han kan ikke vinde en kamp ene mand. Han har brug for gode og kvikke spillere omkring sig for at blomstre. Det har han i Tottenham. På landsholdet har han William Kvist.

Flores ser jeg mere som en stærk kombinations- og pasningspiller end dribler, så er han er meget afhængig af at have dygtige spillere omkring sig.

Og Superligaens generelle mere fysiske spillestil hjælper heller ikke på det.
Den der plade begynder at være lidt tyndslidt efterhånden. Flores virker altså ikke, hverken teknisk, på udfordringer eller på hurtighed til at være nogle af sine medspillere overlegen. Det er noget af det der bekymrer mig mest - det er ret svært at se det der kæmpe potentiale, som "bare lige" skal indfries. Vi har set det i enkelte aktioner i meget få kampe, men udfaldene har været påfaldende mange. Når man er vant til at se sydamerikanske spillere med både flair og teknik som har imponeret i andre skandinaviske ligaer, så har de holdt et helt andet niveau. Wanderson i GAIS, Wilton Figueiredo i hans storhedstid i Malmö, Alanzinho i Stabæk osv.
Mange af de spilleminutter Flores har fået har været mod hold der forsvarer dårligt, og det er lige nøjagtig dér han skal kunne gøre en forskel.

Jeg må indrømme, at jeg ikke tror specielt meget på projekt Flores længere, og mon ikke Universitario henter ham hjem om et halvt år til en brøkdel af hvad vi gav for ham.
Ærgerligt, hvis det ender med at blive en nulbon, for Gaarde skal have ros for at gå ned af den vej - det er lige nøjagtig den type signings vi har skreget på i årevis. Og han virker trods alt også til at være en fornuftig fyr, sammenlignet med José Mota f.eks., der var en skændsel i den tid har var her, og i øvrigt knaldede det halve af Aalborg, mens hans kone og børn var plantet et andet sted.
Jeg syntes nu godt nok vi har set glimt af masser af gode ting, og han har også spillet fine kampe, hvor det virkede som om han lige manglede det sidste for, for alvor at slå igennem. Men når man spiller manden forkert, så bliver det ikke lettere. Han skal have bolden i løb, tit får han den med ryggen imod modstanderen. Hvis vi ser på hans touch og sådan, er det klart nivuer over superligaen. Men at han hele tiden er væk med små skader eller ture til landskampe gør det ikke let at slå igennem. Han mangler en 5-6 kampe fra start, hvor hele holdet også spiller godt.

thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af thequest » 24. apr 2017, 15:24

Var lige inde på Gymnastik foreningens fan side og fald over dette citat -


"Hvis AaB taber de sidste tre kampe, og vi vinder de sidste tre... så ryger vi sgu i Europa League Play-Off "

Not gonna happend :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Pastorius » 24. apr 2017, 16:12

thequest skrev:Var lige inde på Gymnastik foreningens fan side og fald over dette citat -


"Hvis AaB taber de sidste tre kampe, og vi vinder de sidste tre... så ryger vi sgu i Europa League Play-Off "

Not gonna happend :aabfan:
Den der med én kamp af gangen er de ikke blevet voldsomt belastet af i Århus...

Hvis ikke lige det var for en udekamp i Århus i aften, så tror jeg egentlig godt at AaB kunne tabe tre kampe, men at AGF skulle kunne vinde tre, er ikke videre sandsynlig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Jakobsen » 24. apr 2017, 17:28

Skulle vi ryge i nedrykningsplayoff bliver det Viborg og ikke AGF der snupper vores plads i top 2. Jeg vil godt nok gerne have den lukket i aften mod det svageste hold i gruppen fremfor vi skal ud i vind eller forsvind mod Viborg som pt. har den bedste form og Silkeborg som sagtens kan volde os problemer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af frederikshavneren » 24. apr 2017, 18:11

Startopstillingen:

Larsen
Patrick - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Mæhle - Risgård - MC - Thellufsen
Børsting
Sylvestr


Reserver:

N. Jørgensen
KP
Sloth
Abildgaard
Meilinger
Pohl
Ene

:aabfan:

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Tyskeren » 24. apr 2017, 18:11

Hold nu op vi mangler kvalitet i opstillingen...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af jonas386 » 24. apr 2017, 18:17

Det begynder sgu at blive en anelse frustrerende. Hvad er det Wieghorst forestiller sig vi skal med den her opstilling? Gad vide om han egentlig undrer sig over vi ikke rigtigt scorer nogle mål? Stil nu forhelvede op med en opstilling der kan køre GF'erne over istedet for det der håndbremse pis. Vi spiller mod et hold der om muligt har et mere usikkert forsvar end vores eget, hvorfor går man ikke all-in på at få banket nogle mål i kassen? Fratrukket Sylverstrs hattrick mod SIF har vi scoret 5 mål i 7 kampe. Ift at vi skal være et hold med fokus på offensiven, så er det ganske enkelt ikke godt nok. Det er ikke engang fordi man kan undskylde sig med at det har været kampe mod stærke modstandere.
Hvis Mæhle skal være back i fremtiden, så lad ham dog spille pladsen, og smid evt Børsting ud på kanten i en lidt mere tilbagetrukket rolle, hvis det er fordi han frygter kontra og absolut skal have Børsting inde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Mascis » 24. apr 2017, 18:19

Jeg må tilmelde mig koret herinde der virkeligt ikke forstår at han ikke bruger thellufsen på børstings plads, synes han gør det så meget bedre når han spiller der.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af gravballe » 24. apr 2017, 18:30

Børsting og Patrick.. Suk.....

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af frederikshavneren » 24. apr 2017, 18:42

Tyskeren skrev:Hold nu op vi mangler kvalitet i opstillingen...
Vi mangler ganske enkelt kvalitet og det afspejler startopstillingen tydeligt. Vi har for meget substans til for alvor at komme i problemer, omvendt er vi også et pænt stykke efter top 4 (FCK, Brøndby, Fcm og Farum). Derfor roder vi rundt i ingenmandsland.

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Gamen » 24. apr 2017, 18:49

Jeg håber saftsuseme ledelsen kan se, at det her hold skriger på forstærkninger, hvis vi skal kunne leve op til målsætningen og/eller strategien om at toppe til næste sæson.
Tilsyneladende vil vi gerne ned og spille 0-0. Ambitiøst.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Pastorius » 24. apr 2017, 18:57

frederikshavneren skrev:Startopstillingen:

Larsen
Patrick - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Mæhle - Risgård - MC - Thellufsen
Børsting
Sylvestr


Reserver:

N. Jørgensen
KP
Sloth
Abildgaard
Meilinger
Pohl
Ene

:aabfan:
Mæhle skal være back - ikke midtbanespiller. Jeg var egentlig fortrøstningsfuld inden kampen, og jeg tror da også vi vinder stadigvæk, men den der opstilling giver AGF chancen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Schytte
Drenge
Drenge
Indlæg: 42
Tilmeldt: 20. aug 2016, 18:41

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Schytte » 24. apr 2017, 18:59

Kom nu ind i kampen Wieghorst.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af frederikshavneren » 24. apr 2017, 18:59

Outfittet vi optræder i må kandidere alvorligt til at være Superligaens grimmeste.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Hanga » 24. apr 2017, 19:01

Kom så drenge, nu skal vi have sikret overlevelsen endegyldigt! Et nederlag i dag og tingene kan blive nervøst igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Salle17 » 24. apr 2017, 19:02

Link modtages gerne :danmarkfan:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Martino » 24. apr 2017, 19:04

frederikshavneren skrev:Outfittet vi optræder i må kandidere alvorligt til at være Superligaens grimmeste.
Absolut. Den er simpelthen så grim.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Kunji » 24. apr 2017, 19:10

Larsen har sendt 3 bolde ud over sidelinien nu. Så spark dog op i midten af banen!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 24.04.2017

Indlæg af Mascis » 24. apr 2017, 19:10

Larsen ska sgu øve de udspark...

Besvar