Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Jakobsen » 1. maj 2017, 10:10

God figther-indsats i går. Virkelig glad og lettet over, at nedrykningsspøgelset nu er begravet. Nu skal klubben i gang med den helt store opbygning til næste sæson i form af afgange og tiltrængte tilgange. Mere om det i en anden tråd, men fodboldmæssigt er det tydeligt, at det er nødvendigt. At vi er glade for 1-1 i Viborg og nogenlunde tilfredse efter den gang anti-fodbold siger alt om hvor vi er endt.

Ifht. debatten om LS kontra MW mener jeg det er udtryk for truppens manglende kvalitet og sammensætning, at de to er endt næsten samme
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 1. maj 2017, 11:03

Hvis man kigger på de "unge" og lidt bag tallene, så har vi følgende spillere, som er kommet op i denne og forrige sæson:

Jannik Pohl: 24 kampe, 1073 minutter
Robert Kakeeto: 1 kamp, 60 minutter
Oliver Abildgaard: 24 kampe, 956 minutter
Joakim Mæhle: 22 kampe, 1704 minutter
Magnus Christensen: 23 kampe, 1477 minutter
Bardhec Bytyqi: 0 kampe, 0 minutter
Sebastian Grønning: 12 kampe, 200 minutter
Rasmus Thellufsen: 11 kampe, 752 minutter
Morten Rokkedal: 1 kamp, 90 minut.
Marco Ramkilde har spillet lidt(3 kampe - 81 minutter) men ikke fast rykket op.

Jeg synes, at det er påfaldende, at Pohl har spillet 24 kampe, mens Mæhle kun har spillet 22 kampe. Mæhle har så spillet, hvad der svarer til 7 hele kampe mere!(Pohl har i snit spillet 45 minutter, mens Mæhle har i snit spillet 71 minutter i hver kamp) Men Pohl har selvfølgelig også skulle slå Spalvis af...

Der er kun kigget på superligakampe.
- FlæskeFrank

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Arendt » 1. maj 2017, 11:20

FlæskeFrank skrev:Hvis man kigger på de "unge" og lidt bag tallene, så har vi følgende spillere, som er kommet op i denne og forrige sæson:

Jannik Pohl: 24 kampe, 1073 minutter
Robert Kakeeto: 1 kamp, 60 minutter
Oliver Abildgaard: 24 kampe, 956 minutter
Joakim Mæhle: 22 kampe, 1704 minutter
Magnus Christensen: 23 kampe, 1477 minutter
Bardhec Bytyqi: 0 kampe, 0 minutter
Sebastian Grønning: 12 kampe, 200 minutter
Rasmus Thellufsen: 11 kampe, 752 minutter
Morten Rokkedal: 1 kamp, 90 minut.
Marco Ramkilde har spillet lidt(3 kampe - 81 minutter) men ikke fast rykket op.

Jeg synes, at det er påfaldende, at Pohl har spillet 24 kampe, mens Mæhle kun har spillet 22 kampe. Mæhle har så spillet, hvad der svarer til 7 hele kampe mere!(Pohl har i snit spillet 45 minutter, mens Mæhle har i snit spillet 71 minutter i hver kamp) Men Pohl har selvfølgelig også skulle slå Spalvis af...

Der er kun kigget på superligakampe.
Der er flere årsager:
1) Vi har tidligere haft mere kvalitet i angrebet, hvilket har gjort konkurrencen større. Vi har ikke haft så stor konkurrence i hverken angrebet eller på højre back i denne sæson.
2) Pohl har været mere skadet end Mæhle.
3) Mæhle har i sin første sæson vist mere kvalitet i sit spil end Pohl i sin første sæson, herunder for Mæhles vedkommende med assist, gennembrudsfarlighed, dynamik og helt generelt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Gaarde6 » 1. maj 2017, 11:42

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Mascis skrev:
Dalbjerg skrev:
Mascis skrev:Ved godt vi selvfølgeligt skal sikre overlevelse, men alligevel lidt sørgeligt at se os trække tiden så groft mod viborg ved 1 - 1 :(
Hvad fanden snakker du om???

1-1 svarer til 1-1 i anden kamp i europa cuppen, hvor man har vundet 1-0 i den første..

Selvfølgelig skal tiden trækkes, alt det den kan... Vi havde altså nedrykning der truede..
Ro på, det er jo netop derfor jeg skriver at vi selvfølgeligt skal sikre overlevelse frem for alt. Men jeg synes stadig at det er sørgeligt at se AaB, som altså vandt The Double i 2014 skal stå og trække tiden for at hive 1 - 1 hjem mod Viborg.
Dalsgaard er væk (erstattet af en første års senior, som aldrig har spillet back før)
Thelander og KEP væk (Erstattet af deres reserve Kasper P og en svensker, som har set noget uheldig ud)
Kusk væk (Erstattet af en Første års senior i Thellufsen)
Thomsen væk (Erstattet af en Østriger, som mildest talt ser ordinær ud)
Spalvis væk (erstattet af Sylvstr/Pohl, som ikke er i nærheden af Spalvis niveau p.t)

6 af vores største profiler fra 2014 er erstattet af spillere, som er minimum 1-2 niveauer under.
No fucking wonder vi ligger som vi ligger :thumbsdown:
Prøv at sammenligne deres afløsere med hvad de var, da de var da de kom ind i truppen. Det er den virkelighed vi skal operere i.
Dalsgaard en nobody dansk seriespiller
Thelander, ung talent fra 1. div.
KEP rutineret forsvarsspiller på et superliga bundhold.
Kusk - egen avl
Thomsen - egen avl
Spalvis - ungt talent fra udlandet.
Jeg er helt med på, hvad du mener :thumbsup:
Mit indlæg var fordi der var en som sammenlignede holdet i går, med holdet, som vandt guld.
Og da vi vandt guld, var de 6 spillere jeg nævner helt oppe at peake (sammen med Würtz, Risgaard og Jönsson)
Min pointe er bare at vores nuværende hold er flere niveauer under guld holdet.
Men jeg har stadig KÆMPE forventninger til: Mæhle, Magnus, Thellufsen og Pohl. Jeg tror alle 4 kan blive store superligaprofiler på sigt.
Vores problemer er slet ikke de unge. Det er de profil indkøb, som slet ikke var/er profiler.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Hovedet » 1. maj 2017, 11:48

Gaarde6 skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Mascis skrev:
Dalbjerg skrev:
Mascis skrev:Ved godt vi selvfølgeligt skal sikre overlevelse, men alligevel lidt sørgeligt at se os trække tiden så groft mod viborg ved 1 - 1 :(
Hvad fanden snakker du om???

1-1 svarer til 1-1 i anden kamp i europa cuppen, hvor man har vundet 1-0 i den første..

Selvfølgelig skal tiden trækkes, alt det den kan... Vi havde altså nedrykning der truede..
Ro på, det er jo netop derfor jeg skriver at vi selvfølgeligt skal sikre overlevelse frem for alt. Men jeg synes stadig at det er sørgeligt at se AaB, som altså vandt The Double i 2014 skal stå og trække tiden for at hive 1 - 1 hjem mod Viborg.
Dalsgaard er væk (erstattet af en første års senior, som aldrig har spillet back før)
Thelander og KEP væk (Erstattet af deres reserve Kasper P og en svensker, som har set noget uheldig ud)
Kusk væk (Erstattet af en Første års senior i Thellufsen)
Thomsen væk (Erstattet af en Østriger, som mildest talt ser ordinær ud)
Spalvis væk (erstattet af Sylvstr/Pohl, som ikke er i nærheden af Spalvis niveau p.t)

6 af vores største profiler fra 2014 er erstattet af spillere, som er minimum 1-2 niveauer under.
No fucking wonder vi ligger som vi ligger :thumbsdown:
Prøv at sammenligne deres afløsere med hvad de var, da de var da de kom ind i truppen. Det er den virkelighed vi skal operere i.
Dalsgaard en nobody dansk seriespiller
Thelander, ung talent fra 1. div.
KEP rutineret forsvarsspiller på et superliga bundhold.
Kusk - egen avl
Thomsen - egen avl
Spalvis - ungt talent fra udlandet.
Jeg er helt med på, hvad du mener :thumbsup:
Mit indlæg var fordi der var en som sammenlignede holdet i går, med holdet, som vandt guld.
Og da vi vandt guld, var de 6 spillere jeg nævner helt oppe at peake (sammen med Würtz, Risgaard og Jönsson)
Min pointe er bare at vores nuværende hold er flere niveauer under guld holdet.
Men jeg har stadig KÆMPE forventninger til: Mæhle, Magnus, Thellufsen og Pohl. Jeg tror alle 4 kan blive store superligaprofiler på sigt.
Vores problemer er slet ikke de unge. Det er de profil indkøb, som slet ikke var/er profiler.
Vi skal også lige huske på, at vores økonomiske forudsætninger har ændret sig endda voldsomt siden ovennævnte stribe med Thelander, Kusk, Spalvis osv. Vi er med andre ord ikke fuldstændig afhængige af, at nogle unge spillere pludselig viser verdensklasse, men har muligheder for at agere offensivt på transfermarkedet, når vi - som nu - ikke selv er i stand til at udvikle et slagkraftigt hold. Der kan ikke herske den fjerneste tvivl om, at dette hold skal forstærkes i sommerpausen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Pastorius » 1. maj 2017, 13:08

Hovedet skrev: Vi skal også lige huske på, at vores økonomiske forudsætninger har ændret sig endda voldsomt siden ovennævnte stribe med Thelander, Kusk, Spalvis osv. Vi er med andre ord ikke fuldstændig afhængige af, at nogle unge spillere pludselig viser verdensklasse, men har muligheder for at agere offensivt på transfermarkedet, når vi - som nu - ikke selv er i stand til at udvikle et slagkraftigt hold. Der kan ikke herske den fjerneste tvivl om, at dette hold skal forstærkes i sommerpausen.
Vores forretningsmodel er stadig at vi selv skal udvikle talenter, selvom vores økonomi er langt bedre nu.

Det kan godt være vi får nogle lidt stærkere folk, som vores unge kan læne sig opad, men det ændrer nu ikke på at den eneste af de unge, som for alvor har vist takter, der gør at man kan tro på han er vores næste stjerne med power til at trække holdet op, og et fornuftigt videresalgspotentiale er Mæhle. Han er den eneste, hvor jeg helt klart kan sige at han er den bedste spiller vi har til den plads, og hvor det er et problem, hvis vi må undvære ham i en kamp. Alle de andre er højst på højde med andre spillere i en skadesfri trup.

Jeg er ikke enig i at vores talenter gør det godt nok. Det gør de ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Hovedet » 1. maj 2017, 14:24

Pastorius skrev:
Hovedet skrev: Vi skal også lige huske på, at vores økonomiske forudsætninger har ændret sig endda voldsomt siden ovennævnte stribe med Thelander, Kusk, Spalvis osv. Vi er med andre ord ikke fuldstændig afhængige af, at nogle unge spillere pludselig viser verdensklasse, men har muligheder for at agere offensivt på transfermarkedet, når vi - som nu - ikke selv er i stand til at udvikle et slagkraftigt hold. Der kan ikke herske den fjerneste tvivl om, at dette hold skal forstærkes i sommerpausen.
Vores forretningsmodel er stadig at vi selv skal udvikle talenter, selvom vores økonomi er langt bedre nu.

Det kan godt være vi får nogle lidt stærkere folk, som vores unge kan læne sig opad, men det ændrer nu ikke på at den eneste af de unge, som for alvor har vist takter, der gør at man kan tro på han er vores næste stjerne med power til at trække holdet op, og et fornuftigt videresalgspotentiale er Mæhle. Han er den eneste, hvor jeg helt klart kan sige at han er den bedste spiller vi har til den plads, og hvor det er et problem, hvis vi må undvære ham i en kamp. Alle de andre er højst på højde med andre spillere i en skadesfri trup.

Jeg er ikke enig i at vores talenter gør det godt nok. Det gør de ikke.
Jeg er heller ikke specielt imponeret over de unge spillere - omtalte Mæhle undtaget. De er i hvert fald ikke på niveau med tidligere tiders talenter, hvorfor det netop er nødvendigt at forstærke truppen; navnlig i betragtning af, at alle indkøb fra forrige sommervindue ikke holder niveau.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Funky » 1. maj 2017, 14:25

Pastorius skrev:
Hovedet skrev: Vi skal også lige huske på, at vores økonomiske forudsætninger har ændret sig endda voldsomt siden ovennævnte stribe med Thelander, Kusk, Spalvis osv. Vi er med andre ord ikke fuldstændig afhængige af, at nogle unge spillere pludselig viser verdensklasse, men har muligheder for at agere offensivt på transfermarkedet, når vi - som nu - ikke selv er i stand til at udvikle et slagkraftigt hold. Der kan ikke herske den fjerneste tvivl om, at dette hold skal forstærkes i sommerpausen.
Vores forretningsmodel er stadig at vi selv skal udvikle talenter, selvom vores økonomi er langt bedre nu.

Det kan godt være vi får nogle lidt stærkere folk, som vores unge kan læne sig opad, men det ændrer nu ikke på at den eneste af de unge, som for alvor har vist takter, der gør at man kan tro på han er vores næste stjerne med power til at trække holdet op, og et fornuftigt videresalgspotentiale er Mæhle. Han er den eneste, hvor jeg helt klart kan sige at han er den bedste spiller vi har til den plads, og hvor det er et problem, hvis vi må undvære ham i en kamp. Alle de andre er højst på højde med andre spillere i en skadesfri trup.

Jeg er ikke enig i at vores talenter gør det godt nok. Det gør de ikke.
Vedvarende rygter fra Hornevej vil så vide, at der er bred uenighed med dig på det punkt, og helt særligt i forhold til en spiller som MC.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af abbifar » 1. maj 2017, 14:30

Hvis man havde været til stede på Viborg Stadion i går, så ville man vide, at de fire der performede på et rimeligt niveau var Mæhle, MC, Abildgaard og Børsting.

Så kan man diskutere om Pohl og KP gjorde det OK.

Dem der på ingen måde gjorde det godt nok var Holgersson, Enevoldsen og Risgaard - Det var ganske simpelt langt under det niveau vi skal have.

Så jeg mener rent faktisk, at det netop er vore talenter, der prøver at bære holdet... de rutinerede kræfter er IKKE nogen, de kan læne sig op ad p.t.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Funky » 1. maj 2017, 14:36

abbifar skrev:Hvis man havde været til stede på Viborg Stadion i går, så ville man vide, at de fire der performede på et rimeligt niveau var Mæhle, MC, Abildgaard og Børsting.

Så kan man diskutere om Pohl og KP gjorde det OK.

Dem der på ingen måde gjorde det godt nok var Holgersson, Enevoldsen og Risgaard - Det var ganske simpelt langt under det niveau vi skal have.

Så jeg mener rent faktisk, at det netop er vore talenter, der prøver at bære holdet... de rutinerede kræfter er IKKE nogen, de kan læne sig op ad p.t.
Pohl gjorde vel stort set alt andet rigtigt end at score på sine 2 chancer. KP fik bedste karakter af hele holdet efter kampen i Onside. Risgård og Ene var meget lidt synligt. Holger så jeg ikke som så stor en katastrofe; han og Blåbjerg havde tilsammen en del problemer i forsvarets venstreside, men at det lige skal lande alene på ham kan jeg ikke se.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Mascis » 1. maj 2017, 14:57

Gaarde6 skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Mascis skrev:
Dalbjerg skrev:
Mascis skrev:Ved godt vi selvfølgeligt skal sikre overlevelse, men alligevel lidt sørgeligt at se os trække tiden så groft mod viborg ved 1 - 1 :(
Hvad fanden snakker du om???

1-1 svarer til 1-1 i anden kamp i europa cuppen, hvor man har vundet 1-0 i den første..

Selvfølgelig skal tiden trækkes, alt det den kan... Vi havde altså nedrykning der truede..
Ro på, det er jo netop derfor jeg skriver at vi selvfølgeligt skal sikre overlevelse frem for alt. Men jeg synes stadig at det er sørgeligt at se AaB, som altså vandt The Double i 2014 skal stå og trække tiden for at hive 1 - 1 hjem mod Viborg.
Dalsgaard er væk (erstattet af en første års senior, som aldrig har spillet back før)
Thelander og KEP væk (Erstattet af deres reserve Kasper P og en svensker, som har set noget uheldig ud)
Kusk væk (Erstattet af en Første års senior i Thellufsen)
Thomsen væk (Erstattet af en Østriger, som mildest talt ser ordinær ud)
Spalvis væk (erstattet af Sylvstr/Pohl, som ikke er i nærheden af Spalvis niveau p.t)

6 af vores største profiler fra 2014 er erstattet af spillere, som er minimum 1-2 niveauer under.
No fucking wonder vi ligger som vi ligger :thumbsdown:
Prøv at sammenligne deres afløsere med hvad de var, da de var da de kom ind i truppen. Det er den virkelighed vi skal operere i.
Dalsgaard en nobody dansk seriespiller
Thelander, ung talent fra 1. div.
KEP rutineret forsvarsspiller på et superliga bundhold.
Kusk - egen avl
Thomsen - egen avl
Spalvis - ungt talent fra udlandet.
Jeg er helt med på, hvad du mener :thumbsup:
Mit indlæg var fordi der var en som sammenlignede holdet i går, med holdet, som vandt guld.
Og da vi vandt guld, var de 6 spillere jeg nævner helt oppe at peake (sammen med Würtz, Risgaard og Jönsson)
Min pointe er bare at vores nuværende hold er flere niveauer under guld holdet.
Men jeg har stadig KÆMPE forventninger til: Mæhle, Magnus, Thellufsen og Pohl. Jeg tror alle 4 kan blive store superligaprofiler på sigt.
Vores problemer er slet ikke de unge. Det er de profil indkøb, som slet ikke var/er profiler.
Jeg prøvede ikke på at sammenligne holdene, og jeg ved godt vi ikke er en top-klub, det var mere ment som at det er sørgeligt som fan at se klubben AaB gennemgå sådan en deroute. Det var det også i 2011 selvom jeg var lykkelig da vi reddede os. :)

Gamen

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Gamen » 1. maj 2017, 15:25

Funky skrev:
Vedvarende rygter fra Hornevej vil så vide, at der er bred uenighed med dig på det punkt, og helt særligt i forhold til en spiller som MC.
Det er meget fint, men som spillertype byder han ikke ind med meget for AaB. Ikke medmindre han begynder at udvikle nogle synlige spidskompetencer, eller bliver indpisker á la Würtz. Han er en boldflytter, der mangler fart og med undtagelse af en enkelt god aflevering i går ud på kanten alt for ofte mangler tempo i sin boldomgang. Det går for langsomt, og det går for meget bagud og til siden.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Funky » 1. maj 2017, 15:44

Gamen skrev:
Funky skrev:
Vedvarende rygter fra Hornevej vil så vide, at der er bred uenighed med dig på det punkt, og helt særligt i forhold til en spiller som MC.
Det er meget fint, men som spillertype byder han ikke ind med meget for AaB. Ikke medmindre han begynder at udvikle nogle synlige spidskompetencer, eller bliver indpisker á la Würtz. Han er en boldflytter, der mangler fart og med undtagelse af en enkelt god aflevering i går ud på kanten alt for ofte mangler tempo i sin boldomgang. Det går for langsomt, og det går for meget bagud og til siden.
Jeg er slet ikke uenig i, at det (for mit utrænede øje) nogle gange ser ud til at gå ret langsomt. Jeg konstaterer bare, at der altså er mange i AaB, som ser anderledes på den unge mand, herunder den nuværende cheftræner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af hje1980 » 1. maj 2017, 16:21

Gamen skrev:
Funky skrev:
Vedvarende rygter fra Hornevej vil så vide, at der er bred uenighed med dig på det punkt, og helt særligt i forhold til en spiller som MC.
Det er meget fint, men som spillertype byder han ikke ind med meget for AaB. Ikke medmindre han begynder at udvikle nogle synlige spidskompetencer, eller bliver indpisker á la Würtz. Han er en boldflytter, der mangler fart og med undtagelse af en enkelt god aflevering i går ud på kanten alt for ofte mangler tempo i sin boldomgang. Det går for langsomt, og det går for meget bagud og til siden.
Dette er og bliver netop hans spidskompetence... typen der formår at holde bolden igang og altid er spilbar. Og som 1. års senior er han vanvittig rolig i sin boldomgang.
Med flere og flere kampe og mere rutine skal der nok komme mere tempo i hans spil.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Arendt » 1. maj 2017, 16:24

Gamen skrev:
Funky skrev:
Vedvarende rygter fra Hornevej vil så vide, at der er bred uenighed med dig på det punkt, og helt særligt i forhold til en spiller som MC.
Det er meget fint, men som spillertype byder han ikke ind med meget for AaB. Ikke medmindre han begynder at udvikle nogle synlige spidskompetencer, eller bliver indpisker á la Würtz. Han er en boldflytter, der mangler fart og med undtagelse af en enkelt god aflevering i går ud på kanten alt for ofte mangler tempo i sin boldomgang. Det går for langsomt, og det går for meget bagud og til siden.
Magnus er 19 år og har er virkelig godt touch på bolden. Den sidste jeg har set med samme touch var Andreas Christensen, da han startede på U21 landsholdet.

Selvfølgelig har du ret i, at han skal udvikle sine kompetencer endnu mere, men han har et virkelig stort potentiale.

Nu har jeg fra Skive og har fulgt Rasmus Würtz hele mit liv. Da han startede på U21 og hos AaB, var han jo på ingen måde den spiller, som han er i dag.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Arendt » 1. maj 2017, 16:25

hje1980 skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:
Vedvarende rygter fra Hornevej vil så vide, at der er bred uenighed med dig på det punkt, og helt særligt i forhold til en spiller som MC.
Det er meget fint, men som spillertype byder han ikke ind med meget for AaB. Ikke medmindre han begynder at udvikle nogle synlige spidskompetencer, eller bliver indpisker á la Würtz. Han er en boldflytter, der mangler fart og med undtagelse af en enkelt god aflevering i går ud på kanten alt for ofte mangler tempo i sin boldomgang. Det går for langsomt, og det går for meget bagud og til siden.
Dette er og bliver netop hans spidskompetence... typen der formår at holde bolden igang og altid er spilbar. Og som 1. års senior er han vanvittig rolig i sin boldomgang.
Med flere og flere kampe og mere rutine skal der nok komme mere tempo i hans spil.
Enig. Virkelig et stort potentiale.

Det bliver spændende at se, hvor hurtigt Magnus forløser sit potentiale.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Breezer » 1. maj 2017, 16:50

Vi må trods alt også huske på at samtlige er 1. Års seniorer når vi sammenligner med tidligere talenter som Kusk, Thomsen osv. De spillere var altså knap på banen for os i deres første sæson, hvorimod MC, Mæhle og Thellufsen allerede er i spil til startopstillingen. De her spillere skulle gerne løfte sig yderligere og udfolde det potentiale de har. Lad dem nu vokse med spilletid og så lad os forstærke os der hvor rutineret spillere ikke har nok kvalitet. (Holger, Meilinger osv.)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2017, 17:09

Breezer skrev:Vi må trods alt også huske på at samtlige er 1. Års seniorer når vi sammenligner med tidligere talenter som Kusk, Thomsen osv. De spillere var altså knap på banen for os i deres første sæson, hvorimod MC, Mæhle og Thellufsen allerede er i spil til startopstillingen. De her spillere skulle gerne løfte sig yderligere og udfolde det potentiale de har. Lad dem nu vokse med spilletid og så lad os forstærke os der hvor rutineret spillere ikke har nok kvalitet. (Holger, Meilinger osv.)
QFT

Jeg er sgu imponeret over hvor meget de unge har bidraget med i deres første sæson. Jeg mindes ikke andre af vores egne talenter der har vist så meget så tidligt i deres seniorkarriere. Helenius fik f.eks. kun en kamp i sin første sæson. Ronnie tre, Kusk to. Og det samme mønster gør sig sikkert gældende uanset hvem jeg tjekker. Og det var ikke fordi konkurencen i truppen var højere dengang end den er i dag. Det vidner om noget kvalitet blandt de unge, og det giver grobund for forsigtig optimisme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Gamen » 1. maj 2017, 18:14

hje1980 skrev: Dette er og bliver netop hans spidskompetence... typen der formår at holde bolden igang og altid er spilbar. Og som 1. års senior er han vanvittig rolig i sin boldomgang.
Med flere og flere kampe og mere rutine skal der nok komme mere tempo i hans spil.
Hvis ens spidskompetence er at aflevere tilbage til forsvaret, ud til backs, og tilbage igen uden at flytte bolden hverken hurtigt eller frem af banen, så er det vist ikke noget at hurra for. Man vinder ikke fodboldkampe ved at kunne lave 14 afleveringer i træk 70 meter fra mål.

Jeg ved ikke om jeg synes han er specielt rolig, jeg synes det svinger meget med hans beslutninger. Og ja, jeg har forståelse for at han er ung og alt det der. Men han slår mig som en uinteressant spillertype, hvilket Würtz også ville have været hvis ikke han bød ind med så meget andet i AaB-regi. Der er en grund til at der stort set ingen interesse har været for ham i hans karriere.

At konkurrencen ikke skulle have været større tidligere er vist noget af en tilsnigelse. Det siger meget, at en 19-årig har været 2.valg på den centrale midtbane det meste af sæsonen, fordi hans konkurrenter enten knap nok holder førsteholdsniveau, er skadede eller er raget uklar med træneren. Det samme i front, hvor konkurrencen er fornærmende ringe. Vores 1. angriber kunne ikke slå en i AaB vraget angriber af, og ikke én af alternativerne har skudt med andet end løst krudt.
På flere pladser har vi konsekvent spillet med mere eller mindre fejlvendte spillere pga. skader eller dårligt udvalg. Det er derfor nok nærmere af nød end lyst, at de unge spillere har fået hår på brystet.
Kvaliteten, samlet set, i den her AaB-trup er nærmest historisk ringe. Bortset fra Mæhle er vores talenter altså leverpostejsspillere uden spidskompetencer indtil videre. Ikke som Kusk der tryllebandt hele truppen med et uhørt højt teknisk niveau i hans første år, men manglede fysik. Ronnie der var bredt anerkendt i truppen som den klart bedste afslutter, allerede da han kom op som 1. års senior. Helenius der var (!) kynisk foran kassen, hvilket viste sig fra dag 1 - målet ude mod Midtjylland husker alle vel. Det står i stærk kontrast til de fleste andre vi har fostret siden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg - AaB, 30.04.2017

Indlæg af Pastorius » 1. maj 2017, 19:19

Funky skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev: Vi skal også lige huske på, at vores økonomiske forudsætninger har ændret sig endda voldsomt siden ovennævnte stribe med Thelander, Kusk, Spalvis osv. Vi er med andre ord ikke fuldstændig afhængige af, at nogle unge spillere pludselig viser verdensklasse, men har muligheder for at agere offensivt på transfermarkedet, når vi - som nu - ikke selv er i stand til at udvikle et slagkraftigt hold. Der kan ikke herske den fjerneste tvivl om, at dette hold skal forstærkes i sommerpausen.
Vores forretningsmodel er stadig at vi selv skal udvikle talenter, selvom vores økonomi er langt bedre nu.

Det kan godt være vi får nogle lidt stærkere folk, som vores unge kan læne sig opad, men det ændrer nu ikke på at den eneste af de unge, som for alvor har vist takter, der gør at man kan tro på han er vores næste stjerne med power til at trække holdet op, og et fornuftigt videresalgspotentiale er Mæhle. Han er den eneste, hvor jeg helt klart kan sige at han er den bedste spiller vi har til den plads, og hvor det er et problem, hvis vi må undvære ham i en kamp. Alle de andre er højst på højde med andre spillere i en skadesfri trup.

Jeg er ikke enig i at vores talenter gør det godt nok. Det gør de ikke.
Vedvarende rygter fra Hornevej vil så vide, at der er bred uenighed med dig på det punkt, og helt særligt i forhold til en spiller som MC.
Jeg synes også Mc har gjort det fint, men jeg synes ikke han har overbevist om andet end at han sikkert kan blive en fin superligaspiller i AaB. Syndes du han har vist noget, der giver lovning på han kan blive et salgsobjekti i Kusk/Thomsen-klassen?

Vi har brug for spillere der er gode nok til at være inde i diskussionerne når der udtages seniorlandsholdsspillere. Det er der to-tre af vores talenter skal være, hvis vores straegi skal give mening.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar