Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af 9800 » 2. maj 2017, 21:39

Jakobsen skrev:Vi skal sætte det hold som peger mest fremad. Derfor bør spillere som stensikkert ikke er her efter sommer udelades og det samme gælder dem som sandsynligvis er væk og gerne vil videre. Det udelukker i hvert fald Sloth og i mine øjne også Ene. Om en type som Meilinger skal spille må komme an på om man vil bruge ham. Er Flores klar bør vi investere meget spilletid i at se om projektet kan lykkesHolger bør ligeledes ikke spille da han skal videre. Jeg ville stille flg. perspektivhold.



Larsen på kassen giver sig selv da Lucic er ude
Mæhle og Ahlmann giver sig selv som AaB back
Børsting skal ned på den kant, hvor hans løb og energi bedre kan bruges. Det forsvinder desværre let når han er for tæt på mål.
Thellufsen skal bare have lov at spille en hel masse så vi kan få det prøvet af.
Würtz og Risgård bør i omdrejninger igen. Er der det mindste skadesmæssige med Würtz eller Risgård skåner vi vedkommende og stiller med MC.
Projekt Flores skal som sagt virkelig prøves af nu så vi får at se om det kan fungere. Jeg forestiller mig, at han og Thellufsen kan switche lidt.
Pohl vil jeg så gerne se slå igennem. Hans træfsikkerhed og beslutninger er ikke så godt endnu, men jeg synes stadig Pohl er en virkgelig spændende spiller og at han udfylder frontangriber-rollen (udover målscoring) bedre end Sylvestr. Pohl bør være 2-3 valg i næste sæson og få masser af spilletid.
AMEN! Jeg er fuldstændig enig. Lad de unge få nogen minuttet i benene

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af 9000AA » 3. maj 2017, 08:00

Det er mig en gåde hvis ikke AaB laver en deal ala. Voksne 50,- børn 20,- eller dobbelt op på øl eller lignende. Ellers er der jo ingen grund for den gennemsnitlige tilskuer til at komme på stadion.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af le Cid » 3. maj 2017, 08:42

Én ting er 100% sikkert - småskadede spillere skal under ingen omstændigheder i kamp! Dermed må det nødvendigvis blive uden Würtz og Flores - Ahlman kunne evt. også spares. Det samme gælder nøglespillere i karantænefare.

Ud over det, så skal vi altså stille med den stærkeste mulige opstilling. Jeg forventer at man tydeligt kan mærke, at presset er lettet, og at holdet måske endelig kan vise lidt af det sprudlende spil, som vi ved de kan på en god dag.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af BoT » 3. maj 2017, 09:28

Det er virkelig vigtigt at slutte sæsonen ordentligt af for at have noget at bygge på til næste sæson. Derfor skal vi selvfølgelig stille med det stærkest mulige hold - men med et klart blik for næste sæson. Ergo skal spillere, den sportslige ledelse har en formodning om er fortid til sommer, selvfølgelig ikke spille.

Jeg forventer derfor helt klart, at både MC, Mæhle, Thellufsen, Pohl og Abildgård starter inde:


Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Gamling » 3. maj 2017, 10:36

Risgård er for gammel. Sæt Abildgård ind i motorrummet sammen med MC, ryk Pohl ud på kanten og sæt Grønning op foran.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Nitten » 3. maj 2017, 12:20

Gamling skrev:Risgård er for gammel. Sæt Abildgård ind i motorrummet sammen med MC, ryk Pohl ud på kanten og sæt Grønning op foran.
Enig! Pohl på kanten kunne være spændende. Har han spillet pladsen før ?

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af mich1596 » 3. maj 2017, 14:10

[quote]Jeg går ud fra at vi starter på udebane mod nr. 2 fra den anden pulje såfremt vi slutter på 1. pladsen. Om det er tilfældet har jeg dog ikke kunnet få bekræftet./quote]

Ifølge bt er det lige præcis sådan det er.

" at førstepladsen giver hjemmebane i kamp nummer to i de kommende Europa League-playoff-kampe som en motivationsfaktor for AaB."
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Patmand » 3. maj 2017, 15:40


Her er vinderholdet hvis vi skal i EL.

Vi skal have erfaring og lønkroner på banen, men selvfølgelig krydret med noget ungdommeligt.

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Ron Paul » 3. maj 2017, 15:59

Patmand skrev:
Her er vinderholdet hvis vi skal i EL.

Vi skal have erfaring og lønkroner på banen, men selvfølgelig krydret med noget ungdommeligt.
Hmm, muligvis bare mig, der ikke er bekendt med alle de der ungdommelige kaldenavne,men hvem er Peter?

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Patmand » 3. maj 2017, 16:22

Ron Paul skrev:
Patmand skrev:
Her er vinderholdet hvis vi skal i EL.

Vi skal have erfaring og lønkroner på banen, men selvfølgelig krydret med noget ungdommeligt.
Hmm, muligvis bare mig, der ikke er bekendt med alle de der ungdommelige kaldenavne,men hvem er Peter?
Ja, det var da en fjollet fejl. Der er naturligvis tale om Peter Enevoldsens søn - Thomas.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Jakobsen » 3. maj 2017, 17:22

Patmand skrev:
Ron Paul skrev:
Patmand skrev:
Her er vinderholdet hvis vi skal i EL.

Vi skal have erfaring og lønkroner på banen, men selvfølgelig krydret med noget ungdommeligt.
Hmm, muligvis bare mig, der ikke er bekendt med alle de der ungdommelige kaldenavne,men hvem er Peter?
Ja, det var da en fjollet fejl. Der er naturligvis tale om Peter Enevoldsens søn - Thomas.
Vi skal da ikke bruge mere energi på Ene. Manden er nok væk til sommer og han har bestemt ikke den attitude en rutineret AaB'er skal have. Formmæssigt er han heller ikke et sted, hvor han gør nogen nytte. Han var totalt usynlig mod Viborg, hvor han burde have været en af dem der gik forrest.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Patmand » 3. maj 2017, 17:52

Jakobsen skrev:
Patmand skrev:
Ron Paul skrev:
Patmand skrev:
Her er vinderholdet hvis vi skal i EL.

Vi skal have erfaring og lønkroner på banen, men selvfølgelig krydret med noget ungdommeligt.
Hmm, muligvis bare mig, der ikke er bekendt med alle de der ungdommelige kaldenavne,men hvem er Peter?
Ja, det var da en fjollet fejl. Der er naturligvis tale om Peter Enevoldsens søn - Thomas.
Vi skal da ikke bruge mere energi på Ene. Manden er nok væk til sommer og han har bestemt ikke den attitude en rutineret AaB'er skal have. Formmæssigt er han heller ikke et sted, hvor han gør nogen nytte. Han var totalt usynlig mod Viborg, hvor han burde have været en af dem der gik forrest.
Du har måske ret. Jeg bryder mig heller ikke om hans attitude.

Sandheden er vel dessværre, at vi ikke har nogen oplagt startopstilling. Jeg bryder mig ikke rigtig om "min" opstilling - men jeg kan heller ikke li' de andre bud. Og at sætte Pohl i front, der ikke kunne ramme vand om så han sprang overbord i rum sø, det huer mig ikke.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af frederikshavneren » 3. maj 2017, 20:28

mich1596 skrev:
Jeg går ud fra at vi starter på udebane mod nr. 2 fra den anden pulje såfremt vi slutter på 1. pladsen. Om det er tilfældet har jeg dog ikke kunnet få bekræftet./quote]

Ifølge bt er det lige præcis sådan det er.

" at førstepladsen giver hjemmebane i kamp nummer to i de kommende Europa League-playoff-kampe som en motivationsfaktor for AaB."
Tak for svaret. Normalt betragtes det som en fordel at starte på udebane, men med tanke på vores horrible statistik på udebane ved jeg ikke om det er tilfældet.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Hovedet » 3. maj 2017, 21:20

Arendt skrev:
aaballday skrev:
doukas skrev:Der skal spares spillere, hvor der spares kan. Det ville være idiotisk at risikere skader og karantæner til stamspillere.

Jeg regner med at, PK, Ramkilde, Sloth, Kakeeto, Rokkedal, Grønning, Bytyqi og Jørgensen starter inde. Så må resten give sig selv.
Lol
Det handler jo om at skabe kontinuitet, inden vi skal spiller playoff til Euro League.

Larsen
Mæhle, Holgersson, Blåbjerg, Ahlmann
Meilinger, Risgård, Christensen, Børsting,
Thellufsen
Sylvestr
Lad os nu bare stikke den Europa League skråt op. Der er er større chancer for, at månen falder ned, end at AaB overlever to play off - kampe mod Randers og derpå OB eller omvendt, hvorpå der også venter en kamp mod nr. 3 eller 4.

Vi står over for en genopbygningsfase uden sidestykke og skal mere eller mindre udskifte et helt hold i løbet af det næste års tid. I den nuværende trup ser jeg kun for alvor perspektiv i Ejendomsmæhleren og Ahlmann.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Kristian » 4. maj 2017, 09:05

Hovedet skrev:
Arendt skrev:
aaballday skrev:
doukas skrev:Der skal spares spillere, hvor der spares kan. Det ville være idiotisk at risikere skader og karantæner til stamspillere.

Jeg regner med at, PK, Ramkilde, Sloth, Kakeeto, Rokkedal, Grønning, Bytyqi og Jørgensen starter inde. Så må resten give sig selv.
Lol
Det handler jo om at skabe kontinuitet, inden vi skal spiller playoff til Euro League.

Larsen
Mæhle, Holgersson, Blåbjerg, Ahlmann
Meilinger, Risgård, Christensen, Børsting,
Thellufsen
Sylvestr
Lad os nu bare stikke den Europa League skråt op. Der er er større chancer for, at månen falder ned, end at AaB overlever to play off - kampe mod Randers og derpå OB eller omvendt, hvorpå der også venter en kamp mod nr. 3 eller 4.

Vi står over for en genopbygningsfase uden sidestykke og skal mere eller mindre udskifte et helt hold i løbet af det næste års tid. I den nuværende trup ser jeg kun for alvor perspektiv i Ejendomsmæhleren og Ahlmann.
Ja lad os da stikke det hele skråt op og ligge os fladt ned.
Hvad er det for en indstilling til tingene?

Vi skal give den hele armen. Alle kampe styrker det her hold og ikke mindst de unge spillere. Ingen lider overlast over lidt europa kampe til sommer.
Hvor langt vi så kommer, er sq lige meget. Men chancen skal vi forfølge. Ellers kan vi da ligeså godt alle sammen opsige vores sæsonkort og lade være med at støtte klubben.

Det stærkeste hold skal spille og om det så er med Pohl eller Sylvestr, må afgøres på kampdagen.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4437
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af doukas » 4. maj 2017, 09:15

Hvor ville det være befriende, hvis Wieghorst turde stille med noget så crazy som 2 angribere! På én gang!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. maj 2017, 15:08

doukas skrev:Hvor ville det være befriende, hvis Wieghorst turde stille med noget så crazy som 2 angribere! På én gang!
Det tror jeg desværre ikke kommer til at ske så længe Wieghorst er træner. Har man mange offensivspillere med kvalitet behøver det ikke være et minus at spille med en enkelt angriber, men det har vi ikke, langtfra.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7838
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Forza » 4. maj 2017, 18:45

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:Hvor ville det være befriende, hvis Wieghorst turde stille med noget så crazy som 2 angribere! På én gang!
Det tror jeg desværre ikke kommer til at ske så længe Wieghorst er træner. Har man mange offensivspillere med kvalitet behøver det ikke være et minus at spille med en enkelt angriber, men det har vi ikke, langtfra.
Jeg er helt enig.

Havde vi haft nogle gennembrudsstærke spillere på midtbanen/bankerne ville det ikke betyde det store kun at have en enkelt angriber.

Men med vores nuværende hold gad jeg også godt se 2 angribere så vi ikke altid er så isoleret deroppe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af De Fem » 5. maj 2017, 10:38

Antager at Mæhle er ude siden han er sat til salg?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Kokkefar » 5. maj 2017, 13:24

De Fem skrev:Antager at Mæhle er ude siden han er sat til salg?
Hvorfor dog det? Han er jo som minimum vores indtil 15. juni.

Besvar