Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Pastorius » 8. maj 2017, 15:40

Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
Man kunne jo starte med at lade være med at forsøge at spille offensivt, boldbesiddende fodbold, med de spiller der er mindst ringe defensivt, men forsøge at bruge de spillere der er bedst, når vi har bolden.

...men det er ikke noget nyt vi har problemer når Würtz ikke er med. Det er bekymrende at manden ikke har fundet en måde at undgå at blive et år ældre hvert år.

Nu så jeg ikke kampen i dag, men jeg synes ikke jeg har set den samme rådvildhed under MW som der var under Søndergaard. De ser ikke ud til at være i tvivl om hvad det er de skal. Man kan så diskutere om de er sat til at gøre det rigtige - det er dog noget nemmere at arbejde med.

Både under Søndergaard og Wieghorst har vi set de samme spillere spille fremragende kampe også (måske lige knapt så fremragende resultatmæssigt som spillemæssigt). Truppen kunne godt trænge til at være lidt bredere i toppen, men den er altså ikke så ringe som vi spiller pt.
De fremragende kampe under MW er det kampen mod SIF 3-0 eller hvilke(n) er det? MW har jo kun tre sejre,
Jeg synes vi var gode i både optakten og det meste af første måned i sæsonen (fx gode kampe mod FCM og en god første kamp med GF) - selvom vi ikke fik rigtig godt udbytte af det hele. OB-kampen var helt skidt.

Jeg tror vi havde stået i en helt anden situation, hvis vi lige havde fået knebet os med i den øverste halvdel. Der er ingen tvivl om at vi har sværere ved at spille imod GF, VFF og SIF (efter de brændte nallerne i de to første kampe) end vi har mod hold, som bare bliver ved med at spille deres eget spil, selvom den bedste taktik mod os, bare er at stille sig til at vente på vi laver fejl. Lyngby og sønderjyske var nok noget i samme stil, mens jeg mener vi ville have haft gode chancer mod BIF, FCM og FCN, mens jeg faktisk mener vi ikke ville være chanceløse mod FCK.
Vi har vundet 10 gange i superligaen i denne sæson. Tre gange over AGF, to gange over Randers og så ellers Lyngby, Esbjerg, AGF, Viborg og Silkeborg (to gange, hvis vi tæller pokalen med.)

Vi har derimod nul sejre mod Brøndby, Gylletanken (som også slog os i pokalen.), OB og FCK. Jeg har lidt vanskeligt ved at få øje på, at vi skulle være bedre til at spille mod hold, der spiller deres eget spil.
Vi har ganske rigtigt fået alt for få sejre og for lidt udbytte ud af det vi har præsteret. Jeg mener stadig vi har spillet godt i mange af de kampe vi har haft mod de bedre hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af NIN » 8. maj 2017, 15:56

Pastorius skrev:
Gnu skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
Man kunne jo starte med at lade være med at forsøge at spille offensivt, boldbesiddende fodbold, med de spiller der er mindst ringe defensivt, men forsøge at bruge de spillere der er bedst, når vi har bolden.

...men det er ikke noget nyt vi har problemer når Würtz ikke er med. Det er bekymrende at manden ikke har fundet en måde at undgå at blive et år ældre hvert år.

Nu så jeg ikke kampen i dag, men jeg synes ikke jeg har set den samme rådvildhed under MW som der var under Søndergaard. De ser ikke ud til at være i tvivl om hvad det er de skal. Man kan så diskutere om de er sat til at gøre det rigtige - det er dog noget nemmere at arbejde med.

Både under Søndergaard og Wieghorst har vi set de samme spillere spille fremragende kampe også (måske lige knapt så fremragende resultatmæssigt som spillemæssigt). Truppen kunne godt trænge til at være lidt bredere i toppen, men den er altså ikke så ringe som vi spiller pt.
De fremragende kampe under MW er det kampen mod SIF 3-0 eller hvilke(n) er det? MW har jo kun tre sejre,
Jeg synes vi var gode i både optakten og det meste af første måned i sæsonen (fx gode kampe mod FCM og en god første kamp med GF) - selvom vi ikke fik rigtig godt udbytte af det hele. OB-kampen var helt skidt.

Jeg tror vi havde stået i en helt anden situation, hvis vi lige havde fået knebet os med i den øverste halvdel. Der er ingen tvivl om at vi har sværere ved at spille imod GF, VFF og SIF (efter de brændte nallerne i de to første kampe) end vi har mod hold, som bare bliver ved med at spille deres eget spil, selvom den bedste taktik mod os, bare er at stille sig til at vente på vi laver fejl. Lyngby og sønderjyske var nok noget i samme stil, mens jeg mener vi ville have haft gode chancer mod BIF, FCM og FCN, mens jeg faktisk mener vi ikke ville være chanceløse mod FCK.
Vi har vundet 10 gange i superligaen i denne sæson. Tre gange over AGF, to gange over Randers og så ellers Lyngby, Esbjerg, AGF, Viborg og Silkeborg (to gange, hvis vi tæller pokalen med.)

Vi har derimod nul sejre mod Brøndby, Gylletanken (som også slog os i pokalen.), OB og FCK. Jeg har lidt vanskeligt ved at få øje på, at vi skulle være bedre til at spille mod hold, der spiller deres eget spil.
Vi har ganske rigtigt fået alt for få sejre og for lidt udbytte ud af det vi har præsteret. Jeg mener stadig vi har spillet godt i mange af de kampe vi har haft mod de bedre hold.
Nul plus nul er stadig lidt. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at vi vil blive kørt godt og grundigt over af klart bedre hold i vores nuværende forfatning. Hvor vi tidligere, selv i double sæsonen, kunne have problemer med lavtstående hold, så har vi pt. problemer med alle der blot gider stille op.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af Patmand » 8. maj 2017, 17:39

Pastorius skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Provst i Brovst skrev: Der er ingen tvivl om holdet har visse mangler, især offensivt, men så må man jo prøve at spille et spil der minimerer disse mangler, men det blev MWs forgænger jo fyret for.
Man kunne jo starte med at lade være med at forsøge at spille offensivt, boldbesiddende fodbold, med de spiller der er mindst ringe defensivt, men forsøge at bruge de spillere der er bedst, når vi har bolden.

...men det er ikke noget nyt vi har problemer når Würtz ikke er med. Det er bekymrende at manden ikke har fundet en måde at undgå at blive et år ældre hvert år.

Nu så jeg ikke kampen i dag, men jeg synes ikke jeg har set den samme rådvildhed under MW som der var under Søndergaard. De ser ikke ud til at være i tvivl om hvad det er de skal. Man kan så diskutere om de er sat til at gøre det rigtige - det er dog noget nemmere at arbejde med.

Både under Søndergaard og Wieghorst har vi set de samme spillere spille fremragende kampe også (måske lige knapt så fremragende resultatmæssigt som spillemæssigt). Truppen kunne godt trænge til at være lidt bredere i toppen, men den er altså ikke så ringe som vi spiller pt.
De fremragende kampe under MW er det kampen mod SIF 3-0 eller hvilke(n) er det? MW har jo kun tre sejre,
Jeg synes vi var gode i både optakten og det meste af første måned i sæsonen (fx gode kampe mod FCM og en god første kamp med GF) - selvom vi ikke fik rigtig godt udbytte af det hele. OB-kampen var helt skidt.

Jeg tror vi havde stået i en helt anden situation, hvis vi lige havde fået knebet os med i den øverste halvdel. Der er ingen tvivl om at vi har sværere ved at spille imod GF, VFF og SIF (efter de brændte nallerne i de to første kampe) end vi har mod hold, som bare bliver ved med at spille deres eget spil, selvom den bedste taktik mod os, bare er at stille sig til at vente på vi laver fejl. Lyngby og sønderjyske var nok noget i samme stil, mens jeg mener vi ville have haft gode chancer mod BIF, FCM og FCN, mens jeg faktisk mener vi ikke ville være chanceløse mod FCK.
Det kan bare ikke nytte noget at vi blevet kørt over af alle hold under top 6. Måden hvorpå vi har fået røvfulde flere gange denne sæson har været skræmmende.

Vi har haft flere kampe hvor vi skal tænke nøje for at huske en minimal chance igennem 90 minutter.

Man må håbe de unge har optjent dyre lærepenge denne sæson. Truppen er simpelthen ikke bedre på nuværende tidspunkt. Vi har behov for spillere der kan gøre en forskel for os i hver kæde.
Det er jeg helt enig i, men derfor skal vi jo ikke se alt sort i sort. Jeg har aldrig været helt vild med valget af Morten Wieghorst, men nu har er vores mand, så synes jeg heller ikke vi er der hvor en fyring giver mening endnu - med det jeg kender til udefra. Jeg synes heller ikke vores trup er så ringe som den ser ud, men der er mangler, og der skal gøres klar til en fremtid uden Würtz og Risgaard - og det ser ikke ud til at der for alvor er nogen der kan fylde de sko ud nedefra.
He he, det tenderer jo nærmest fake news, at påstå vi har det nemmere mod top-6 holdene ;)

Hvis vi ser på grundspillet, så endte det med 2-4-4 (sejre/uafgjorte/nederlag) mod top-6 holdene, og 7-2-5 mod bundholdene.

Så blev Bassogog solgt, og så var det som om alt uforudsigeligt blev fjernet fra truppen.

Så jeg er dybt uenig i, at truppen ikke er så ringe som den ser ud. Jeg formoder du mener, at resultaterne på det seneste ikke helt afspejler truppens styrke.

Det har set rigtig skidt ud under Wieghorst, men jeg syntes også han har fået elendige arbejdsbetingelser. Derfor skal Wieghorst naturligvis ikke fyres. Det ville være skørt.

AaB's trup er stort set drænet for individualister, gennembrudsspillere, find selv på flere.
Vi står tilbage med en trup der mestendels består af anonyme boldflyttere.

Værst er næsten, at der ikke noget fundament at bygge videre på. Udover Ahlmann og de unge, så er de alle på vej væk eller på pension, eller slet og ret ikke dygtige nok til at begå sig på et top-6 hold.

Hvad er det modstandene skal frygte når de møder AaB?

Det er ikke kreativt, hurtigt og chanceskabende pasningsspil. Ej heller et fysisk stærkt hold der tackler igennem - eller noget midt imellem de to "yderpunkter".

Jeg kan simpelthen ikke se hvad der er AaB's varemærke med den nuværende trup.

Måske er tiden kommet til at justere Villarreal spillestilen?

Jeg syntes stadig man kan spille attraktiv fodbold, uden det nødvendigvis skal ligne holdet fra 2014.

Det var en nydelse at se AaB spille fodbold i 2014. Men hvis ikke det er muligt at finde, eller udvikle, den slags spillere i dag, så hent nogle spillere med andre kompetencer. Fodbold er det muliges kunst.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af frederikshavneren » 8. maj 2017, 19:53

Ser ud til at det bliver FC Randers vi skal møde. Randrusianerne fører 0-1 ved halvleg i Horsens i noget der mest af alt minder om en sommerkamp. Det er ikke kun os der spiller tempo og idèforladt.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 07.05.2017

Indlæg af seamann » 8. maj 2017, 21:26

Randes fredag kl. 20.00. Det bliver en fest.

Besvar