Træningskampe sommeren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Martino » 1. jul 2017, 11:40

Er der en/nogle herinde som gider liveopdatere lidt fra dagens kamp,gerne med lidt flere subjektive ord end hvad man finder hos AaB og div Nordjyske journalisters tweets. Jeg er desværre forhindret i tage derud idag.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af frederikshavneren » 1. jul 2017, 12:38

Startopstillingen mod Vendsyssel FF:

Lansing
Børsting - KP - Holgersson - Blåbjerg
Flores - Würtz - Risgård - Ahlmann
Thellufsen
Pohl

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af 9520AaB » 1. jul 2017, 12:46

frederikshavneren skrev:Startopstillingen mod Vendsyssel FF:

Lansing
Børsting - KP - Holgersson - Blåbjerg
Flores - Würtz - Risgård - Ahlmann
Thellufsen
Pohl
Den opstilling tyder på at både Sylvestr og Larsen er på vej væk. Ville egentlig gerne spille med to på toppen. Ahlmann som kant??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 1. jul 2017, 12:55

Et par hundrede tilskuere på plads på Hornevej. Fint vejr. MW siger eller bevæger sig godt nok ikke meget under opvarmningen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jakobsen » 1. jul 2017, 12:57

9520AaB skrev:
frederikshavneren skrev:Startopstillingen mod Vendsyssel FF:

Lansing
Børsting - KP - Holgersson - Blåbjerg
Flores - Würtz - Risgård - Ahlmann
Thellufsen
Pohl
Den opstilling tyder på at både Sylvestr og Larsen er på vej væk. Ville egentlig gerne spille med to på toppen. Ahlmann som kant??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ahlmann som kant kunne måske godt virke. Da jeg flyttede til København blev jeg kollega med Jakob Ahlmanns fætter som fortalte at han meget af ungdomstiden havde spillet længere fremme på banen så eksperimentet er da værd at prøve. Omvendt er jeg ikke specielt pjattet med Blåbjerg som hverken back eller stopper.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Soren » 1. jul 2017, 12:58

frederikshavneren skrev:Startopstillingen mod Vendsyssel FF:

Lansing
Børsting - KP - Holgersson - Blåbjerg
Flores - Würtz - Risgård - Ahlmann
Thellufsen
Pohl
Ligner det ikke mere 3-4-3

Pedersen - Holger - Blåbjerg
Børsting - Wurtz - Ris - Ahlmann
Flores - Thellufsen
Pohl

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Kokkefar » 1. jul 2017, 12:59

Soren skrev:
frederikshavneren skrev:Startopstillingen mod Vendsyssel FF:

Lansing
Børsting - KP - Holgersson - Blåbjerg
Flores - Würtz - Risgård - Ahlmann
Thellufsen
Pohl
Ligner det ikke mere 3-4-3

Pedersen - Holger - Blåbjerg
Børsting - Wurtz - Ris - Ahlmann
Flores - Thellufsen
Pohl
Skulle lige til at skrive det.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 1. jul 2017, 13:04

Tremandsforsvar og Børsting og ahlmann på kanterne

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 1. jul 2017, 13:06

Holgersson med fremragende lang aflevering sender Pohl alene m målmand og han scorer via underside af overligger , 1-0

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 1. jul 2017, 13:11

1-1 på flot hovedstød af Moses, hårdt indlæg og KP får ikke generet ham

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Provst i Brovst » 1. jul 2017, 13:27

KJ skrev:Holgersson med fremragende lang aflevering sender Pohl alene m målmand og han scorer via underside af overligger , 1-0

Argh direkte spil er jo forbudt!!!!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 1. jul 2017, 13:30

Stort AaB overtag. Ligner at Ris, wurtz og Flores spiller inde på midten og pohl og Thellufsen ligger som angribere. Flores med hovedstød på overligger. Stadig 1-1

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 1. jul 2017, 13:54

Gode muligheder til Risgaard og Pohl. Også stor chance til VFF efter Kasper P blev tørret to gange i træk.

Synes tremands forsvaret fungerer rimeligt godt. Børsting og ahlmann bliver sat op i fornuftige positioner.

Børstings førstegangsberøringer er elendige og har koster tre boldtab og et gult kort.

Flores fungerer ok inde på midten og bliver ofte retvendt.

Risgaard er bare dygtig og disciplineret og binder meget sammen.

Pohl er som sædvanlig. Han mangler 10% ekstra kølighed, så havde han lavet hattrick.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jakobsen » 1. jul 2017, 15:13

KJ skrev:Tremandsforsvar og Børsting og ahlmann på kanterne
Ved ikke helt hvad jeg skal synes. På den ene side er jeg glad for, at Wieghorst rpøver ting af og især muligheden for at give Flores en "fri rolle" centralt tiltaler mig, men det vil højne behovet for to ekstra stoppere. Ingen af vores tre stoppere er imponerende og Kasper P og Holger er en decideret sikkerhedsrisiko at have rendende dernede - så jeg har umiddelbart lidt svært ved at se vi skal stille med tre mand på en position hvor vi er rystende ringe. På den anden side kan vi selvfølgelig købe ind til det her system og i så fald bliver det spændende.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Martino » 1. jul 2017, 15:20

KJ skrev:Gode muligheder til Risgaard og Pohl. Også stor chance til VFF efter Kasper P blev tørret to gange i træk.

Synes tremands forsvaret fungerer rimeligt godt. Børsting og ahlmann bliver sat op i fornuftige positioner.

Børstings førstegangsberøringer er elendige og har koster tre boldtab og et gult kort.

Flores fungerer ok inde på midten og bliver ofte retvendt.

Risgaard er bare dygtig og disciplineret og binder meget sammen.

Pohl er som sædvanlig. Han mangler 10% ekstra kølighed, så havde han lavet hattrick.
Tak for updates. Hvordan gik 2.halvleg?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jakobsen » 1. jul 2017, 15:30

Martino skrev:
KJ skrev:Gode muligheder til Risgaard og Pohl. Også stor chance til VFF efter Kasper P blev tørret to gange i træk.

Synes tremands forsvaret fungerer rimeligt godt. Børsting og ahlmann bliver sat op i fornuftige positioner.

Børstings førstegangsberøringer er elendige og har koster tre boldtab og et gult kort.

Flores fungerer ok inde på midten og bliver ofte retvendt.

Risgaard er bare dygtig og disciplineret og binder meget sammen.

Pohl er som sædvanlig. Han mangler 10% ekstra kølighed, så havde han lavet hattrick.
Tak for updates. Hvordan gik 2.halvleg?
AaB vandt 3-2 jvf. Twitter. Vi startede som nævnt i en 3-5-2. Målscorere i anden halvleg var Ahlmann og Thellufsen - AaB var undervejs nede med 1-2

https://twitter.com/aabsportdk
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Martino » 1. jul 2017, 15:46

Jakobsen skrev:
Martino skrev:
KJ skrev:Gode muligheder til Risgaard og Pohl. Også stor chance til VFF efter Kasper P blev tørret to gange i træk.

Synes tremands forsvaret fungerer rimeligt godt. Børsting og ahlmann bliver sat op i fornuftige positioner.

Børstings førstegangsberøringer er elendige og har koster tre boldtab og et gult kort.

Flores fungerer ok inde på midten og bliver ofte retvendt.

Risgaard er bare dygtig og disciplineret og binder meget sammen.

Pohl er som sædvanlig. Han mangler 10% ekstra kølighed, så havde han lavet hattrick.
Tak for updates. Hvordan gik 2.halvleg?
AaB vandt 3-2 jvf. Twitter. Vi startede som nævnt i en 3-5-2. Målscorere i anden halvleg var Ahlmann og Thellufsen - AaB var undervejs nede med 1-2

https://twitter.com/aabsportdk
Tænkte nu mere på hvordan de forskellige spillere gjorde det. Kan godt finde ud af at læse Twitter ;)
Jeg savner Winsnes

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 1. jul 2017, 15:52

Endte 3-2.

2. halvleg startede meget svagt fra AaB's side. Et par udskiftninger. Vi gik over til 4-back kæde med Ahlmann, Holgersson, Blåbjerg og Børsting. Problemet var, at Holgersson og Blåbjerg alt for ofte manglede afleveringsmuligheder. Flores spillede svagt i 2. halvleg og smed 3-4 bolde væk. De sidste 20 min. var det tydeligt, at VFF var trætte, og vi får to mål sat ind.

Jeg er moderat positiv omkring et tremandsforsvar - i hvert fald hvis vi ikke får hentet nye forsvarsspillere ind. Der var mange flere opspilsmuligheder, og boldtabene i opspillet var noget færre end normalt.

Lansing: Kunne ikke gøre noget ved målet og blev ikke sat på prøver. Ved ikke om man skal lægge noget i, at han fik 45 min. Håber de prøver ham i Superligaen i stedet for Larsen.

Larsen: Kunne ikke gøre noget ved målet og havde derudover ikke meget at lave.

Børsting: God som fløj da vi spillede med tre mand i forsvaret, men mange dårlige førstegangsberøringer trækker ned. Men farten og energien var der fra start til slut. Håber han bliver den permanente løsning på højre back.

Ahlmann: Ikke hans bedste kamp. Blev overspillet en del gange, bl.a. ved VFF's andet mål. OK med i det offensive aktioner.

Kasper Pedersen: Fik første halvleg som midterste mand i tremandsforsvaret. Blev snydt et par gange men var ganske habil til at styre Holgersson og Blåbjerg.

Holgersson: Synes tremandsforsvaret passede ham bedre - idet hans afleveringer for det meste havde en fornuftig adresse. Flot oplæg til Pohls mål. Men det klassiske midterforsvar med Holgersson og Blåbjerg, som vi så i anden halvleg, gav alt for mange af de sædvanlige paniske situationer og boldtab.

Blåbjerg: Havde et par fine indgreb. Men det var heller ikke ligefem Real Madrid, vi mødte.

Flores: OK første halvleg men svag, svag anden halvleg. Jeg har selv prædiket for at han skulle spille inde centralt, og det gjorde han idag, men det var ikke fantastisk. Han er simpelthen for urolig på bolden - trods hans fine teknik og overblik.

Risgård: Stærk kamp, med i meget, pisker de andre spillere frem og tilbage.

Wurtz: OK kamp på det jævne.

Thellufsen: Ret anonym første halvleg. Havde et par gode dribleture i anden - og så er han altså bare målfarlig.

Pohl: Scorede fint mål men burde have scoret 3. Er jo stadig ekstremt hurtig og ganske god til at tage dybdeløbende. Men afslutningerne mangler kølighed.

Abildgaard: Fint indhop - kom med masser af fysik og kunne stort set matche Okosun fysisk. Jeg vil gerne nominere ham til en plads i midterforsvaret.

Magnus C: Svagt indhop, mistede et par bolde og var meget anonym og langsom. Hvis jeg skal være MEGET hård minder han lidt om Mathias Wichmann. Håber han finder noget tempo og/eller aggressivitet.

Meilinger: Svagt indhop, ingen fart, kiksede et par driblinger. Halvsvage dødbolde. Ligner ikke en, der er tæt på startopstillingen.

Sylvestr: Havde et par OK løb, men smed også mange bolde væk. Var i omklædningsrummet 8 sekunder efter kampen var fløjtet af.

Ramkilde: Fik ikke lang tid men viste sin store hurtighed. Stjal bolden fra Opondo og tog en god drible/løbetur. I min verden bør han være foran Sylvestr i angriberkøen.

Lyngø: Ikke mange minutter men havde to glimrende flade afleveringer frem i banen. Han er en stor kleppert, men han kan altså godt spille fodbold. Men vi fik slet ikke set ham i hverken nærkampe eller løbedueller. Kan han være ringere end Holgersson? Næppe. Giv ham chancen mod Rostock.

Bytyqi: Mangler en del fysik, men har god teknik og kan drible og lave fornuftige indlæg.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af birk » 1. jul 2017, 16:18

Hvis man kun slår Vendsiyssel mex de cifre , er man i store problememer . AaB kommer ikke top 6

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Buzz Killington » 1. jul 2017, 16:39

birk skrev:Hvis man kun slår Vendsiyssel mex de cifre , er man i store problememer . AaB kommer ikke top 6
Træningskamp er og bliver træningskamp.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar