Træningskampe sommeren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Nedergaard » 8. jul 2017, 17:25

Funky skrev:
Nedergaard skrev:Det ender 1-1.

Store plusser til Okore. Han ligner en, som kommer med det vi har manglet i forsvaret.

Pallesen spiller en god 1. halvleg, men bliver lidt anonym i anden. Lesniak med godt indhop set i forhold til, hvornår han mødte holdkammeraterne første gang.

Stort minus ud for Børsting, der bidrager med ingenting i første halvleg og bliver taget ud i pausen.

En startopstilling i Parken ligner vel:

Larsen på mål.
Pallesen, Okore, KP og Ahlmann i bagkæden.
Flores, MC, Wurtz, Thellufsen på midten, trods Wurtz ikke spiller nogen god kamp i dag. Lesniak er nok for ny til at gå ind på så central en position fra start.
Risgaard lige bagved Pohl som de sidste to.
Jeg synes, Blåbberen var bedre end Ahlmann. Wurtz + MC er bedømt efter i dag en voldsomt udynamisk duo. Frækt nok af Wieghorst at spille kampen til ende med Flores på banen, han spillede en svag 2. halvleg, men kom frem til at skud på mål, og endte med at lægge op til Pohls scoring. Fedt.
Jeg er faktisk enig i din betragtning i forhold til Ahlmann og Blåbjerg. Jeg synes dog at Ahlmann har vist så meget, at han på baggrund af i dag ikke bare bør smides på bænken.

Mht. Wurtz og MC så er jeg ikke en af dem som vil klage, hvis Wieghorst finder en anden løsning. Men i dag synes jeg MC var bedre en Wurtz.

Generelt var 2. halvleg bedre end første idag, men jeg tror det i høj grad skyldes at Børsting røg ud og blev erstattet med Thellufsen.
Jeg synes heller ikek Sylvestre bidrog med meget andet end løb, og derfor tænker jeg Risgaard er klar til start-11 mod FCK, da han giver lidt mere fylde og han er en spiller, som holder lidt bedre på bolden.
Nedergaard

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jul 2017, 17:30

Ekstremt store minusser til AaB for ikke at gøre opmærksom på at modstanderen streamer kampen gratis. Jeg ved ikke om man ikke vidste det, eller ikke ønskede at gøre opmærksom på det af kommercielle hensyn, men det er simpelthen under al kritik, om grunden så er den ene eller den anden.

Hvis man mener fanpleje alvorligt, bør man godt nok være i stand til at tænke så langt som til at fans vil ønske at få den information, og derfor spørge modstanderen om de streamer kampen. Det er skidt!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af De Fem » 8. jul 2017, 17:45

KJ skrev:1-1 færdig.

Utroligt at Wieghorst insisterer på at spille 70 min. med Würtz og MC på midten. Det var rædderligt. Lesniak så god ud - jeg satser gerne på ham frem for MC.

Okore var enormt god. Vores forsvar gav langt, langt færre chancer væk end vi så sidste sæson. Det er tydeligt, at en klassespiller som Okore også gør de andre forsvarsspillere bedre.

Men den offensiv.....!
Tænker måske de to er tænkt til parken hvor 1 point er en sejer. Så sæt Ris foran og Sylvester eller Pohl på toppen?

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Pollack2 » 8. jul 2017, 17:47

Jesper Schmidt skrev:Ekstremt store minusser til AaB for ikke at gøre opmærksom på at modstanderen streamer kampen gratis. Jeg ved ikke om man ikke vidste det, eller ikke ønskede at gøre opmærksom på det af kommercielle hensyn, men det er simpelthen under al kritik, om grunden så er den ene eller den anden.

Hvis man mener fanpleje alvorligt, bør man godt nok være i stand til at tænke så langt som til at fans vil ønske at få den information, og derfor spørge modstanderen om de streamer kampen. Det er skidt!
Spot on - but you're preaching to the choir. Har du skrevet til Brian Andersen?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Hanga » 8. jul 2017, 18:17

Pollack2 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Ekstremt store minusser til AaB for ikke at gøre opmærksom på at modstanderen streamer kampen gratis. Jeg ved ikke om man ikke vidste det, eller ikke ønskede at gøre opmærksom på det af kommercielle hensyn, men det er simpelthen under al kritik, om grunden så er den ene eller den anden.

Hvis man mener fanpleje alvorligt, bør man godt nok være i stand til at tænke så langt som til at fans vil ønske at få den information, og derfor spørge modstanderen om de streamer kampen. Det er skidt!
Spot on - but you're preaching to the choir. Har du skrevet til Brian Andersen?
Ja eller vores fankoordinator, som mig bekendt er ansat på fuld tid... Jeg undrer mig nogle gange over hvad der ligger i det job, udover dialog mellem fans og klub. Det er ikke en kritik af manden, det har jeg absolut intet belæg for at give, jeg undrer mig blot over hvad det egentlig går ud på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jul 2017, 19:01

Hanga skrev:
Pollack2 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Ekstremt store minusser til AaB for ikke at gøre opmærksom på at modstanderen streamer kampen gratis. Jeg ved ikke om man ikke vidste det, eller ikke ønskede at gøre opmærksom på det af kommercielle hensyn, men det er simpelthen under al kritik, om grunden så er den ene eller den anden.

Hvis man mener fanpleje alvorligt, bør man godt nok være i stand til at tænke så langt som til at fans vil ønske at få den information, og derfor spørge modstanderen om de streamer kampen. Det er skidt!
Spot on - but you're preaching to the choir. Har du skrevet til Brian Andersen?
Ja eller vores fankoordinator, som mig bekendt er ansat på fuld tid... Jeg undrer mig nogle gange over hvad der ligger i det job, udover dialog mellem fans og klub. Det er ikke en kritik af manden, det har jeg absolut intet belæg for at give, jeg undrer mig blot over hvad det egentlig går ud på.
Jeg tænkte egentlig at det måske gav lidt mere skvulp at bringe det op herinde, end at jeg som enkeltperson skriver til dem. De som har ansvar for fanpleje i AaB læser selvfølgelig med på debatsiden.

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Nedergaard » 8. jul 2017, 19:12

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Pollack2 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Ekstremt store minusser til AaB for ikke at gøre opmærksom på at modstanderen streamer kampen gratis. Jeg ved ikke om man ikke vidste det, eller ikke ønskede at gøre opmærksom på det af kommercielle hensyn, men det er simpelthen under al kritik, om grunden så er den ene eller den anden.

Hvis man mener fanpleje alvorligt, bør man godt nok være i stand til at tænke så langt som til at fans vil ønske at få den information, og derfor spørge modstanderen om de streamer kampen. Det er skidt!
Spot on - but you're preaching to the choir. Har du skrevet til Brian Andersen?
Ja eller vores fankoordinator, som mig bekendt er ansat på fuld tid... Jeg undrer mig nogle gange over hvad der ligger i det job, udover dialog mellem fans og klub. Det er ikke en kritik af manden, det har jeg absolut intet belæg for at give, jeg undrer mig blot over hvad det egentlig går ud på.
Jeg tænkte egentlig at det måske gav lidt mere skvulp at bringe det op herinde, end at jeg som enkeltperson skriver til dem. De som har ansvar for fanpleje i AaB læser selvfølgelig med på debatsiden.
Ét er, at det ikke bliver skrevet, og jeg synes du har en god pointe.

Noget andet som undrer mig er, at AaB (som med egne øje skulle være en dansk topklub) ikke kan præstere at livestreame sine træningskampe på hjemmebane, når en 3. bundesligaklub kan. Det er altså ikke en dyr løsning der skal til for, at det kan lade sig gøre.

En netforbindelse af nogenlunde kvalitet og så det pågældende udstyr skulle ikke få AaBs økonomi til at skrænte...
Nedergaard

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jul 2017, 19:18

Nedergaard skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Pollack2 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Ekstremt store minusser til AaB for ikke at gøre opmærksom på at modstanderen streamer kampen gratis. Jeg ved ikke om man ikke vidste det, eller ikke ønskede at gøre opmærksom på det af kommercielle hensyn, men det er simpelthen under al kritik, om grunden så er den ene eller den anden.

Hvis man mener fanpleje alvorligt, bør man godt nok være i stand til at tænke så langt som til at fans vil ønske at få den information, og derfor spørge modstanderen om de streamer kampen. Det er skidt!
Spot on - but you're preaching to the choir. Har du skrevet til Brian Andersen?
Ja eller vores fankoordinator, som mig bekendt er ansat på fuld tid... Jeg undrer mig nogle gange over hvad der ligger i det job, udover dialog mellem fans og klub. Det er ikke en kritik af manden, det har jeg absolut intet belæg for at give, jeg undrer mig blot over hvad det egentlig går ud på.
Jeg tænkte egentlig at det måske gav lidt mere skvulp at bringe det op herinde, end at jeg som enkeltperson skriver til dem. De som har ansvar for fanpleje i AaB læser selvfølgelig med på debatsiden.
Ét er, at det ikke bliver skrevet, og jeg synes du har en god pointe.

Noget andet som undrer mig er, at AaB (som med egne øje skulle være en dansk topklub) ikke kan præstere at livestreame sine træningskampe på hjemmebane, når en 3. bundesligaklub kan. Det er altså ikke en dyr løsning der skal til for, at det kan lade sig gøre.

En netforbindelse af nogenlunde kvalitet og så det pågældende udstyr skulle ikke få AaBs økonomi til at skrænte...
Hansa Rostock er en meget større klub end AaB, og jeg gætter på at der er et noget større grundlag for at investere i at kunne streame kampe for dem.

Selv om AaB selv streamede kampen i dag og rent faktisk havde fortalt at de ville gøre det(!) så ville der vel næppe være mange hundrede seere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jul 2017, 19:34

Omkring livestream. Middelfart i 2. division livestreame alle deres kampe. Vi er mellem 50-100 på samtidig og se kampene. Vi ville måske være 200 til dagens kamp, hvis AaB havde skrevet om livestreamingen.

Sammenligningen med Middelfart og livestreame er altså blot at pointere, så dyrt kan det ikke være. Selvom dagens kamp var med kommentator, det er Middelfarts ikke - det er selvfølgelig et sted, hvor det koster kroner og ører. Men livestreamingen kan ikke koste alverden.
- FlæskeFrank

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af DenGamleMand » 8. jul 2017, 19:40

FlæskeFrank skrev:Omkring livestream. Middelfart i 2. division livestreame alle deres kampe. Vi er mellem 50-100 på samtidig og se kampene. Vi ville måske være 200 til dagens kamp, hvis AaB havde skrevet om livestreamingen.

Sammenligningen med Middelfart og livestreame er altså blot at pointere, så dyrt kan det ikke være. Selvom dagens kamp var med kommentator, det er Middelfarts ikke - det er selvfølgelig et sted, hvor det koster kroner og ører. Men livestreamingen kan ikke koste alverden.
Kan det så evt. være noget med rettighederne? Det var sikkert, uden at vide det, Hansa TV der streamede kampen i dag.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jul 2017, 19:42

DenGamleMand skrev:
FlæskeFrank skrev:Omkring livestream. Middelfart i 2. division livestreame alle deres kampe. Vi er mellem 50-100 på samtidig og se kampene. Vi ville måske være 200 til dagens kamp, hvis AaB havde skrevet om livestreamingen.

Sammenligningen med Middelfart og livestreame er altså blot at pointere, så dyrt kan det ikke være. Selvom dagens kamp var med kommentator, det er Middelfarts ikke - det er selvfølgelig et sted, hvor det koster kroner og ører. Men livestreamingen kan ikke koste alverden.
Kan det så evt. være noget med rettighederne? Det var sikkert, uden at vide det, Hansa TV der streamede kampen i dag.
I dag skulle AaB vel bare fortælle, at vi kunne se den her. Jeg snakker generelt, nemlig AaB aldrig livesteame deres kampe. Ikke at andre klubber er bedre, men det må da være næste tiltag og her kunne vi passende vise vejen.
- FlæskeFrank

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Nedergaard » 8. jul 2017, 19:43

Jesper Schmidt skrev:
Hansa Rostock er en meget større klub end AaB, og jeg gætter på at der er et noget større grundlag for at investere i at kunne streame kampe for dem.

Selv om AaB selv streamede kampen i dag og rent faktisk havde fortalt at de ville gøre det(!) så ville der vel næppe være mange hundrede seere.
Jeg ved via min gang i håndboldverdenen, at klubber i danske 1. division selv skulle levere linjen til livestream af deres kampe for en sæson eller to siden, og økonomien i håndbold sejler. Den internet linje som de skulle bruge var en 100/100. Den erhvervslinje koster det samme som Gaarde giver for lommeuld til sit jakkesæt.

Dertil kommer det udstyr der skal bruges, som vel egentlig er den dyreste post, men man behøver jo ikke det mest vanvittige udstyr.
Det handle blot om at tilbyde det.

Uanset om Hansa er mindre eller større, så er min holdning, at en klub som AaB skal kunne tilbyde det.
Om der 200 seere eller 5 ser jeg også som ligegyldigt. Det her, er et tiltag, hvor man for små penge kan please sine fans.
Nedergaard

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jul 2017, 20:16

Nedergaard skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hansa Rostock er en meget større klub end AaB, og jeg gætter på at der er et noget større grundlag for at investere i at kunne streame kampe for dem.

Selv om AaB selv streamede kampen i dag og rent faktisk havde fortalt at de ville gøre det(!) så ville der vel næppe være mange hundrede seere.
Jeg ved via min gang i håndboldverdenen, at klubber i danske 1. division selv skulle levere linjen til livestream af deres kampe for en sæson eller to siden, og økonomien i håndbold sejler. Den internet linje som de skulle bruge var en 100/100. Den erhvervslinje koster det samme som Gaarde giver for lommeuld til sit jakkesæt.

Dertil kommer det udstyr der skal bruges, som vel egentlig er den dyreste post, men man behøver jo ikke det mest vanvittige udstyr.
Det handle blot om at tilbyde det.

Uanset om Hansa er mindre eller større, så er min holdning, at en klub som AaB skal kunne tilbyde det.
Om der 200 seere eller 5 ser jeg også som ligegyldigt. Det her, er et tiltag, hvor man for små penge kan please sine fans.
De kunne starte med at fortælle når andre klubber streamer kampene gratis... Det ville ikke koste en krone.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jul 2017, 20:19

Men det er da noget man bør have fokus på, og en løsning som Brøndby kører, med at lade en sponsor betale, bør da helt klart være en oplagt mulighed for AaB også.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af jonas386 » 8. jul 2017, 20:48

Angående livestream, så er jeg ret sikker på der bliver arbejdet på en løsning. Det er ikke mere end et par måneder siden, at jeg så AaB efterlyse kamerafolk, der ville optage bl.a. U19 (måske også U17) kampe. Mit indtryk, fra opslaget, var at det netop var til streaming. Det er dog muligt, det bare har været til internt brug.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Lyngehoevdingen » 8. jul 2017, 21:09

jonas386 skrev:Angående livestream, så er jeg ret sikker på der bliver arbejdet på en løsning. Det er ikke mere end et par måneder siden, at jeg så AaB efterlyse kamerafolk, der ville optage bl.a. U19 (måske også U17) kampe. Mit indtryk, fra opslaget, var at det netop var til streaming. Det er dog muligt, det bare har været til internt brug.
Det opslag var til internt brug.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af jonas386 » 8. jul 2017, 21:12

Lyngehoevdingen skrev:
jonas386 skrev:Angående livestream, så er jeg ret sikker på der bliver arbejdet på en løsning. Det er ikke mere end et par måneder siden, at jeg så AaB efterlyse kamerafolk, der ville optage bl.a. U19 (måske også U17) kampe. Mit indtryk, fra opslaget, var at det netop var til streaming. Det er dog muligt, det bare har været til internt brug.
Det opslag var til internt brug.
Ok, Måske nogen (det vil sige andre end mig ;) ) burde tage fat i AaB så. Det er jo netop os, fans, der ved hvad vi gerne vil have.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Debatjuntaen » 8. jul 2017, 22:04

Tråden tilbage på sporet, tak!

Med ønsket om en dejlig solrig søndag, hvor én af jer forfatter en mail til AaB med ønske om live stream af kampe ;)

/Debatjuntaen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Funky » 8. jul 2017, 22:09

Jeg synes det var bemærkelsesværdigt at Meilinger end ikke blev skiftet ind.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FIDEL » 8. jul 2017, 22:13

Funky skrev:Jeg synes det var bemærkelsesværdigt at Meilinger end ikke blev skiftet ind.
Egentlig ikke synes jeg. Den mand er aldeles ufarlig.

Besvar