Træningskampe sommeren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Martino » 25. jun 2017, 12:04

Dejligt at se at Lukas Klitten og Anders Bærtelsen får ros og bliver kaldt spændende af Wieghorst. Jeg kunne godt forestille mit at Lukas Klitten er en spiller vi får at se i truppen før endt tid som U19 spiller.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. jun 2017, 13:55

FlæskeFrank skrev:Helsingborg spiller i den næstbedste svenske række og er lige nu nr. 3, hvor nr. 1+2 rykker direkte op. Efter kamp i dag holder rækken en lige måneds pause.

Mon ikke Helsingborg gerne vil forstærke sig, og en tidligere spiller som Hoger vil være en af dem, som de vender sig imod. Så mon ikke det løser sig i løbet af 1-1½ uge.

For vi må bare sige, at Holger og AaB ikke har været et perfekt match og med gårsdagens straffe er der ikke tegn på bedring.
Det er vist ønsketænkning, er det ikke? Holgersson har sikkert en fin kontrakt i AaB, og sikkert nogle skattemæssige fordele i DK som han ikke vil have i Sverige. Det er kun gætværk, men jeg tror da at det vil være svært for en svensk klub på det sted Helsingborg befinder sig, at give en løn der kan modsvare hvad Holgersson tjener nu... og har de overhovedet lyst til det? Der er jo langtfra fordi han løber og smider om sig med niveau der kan give klubber lyst til at smide en topløn efter ham.

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 13:55

FlæskeFrank skrev:Helsingborg spiller i den næstbedste svenske række og er lige nu nr. 3, hvor nr. 1+2 rykker direkte op. Efter kamp i dag holder rækken en lige måneds pause.

Mon ikke Helsingborg gerne vil forstærke sig, og en tidligere spiller som Hoger vil være en af dem, som de vender sig imod. Så mon ikke det løser sig i løbet af 1-1½ uge.

For vi må bare sige, at Holger og AaB ikke har været et perfekt match og med gårsdagens straffe er der ikke tegn på bedring.
Helsingborg har ikke kongens mønt. De har hentet Pär Hansson med hjælp fra en gevaldig lønnedgang, og sponsorer.

Jeg tror desværre ikke vi ser ham i Helsingborg, medmindre AaB vælger at fritstille ham og giver ham et engangsbeløb med på færgen. Og det kommer næppe til at ske før vi har landet en anden forsvarsspiller. Men hans tid i AaB bør, uanset hvad, være forbi.

https://www.hd.se/2017-06-21/hifs-guldh ... ndarryktet

Han benægter selv her, at han gerne vil tilbage til Helsingborg.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af troelsh » 25. jun 2017, 15:27

frederikshavneren skrev:Så er der højdepunkter fra kampen, det ser ikke ud til at Fcms målmand har en eneste redning. https://aabsport.dk/nyheder/2017/juni/a ... lland-AaB/

I post match interviewet med Wieghorst snakker han om at de forholder sig lidt anderledes til de defensive dødbolde, er der nogen der har set hvad der er ændret?
Da vi var det hold der lukkede flest mål ind på hovedstød i den forgangne sæson er der bestemt plads til forbedring.
Man skal selvfølgelig ikke konkludere alt for meget ud fra en træningskamp.
Men vi må konstatere at vi spiller endnu en kamp uden at skabe en målchance, det er vores helt store problem.
At Holger klovner lidt i det engang imellem, ville ikke betyde så meget hvis vi ellers kunne lave mål.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Buzz Killington » 25. jun 2017, 17:00

Er det Klitten med nummer 7? Nice moves i hvert fald på de enkelte klip man så ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 25. jun 2017, 17:28

Buzz Killington skrev:Er det Klitten med nummer 7? Nice moves i hvert fald på de enkelte klip man så ham.
"Klitten urørlig!". "AaB fik chancen fra pletten, da Niklas Backman hev lidt for godt fat i Klitten." "Klitten dirrede af ophidselse efter den grove tackling fra Spelmann."

Lad os da håbe han bryder igennem!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Buzz Killington » 25. jun 2017, 18:00

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:Er det Klitten med nummer 7? Nice moves i hvert fald på de enkelte klip man så ham.
"Klitten urørlig!". "AaB fik chancen fra pletten, da Niklas Backman hev lidt for godt fat i Klitten." "Klitten dirrede af ophidselse efter den grove tackling fra Spelmann."

Lad os da håbe han bryder igennem!
Jeg ville da i hvert fald ikke være for voksen til at klukke en smule.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Kokkefar » 25. jun 2017, 19:02

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:Er det Klitten med nummer 7? Nice moves i hvert fald på de enkelte klip man så ham.
"Klitten urørlig!". "AaB fik chancen fra pletten, da Niklas Backman hev lidt for godt fat i Klitten." "Klitten dirrede af ophidselse efter den grove tackling fra Spelmann."

Lad os da håbe han bryder igennem!
Så mangler vi bare at hente Dickson Nwakaeme og Kusi-Asare tilbage. "Dickson tager et hidsigt ryk og finder Klitten, der med nød og næppe får den rettet videre til Kusi" :cheers:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Martino » 25. jun 2017, 19:16

Buzz Killington skrev:Er det Klitten med nummer 7? Nice moves i hvert fald på de enkelte klip man så ham.
Jep. Det er ham. Lukas Klitten og Søren Tengstedt fra den årgang kan altså nogle tricks, det kan blive helt godt ;)
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jun 2017, 23:24

Desværre ser der ikke ud til i truppen til i morgen at være "glemt" en spiller. Altså plads til et nyindkøb. Så det er kendte folk, som løber på banen.

Jeg bemærker, at der intet er om, at "ingen spiller spiller hele kampen". Så der vil måske allerede i morgen tegne sig et billede af Wieghorst stamme. Også selvom Børsting, Blåbjerg og Flores først lige er kommet tilbage.

Würtz og Patrick ude må betyde, at Magnus C og Bytyqi starter inde som defensiv anker på midtbanen og som højreback.

Mon ikke også Holger starter inde, selvom jeg gerne så en anden konstellation.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FIDEL » 27. jun 2017, 12:26

Mon ikke vi taber denne kamp også...

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Søgaard » 27. jun 2017, 13:06

FIDEL skrev:Mon ikke vi taber denne kamp også...
Well, med vores scoringssnit, så er det svært at vinde, da det kræver man laver mål. Men mod et svensk midterhold, der givet er tæt på sæsonstart, skal vi kunne være med. Håber virkelig vi får lavet et par kasser i dag..
Aalborg BK 1885!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af KJ » 27. jun 2017, 16:12

#AaB's 11 mod BK Häcken: Lansing, Børsting, Pedersen, Holgersson, Blåbjerg, Meilinger, Christensen, Risgård, Thellufsen, Pohl, Sylvestr.

Fornuftigt at prøve Børsting som højre back. Hans energi og fight kommer til sin ret på den plads. Også positivt at vi tilsyneladende spiller med to angribere igen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Martino » 27. jun 2017, 17:03

KJ skrev:#AaB's 11 mod BK Häcken: Lansing, Børsting, Pedersen, Holgersson, Blåbjerg, Meilinger, Christensen, Risgård, Thellufsen, Pohl, Sylvestr.

Fornuftigt at prøve Børsting som højre back. Hans energi og fight kommer til sin ret på den plads. Også positivt at vi tilsyneladende spiller med to angribere igen.
Helt enig. Kan sagtens se Børsting blive en hæderlig Superliga back. Kan tilgengæld ikke se ham som en offensiv profil, selvom han var en dygtig offensivspiller, i sine ungdomsår.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Jakobsen » 27. jun 2017, 17:12

Martino skrev:
KJ skrev:#AaB's 11 mod BK Häcken: Lansing, Børsting, Pedersen, Holgersson, Blåbjerg, Meilinger, Christensen, Risgård, Thellufsen, Pohl, Sylvestr.

Fornuftigt at prøve Børsting som højre back. Hans energi og fight kommer til sin ret på den plads. Også positivt at vi tilsyneladende spiller med to angribere igen.
Helt enig. Kan sagtens se Børsting blive en hæderlig Superliga back. Kan tilgengæld ikke se ham som en offensiv profil, selvom han var en dygtig offensivspiller, i sine ungdomsår.
Har også fidus til Børsting kan blive en god back. Kunne godt ønske mig han var et par cm. højere så han kunne tage lidt mere fra i luftspillet selvom jeg anerkender det ikke er en backs primære opgave og på de andre fysiske parametre har han hvad der skal til. Også meget enig i, at han ikke bliver en offensiv profil på midtbanen, men som offensiv back tror jeg godt han kan blive en profil. På midtbanen tror jeg maks han bliver en god to-vejs spiller. Havde vi nu en kant i Kusk-klassen i højre tror jeg Børsting ville være et aktiv til at trække ind i banen fra venstre og blive en trussel qua. hans dybdeløb og afslutninger. Han bliver dog aldrig spilleren der gør tingene selv og derfor bør han blive back og uddanne ham på samme måde som Dalsgaard.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af frederikshavneren » 27. jun 2017, 17:15

BK Häckens startopstilling på Bravida Arena:

Peter Abrahamsson

Kari Arkivuo - Juhani Ojala - Rasmus Lindgren - Joel Andersson

Paulinho - Mohammed Abubakari - Erik Friberg - Nasiru Mohammed

Alexander Farnerud
Chris Egbuchulam

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 27. jun 2017, 17:32

Glem alt om transfers - vi har scoret!!! 2 gange! Væk mig fra drømmen!

Hvis nogen stadig mener at vi skal spille med to 6'ere, så skal de have tæv med en sløv spade. MC eller Würtz må på bænken. Risgård har tydeligvis gang i en kanonkamp.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jun 2017, 17:42

Det kan ikke være lovligt
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af frederikshavneren » 27. jun 2017, 17:44

Gamen skrev:Glem alt om transfers - vi har scoret!!! 2 gange! Væk mig fra drømmen!
Fedt med nogle kasser, jeg kan næsten ikke huske hvornår vi sidst har scoret to mål i samme kamp.

Thellufsen og Risgård har scoret målene

Gamen

Re: Træningskampe sommeren 2017

Indlæg af Gamen » 27. jun 2017, 17:46

frederikshavneren skrev:
Fedt med nogle kasser, jeg kan næsten ikke huske hvornår vi sidst har scoret to mål i samme kamp.

Thellufsen og Risgård har scoret målene
Når vi spiller med en midtbanespiller der har fodbold i sig, så kan vi. Ikke flere kampe med kønsløst boldflytteri fra midten, tak.

Besvar