Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Freddie » 16. jul 2017, 11:49

SkumF skrev:
Han bruger over 600 minutter per mål (i superligaen). Det er elendigt. Det kan en klub der satser på andet end nedrykning, altså ikke bruge til ret meget.
Til gengæld er det fremragende, at han kommer til 5-6 flotte afslutninger mod FCK. Det var vel mere fremragende målmandsspil af Robin Olsen end det var dårlige afslutninger, der reddede dem i går. Jeg kan ikke argumentere mod 600 mål pr. minut, men jeg vil godt vove det ene øje og påstå, at den statistik bliver markant bedre i denne sæson.
Måske husker du, at selveste Rade Prica startede med 4 mål i sin tid i AaB. Derefter scorede han kun en gang i de følgende 14 kampe. AaB troede ikke længere på ham og købte Mota ind i vinterpausen. Det var spildte penge, for pludselig var Rade der. Men ikke mere om det fra mig.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 11:51

9800 skrev: Fuldstændig enig. Igår havde han ingen 100% chancer, men en del halve. Den som målmanden redder er pisse godt afsluttet faktisk
Jeg tror der er mange seriespillere der vil blive glade for, at du kalder en afslutning med skinnebenet/støttebenet for en pisse god afslutning :cool:

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Halil » 16. jul 2017, 11:53

Fin dag på familietribunen igår. Det var sgu en opløftende oplevelse.

Mht. Pohl, så kommer han frem til chancer og har en masse ting kørende for sig. Jeg vil gerne, at han bliver en succes. Gi ham 5 kampe i streg med fuld tid og håb på at der kommer en forløsning.

Telle skal iøvrigt også blive bedre til at TYRE på kassen. Han manglede det igår.
Uden Synd Ingen Frelse

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af OmkringAarhus » 16. jul 2017, 11:57

Funky skrev:
SkumF skrev:
Freddie skrev:
Kenneth K skrev:Og Pohl, der viser at hans fysik og spidskompetencer sagtens kan spille op mod Danmarks måske stærkeste bagkæde, selvom han er rimelig alene oppe på toppen.
Jeg har længe undret mig over at Jannik Pohl har fået så elendig kritik på debatten. Det er da ganske tydeligt at han stormer frem. Han kan blive sæsonens scoop. Ok. Han har brændt chancer, men selv Kasper Kusk brændte chancer i går. Faktisk vil jeg mene, at det, der af en eller anden grund kaldes 100% chancer måske nærmere er 20 % chancer.
Han bruger over 600 minutter per mål (i superligaen). Det er elendigt. Det kan en klub der satser på andet end nedrykning, altså ikke bruge til ret meget.
Jeg synes, man skal give ham fast spilletid og se, hvor langt det holder. Men hans problem kan blive, at sådan som holdet spillede i går (jeg synes faktisk heller ikke, 1. halvleg var elendig), hvem er det så lige, man sætter af, for at gøre plads til både Pohl og en ny angriber?
Enig. Fast spilletid i efteråret, så får vi se, om han kan lære at score nogle flere mål. Han er også en mulighed på kanten, hvis vi ikke henter en ekstra til den position.
Jeg synes han spiller en fremragende kamp i går, men skulle selvfølgelig gerne have scoret en enkelt.

Generelt meget opløftende, at KP, Flores, MC og Pohl løfter niveauet så meget i går sammenlignet med store dele af forårets kampe. Og helt vildt, at Blåbjerg scorer.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af OmkringAarhus » 16. jul 2017, 12:01

Freddie skrev:
SkumF skrev:
Han bruger over 600 minutter per mål (i superligaen). Det er elendigt. Det kan en klub der satser på andet end nedrykning, altså ikke bruge til ret meget.
Til gengæld er det fremragende, at han kommer til 5-6 flotte afslutninger mod FCK. Det var vel mere fremragende målmandsspil af Robin Olsen end det var dårlige afslutninger, der reddede dem i går. Jeg kan ikke argumentere mod 600 mål pr. minut, men jeg vil godt vove det ene øje og påstå, at den statistik bliver markant bedre i denne sæson.
Måske husker du, at selveste Rade Prica startede med 4 mål i sin tid i AaB. Derefter scorede han kun en gang i de følgende 14 kampe. AaB troede ikke længere på ham og købte Mota ind i vinterpausen. Det var spildte penge, for pludselig var Rade der. Men ikke mere om det fra mig.
600 mål pr. minut! Det er sgu pludselig gået hurtigt for ham Pohl:)

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Reyad » 16. jul 2017, 12:07

JEg er stadig meget imponeret over indsatsen i går. Mange gode ting, som jeg slet ikke havde regnet med fra holdet allerede.
Offensiven så god ud i anden halvleg. Okore har løftet niveauet i defensiven og Nicolai Larsen stod en fremragende kamp.

Der er meget positivitet fra min side, og kan vi krydre det med et par offensive tilgange, er det ikke helt dumt.
En chanceskaber og en chanceudnytter.

Kommer Meilinger og Sylvestr andre steder hen, skal vi selvfølgelig have flere ind.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 720
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af 9800 » 16. jul 2017, 12:29

Gamen skrev:
9800 skrev: Fuldstændig enig. Igår havde han ingen 100% chancer, men en del halve. Den som målmanden redder er pisse godt afsluttet faktisk
Jeg tror der er mange seriespillere der vil blive glade for, at du kalder en afslutning med skinnebenet/støttebenet for en pisse god afslutning :cool:
Jeg er pisse ligeglad med om han scorer 25 mål med røven, bare den ryger ind :-)

Den kommer hårdt, og kun en syg refleks redder den

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af frederikshavneren » 16. jul 2017, 13:07

Freddie skrev:
Kenneth K skrev:Og Pohl, der viser at hans fysik og spidskompetencer sagtens kan spille op mod Danmarks måske stærkeste bagkæde, selvom han er rimelig alene oppe på toppen.
Jeg har længe undret mig over at Jannik Pohl har fået så elendig kritik på debatten. Det er da ganske tydeligt at han stormer frem. Han kan blive sæsonens scoop. Ok. Han har brændt chancer, men selv Kasper Kusk brændte chancer i går. Faktisk vil jeg mene, at det, der af en eller anden grund kaldes 100% chancer måske nærmere er 20 % chancer.
På en god dag havde Pohl scoret tre mål, det var tre store chancer han brændte. Især tværafleveringen fra Pallesen var en 100% chance som selvfølgelig skulle ha' resulteret i et mål, men meget symptomatisk var afslutningen elendig.

Pohl har mange kvaliteter og bidrager med meget, det ændrer bare ikke på at han er ineffektiv.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 14:13

9800 skrev:
Gamen skrev:
9800 skrev: Fuldstændig enig. Igår havde han ingen 100% chancer, men en del halve. Den som målmanden redder er pisse godt afsluttet faktisk
Jeg tror der er mange seriespillere der vil blive glade for, at du kalder en afslutning med skinnebenet/støttebenet for en pisse god afslutning :cool:
Jeg er pisse ligeglad med om han scorer 25 mål med røven, bare den ryger ind :-)

Den kommer hårdt, og kun en syg refleks redder den
Ah, så vilde var de redninger altså heller ikke. Faktum er, at Pohl har en masse kvaliteter, men at afslutte køligt og effektivt er ikke en af dem. Og jeg har også mine tvivl fremrettet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af KJ » 16. jul 2017, 14:15

Kritikken af Pohl er grotesk. Hans afslutninger igår var da for det meste fine, men Robin Olsen stod en ret god kamp. Men Pohl er åbenbart bare en spiller der deler vandene....

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 14:15

Halil skrev:Fin dag på familietribunen igår. Det var sgu en opløftende oplevelse.

Mht. Pohl, så kommer han frem til chancer og har en masse ting kørende for sig. Jeg vil gerne, at han bliver en succes. Gi ham 5 kampe i streg med fuld tid og håb på at der kommer en forløsning.

Telle skal iøvrigt også blive bedre til at TYRE på kassen. Han manglede det igår.
EB's reporter beskriver det faktisk ganske fint:
Hvis folk som Rasmus Thellufsen – for nu bare at nævne én – da for fanden bare ville trykke af, lukke øjnene og håbe det bedste engang imellem, så kunne og burde de have scoret i deres stærke periode i starten af anden omgang.

Men de vil åbenbart drible og spille bolden helt ind over stregen, som da samme Thellufsen dybt inde i det københavnske felt havde masser af plads foran tre handlingslammede FCK’ere – men fik sjusket bolden på hvide fødder.
Sådan har det ofte været i AaB - manglende afslutninger udefra.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 14:17

KJ skrev:Kritikken af Pohl er grotesk. Hans afslutninger igår var da for det meste fine, men Robin Olsen stod en ret god kamp. Men Pohl er åbenbart bare en spiller der deler vandene....
Det bliver nævnt, at han har et scoringssnit på 1 mål/600 min. Synes du, at man som angriber på et hold, der gerne vil spille med, hvor det er sjovt, ikke bør kunne kritiseres, uden at det er grotesk?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2017, 14:28

BassogogsVen skrev:
KJ skrev:Kritikken af Pohl er grotesk. Hans afslutninger igår var da for det meste fine, men Robin Olsen stod en ret god kamp. Men Pohl er åbenbart bare en spiller der deler vandene....
Det bliver nævnt, at han har et scoringssnit på 1 mål/600 min. Synes du, at man som angriber på et hold, der gerne vil spille med, hvor det er sjovt, ikke bør kunne kritiseres, uden at det er grotesk?
Der er vist ingen der er uenige i, at Pohl skal blive bedre til at score på chancerne. Men du kan jo heller ikke bare tage de 600 minutter og sige det er for dårligt når man gerne vil være et tophold. Det er da langt mere relevant at kigge på hvor mange chancer han har haft, eller hvor mange bolde han har fået i farlige positioner.
Det er jo ikke fordi Pohl, eller vores andre angribere, fik voldsomt meget at arbejde med i foråret og det er alt andet lige, lettere at score mål på et hold hvor der rent faktisk bliver produceret chancer.

Igår synes jeg eksempelvis Pohl havde mange fine aktioner. Eksempelvis et par situationer, hvor han fik bolden dybt i feltet efter indlæg. Problemet var bare, at når Pohl var i siden af feltet og gerne vil spille den på tværs, så kom løbene ikke og der stod ikke en kummefryser centralt man kunne banke bolden ind i panden på. Pohl har selvfølgelig en åbenlys mangel ift afslutninger, men hvis ikke man kan se han har rigeligt af andre kvaliteter, der også kan være nyttige for en angriber, så bør man kigge bedre efter. Som Wieghorst sagde igår, så ville det ikke være første gang i historien, at en ung angriber har haft svært ved at finde netmaskerne, men så pludselig finder en stime.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 14:32

jonas386 skrev:
BassogogsVen skrev:
KJ skrev:Kritikken af Pohl er grotesk. Hans afslutninger igår var da for det meste fine, men Robin Olsen stod en ret god kamp. Men Pohl er åbenbart bare en spiller der deler vandene....
Det bliver nævnt, at han har et scoringssnit på 1 mål/600 min. Synes du, at man som angriber på et hold, der gerne vil spille med, hvor det er sjovt, ikke bør kunne kritiseres, uden at det er grotesk?
Der er vist ingen der er uenige i, at Pohl skal blive bedre til at score på chancerne. Men du kan jo heller ikke bare tage de 600 minutter og sige det er for dårligt når man gerne vil være et tophold. Det er da langt mere relevant at kigge på hvor mange chancer han har haft, eller hvor mange bolde han har fået i farlige positioner.
Det er jo ikke fordi Pohl, eller vores andre angribere, fik voldsomt meget at arbejde med i foråret og det er alt andet lige, lettere at score mål på et hold hvor der rent faktisk bliver produceret chancer.

Igår synes jeg eksempelvis Pohl havde mange fine aktioner. Eksempelvis et par situationer, hvor han fik bolden dybt i feltet efter indlæg. Problemet var bare, at når Pohl var i siden af feltet og gerne vil spille den på tværs, så kom løbene ikke og der stod ikke en kummefryser centralt man kunne banke bolden ind i panden på. Pohl har selvfølgelig en åbenlys mangel ift afslutninger, men hvis ikke man kan se han har rigeligt af andre kvaliteter, der også kan være nyttige for en angriber, så bør man kigge bedre efter. Som Wieghorst sagde igår, så ville det ikke være første gang i historien, at en ung angriber har haft svært ved at finde netmaskerne, men så pludselig finder en stime.
Hvad nytter mange chancer, hvis man brænder dem alle? Jeg er bare sådan lid nysgerrig på, hvordan du gør en eventuel slutstilling op: På flere mål scorede end modtaget eller på antallet af chancer og fine aktioner?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 14:33

KJ skrev:Kritikken af Pohl er grotesk. Hans afslutninger igår var da for det meste fine, men Robin Olsen stod en ret god kamp. Men Pohl er åbenbart bare en spiller der deler vandene....
Deler vandene? Sidste sæson: 1 mål på 23 skud.

Til sammenligning: Andreas Albers/5 mål på 24 skud, Aabech/7 mål på 32 skud, Søren Frederiksen/6 mål på 34 skud, Robin Söder/11 mål på 61 skud, Helenius/10 mål på 49 skud.

Det er ikke en "grotesk", men fuldt ud berettiget kritik af en spiller som pt. er førsteangriber i AaB. Jeg kan godt lide ham, og ser gerne at han får lidt længere snor på sigt. Men vi kan ikke blive ved med at spille med en angriber der ikke laver mål - det kan andre tydeligvis godt leve med, men så må man også være indstillet på at AaB ikke vinder fodboldkampe.

Fritz
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 17. mar 2008, 12:17

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Fritz » 16. jul 2017, 14:43

Gamen skrev:
9800 skrev: Fuldstændig enig. Igår havde han ingen 100% chancer, men en del halve. Den som målmanden redder er pisse godt afsluttet faktisk
Jeg tror der er mange seriespillere der vil blive glade for, at du kalder en afslutning med skinnebenet/støttebenet for en pisse god afslutning :cool:
Tror ganske enkelt bare, at I snakker om hver jeres afslutning. Antager, at 9800 mener den, Pohl skyder afsted med venstre (som Robin Olsen får foden på). Du snakker om den, der tager et underligt spring, som Olsen vifter til hjørne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2017, 14:47

BassogogsVen skrev:Hvad nytter mange chancer, hvis man brænder dem alle? Jeg er bare sådan lid nysgerrig på, hvordan du gør en eventuel slutstilling op: På flere mål scorede end modtaget eller på antallet af chancer og fine aktioner?
Nu er det jo ikke Pohls statistik alene, der afgør om vi skal i Europa, rykker ned eller får medaljer. Der er altså også 10 andre spillere på holdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 14:52

jonas386 skrev: Nu er det jo ikke Pohls statistik alene, der afgør om vi skal i Europa, rykker ned eller får medaljer. Der er altså også 10 andre spillere på holdet.
Men kun én til at afslutte angrebene, særligt når ingen af de andre udover Risgård scorer specielt mange mål. Vi SKAL have en angriber der kan lave mål.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 14:53

Fritz skrev: Tror ganske enkelt bare, at I snakker om hver jeres afslutning. Antager, at 9800 mener den, Pohl skyder afsted med venstre (som Robin Olsen får foden på). Du snakker om den, der tager et underligt spring, som Olsen vifter til hjørne.
Den afslutning med det dårlige ben, der sad lige på målmanden? Det var da ikke nogen pisse god afslutning heller.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 14:54

jonas386 skrev:
BassogogsVen skrev:Hvad nytter mange chancer, hvis man brænder dem alle? Jeg er bare sådan lid nysgerrig på, hvordan du gør en eventuel slutstilling op: På flere mål scorede end modtaget eller på antallet af chancer og fine aktioner?
Nu er det jo ikke Pohls statistik alene, der afgør om vi skal i Europa, rykker ned eller får medaljer. Der er altså også 10 andre spillere på holdet.
Men nu er det Pohl, vi snakker om, ikke stråmænd. Manden, der pt. er førsteangriber. Og hvis ikke en angriber skal måles på sin evne til at score mål, så ved jeg sgu snart ikke længere, hvad han skal måles på. Men åbenbart på antallet af chancer og "fine aktioner" i visse kredse.

Forstå mig ret, jeg er vild med Pohl som angriber-type (og AaB-dreng), men sejre og point betyder altså i den sidste ende mere for mig, og indtil videre er det ikke det, Pohl er garant for. Og man kan altså ikke basere sin fremtid som klub på, at "han nok skal få hul på bylden".
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar