Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2017, 14:57

Gamen skrev:
jonas386 skrev: Nu er det jo ikke Pohls statistik alene, der afgør om vi skal i Europa, rykker ned eller får medaljer. Der er altså også 10 andre spillere på holdet.
Men kun én til at afslutte angrebene, særligt når ingen af de andre udover Risgård scorer specielt mange mål. Vi SKAL have en angriber der kan lave mål.
Det er jeg enig i. Jeg mener bare at det skal være en makker til Pohl og ikke istedet for Pohl. Pohl kan blive en rigtig fin 2. angriber, hvis han kunne spille ved siden af en Spalvis/Prica/Pusic type der har noget fysik og ved hvor målet står. Et alternativ, som du også selv nævner, er at få ham ud på kanten. Det synes jeg også kunne være en mulighed.
Og man kan altså ikke basere sin fremtid som klub på, at "han nok skal få hul på bylden"
Nej, men som klub er vi nødt til at give vores talenter den snor der er behov for (indenfor rimeligheden grænser). Og jeg mener ikke, at Pohl har vist noget der tyder på han ikke kan blive en god superligaspiller.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Frygah » 16. jul 2017, 15:01

Gamen skrev:
KJ skrev:Kritikken af Pohl er grotesk. Hans afslutninger igår var da for det meste fine, men Robin Olsen stod en ret god kamp. Men Pohl er åbenbart bare en spiller der deler vandene....
Deler vandene? Sidste sæson: 1 mål på 23 skud.

Til sammenligning: Andreas Albers/5 mål på 24 skud, Aabech/7 mål på 32 skud, Søren Frederiksen/6 mål på 34 skud, Robin Söder/11 mål på 61 skud, Helenius/10 mål på 49 skud.

Det er ikke en "grotesk", men fuldt ud berettiget kritik af en spiller som pt. er førsteangriber i AaB. Jeg kan godt lide ham, og ser gerne at han får lidt længere snor på sigt. Men vi kan ikke blive ved med at spille med en angriber der ikke laver mål - det kan andre tydeligvis godt leve med, men så må man også være indstillet på at AaB ikke vinder fodboldkampe.
Men var Pohls afslutninger i gårsdagens kamp virkelig så problematiske, og noget der lægger på kritikken af hans uskarphed?

Han havde en afslutning fra en spids vinkel, som jeg slet ikke synes bør give ham kritik - Den redder Olsen fint, og var et godt forsøg. Så er der den foran mål, som jeg ikke helt kunne se på mit stream i Tyskland om bliver rettet af, da den går mod mål. Den kan jeg måske være enig i ikke er skarpt afsluttet, og så er der hans solotur til sidst hvor han hugger den over for en 30 meter. I min verden er det heller ikke en jeg forventer en spiller bare klapper ind.

Jeg er enig i at Pohls udfordring er hans uskarphed, og at det kan være udslagsgivende i forhold til om han bliver løsningen på toppen i AaB. Men jeg har svært ved at se at hans kamp igår er udtryk for samme uskarphed som tidligere set. Det er jo ikke sådan han havde 2-3 friløbere han sparker lige på keeperen eller forbi som vi tidligere har set, var jeg helt med på kritikken. Men baseret på kampen igår? Der synes jeg kritik af ham virker mærkeligt. Risgård havde vel større chancer han skød forbi?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af FIDEL » 16. jul 2017, 15:13

jonas386 skrev:
Gamen skrev:
jonas386 skrev: Nu er det jo ikke Pohls statistik alene, der afgør om vi skal i Europa, rykker ned eller får medaljer. Der er altså også 10 andre spillere på holdet.
Men kun én til at afslutte angrebene, særligt når ingen af de andre udover Risgård scorer specielt mange mål. Vi SKAL have en angriber der kan lave mål.
Det er jeg enig i. Jeg mener bare at det skal være en makker til Pohl og ikke istedet for Pohl. Pohl kan blive en rigtig fin 2. angriber, hvis han kunne spille ved siden af en Spalvis/Prica/Pusic type der har noget fysik og ved hvor målet står. Et alternativ, som du også selv nævner, er at få ham ud på kanten. Det synes jeg også kunne være en mulighed.
Og man kan altså ikke basere sin fremtid som klub på, at "han nok skal få hul på bylden"
Nej, men som klub er vi nødt til at give vores talenter den snor der er behov for (indenfor rimeligheden grænser). Og jeg mener ikke, at Pohl har vist noget der tyder på han ikke kan blive en god superligaspiller.
Enig. Det vil være ærgerligt at henvise Pohl til bænken når vi henter en ny angriber.
Pohl gør ondt på modstanderne med sine energiske dybdeløb og fart. Tilmed har han en god fysik.
Han kan sagtens få en Jeppe curth rolle, hvor han også arbejder stenhårdt defensivt for holdet.
Jeg har aldrig set en ung spiller komme til så mange chancer...

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af BassogogsVen » 16. jul 2017, 15:18

jonas386 skrev:
Gamen skrev:
jonas386 skrev: Nu er det jo ikke Pohls statistik alene, der afgør om vi skal i Europa, rykker ned eller får medaljer. Der er altså også 10 andre spillere på holdet.
Men kun én til at afslutte angrebene, særligt når ingen af de andre udover Risgård scorer specielt mange mål. Vi SKAL have en angriber der kan lave mål.
Det er jeg enig i. Jeg mener bare at det skal være en makker til Pohl og ikke istedet for Pohl. Pohl kan blive en rigtig fin 2. angriber, hvis han kunne spille ved siden af en Spalvis/Prica/Pusic type der har noget fysik og ved hvor målet står. Et alternativ, som du også selv nævner, er at få ham ud på kanten. Det synes jeg også kunne være en mulighed.
Og man kan altså ikke basere sin fremtid som klub på, at "han nok skal få hul på bylden"
Nej, men som klub er vi nødt til at give vores talenter den snor der er behov for (indenfor rimeligheden grænser). Og jeg mener ikke, at Pohl har vist noget der tyder på han ikke kan blive en god superligaspiller.
Jeg er helt enig i begge dele - især det med, at vi skal have en TIL Pohl, ikke I STEDET for Pohl. Og ja, masser af snor, men Pohl har altså fået en line, der er til at få øje på. Og i betragtning af, at man også i AaB har indset, at vi er nødt til at steppe up i alle kæder, er en makker til Pohl, som gør ham til lærling og ikke 1. angriber, altså et must.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 15:19

Frygah skrev: Men var Pohls afslutninger i gårsdagens kamp virkelig så problematiske, og noget der lægger på kritikken af hans uskarphed?

Han havde en afslutning fra en spids vinkel, som jeg slet ikke synes bør give ham kritik - Den redder Olsen fint, og var et godt forsøg. Så er der den foran mål, som jeg ikke helt kunne se på mit stream i Tyskland om bliver rettet af, da den går mod mål. Den kan jeg måske være enig i ikke er skarpt afsluttet, og så er der hans solotur til sidst hvor han hugger den over for en 30 meter. I min verden er det heller ikke en jeg forventer en spiller bare klapper ind.

Jeg er enig i at Pohls udfordring er hans uskarphed, og at det kan være udslagsgivende i forhold til om han bliver løsningen på toppen i AaB. Men jeg har svært ved at se at hans kamp igår er udtryk for samme uskarphed som tidligere set. Det er jo ikke sådan han havde 2-3 friløbere han sparker lige på keeperen eller forbi som vi tidligere har set, var jeg helt med på kritikken. Men baseret på kampen igår? Der synes jeg kritik af ham virker mærkeligt. Risgård havde vel større chancer han skød forbi?
Nej, ikke isoleret set, men de giver stadig ikke mål. Den første er han sådan relativt undskyldt. Han afslutter med sit dårlige ben, og den sidder lige på målmanden. Det er en afslutning der 1/10 gange går ind hvis målmanden bliver på benene.
Den anden rammer han bare dårligt. Den tredje... han er naturligvis dødtræt, men når man er helt fri og er kommet ind i feltet (30 meter?!), så må man gerne ramme målet.

Det er hans generelle skarphed der adresseres, og af de første- og andenangribere i Superligaen der er målt statistik på når vi taler skud pr. mål, så tilhører han vel de dårligste 10 %.
Det kan man selvfølgelig ikke blive ved med at ignorere, og derfor er min løsning helt klart også at flytte ham ned på en kant (hvis vi insisterer på den 4-5-1), og stadig finde plads til ham hvis vi vil spille 4-4-2. Men uanset hvad SKAL vi have en træfsikker angriber, og så må vi se med Grønning. Hvis han fejler i Hobro også, så skal der hentes endnu en når Sylvestr med al sandsynlighed smutter om et halvt år... eller inden.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Alpa Chino » 16. jul 2017, 16:33

Jeg synes aldrig at det har givet mening at sammenligne statistik med en angriber som ikke spiller kontinuerligt.

Pohl har jo sjældent haft 2 kampe i træk med 90 minutter. Han har tit fået 10 eller 20 min, så 60 min, og så 10 min igen. Så kan vi altså ikke bruge det ene mål pr. 600 minut til noget.

Giv ham 5 kampe i træk med fuld tid, og så kan vi vurdere ham.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af KJ » 16. jul 2017, 16:58

Christiano Ronaldo havde ikke lavet flere mål end Pohl, hvis han havde spillet for AaB sidste år. Pohl spillede ikke kontinuerligt, og AaBs spil var, nå ja, ret elendigt - og vi skabte typisk 0-1 halve chancer pr. kamp. Det Pohl kommer frem til, skaber han tit på egen hånd via sin hurtighed og aggressivitet - på samme måde som Bassogog. Det savner fuldstændig mening at ævle om, hvor mange mål Andreas Albers lavede for en anden klub. Er der nogen, der tror på, at Andreas Albers havde lavet 6-8 mål for AaB, hvis han havde fået Pohls spilletid sidste år?

Med mindre man er Barcelona eller Real Madrid, kan man ikke få en angriber, der både er verdens hurtigste, mest arbejdsomme og mest træfsikre. Pohl har ikke hele pakken, men det er der heller ikke andre superligaangribere, der har. De angribere, der har scoret mange mål, har spillet på hold, der spillede væsentligt bedre og mere chanceskabende end AaB.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamen » 16. jul 2017, 17:35

KJ skrev:Christiano Ronaldo havde ikke lavet flere mål end Pohl, hvis han havde spillet for AaB sidste år. Pohl spillede ikke kontinuerligt, og AaBs spil var, nå ja, ret elendigt - og vi skabte typisk 0-1 halve chancer pr. kamp. Det Pohl kommer frem til, skaber han tit på egen hånd via sin hurtighed og aggressivitet - på samme måde som Bassogog. Det savner fuldstændig mening at ævle om, hvor mange mål Andreas Albers lavede for en anden klub. Er der nogen, der tror på, at Andreas Albers havde lavet 6-8 mål for AaB, hvis han havde fået Pohls spilletid sidste år?
Pohl startede flere kampe end Albers, 9 kampe fra start og 10 indskiftninger, mod 7 fra start og 23 indskiftninger, så ja, de bør være sammenlignelige. Hold som Silkeborg, Esbjerg og Viborg skabte da mindst ligeså lidt som AaB.
Undskyldning på undskyldning på undskyldning. Det er som at høre Midtjylland snakke om expected points.
Lige her er det vist dig der er på månen.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af KJ » 16. jul 2017, 18:14

Gamen, mener du så, at Albers ville have lavet flere mål for AaB end Pohl sidste sæson? At han ville være bedre at have på banen end Pohl? Og hvad baserer du det egentligt på, at fx Silkeborg producerede lige så få chancer som AaB? Jeg har det stik modsatte indtryk, og kan da også se, at Silkeborg sidste sæson havde 421 afslutninger mod AaBs 383. Kan vi gå ud fra, at det må betyde, at Silkeborg har produceret flere chancer?

Din logik og tone hører, undskyld jeg siger det, til i en børnehave.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Hanga » 16. jul 2017, 19:25

KJ skrev:Gamen, mener du så, at Albers ville have lavet flere mål for AaB end Pohl sidste sæson? At han ville være bedre at have på banen end Pohl? Og hvad baserer du det egentligt på, at fx Silkeborg producerede lige så få chancer som AaB? Jeg har det stik modsatte indtryk, og kan da også se, at Silkeborg sidste sæson havde 421 afslutninger mod AaBs 383. Kan vi gå ud fra, at det må betyde, at Silkeborg har produceret flere chancer?

Din logik og tone hører, undskyld jeg siger det, til i en børnehave.
Hold nu op, det gør den overhovedet ikke.
Tværtimod er din logik med at sætte antal skud lig med chancer ret tynd.

Jeg vil give dig ret i at vi ikke aner ikke om Albers havde scoret flere mål end Pohl på vores hold. Faktum er dog at han har scoret flere mål i samme liga, og at man ikke kan påstå, at Pohl ikke fik chancerne... for han brændte altså så mange, at det ikke kun er bemærket på debatsiden, men også af fodboldmedierne og at vores træner er nød til at udtale sig om det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Frygah » 16. jul 2017, 19:35

Hanga skrev:
KJ skrev:Gamen, mener du så, at Albers ville have lavet flere mål for AaB end Pohl sidste sæson? At han ville være bedre at have på banen end Pohl? Og hvad baserer du det egentligt på, at fx Silkeborg producerede lige så få chancer som AaB? Jeg har det stik modsatte indtryk, og kan da også se, at Silkeborg sidste sæson havde 421 afslutninger mod AaBs 383. Kan vi gå ud fra, at det må betyde, at Silkeborg har produceret flere chancer?

Din logik og tone hører, undskyld jeg siger det, til i en børnehave.
Hold nu op, det gør den overhovedet ikke.
Tværtimod er din logik med at sætte antal skud lig med chancer ret tynd.

Jeg vil give dig ret i at vi ikke aner ikke om Albers havde scoret flere mål end Pohl på vores hold. Faktum er dog at han har scoret flere mål i samme liga, og at man ikke kan påstå, at Pohl ikke fik chancerne... for han brændte altså så mange, at det ikke kun er bemærket på debatsiden, men også af fodboldmedierne og at vores træner er nød til at udtale sig om det.
Vi er ikke uenige, men jeg synes måske knægten alligevel fortjener mere end hvad han får i en kamptråd efter sæsonens første kamp. Man kunne være fræk og sige havde Onuachu været i AaB, havde debatsiden forlangt ham brændt på bålet for den uskarphed han viste i starten af sin seniorkarriere. Jeg synes måske godt vi kan give ham noget snor i forhold til sidste sæson, og så se om ikke det arbejde han selv og trænerstaben har fået gjort begynder at give pote. I en forfærdelig sæson brændte han meget når han fik chancer på banen, det er vi enige om. Men jeg er nok mere fortaler for at viske tavlen ren hvis han bliver vores førstevalg i sæsonen.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Gamling » 16. jul 2017, 20:13

Vi startede jo også sidste sæson med en god kamp i parken og et positivt syn på indkøbene og vores trup og endte med en våd karklud og det dårligste sen-efterår og forår i mands minde. Så lad os sige tak for en god premiere og så ellers komme videre og vurdere truppen bedre når sæsonen er mere igang.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Mogens » 16. jul 2017, 20:16

Gamen skrev:
9800 skrev: Fuldstændig enig. Igår havde han ingen 100% chancer, men en del halve. Den som målmanden redder er pisse godt afsluttet faktisk
Jeg tror der er mange seriespillere der vil blive glade for, at du kalder en afslutning med skinnebenet/støttebenet for en pisse god afslutning :cool:
Jeg tror ikke det er den samme afslutning i snakker om.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Fritz
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 17. mar 2008, 12:17

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Fritz » 16. jul 2017, 22:05

Gamen skrev:
Fritz skrev: Tror ganske enkelt bare, at I snakker om hver jeres afslutning. Antager, at 9800 mener den, Pohl skyder afsted med venstre (som Robin Olsen får foden på). Du snakker om den, der tager et underligt spring, som Olsen vifter til hjørne.
Den afslutning med det dårlige ben, der sad lige på målmanden? Det var da ikke nogen pisse god afslutning heller.
Tjae. Fra den vinkel er det meget svært ikke at skyde 'lige på målmanden'.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Buzz Killington » 17. jul 2017, 15:42

Er der nogen der har fck-kampen på recorderen som vil dele den? Jeg vil blive evigt taknemmelig!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Funky » 17. jul 2017, 18:45

Buzz Killington skrev:Er der nogen der har fck-kampen på recorderen som vil dele den? Jeg vil blive evigt taknemmelig!
Ja, lidt spøjst at en del andre kampe fra weekenden er blevet genudsendt nu - men ikke FCK-AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jul 2017, 23:01

Funky skrev:
Buzz Killington skrev:Er der nogen der har fck-kampen på recorderen som vil dele den? Jeg vil blive evigt taknemmelig!
Ja, lidt spøjst at en del andre kampe fra weekenden er blevet genudsendt nu - men ikke FCK-AaB.
Sikkert fordi FCK-AaB blev sendt på en af Discoverys kanaler, men det er da en skam.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 15.07.2017

Indlæg af Kokkefar » 17. jul 2017, 23:05

Buzz Killington skrev:Er der nogen der har fck-kampen på recorderen som vil dele den? Jeg vil blive evigt taknemmelig!
Samme her. Der er en kamp man godt gad se et par gange!

Besvar