Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 6. aug 2017, 12:00

Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Nu er det ikke fordi jeg vil forsvare tanken om Ris i midterforsvaret, men han blev jo ikke bare smidt derind af nød dengang. Hamren prøvede jo fakisk at omskole ham til midterforsvarer, fordi han ikke mente han havde farten til den centrale midt. Han spillede masser af kampe i midterforsvaret på reserveholdet dengang.
Du har ret i det du siger, men din konklusion er forkert alligevel. Hamren lod ham netop omskole, som du siger, men det var for at have en nødløsning parat, hvis der skulle ske noget, for dengang havde han ingen bredde i midterforsvaret. Stiftstidende skrev dagen før Risgårds debut i midterforsvaret den 30. april 2006 i en mellemoverskrift. Kvaler: AaB har nyt midterforsvar klar. Der var nemlig sket det, at Allan K. Jepsen havde udløst en klausul i sin kontrakt, og var rejst til Norge. Det var slemt, fordi det skete efter transfervinduet var lukket i Danmark, men det norske vindue var åbent en måned længere. Ole Tobiasen, der havde afløst Trond Andersen var rejst til Holland efter at have fuldført sin lejekontrakt. Danny Califf var skadet, Jon Roi havde fået en korsbåndsskade, og Michael Jakobsen var ligeledes skadet. Resultatet blev, at AaB spillede med Thomas Augustinussen og Kasper Risgård som centerforsvar i udekampen mod Horsens. De holdt på helt fantastisk vis nullet, og Poul Hübertz scorede sejrsmålet.
Holdet til kampen var: Jimmy Nielsen, Allan Olesen, Thomas Augustinussen, Kasper Risgaard, Thomas Kortegaard, Jeppe Curth, Rasmus Würtz, Fredrik Winsnes, Suni Olsen, Caca, Poul Hübertz. Ind kom Jens Kristian Sørensen, Thomas Enevoldsen og Simon Bræmer, der alle var nyoprykkede fra U19. Truppen kørte på de sidste reserver.
Kasper Risgård holdt pladsen i en sæson indtil d. 9. april 2007 hvor Martin Pedersen trådte ind som venstre back. Det frigjorde Michael Jakobsen til midterforsvaret. Derefter fik Kasper Risgård enkelte indhop i resten af sæsonen, og først da han i mesterskabssæsonen fik chancen på den centrale midtbane efter at duoen Suni Olsen og Jens-Kristian Sørensen var delvist dumpet på midtbanen i dobbeltkampene mod Honka. Risgård spillede i centerforsvaret igen i hjemmekampen mod Honka fordi Allan Olesen og Danny Califf begge var skadet. Det er den meget korte version af et langt forløb.
Præcis, Risgård var en nødløsning som en stopper og så vidt jeg husker blev det heller aldrig sådan rigtigt godt. Var det i øvrigt ikke noget med, at han faktisk var tæt på at indstille karrieren i den periode han var nødløsning i midterforsvaret for at blive politibetjent i stedet?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Freddie » 6. aug 2017, 12:59

Jakobsen skrev:
Præcis, Risgård var en nødløsning som en stopper og så vidt jeg husker blev det heller aldrig sådan rigtigt godt. Var det i øvrigt ikke noget med, at han faktisk var tæt på at indstille karrieren i den periode han var nødløsning i midterforsvaret for at blive politibetjent i stedet?
Han spillede dog 30 kampe spredt over 3 sæsoner fra start. Hvis ikke Hamren havde været tilfreds, var den nok ikke gået så længe. Man han blev aldrig andet end en nødløsning. I mesterskabsæsonen var centerforsvarerne i første omgang Michael Jakobsen og Danny Califf. Martin Pedersen var venstre back. Men fra starten af 2008 havde Steve Olfers overbevist Hamren om, at han skulle spille hver gang centralt. Det gik ud over Martin Pedersen, for det skubbede Michael Jakobsen ud på backen, og det holdt vand. Kasper Risgård dominerede på den centrale midtbane.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Nitten » 6. aug 2017, 14:31

Det er en af de vigtige kamp i dag og der skal point på konto. Taber vi er krisen total. Der er ikke flere undskyldninger der dur. Alt det snak om at holdet først skal spilles ind osv dur bare ikke for sådan er det for alle holdene. Idag skal vi have fight fight fight fra alle mand.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af KJ » 6. aug 2017, 14:35

Hvis du vil have fight fight fight, bliver du meget skuffet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Kristian » 6. aug 2017, 14:36

KJ skrev:Hvis du vil have fight fight fight, bliver du meget skuffet.
Negativholdning.dk

Lad os da håbe at de kan få det frem i dag.
------------------
mvh Kristian

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. aug 2017, 14:41

Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Nu er det ikke fordi jeg vil forsvare tanken om Ris i midterforsvaret, men han blev jo ikke bare smidt derind af nød dengang. Hamren prøvede jo fakisk at omskole ham til midterforsvarer, fordi han ikke mente han havde farten til den centrale midt. Han spillede masser af kampe i midterforsvaret på reserveholdet dengang.
Du har ret i det du siger, men din konklusion er forkert alligevel. Hamren lod ham netop omskole, som du siger, men det var for at have en nødløsning parat, hvis der skulle ske noget, for dengang havde han ingen bredde i midterforsvaret. Stiftstidende skrev dagen før Risgårds debut i midterforsvaret den 30. april 2006 i en mellemoverskrift. Kvaler: AaB har nyt midterforsvar klar. Der var nemlig sket det, at Allan K. Jepsen havde udløst en klausul i sin kontrakt, og var rejst til Norge. Det var slemt, fordi det skete efter transfervinduet var lukket i Danmark, men det norske vindue var åbent en måned længere. Ole Tobiasen, der havde afløst Trond Andersen var rejst til Holland efter at have fuldført sin lejekontrakt. Danny Califf var skadet, Jon Roi havde fået en korsbåndsskade, og Michael Jakobsen var ligeledes skadet. Resultatet blev, at AaB spillede med Thomas Augustinussen og Kasper Risgård som centerforsvar i udekampen mod Horsens. De holdt på helt fantastisk vis nullet, og Poul Hübertz scorede sejrsmålet.
Holdet til kampen var: Jimmy Nielsen, Allan Olesen, Thomas Augustinussen, Kasper Risgaard, Thomas Kortegaard, Jeppe Curth, Rasmus Würtz, Fredrik Winsnes, Suni Olsen, Caca, Poul Hübertz. Ind kom Jens Kristian Sørensen, Thomas Enevoldsen og Simon Bræmer, der alle var nyoprykkede fra U19. Truppen kørte på de sidste reserver.
Kasper Risgård holdt pladsen i en sæson indtil d. 9. april 2007 hvor Martin Pedersen trådte ind som venstre back. Det frigjorde Michael Jakobsen til midterforsvaret. Derefter fik Kasper Risgård enkelte indhop i resten af sæsonen, og først da han i mesterskabssæsonen fik chancen på den centrale midtbane efter at duoen Suni Olsen og Jens-Kristian Sørensen var delvist dumpet på midtbanen i dobbeltkampene mod Honka. Risgård spillede i centerforsvaret igen i hjemmekampen mod Honka fordi Allan Olesen og Danny Califf begge var skadet. Det er den meget korte version af et langt forløb.
Det er sikkert helt korrekt, men min pointe var bare at han blev decideret omskolet først, og at han blev det fordi Hamren ikke så ham som havende speed til den centrale midt, jeg husker tydeligt han udtalte det. Senere blev han jo så klogere, som du beskriver.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af FIDEL » 6. aug 2017, 14:50

Pastorius skrev:
FIDEL skrev:Jeg tror på mindst 1 point idag i Odense. Pohl scorer og der er ikke et øje tørt.

Jeg er glad for at Wieghorst udtaler at spillet ikke behøver at være poleret, men istedet er der fokus på omstillinger imod holdet samt standardsituationer.
Der skal fightes nu!!!
Det var præcis sådan et begyndte at gå helt galt under søndergaard. Vi skal spille rundt om slagsmålene.
Ja ja men selvfølgelig kan de kæmpe røven ud af bukserne og tackle igennem. Det er de jo nødt til.

I øvrigt fik vi flere points under LS og formåede at vinde fodboldkampe til tider...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2017, 14:59

FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
FIDEL skrev:Jeg tror på mindst 1 point idag i Odense. Pohl scorer og der er ikke et øje tørt.

Jeg er glad for at Wieghorst udtaler at spillet ikke behøver at være poleret, men istedet er der fokus på omstillinger imod holdet samt standardsituationer.
Der skal fightes nu!!!
Det var præcis sådan et begyndte at gå helt galt under søndergaard. Vi skal spille rundt om slagsmålene.
Ja ja men selvfølgelig kan de kæmpe røven ud af bukserne og tackle igennem. Det er de jo nødt til.

I øvrigt fik vi flere points under LS og formåede at vinde fodboldkampe til tider...
Jeg synes ikke der har manglet fight og løbevillighed under MW. Det er helt andre steder det halter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 6. aug 2017, 15:07

Så vidt jeg kan lure, så er startopstillingen

Larsen
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Wurtz - MC - Børsting
Risgård
Pohl
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 340
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af JacobKoustrup » 6. aug 2017, 15:12

Funky skrev:Så vidt jeg kan lure, så er startopstillingen

Larsen
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Wurtz - MC - Børsting
Risgård
Pohl

Lesniak i stedet for MC :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Funky » 6. aug 2017, 15:17

JacobKoustrup skrev:
Funky skrev:Så vidt jeg kan lure, så er startopstillingen

Larsen
Pallesen - Okore - KP - Ahlmann
Flores - Wurtz - MC - Børsting
Risgård
Pohl

Lesniak i stedet for MC :)
Pokkers, wrong again. Nå, men fint med noget mere Lesniak.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af doukas » 6. aug 2017, 15:21

Risgård som hængende angriber. Det har ikke fungeret i de første 3 kampe, men selvfølgelig brænder han banen af her i den fjerde kamp.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 6. aug 2017, 15:22

Ja, det må jo betyde at projektet med to boldflyttende 6'ere er erkendt dødsdømt. Ikke et sekund for tidligt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jakobsen » 6. aug 2017, 15:40

Spændende med genvalg - selvom der var mange ting som slet ikke spillede i Farum så var der da i tendenser der pegede hen imod at man er ved at ligge sig fast på et koncept. Jeg er stadig loren ved Risgård som hængende angriber, men kan vi lære ham at spille pladsen har han absolut nogle forcer vi kan bruge der. Derudover må vi erkende, at FCN lige nu rammer et vanvittigt højt niveau og er det bedste hold i Danmark. Derfor glæder jeg mig egentlig til at se holdet hvordan holdet stårr imod en svagere modstander. Jeg er også glad for, at man ikke går i panik og smider Sylvestr ind i stedet for Pohl. Skal projekt Pohl lykkes er vi nødt til at give ham tillid og kontinuitet. Dermed ikke sagt vi skal have en klasseangriber til at gå forrest, men får vi ikke i Sylvestr.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Aab84
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 5. aug 2017, 16:40
Favoritspiller: En der scorre mål

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Aab84 » 6. aug 2017, 15:59

Pohl i angrebet hmm.
Så er håbe vel på forsvaret om de kan gøre det godt vis vi skal have lidt med hjem

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Nitten » 6. aug 2017, 16:05

Skidt start 4 fejl det første minut.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Tyskeren » 6. aug 2017, 16:06

God start Ahlmann - 4 fejl indenfor det første minut..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2017, 16:12

Ikke desto mindre er v langt farligere end OB og ser bedre ud end længe.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 6. aug 2017, 16:13

Kæmpe chance til Flores

Gamen

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamen » 6. aug 2017, 16:13

Flores skal afslutte første gang. Så havde der stået 1-0.

Besvar