Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Alpa Chino » 3. aug 2017, 11:50

Jeg har fra starten ment at Pohl skulle have 5 kampe til at vise sit værd.
Det betyder at han har 2 kampe endnu hvor jeg synes han skal spille fra start. Så må han bombe eller ryge på bænken efterfølgende.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Pastorius » 3. aug 2017, 12:09

Alpa Chino skrev:Jeg har fra starten ment at Pohl skulle have 5 kampe til at vise sit værd.
Det betyder at han har 2 kampe endnu hvor jeg synes han skal spille fra start. Så må han bombe eller ryge på bænken efterfølgende.
Hvis man forventer at Pohl skal blive den store bomber, så kan man lige så godt sætte ham på bænken med det samme. Planen må være at han skal have en angrebsmakker der supplerer ham godt.

Han gør så mange ting rigtigt at vi nok godt kan leve med at han ikke scorer 10+ mål pr. sæson, hvis bare holdet på anden vis kan kompensere for det.
Det er jo ikke kun Pohl (og de andre angribere) der ikke har scoret de mål der skal til. Der er heller ikke kommet ret meget fra midtbanen. Det kan man håbe på bliver bedre med Flores tilsyneladende opblomstring, og de nye folk vi har fået, samt den angrebforstærkning vi mangler.

Selvom Pohl ikke scorer, tager han en hel del opmærksomhed fra forsvaret og skaber masser af plads til at andre kan komme til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af hikopAaB » 4. aug 2017, 09:40

[lineup-3-5-2][/lineup-3-5-2]

Larsen

Pedersen Okore Blåbjerg

Pallesen Wurtz Lesniak Risgaard Ahlman

Pohl Flores

Håber på denne opstilling :aabfan:

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gaarde6 » 4. aug 2017, 12:14

9000AaB skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg ved ikke om dette har været postet før. Men Lesniak var sidste rundes arbejdshest hos Tipsbladet.

"Rundens arbejdshest: Velkommen til Superligaen til Filip Lesniak. Han var med afstand den spiller, der ifølge Superliga.dk løb flest meter i runden. Faktisk en hel kilometer mere end nummer to, Emiliano Marcondes. Lesniak løb 13.714 meter, mens Marcondes løb 12.756 meter."

Bare af den årsag skal han starte inde igen.
Ved ikke om det totalt dumt men kunne man spille

Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Thelufsen - Würtz - Flores
Yann - Pohl - Sylvestr

Eller
Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Yann - Risgård/MC - Wurtz - Flores
Pohl - Sylvetr

Man kunne jo prøve Lesniak af i forsvaret istedet for Blåbjerg og KP (kana næsten kun blive bedre desværre)
Tror ikke på Yann starter.
Tror heller (Og håber det heller ikke) at Sylvstr skal have flere kampe for os.
Der i mod er jeg vild med et forsvar uden Blåbjerg og Kasper P. Kunne godt se ideen i at prøve enten Lesniak eller Risgård dernede på et tidspunkt. Nu hvor vores sportsdirektør åbenbart synes defensiven er stærk nok (Man undres virkelig)

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af abbifar » 4. aug 2017, 12:28

Gaarde6 skrev:
9000AaB skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg ved ikke om dette har været postet før. Men Lesniak var sidste rundes arbejdshest hos Tipsbladet.

"Rundens arbejdshest: Velkommen til Superligaen til Filip Lesniak. Han var med afstand den spiller, der ifølge Superliga.dk løb flest meter i runden. Faktisk en hel kilometer mere end nummer to, Emiliano Marcondes. Lesniak løb 13.714 meter, mens Marcondes løb 12.756 meter."

Bare af den årsag skal han starte inde igen.
Ved ikke om det totalt dumt men kunne man spille

Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Thelufsen - Würtz - Flores
Yann - Pohl - Sylvestr

Eller
Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Yann - Risgård/MC - Wurtz - Flores
Pohl - Sylvetr

Man kunne jo prøve Lesniak af i forsvaret istedet for Blåbjerg og KP (kana næsten kun blive bedre desværre)
Tror ikke på Yann starter.
Tror heller (Og håber det heller ikke) at Sylvstr skal have flere kampe for os.
Der i mod er jeg vild med et forsvar uden Blåbjerg og Kasper P. Kunne godt se ideen i at prøve enten Lesniak eller Risgård dernede på et tidspunkt. Nu hvor vores sportsdirektør åbenbart synes defensiven er stærk nok (Man undres virkelig)
Risgaard i forsvaret? Den Risgaard der ikke kunne holde sin markering ved FCNs andet mål? Det er sgu ikke FIFA17 det her!

Jeg synes klart vi har fungeret bedst i 3-5-2 (træningskampe og perioden mod FCN, så noget der ligner:

Larsen
Okore-Pedersen-Blåbjerg
Pallesen-Lesniak-wurtz-Flores-Ahlmann
Risgaard-Pohl
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Yankee » 4. aug 2017, 12:35

Pastorius skrev:
Hvis man forventer at Pohl skal blive den store bomber, så kan man lige så godt sætte ham på bænken med det samme. Planen må være at han skal have en angrebsmakker der supplerer ham godt.

Han gør så mange ting rigtigt at vi nok godt kan leve med at han ikke scorer 10+ mål pr. sæson, hvis bare holdet på anden vis kan kompensere for det.
Det er jo ikke kun Pohl (og de andre angribere) der ikke har scoret de mål der skal til. Der er heller ikke kommet ret meget fra midtbanen. Det kan man håbe på bliver bedre med Flores tilsyneladende opblomstring, og de nye folk vi har fået, samt den angrebforstærkning vi mangler.

Selvom Pohl ikke scorer, tager han en hel del opmærksomhed fra forsvaret og skaber masser af plads til at andre kan komme til.
Vi har ikke brug for en angriber, som holdet skal kompensere for. Du kan finde tusindvis af angribere, der "gør mange rigtige ting" og "skaber plads til andre" - det er altså ikke specielt unikt eller specielt meget værd. Det er ikke for meget forlangt at en angriber skal kunne dét OG lave mål samtidig.

Pohl kan sagtens blive en stor bomber, men lige nu er vi ved at knuse hans selvtillid fordi han alt for tidligt er blevet givet et alt for stort sportsligt ansvar. Pohl er meget ufærdig og har brug for tid og ro til at udvikle sig som angriber - måske via en udlejning. Lige nu er vi ved at ødelægge ham som angriber og folk er jo allerede begyndt at foreslå ham som back og jeg-ved-ikke-hvad.

seamann

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af seamann » 4. aug 2017, 12:39

Yankee skrev: folk er jo allerede begyndt at foreslå ham som back og jeg-ved-ikke-hvad.
Det siger måske mere om debattørerne end om Pohl.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Yankee » 4. aug 2017, 12:50

seamann skrev:
Yankee skrev: folk er jo allerede begyndt at foreslå ham som back og jeg-ved-ikke-hvad.
Det siger måske mere om debattørerne end om Pohl.
Jah, men det siger også noget om at vi har håndteret hans udvikling helt forkert efter min mening. Vi kunne i sidste sæson tydeligt se at han stadig manglede nogle afslutningsfærdigheder og noget selvtillid på banen. Så er det en eklatant fejltagelse at man satser hele butikken på ham som førsteangriber - endda enlig angriber - i en situation, hvor der er stor udskiftning på holdet og der er kæmpe pres på efter mange dårlige resultater. Det er et umenneskeligt pres at lægge på en spiller, som man godt ved stadig har nogle mangler, og jeg frygter at det kan knække ham mentalt og sætte hans udvikling tilbage. Pohl er en potentiel topangriber, men er måske ikke lige klar til at bryde igennem som 21-årig, og så er det synd og skam at vi udsætter ham for et pres som han ikke er klar til.

Det er lidt det samme med MC, som folk herinde er begyndt at kritisere for at spille for meget sidelæns osv. Det er sådan set en korrekt kritik, men den kommer jo kun fordi han som førsteårssenior pludselig blev sat ind som startende 8'er, hvilket han på ingen måde var klar til eller velegnet til.

Sammenlign for eksempel hvordan FCK har holdt Mads Roerslev tilbage, selvom de har været i bekneb på højre back. Ståle har selv forklaret at det ikke vil være en god situation at sluse Roerslev ind på holdet i, selvom man tror 100% på ham.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gaarde6 » 4. aug 2017, 12:51

abbifar skrev:
Gaarde6 skrev:
9000AaB skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg ved ikke om dette har været postet før. Men Lesniak var sidste rundes arbejdshest hos Tipsbladet.

"Rundens arbejdshest: Velkommen til Superligaen til Filip Lesniak. Han var med afstand den spiller, der ifølge Superliga.dk løb flest meter i runden. Faktisk en hel kilometer mere end nummer to, Emiliano Marcondes. Lesniak løb 13.714 meter, mens Marcondes løb 12.756 meter."

Bare af den årsag skal han starte inde igen.
Ved ikke om det totalt dumt men kunne man spille

Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Thelufsen - Würtz - Flores
Yann - Pohl - Sylvestr

Eller
Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Yann - Risgård/MC - Wurtz - Flores
Pohl - Sylvetr

Man kunne jo prøve Lesniak af i forsvaret istedet for Blåbjerg og KP (kana næsten kun blive bedre desværre)
Tror ikke på Yann starter.
Tror heller (Og håber det heller ikke) at Sylvstr skal have flere kampe for os.
Der i mod er jeg vild med et forsvar uden Blåbjerg og Kasper P. Kunne godt se ideen i at prøve enten Lesniak eller Risgård dernede på et tidspunkt. Nu hvor vores sportsdirektør åbenbart synes defensiven er stærk nok (Man undres virkelig)
Risgaard i forsvaret? Den Risgaard der ikke kunne holde sin markering ved FCNs andet mål? Det er sgu ikke FIFA17 det her!

Jeg synes klart vi har fungeret bedst i 3-5-2 (træningskampe og perioden mod FCN, så noget der ligner:

Larsen
Okore-Pedersen-Blåbjerg
Pallesen-Lesniak-wurtz-Flores-Ahlmann
Risgaard-Pohl
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er?
Men du er med på Risgård har spillet pladsen før ik? Så drop det fifa 17 fis.
Kan godt være han ikke var vågen ved FCN's mål. Han er dog stadig klasser over Blåbjerg og KP!
Uagtet at det er længe siden han har spillet pladsen, ville jeg til hver en tid vælge ham fremfor de 2 andre!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Hanga » 4. aug 2017, 12:58

seamann skrev:
Yankee skrev: folk er jo allerede begyndt at foreslå ham som back og jeg-ved-ikke-hvad.
Det siger måske mere om debattørerne end om Pohl.
Det ene behøver ikke udelukke det andet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af seamann » 4. aug 2017, 13:00

Yankee skrev:
seamann skrev:
Yankee skrev: folk er jo allerede begyndt at foreslå ham som back og jeg-ved-ikke-hvad.
Det siger måske mere om debattørerne end om Pohl.
Jah, men det siger også noget om at vi har håndteret hans udvikling helt forkert efter min mening. Vi kunne i sidste sæson tydeligt se at han stadig manglede nogle afslutningsfærdigheder og noget selvtillid på banen. Så er det en eklatant fejltagelse at man satser hele butikken på ham som førsteangriber - endda enlig angriber - i en situation, hvor der er stor udskiftning på holdet og der er kæmpe pres på efter mange dårlige resultater. Det er et umenneskeligt pres at lægge på en spiller, som man godt ved stadig har nogle mangler, og jeg frygter at det kan knække ham mentalt og sætte hans udvikling tilbage. Pohl er en potentiel topangriber, men er måske ikke lige klar til at bryde igennem som 21-årig, og så er det synd og skam at vi udsætter ham for et pres som han ikke er klar til.

Det er lidt det samme med MC, som folk herinde er begyndt at kritisere for at spille for meget sidelæns osv. Det er sådan set en korrekt kritik, men den kommer jo kun fordi han som førsteårssenior pludselig blev sat ind som startende 8'er, hvilket han på ingen måde var klar til eller velegnet til.

Sammenlign for eksempel hvordan FCK har holdt Mads Roerslev tilbage, selvom de har været i bekneb på højre back. Ståle har selv forklaret at det ikke vil være en god situation at sluse Roerslev ind på holdet i, selvom man tror 100% på ham.
Det har du vel sådan set ret i, men på den anden side skal de bedste jo spille - og Pohl er den bedste tilrådighed værende angriber. Og vi lever af at unge spillere slår igennem forholdsvis tidligt (om Pohl når det ved jeg ikke, men han har stadig muligheden).

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af abbifar » 4. aug 2017, 13:29

Gaarde6 skrev:
abbifar skrev:
Gaarde6 skrev:
9000AaB skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg ved ikke om dette har været postet før. Men Lesniak var sidste rundes arbejdshest hos Tipsbladet.

"Rundens arbejdshest: Velkommen til Superligaen til Filip Lesniak. Han var med afstand den spiller, der ifølge Superliga.dk løb flest meter i runden. Faktisk en hel kilometer mere end nummer to, Emiliano Marcondes. Lesniak løb 13.714 meter, mens Marcondes løb 12.756 meter."

Bare af den årsag skal han starte inde igen.
Ved ikke om det totalt dumt men kunne man spille

Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Thelufsen - Würtz - Flores
Yann - Pohl - Sylvestr

Eller
Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Yann - Risgård/MC - Wurtz - Flores
Pohl - Sylvetr

Man kunne jo prøve Lesniak af i forsvaret istedet for Blåbjerg og KP (kana næsten kun blive bedre desværre)
Tror ikke på Yann starter.
Tror heller (Og håber det heller ikke) at Sylvstr skal have flere kampe for os.
Der i mod er jeg vild med et forsvar uden Blåbjerg og Kasper P. Kunne godt se ideen i at prøve enten Lesniak eller Risgård dernede på et tidspunkt. Nu hvor vores sportsdirektør åbenbart synes defensiven er stærk nok (Man undres virkelig)
Risgaard i forsvaret? Den Risgaard der ikke kunne holde sin markering ved FCNs andet mål? Det er sgu ikke FIFA17 det her!

Jeg synes klart vi har fungeret bedst i 3-5-2 (træningskampe og perioden mod FCN, så noget der ligner:

Larsen
Okore-Pedersen-Blåbjerg
Pallesen-Lesniak-wurtz-Flores-Ahlmann
Risgaard-Pohl
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er?
Men du er med på Risgård har spillet pladsen før ik? Så drop det fifa 17 fis.
Kan godt være han ikke var vågen ved FCN's mål. Han er dog stadig klasser over Blåbjerg og KP!
Uagtet at det er længe siden han har spillet pladsen, ville jeg til hver en tid vælge ham fremfor de 2 andre!
Unge ven, jeg har stået på det stadion siden 1983 og har også set Risgaard spille en håndfulde kampe ved siden af Califf i forbindelse med skader og karantæner... men der var også engang Patrick var god på backen! Jeg foretrækker klart spillere, der kender hinanden og kan spille pladsen end en joker, der i øvrigt har mistet gevaldigt tempo de seneste sæsoner.

Fifa kommentaren er fordi at da AaB omskolede Dalsgaard, så er der kommet en holdning til at alle kan spille alle andre pladser end dem de dækker - vi mangler bare at få foreslået Larsen som tankcenterforward.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af astonvilla » 4. aug 2017, 13:58

skal man tro på bookmakerne så har vi ikke en chance. Ja vi kunne ligeså godt lade være med at køre derned ;)

Kun Helsingør står til at flå flere stryg end os (iflg. oraklerne altså).

Måske er det fordi de læser med herinde hvor der foreslås et angreb med Sylvestr/Pohl. Det er uden tvivl det mest tandløse Superligaen kan diske op med...
(Kom nu bare med de forstærkninger Gaarde, for pokker da!!)

Forsvaret skal vi altså også have stabiliseret til denne kamp. Mon ikke de er ved at finde hinanden dernede bagved så vi kan prøve at holde nullet? Det har jeg en underlig tro på.

Vi vinder 1-0. Flores scorer igen.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gaarde6 » 4. aug 2017, 14:08

abbifar skrev:
Gaarde6 skrev:
abbifar skrev:
Gaarde6 skrev:
9000AaB skrev:
Alpa Chino skrev:Jeg ved ikke om dette har været postet før. Men Lesniak var sidste rundes arbejdshest hos Tipsbladet.

"Rundens arbejdshest: Velkommen til Superligaen til Filip Lesniak. Han var med afstand den spiller, der ifølge Superliga.dk løb flest meter i runden. Faktisk en hel kilometer mere end nummer to, Emiliano Marcondes. Lesniak løb 13.714 meter, mens Marcondes løb 12.756 meter."

Bare af den årsag skal han starte inde igen.
Ved ikke om det totalt dumt men kunne man spille

Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Thelufsen - Würtz - Flores
Yann - Pohl - Sylvestr

Eller
Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Yann - Risgård/MC - Wurtz - Flores
Pohl - Sylvetr

Man kunne jo prøve Lesniak af i forsvaret istedet for Blåbjerg og KP (kana næsten kun blive bedre desværre)
Tror ikke på Yann starter.
Tror heller (Og håber det heller ikke) at Sylvstr skal have flere kampe for os.
Der i mod er jeg vild med et forsvar uden Blåbjerg og Kasper P. Kunne godt se ideen i at prøve enten Lesniak eller Risgård dernede på et tidspunkt. Nu hvor vores sportsdirektør åbenbart synes defensiven er stærk nok (Man undres virkelig)
Risgaard i forsvaret? Den Risgaard der ikke kunne holde sin markering ved FCNs andet mål? Det er sgu ikke FIFA17 det her!

Jeg synes klart vi har fungeret bedst i 3-5-2 (træningskampe og perioden mod FCN, så noget der ligner:

Larsen
Okore-Pedersen-Blåbjerg
Pallesen-Lesniak-wurtz-Flores-Ahlmann
Risgaard-Pohl
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er?
Men du er med på Risgård har spillet pladsen før ik? Så drop det fifa 17 fis.
Kan godt være han ikke var vågen ved FCN's mål. Han er dog stadig klasser over Blåbjerg og KP!
Uagtet at det er længe siden han har spillet pladsen, ville jeg til hver en tid vælge ham fremfor de 2 andre!
Unge ven, jeg har stået på det stadion siden 1983 og har også set Risgaard spille en håndfulde kampe ved siden af Califf i forbindelse med skader og karantæner... men der var også engang Patrick var god på backen! Jeg foretrækker klart spillere, der kender hinanden og kan spille pladsen end en joker, der i øvrigt har mistet gevaldigt tempo de seneste sæsoner.

Fifa kommentaren er fordi at da AaB omskolede Dalsgaard, så er der kommet en holdning til at alle kan spille alle andre pladser end dem de dækker - vi mangler bare at få foreslået Larsen som tankcenterforward.
Hvorfor i alverden skriver du så FIFA hvis du godt ved han har spillet der før???
Der er sgu gået lige så meget FIFA kommentar i den som der er gået forslag om omrokering i den!
Fair nok at råbe FIFA hvis det er Larsen som angriber. Men jeg foreslår en spiller til en plads han har spillet før. Og han gjorde det rent faktisk glimrende som center forsvar!

Holder stadig på at Risgård kan spille pladsen bedre end de to andre! Og så ville han og kunne dirigere noget mere end de to andre, som stort set ikke åbner munden.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af 9000AaB » 4. aug 2017, 14:19

Er godtnok spændt på den startopstilling, for ligemeget had har det ikke fungeret for MW endnu.

Og taber vi også mod OB eller spiller uafgjort, så begynder det at blive en virkelig svær sæson, og efter 4 runder kan vi ende med at ligge sidst, mens alle hold stort set skiftes til at få point.

Hvis MW bliver ved med at tabe, er jeg godtnok nervøs for hvad AaB vil gøre og hvornår de vil gøre noget.

Med krydser fingre for en 4-3-3 eller 3-5-2 mod OB, så vi kan presse dem lidt istedet for vores 4-4-1-1 som tydeligvis ikke fungerer for holdet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. aug 2017, 14:46

Gaarde6 skrev:
abbifar skrev:
Gaarde6 skrev:
abbifar skrev:
Gaarde6 skrev:
9000AaB skrev:
Ved ikke om det totalt dumt men kunne man spille

Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Thelufsen - Würtz - Flores
Yann - Pohl - Sylvestr

Eller
Larsen
Palle - Okore - Lesniak - Ahlman
Yann - Risgård/MC - Wurtz - Flores
Pohl - Sylvetr

Man kunne jo prøve Lesniak af i forsvaret istedet for Blåbjerg og KP (kana næsten kun blive bedre desværre)
Tror ikke på Yann starter.
Tror heller (Og håber det heller ikke) at Sylvstr skal have flere kampe for os.
Der i mod er jeg vild med et forsvar uden Blåbjerg og Kasper P. Kunne godt se ideen i at prøve enten Lesniak eller Risgård dernede på et tidspunkt. Nu hvor vores sportsdirektør åbenbart synes defensiven er stærk nok (Man undres virkelig)
Risgaard i forsvaret? Den Risgaard der ikke kunne holde sin markering ved FCNs andet mål? Det er sgu ikke FIFA17 det her!

Jeg synes klart vi har fungeret bedst i 3-5-2 (træningskampe og perioden mod FCN, så noget der ligner:

Larsen
Okore-Pedersen-Blåbjerg
Pallesen-Lesniak-wurtz-Flores-Ahlmann
Risgaard-Pohl
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er?
Men du er med på Risgård har spillet pladsen før ik? Så drop det fifa 17 fis.
Kan godt være han ikke var vågen ved FCN's mål. Han er dog stadig klasser over Blåbjerg og KP!
Uagtet at det er længe siden han har spillet pladsen, ville jeg til hver en tid vælge ham fremfor de 2 andre!
Unge ven, jeg har stået på det stadion siden 1983 og har også set Risgaard spille en håndfulde kampe ved siden af Califf i forbindelse med skader og karantæner... men der var også engang Patrick var god på backen! Jeg foretrækker klart spillere, der kender hinanden og kan spille pladsen end en joker, der i øvrigt har mistet gevaldigt tempo de seneste sæsoner.

Fifa kommentaren er fordi at da AaB omskolede Dalsgaard, så er der kommet en holdning til at alle kan spille alle andre pladser end dem de dækker - vi mangler bare at få foreslået Larsen som tankcenterforward.
Hvorfor i alverden skriver du så FIFA hvis du godt ved han har spillet der før???
Der er sgu gået lige så meget FIFA kommentar i den som der er gået forslag om omrokering i den!
Fair nok at råbe FIFA hvis det er Larsen som angriber. Men jeg foreslår en spiller til en plads han har spillet før. Og han gjorde det rent faktisk glimrende som center forsvar!

Holder stadig på at Risgård kan spille pladsen bedre end de to andre! Og så ville han og kunne dirigere noget mere end de to andre, som stort set ikke åbner munden.
Det er vel 11 sæsoner siden Risgård spillede nogle kampe i forsvaret. Det ville sgu være selvmord at sætte ham ind dernede, uden først at have givet ham spilletid på pladsen i ikke-betydende kampe, hvis man endelig ville projektet. Det er jeg nu sikker på at man ikke vil, jeg synes ikke det giver mening overhovedet. Ris er nok vores allerlangsomste spiller, og jeg synes faktisk ikke han er ret godt til at forsvare i eget felt.

Da Hamren i sin tid prøvede at omskole ham, var det blandt andet med ordene at han var for langsom til den centrale midtbane - i dag er det vel mere i midterforsvaret man ikke kan slippe afsted med at have en så langsom spiller.

Skulle vi endelig omskole en spiller i truppen til centerforsvaret, kunne jeg bedre se ideen i at prøve at give en Abildgaard omskoling et skud, jeg synes han har langt flere værktøjer til pladsen, og er nok samtidig vores stærkeste header. Men hvor han står i hierakiet på midtbanen kan jeg ikke rigtigt blive klog på.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Freddie » 4. aug 2017, 15:13

Jesper Schmidt skrev: Det er vel 11 sæsoner siden Risgård spillede nogle kampe i forsvaret. Det ville sgu være selvmord at sætte ham ind dernede, uden først at have givet ham spilletid på pladsen i ikke-betydende kampe, hvis man endelig ville projektet. Det er jeg nu sikker på at man ikke vil, jeg synes ikke det giver mening overhovedet. Ris er nok vores allerlangsomste spiller, og jeg synes faktisk ikke han er ret godt til at forsvare i eget felt.
Da Hamren i sin tid prøvede at omskole ham, var det blandt andet med ordene at han var for langsom til den centrale midtbane - i dag er det vel mere i midterforsvaret man ikke kan slippe afsted med at have en så langsom spiller.
Skulle vi endelig omskole en spiller i truppen til centerforsvaret, kunne jeg bedre se ideen i at prøve at give en Abildgaard omskoling et skud, jeg synes han har langt flere værktøjer til pladsen, og er nok samtidig vores stærkeste header. Men hvor han står i hierakiet på midtbanen kan jeg ikke rigtigt blive klog på.
Kasper Risgård i forsvaret var ikke nogen langvarig affære. Han var makker med Danny Califf, men i starten af 2007 tog Hamrén konsekvensen. Han hev Michael Jakobsen ind i centerforsvaret og tog Martin Pedersen med på backen, og derefter fik Risgård 3-4 indhop når enten Martin eller Michael Jakobsen havde karantæne. Ved starten af efteråret 2008 havde AaB problemer på den centrale midtbane. Thomas Augustinussen var skadet, Winsnes og Würtz forsvandt, og det blev Risgårds chance på midtbanen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gaarde6 » 4. aug 2017, 16:19

Når jeg foreslår Risgård i midterforsvaret er det et udtryk for at jeg ikke synes Blåbjerg og KP er gode nok.
Det har jeg nu aldrig synes de har været og i mine øjne kan man lige så godt prøve noget andet dernede.
Vores sportsdirektør synes vores defensiv er god nok. Jeg er LODRET uenig!
Men da han sikkert ikke køber mere ind til pladserne dernede, synes jeg snart man skal prøve noget andet.

Enig i at Risgård eller Lesniak selvfølgelig skal have nogle kampe i benene først, inden man smider dem i kamp derinde.
Forslagt var nok lidt forhastet. Er bare så træt af alternativerne og vores manglende ambitioner om at have kamp om pladserne i midterforsvaret.
Vi henter Sloth til at skabe konkurrence på midtbanen. Skyder ham afsted og henter så Lesniak. Samtidig kører den ene plads i midterforsvaret på en fribillet, fordi der ikke er noget alternativ! Kunne vi for helevede bare holde nullet engang i mellem var vi da et skridt nærmere 3 point. Men nej.

i de sidste 29 kampe (gad ikke kigge en halv sæson længere tilbage) Har vi hold buret rent i 4 KAMPE!!! 4!!!
Og så skal man høre på en sportsdirektør lukke sådan engang ammestue snak ud om, at man leder efter offensiv forstærkning! Det er jeg skam enig i vi OGSÅ mangler. Men hvis det kun er i 4 ud af 29 kampe vi formår at holde nullet. Så er der satme lagt noget af et pres på vores offensiv!

(Sorry for den plade) Trængte lige til at komme af med, at jeg synes vores sportsdirektør ikke er hans opgave voksen, hvis ikke der bliver hentet ind tgil det mest hullede forsvar i ligaen :-(

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af FIDEL » 4. aug 2017, 18:32

Enig. Gaarde og Wieghorst er stille og roligt ved at køre AaB fuldstændig i sænk, hvis man ser på den seneste periode op til nu.
Men kan vi nå at lande en rigtig god center forsvarer og 1 angriber med mål i støvlerne, er der stadig tid til at rette op på vores miserable sæsonafslutning og start på sæsonen... MEN det skal IKKE være spillere, som ikke er i form eller skal bruge 15 kampe på at spille sig varme.

Det mest bekymrende pt. er faktisk ikke vores placering i ligaen, men derimod forskellen på den sportslige ledelses vurdering og kommunikation vedr. truppen, og så de reelle resultater og personlige fejl. Det skal nok blive bedre er jeg sikker på - særligt når Okore og Pallesen er spillet ind, men i guder hvor er der grundlag for kritik overfor den sportslige ledelse i klubben.

Jeg kan også have mine tvivl om Wieghorst er den rette mand. Han virker ikke til at være taktisk særligt klog, og vores spil er i mine øjne for ambitiøst og svært at fungere under for flere spillere. Jeg savner at spillerne er mere afklarede omkring deres rolle og beslutninger.
Jeg håber dog jeg tager fejl af Wieghorst. :thumbsup:

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af MrBangDK » 4. aug 2017, 18:36

Kan I ikke finde en relevant tråd for jeres opkast?
Ska' vi hak'?

Besvar