Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af FIDEL » 4. aug 2017, 19:29

MrBangDK skrev:Kan I ikke finde en relevant tråd for jeres opkast?
Findes der en tråd man kan kaste op i? nice... :|

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Martino » 4. aug 2017, 20:41

Jeg synes ligeså godt at man kan forsøge med en 352 fra start og så give Lyngø chancen. Potentialet er højere end hos KP og Blåbjerg og målsætningen hos os fans er vel blot at vi skal undgå nedrykning og få spillet et hold sammen, selvom Gaarde siger top6, så hvorfor ikke give ham chancen?
Jeg savner Winsnes

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Kempes » 4. aug 2017, 23:06

Gaarde6 skrev:Når jeg foreslår Risgård i midterforsvaret er det et udtryk for at jeg ikke synes Blåbjerg og KP er gode nok.
Det har jeg nu aldrig synes de har været og i mine øjne kan man lige så godt prøve noget andet dernede.
Vores sportsdirektør synes vores defensiv er god nok. Jeg er LODRET uenig!
Men da han sikkert ikke køber mere ind til pladserne dernede, synes jeg snart man skal prøve noget andet.

Enig i at Risgård eller Lesniak selvfølgelig skal have nogle kampe i benene først, inden man smider dem i kamp derinde.
Forslagt var nok lidt forhastet. Er bare så træt af alternativerne og vores manglende ambitioner om at have kamp om pladserne i midterforsvaret.
Vi henter Sloth til at skabe konkurrence på midtbanen. Skyder ham afsted og henter så Lesniak. Samtidig kører den ene plads i midterforsvaret på en fribillet, fordi der ikke er noget alternativ! Kunne vi for helevede bare holde nullet engang i mellem var vi da et skridt nærmere 3 point. Men nej.

i de sidste 29 kampe (gad ikke kigge en halv sæson længere tilbage) Har vi hold buret rent i 4 KAMPE!!! 4!!!
Og så skal man høre på en sportsdirektør lukke sådan engang ammestue snak ud om, at man leder efter offensiv forstærkning! Det er jeg skam enig i vi OGSÅ mangler. Men hvis det kun er i 4 ud af 29 kampe vi formår at holde nullet. Så er der satme lagt noget af et pres på vores offensiv!

(Sorry for den plade) Trængte lige til at komme af med, at jeg synes vores sportsdirektør ikke er hans opgave voksen, hvis ikke der bliver hentet ind tgil det mest hullede forsvar i ligaen :-(
Synes altså KP er ret undervurderet. Efter min mening er han den mest stabile forsvarsspiller vi har i truppen og den der laver færrest "dyre" fejl.

At du foreslår Risgaard har andre kommenteret. Men Lesniak? Gutten er 1,75 og relativt spinkel. Det er da muligt at han har spillet i centerforsvaret i ungdomsfodbold, men med den fysiske spillestil der kendetegner den danske liga. så vil det efter min mening være tåbeligt med så lille en spiller på den position.

Du bliver i hvert fald nødt til at forklare hvorfor du tror han vil blive en succes der?

Der er vel ikke nogle spillere under 1,80 der fast har spillet CB i Superligaen siden Kleber Saarenpäa (1,79 ifølge Wiki)? og han havde en springkraft udover det sædvanlig og var også fysisk stærk - så vidt jeg husker

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Nitten » 4. aug 2017, 23:08

MrBangDK skrev:Kan I ikke finde en relevant tråd for jeres opkast?
Og hvorfor må folk ikke være utilfredse her ?

Det er vel meningen med et forum at der er forskellige holdninger, altså også at nogen kaster op over tingenes tilstand

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Klaus » 5. aug 2017, 00:29

Jeg vil godt understrege, at jeg hverken tror eller ønsker, at hele vores hold skal omskoles. Men til tider er det bare nødvendigt, hvis spillerne ikke slår til, der hvor de først var tiltænkt en rolle. Dalle som back og Augu som midtbane er vel de tydeligste eksempler. Pohl gør mange ting rigtigt. Han er en fighter af Guds nåde, og selvom han ikke scorer meget fylder han alligevel godt i landskabet. Men det er klart, at det på længere sigt ikke dur med en angriber, der ikke laver mål. I stedet for at udleje ham til Vendsyssel eller opgive ham, synes jeg da, det er fint at gøre sig overvejelser over om han måske vil kunne passe ind andre steder. Jeg tænker da, at en højre back måske ikke er helt urealistisk, hvis altså ikke han slår igennem som angriber.... Og jeg begriber da slet ikke, at man synes det er en forkert diskussion at have :S

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Breezer » 5. aug 2017, 00:45

Klaus skrev:Jeg vil godt understrege, at jeg hverken tror eller ønsker, at hele vores hold skal omskoles. Men til tider er det bare nødvendigt, hvis spillerne ikke slår til, der hvor de først var tiltænkt en rolle. Dalle som back og Augu som midtbane er vel de tydeligste eksempler. Pohl gør mange ting rigtigt. Han er en fighter af Guds nåde, og selvom han ikke scorer meget fylder han alligevel godt i landskabet. Men det er klart, at det på længere sigt ikke dur med en angriber, der ikke laver mål. I stedet for at udleje ham til Vendsyssel eller opgive ham, synes jeg da, det er fint at gøre sig overvejelser over om han måske vil kunne passe ind andre steder. Jeg tænker da, at en højre back måske ikke er helt urealistisk, hvis altså ikke han slår igennem som angriber.... Og jeg begriber da slet ikke, at man synes det er en forkert diskussion at have :S
Pohl gør mange ting godt, men det er altså ikke ting der ville være nyttigt som back. Hans førsteberøringer er langt fra imponerende, samme med hans vendinger med bold. Han vil hurtigt få problemer i opspillet, hvis modstanderen stresser ham. Han er dygtig til at komme ind på kroppen, og udnytte hans fart og fysik i 1 mod 1, og så formår han ofte at stå det rette sted. Så ville jeg hellere se Magnus C som midterforsvar, hvis man kan formå at gøre ham mere forudseende og aggresiv, ligesom han skulle bygge kraftigt på muskelmæssigt.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af MrBangDK » 5. aug 2017, 05:39

Nitten skrev:
MrBangDK skrev:Kan I ikke finde en relevant tråd for jeres opkast?
Og hvorfor må folk ikke være utilfredse her ?

Det er vel meningen med et forum at der er forskellige holdninger, altså også at nogen kaster op over tingenes tilstand
Selvfølgelig skal det være plads til forskellige holdninger - det er slet ikke det jeg opponerer imod - men det bliver en kende irriterende, at nogen brugere herinde skal plastre alle tråde til med den samme galde. I dette tilfælde flere lange opslag, som INTET har med søndagens kamp at gøre.

Jeg ved at jeg kan læse om utilfredsheden i transfertråden, Gaarde-tråden etc. Men det er altså kammet over med off-topic indlæg om hvor ringe AaB er og om Gaarde manglende evner. En kamtråd bør omhandle opstillinger, taktik, info om modstander, etc.

Og så fik jeg selv lige skrevet lidt off-topic. Sorry :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Yankee » 5. aug 2017, 09:24

Klaus skrev:Jeg vil godt understrege, at jeg hverken tror eller ønsker, at hele vores hold skal omskoles. Men til tider er det bare nødvendigt, hvis spillerne ikke slår til, der hvor de først var tiltænkt en rolle. Dalle som back og Augu som midtbane er vel de tydeligste eksempler. Pohl gør mange ting rigtigt. Han er en fighter af Guds nåde, og selvom han ikke scorer meget fylder han alligevel godt i landskabet. Men det er klart, at det på længere sigt ikke dur med en angriber, der ikke laver mål. I stedet for at udleje ham til Vendsyssel eller opgive ham, synes jeg da, det er fint at gøre sig overvejelser over om han måske vil kunne passe ind andre steder. Jeg tænker da, at en højre back måske ikke er helt urealistisk, hvis altså ikke han slår igennem som angriber.... Og jeg begriber da slet ikke, at man synes det er en forkert diskussion at have :S
Vi har lige brugt 2½ mio. kr. på en højre back - skulle vi ikke bare bruge ham?

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af KJ » 5. aug 2017, 12:38

Var ude og se træningen idag. Ligner samme opstilling som mod FCN. Eneste mulige ændring er, at vores nye brasilianer spiller i stedet for Risgård - han fik i hvert fald lige 5 min. på det "rigtige" hold, da de spillede 11 mod 11. Magnus Christensen blev prøvet som midterforsvarer på det "forkerte" hold.

Enormt svært at sige noget om niveauet for vores nye brasilianer. Hans vendinger virkede dog hurtige, og han så også umiddelbart ud til at have pænt med fart i fødderne. Han lavede vist nogle fysiske test med Ashley Tootle, da det "rigtige" hold øvede standardsituationer.

Håber snart Lyngø får chancen. Han er helt sikkert ikke en færdigudviklet og fejlfrit spillende midterforsvarer, men hans fysik og hovedstødsstyrke er imponerende. Eftersom konkurrenterne hedder KP og Blåbjerg, er der grænser for, hvor meget ringere det kan blive.

Kakeeto virker slet ikke til at have superliganiveau.

Patrick Kristensen og Ramkilde lavede specialøvelser uden bold, men Patrick spillede med på det "forkerte" hold da de spillede 11 mod 11. Ramkilde spillede ikke med, men det så ikke ud til, at der blev holdt igen ved øvelserne uden bold.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Pollack2 » 5. aug 2017, 13:18

KJ skrev:Var ude og se træningen idag. Ligner samme opstilling som mod FCN. Eneste mulige ændring er, at vores nye brasilianer spiller i stedet for Risgård - han fik i hvert fald lige 5 min. på det "rigtige" hold, da de spillede 11 mod 11. Magnus Christensen blev prøvet som midterforsvarer på det "forkerte" hold.

Enormt svært at sige noget om niveauet for vores nye brasilianer. Hans vendinger virkede dog hurtige, og han så også umiddelbart ud til at have pænt med fart i fødderne. Han lavede vist nogle fysiske test med Ashley Tootle, da det "rigtige" hold øvede standardsituationer.

Håber snart Lyngø får chancen. Han er helt sikkert ikke en færdigudviklet og fejlfrit spillende midterforsvarer, men hans fysik og hovedstødsstyrke er imponerende. Eftersom konkurrenterne hedder KP og Blåbjerg, er der grænser for, hvor meget ringere det kan blive.

Kakeeto virker slet ikke til at have superliganiveau.

Patrick Kristensen og Ramkilde lavede specialøvelser uden bold, men Patrick spillede med på det "forkerte" hold da de spillede 11 mod 11. Ramkilde spillede ikke med, men det så ikke ud til, at der blev holdt igen ved øvelserne uden bold.
Tak for opdateringen - det er virkelig fedt at få de her insiderbeskrivelser af holdet op til kamp :thumbsup:

Mth. Yann troede jeg ikke, han var i form/har heller ikke hørt at arbejdstilladelsen skulle være i hus. Men måske han allerede kan få et indhop.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Kokkefar » 5. aug 2017, 13:31

Pollack2 skrev:
Mth. Yann troede jeg ikke, han var i form/har heller ikke hørt at arbejdstilladelsen skulle være i hus. Men måske han allerede kan få et indhop.
Han er udtaget :)

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bras ... 45723a974e

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Forza » 5. aug 2017, 13:56

Hvordan man overhovedet kan foreslå Risgård i midterforsvaret fatter jeg simpelthen ikke. Han spillede der få kampe af nød for over 10 år siden.
Han har ingen af de kompetencer som det kræves for at være midterforsvarer.

Så kan vi ligeså godt smide Gaarde derind, han har i det mindste højden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Freddie » 5. aug 2017, 14:53

Forza skrev:Hvordan man overhovedet kan foreslå Risgård i midterforsvaret fatter jeg simpelthen ikke. Han spillede der få kampe af nød for over 10 år siden.
Han har ingen af de kompetencer som det kræves for at være midterforsvarer.

Så kan vi ligeså godt smide Gaarde derind, han har i det mindste højden.
Det svarer til at foreslå Nicolai Larsen som angriber, fordi han gik med frem til et hjørnespark i Farum.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. aug 2017, 16:09

Forza skrev:Hvordan man overhovedet kan foreslå Risgård i midterforsvaret fatter jeg simpelthen ikke. Han spillede der få kampe af nød for over 10 år siden.
Han har ingen af de kompetencer som det kræves for at være midterforsvarer.

Så kan vi ligeså godt smide Gaarde derind, han har i det mindste højden.
Nu er det ikke fordi jeg vil forsvare tanken om Ris i midterforsvaret, men han blev jo ikke bare smidt derind af nød dengang. Hamren prøvede jo fakisk at omskole ham til midterforsvarer, fordi han ikke mente han havde farten til den centrale midt. Han spillede masser af kampe i midterforsvaret på reserveholdet dengang.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af 634 » 5. aug 2017, 22:30

Hvis AaB taber med mere end 2 mål imorgen, henter AaB Randers på sidste pladsen.
Håber bare det kan være et weak up call til en kamp jeg har delte fornemmelser til.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Freddie » 6. aug 2017, 09:45

Jesper Schmidt skrev:
Nu er det ikke fordi jeg vil forsvare tanken om Ris i midterforsvaret, men han blev jo ikke bare smidt derind af nød dengang. Hamren prøvede jo fakisk at omskole ham til midterforsvarer, fordi han ikke mente han havde farten til den centrale midt. Han spillede masser af kampe i midterforsvaret på reserveholdet dengang.
Du har ret i det du siger, men din konklusion er forkert alligevel. Hamren lod ham netop omskole, som du siger, men det var for at have en nødløsning parat, hvis der skulle ske noget, for dengang havde han ingen bredde i midterforsvaret. Stiftstidende skrev dagen før Risgårds debut i midterforsvaret den 30. april 2006 i en mellemoverskrift. Kvaler: AaB har nyt midterforsvar klar. Der var nemlig sket det, at Allan K. Jepsen havde udløst en klausul i sin kontrakt, og var rejst til Norge. Det var slemt, fordi det skete efter transfervinduet var lukket i Danmark, men det norske vindue var åbent en måned længere. Ole Tobiasen, der havde afløst Trond Andersen var rejst til Holland efter at have fuldført sin lejekontrakt. Danny Califf var skadet, Jon Roi havde fået en korsbåndsskade, og Michael Jakobsen var ligeledes skadet. Resultatet blev, at AaB spillede med Thomas Augustinussen og Kasper Risgård som centerforsvar i udekampen mod Horsens. De holdt på helt fantastisk vis nullet, og Poul Hübertz scorede sejrsmålet.
Holdet til kampen var: Jimmy Nielsen, Allan Olesen, Thomas Augustinussen, Kasper Risgaard, Thomas Kortegaard, Jeppe Curth, Rasmus Würtz, Fredrik Winsnes, Suni Olsen, Caca, Poul Hübertz. Ind kom Jens Kristian Sørensen, Thomas Enevoldsen og Simon Bræmer, der alle var nyoprykkede fra U19. Truppen kørte på de sidste reserver.
Kasper Risgård holdt pladsen i en sæson indtil d. 9. april 2007 hvor Martin Pedersen trådte ind som venstre back. Det frigjorde Michael Jakobsen til midterforsvaret. Derefter fik Kasper Risgård enkelte indhop i resten af sæsonen, og først da han i mesterskabssæsonen fik chancen på den centrale midtbane efter at duoen Suni Olsen og Jens-Kristian Sørensen var delvist dumpet på midtbanen i dobbeltkampene mod Honka. Risgård spillede i centerforsvaret igen i hjemmekampen mod Honka fordi Allan Olesen og Danny Califf begge var skadet. Det er den meget korte version af et langt forløb.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af FIDEL » 6. aug 2017, 10:13

Jeg tror på mindst 1 point idag i Odense. Pohl scorer og der er ikke et øje tørt.

Jeg er glad for at Wieghorst udtaler at spillet ikke behøver at være poleret, men istedet er der fokus på omstillinger imod holdet samt standardsituationer.
Der skal fightes nu!!!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Gamling » 6. aug 2017, 10:55

Fight !? Tager du pis på os. AaB er ikke et fighterhold. Det har vi ikke spillerne til !! AaB forsøger at spille teknisk fodbold og når det lykkes er det flot, men når det ikke lykkes som i de sidste 18 mdr så står vi med håret i postkassen
Gamling
"Ib Simonsen forever"

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af aaballday » 6. aug 2017, 11:07

Nordjyske gætter på samme opstilling som sidst:

Larsen
Pallesen-Okore-KP-Ahlmann
Børsting-Lesniak-wurtZ-Flores
Risgård
Pohl

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.08.2017

Indlæg af Pastorius » 6. aug 2017, 11:29

FIDEL skrev:Jeg tror på mindst 1 point idag i Odense. Pohl scorer og der er ikke et øje tørt.

Jeg er glad for at Wieghorst udtaler at spillet ikke behøver at være poleret, men istedet er der fokus på omstillinger imod holdet samt standardsituationer.
Der skal fightes nu!!!
Det var præcis sådan et begyndte at gå helt galt under søndergaard. Vi skal spille rundt om slagsmålene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar