Jesper Schmidt skrev:Det er da fuldstændigt til grin som Pohl skal have syndebuk tjansen herinde nu. Det er for pokker ikke hans skyld at der ikke er blevet hentet en anden angriber endnu, og han giver uden tvivl alt hvad han har. I gårsdagens kamp har han EN stor chance, som han i denne tråd saves totalt igennem for at have misbrugt... EN chance! Iøvrigt en chance som jeg ikke synes var en af dem man bare pr. automatik kan forvente at en angriber scorer på, da målmanden er helt nede i bilden en halv meter foran ham, og måske/måske ikke rammer den, så det er komplet umuligt at bedømme retningen. Så er det eddermame op af bakke for en ung spiller, hvis vilkårene er sådan. Jeg synes iøvrigt de var meget høj klasse at han nåede frem til overhovedet at få chancen, og at han har nogle helt vilde spidskompetencer, når det gælder fart, også over kort afstand, og placeringsevne.
Hvis ellers du havde fulgt lidt med, så er det jo også åbenlyst at mange lader pilen pege på Gaarde her. Det er den slet skjulte del af kritikken af, at en ikke specielt øvet angriber pludselig skal agere førsteangriber, fordi endnu et Gaarde-indkøb har været udsigtsløst. Sylvestr har jo ikke været fem potter pis værd siden de første 3-4 runder han var her, og har heller ikke scoret siden.
Pohl kan knække på det enorme pres, som den sportslige ledelse selv har placeret på ham.
Selvfølgelig får han kritik alle steder fra, når han brænder samtlige chancer han får, men det er saftsuseme AaB's egen skyld at lægge så stort pres på en relativt uprøvet angriber. Vi har jo ikke andet at skyde med. Wieghorst har forlængst placeret Sylvestr på bænken fordi han ikke bidrager med noget, og vi har kun 2 angribere.
Vi kan ikke bruge lige-ved-og-næsten, gode løb, placeringsevne og alt muligt andet til noget, når han ikke laver mål. En angribers fremmeste opgave er at lave mål! Det er de færreste angribere der finder nytte i international fodbold, ved at kunne løbe hurtigt og levere godt i presspillet, hvis ikke de indeholder kvaliteterne til at kunne lave mål.
Og vi spiller nu engang i en opstilling, hvor hovedansvaret ligger på én mand.
Chancen i går var en tro kopi af den han har i Farum, hvor den løber nærmest igennem benene på ham. Jeg er ret sikker på at den vinkel der blev vist i TV, filmet fra bagstolpen, viste at målmanden ikke rammer den. Ellers havde min harme også været mere moderat. Det er en chance han skal få ram på, men det er 3. kamp i træk at en relativt nem bold få meter fra mål ikke bliver ramt ordentligt.
Og det er pisse ærgerligt! Tror alle herinde ønsker at han kommer igang.