Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Lindmark » 18. aug 2017, 20:43

Klaus skrev:
astonvilla skrev:Rolig nu.
1 point er bare skønt.
Vi spiller bedre end længe (medgiver det stadig ikke er godt).
Et fint resultat.

Mht Pohl, så er han langt bedre end Sylvestr. Forstår ikke hvorfor han får +80 min i dag.

Så synd for Pohl den ikke går ind til sidst.

Flores spiller rigtig godt i dag.

Og vi holdt nullet!

Life is good.
Nu er det jo weekend, så kunne du ikke lige delagtiggøre folket i, hvad du har drukket. Jeg kunne nemlig godt bruge to af dem...
Jeg tager også to! Min langvarige AaB-frustration er begyndt at gå ud over mine børn :'(
Lindmark / Vendelbokartellet

seamann

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af seamann » 18. aug 2017, 20:46

Top 3: MC, KP og Larsen

Der mangler meget offensivt. Gad vide hvad MWs plan er der, for det hænger fortsat ikke sammen.

Næste kamp uden RW og Risgård burde nok heller ikke starte inde.

Og så selvfølgelig med Pohl i front. Gid han kunne få lidt tur i det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2017, 20:47

Lindmark skrev:
Klaus skrev:
astonvilla skrev:Rolig nu.
1 point er bare skønt.
Vi spiller bedre end længe (medgiver det stadig ikke er godt).
Et fint resultat.

Mht Pohl, så er han langt bedre end Sylvestr. Forstår ikke hvorfor han får +80 min i dag.

Så synd for Pohl den ikke går ind til sidst.

Flores spiller rigtig godt i dag.

Og vi holdt nullet!

Life is good.
Nu er det jo weekend, så kunne du ikke lige delagtiggøre folket i, hvad du har drukket. Jeg kunne nemlig godt bruge to af dem...
Jeg tager også to! Min langvarige AaB-frustration er begyndt at gå ud over mine børn :'(
Jeg nøjes med at tæske konen - men altså ikke lige i dag.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af astonvilla » 18. aug 2017, 20:47

Pastorius skrev:Nå, jeg ved ikke hvilken kamp hylekoret har set, men jeg var positivt overrasket.

1) Vi holder nullet uden Okore, og giver ikke meget væk - et par minuser ved at vi stadig tillader nogle upressede indlæg. Det MÅ vi ikke.
2) Vi har i perioder godt fat i spillet, og der bliver løbet rigtig mange gode løb.
3) Vi lader os ikke slå ud af at vi mister Würtz tidligt.
4) Vi fik set at vi *er* farligere med Pohl end med Sylvestr.
5) MW turde holde fast i det han tror på er det rigtige. Det er den eneste vej frem - også selvom jeg hellere havde set han havde valgt en anden opstilling.
6) Vi får et point, selvom vi er ramt og i perioder også så det ses tydeligt på spillet.

EDIT: ...og jo, jeg kan også godt se hullerne i osten!
Vel skrevet. 100% enig.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2017, 20:49

seamann skrev:Top 3: MC, KP og Larsen

Der mangler meget offensivt. Gad vide hvad MWs plan er der, for det hænger fortsat ikke sammen.

Næste kamp uden RW og Risgård burde nok heller ikke starte inde.

Og så selvfølgelig med Pohl i front. Gid han kunne få lidt tur i det.
Han prioriterer defensivt. Pallesen brager ikke bare med frem fx. Der er for langt op, når vi får fat i bolden, og for få med fremme. Det bliver desværre nok ikke anderledes før vi får skrabet en sejr eller to hjem på lidt heldige omstillinger eller dødbolde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af troelsh » 18. aug 2017, 20:51

seamann skrev:Top 3: MC, KP og Larsen

Der mangler meget offensivt. Gad vide hvad MWs plan er der, for det hænger fortsat ikke sammen.

Næste kamp uden RW og Risgård burde nok heller ikke starte inde.

Og så selvfølgelig med Pohl i front. Gid han kunne få lidt tur i det.
Enig, kunne være fedt med Ramkilde og Pohl på toppen.
Würtz tror jeg får svært ved at spille sig på holdet igen når han er kommet sig over sin skade

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Rams » 18. aug 2017, 20:52

Nu kom mit forsvar af Pohl måske til at lyde, som om jeg synes alt er godt ved Klisterkanalen. Jeg får stadig lyst til at lave en Maude, når jeg tænker på de tabte muligheder for at hente Ludwig til forsvaret og Zinck til bænken.

Nå in Gaarde we trust. Holmar Eyjolfsson og Berat Sadik i næste uge, så tilgiver jeg handelsskoledrengen.
In verbis simus faciles

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af BassogogsVen » 18. aug 2017, 20:54

Munken skrev:
Forza skrev:
BassogogsVen skrev:Hvorfor skal Nikolaj Larsen bruge 30 sekunder i overtiden på at tage et målspark. Det er jo en håbløst idiotisk indstilling!
@Forza evt et bud på hvor lang tid, der så skal bruges på udspark.?
Det handler jo ikke om, hvor mange sekunder, der skal bruges. Det handler om, at det er så symptomatisk for dette AaB-hold, at Larsen i overtiden bruger uendelige mængder tid på at tage et målspark, når der står 0-0. En keeper med vinnarskalla var løbet ud og havde hamret den fremad mod angriberne.

Det er denne sløvhed og manglende ild i øjnene, der er så rædselsfuld, ikke om han bruger 5 eller 7 sekunder på det.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Gamen » 18. aug 2017, 20:58

MC vel en af en de bedste i dag, men det afspejler meget godt at det blev en kamp rig på dueller. Når det handler om at SPILLE fodbold er han ikke meget værd.

Jeg synes godt nok det er sørgeligt at det er den her slags fodbold vi er tvunget til at se på.
Men sådan må det være når målet er at vi skal blive oppe.

Flores så igen godt ud. Han tager langt mere ansvar end sidste år.

Risgård relativt frustreret igen, også efter kampen. Han er en vindertype, og det stråler ud af ham. I det mindste viste Wieghorst sig, i stedet for at skride direkte i omklædningsrummet som han plejer...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. aug 2017, 21:04

Gamen skrev:MC vel en af en de bedste i dag, men det afspejler meget godt at det blev en kamp rig på dueller. Når det handler om at SPILLE fodbold er han ikke meget værd.

Jeg synes godt nok det er sørgeligt at det er den her slags fodbold vi er tvunget til at se på.
Men sådan må det være når målet er at vi skal blive oppe.

Flores så igen godt ud. Han tager langt mere ansvar end sidste år.

Risgård relativt frustreret igen, også efter kampen. Han er en vindertype, og det stråler ud af ham. I det mindste viste Wieghorst sig, i stedet for at skride direkte i omklædningsrummet som han plejer...
Vildt nok at selv efter en stærk kamp, skal Magnus stadig lige have en over nakken af dig.

Det ville derudover være ret naivt at tro vi ville få et nyt hold at se fra den ene kamp til den næste. I dag var et skridt i den rigtige retning, og forhåbentlig følges den op af endnu et skridt i næste kamp. Men selvfølgelig er der lang vej igen, og jeg tror ikke på at vi kommer i mål uden et par offensive profiler.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af san » 18. aug 2017, 21:06

Pastorius skrev:Nå, jeg ved ikke hvilken kamp hylekoret har set, men jeg var positivt overrasket.

1) Vi holder nullet uden Okore, og giver ikke meget væk - et par minuser ved at vi stadig tillader nogle upressede indlæg. Det MÅ vi ikke.
2) Vi har i perioder godt fat i spillet, og der bliver løbet rigtig mange gode løb.
3) Vi lader os ikke slå ud af at vi mister Würtz tidligt.
4) Vi fik set at vi *er* farligere med Pohl end med Sylvestr.
5) MW turde holde fast i det han tror på er det rigtige. Det er den eneste vej frem - også selvom jeg hellere havde set han havde valgt en anden opstilling.
6) Vi får et point, selvom vi er ramt og i perioder også så det ses tydeligt på spillet.

EDIT: ...og jo, jeg kan også godt se hullerne i osten!
fuldstændig enig . Det eneste hylekoret kan se er hullerne i osten, det er dem de lever af :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Gamen » 18. aug 2017, 21:13

Det er fint nok, at du synes at det er et skridt i den rigtige retning, Jesper. Vi skaber stadig ingen chancer, er intetsigende på den sidste tredjedel af banen og er dybt omstændelige i alt hvad vi foretager os.

Har rost Magnus for en fin kamp på baggrund af en duelrig kamp, men det ændrer da intet på at han ikke er god nok (endnu). AaB's problem er jo at der ingen konkurrence er om pladsen midtpå, når man insisterer på Risgård som 10'er.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Martino » 18. aug 2017, 21:21

Rams skrev:Pohl skal bruge 10 minutter på at vise, at han med afstand er bedre end vores slovakiske lykkeridder. Hvordan helvede vil I nogensinde kalde det for en 100 pct chance, som han bare skal score på. Han runder en af suppens bedste forsvarer og vinklen er spids.

Personligt håber jeg på, at de snart får lappet Ramkilde sammen, så han kan spille på top sammen med Pohl. Sylvestr er historie i AaB - det blev aldrig helt lykkeligt, han skal hjem til Slovakiet igen.
Amen! Pohl er SÅ meget bedre end Sylvestr. Forstår ikke Wieghorst ikke bringer ham i spil tidligere.
Jeg savner Winsnes

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af san » 18. aug 2017, 21:25

tipsbladets vurdering ????
Kampens bedste
AaB

Kristoffer Pallesen. I en tid hvor det offensive spil lider under store misforståelser, skal Kristoffer Pallesen have ros for sin indsats som back. AaB fornemmede faktisk større sikkerhed i bagkæden end i kampe, hvor Jores Okore har startet inde i midterforsvaret. Den tidligere VFF-spiller bidrog med fint engagement på sin højre side.

Kampens værste

Edinson Flores. Offensivt var AaB-profilen fint med, men i det defensive havde han store mangler. AaB-forsvaret var væsentligt mere sikre, end hvad Aalborg-klubben på det seneste har vist, og derfor kom holdet til at lide under Flores' manglende tacklinger. Simon Okosun smuttede let forbi og var tæt på at sende bolden mod Finnbogasons pande. Højresiden var i det hele taget under tungt pres i anden halvleg.

Med tyve minutter igen flyttede Wieghorst sin midtbanespiller helt frem i angrebet - hvilket var en fornuftig beslutning. Spilleren skabte et lille lyspunkt med et fint sparket frispark i slutningen af kampen.

Jakub Sylvestr var en tæt kandidat med sit svage vikariat for Jannik Pohl.
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2017, 21:36

san skrev:tipsbladets vurdering ????
Kampens bedste
AaB

Kristoffer Pallesen. I en tid hvor det offensive spil lider under store misforståelser, skal Kristoffer Pallesen have ros for sin indsats som back. AaB fornemmede faktisk større sikkerhed i bagkæden end i kampe, hvor Jores Okore har startet inde i midterforsvaret. Den tidligere VFF-spiller bidrog med fint engagement på sin højre side.

Kampens værste

Edinson Flores. Offensivt var AaB-profilen fint med, men i det defensive havde han store mangler. AaB-forsvaret var væsentligt mere sikre, end hvad Aalborg-klubben på det seneste har vist, og derfor kom holdet til at lide under Flores' manglende tacklinger. Simon Okosun smuttede let forbi og var tæt på at sende bolden mod Finnbogasons pande. Højresiden var i det hele taget under tungt pres i anden halvleg.

Med tyve minutter igen flyttede Wieghorst sin midtbanespiller helt frem i angrebet - hvilket var en fornuftig beslutning. Spilleren skabte et lille lyspunkt med et fint sparket frispark i slutningen af kampen.

Jakub Sylvestr var en tæt kandidat med sit svage vikariat for Jannik Pohl.
De så ikke den samme kamp som mig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Martino » 18. aug 2017, 21:46

Og jeg forstår nok ikke helt dem, som synes vi spillede en god kamp. Jeg synes det var søvndyssende kedeligt og en kamp fyldt med et hav af fejl, tilfældigheder og nærmest ingen chancer. Synes det var Hobro om igen - ja vi stod bedre defensivt, men Hobro har så også bedre offensive kort end Horsens har.
Sad helt og drømte om at Gaarde hentede Kortegaard tilbage, hans afleveringer var i det mindste nogenlunde præcise.
MC i øvrigt klart bedste spiller med KP som nr 2.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Kristian » 18. aug 2017, 22:06

Kokkefar skrev:
swfc skrev:
Kristian skrev:
swfc skrev:
Jesper Schmidt skrev:
swfc skrev:
Jamen jeg mener faktisk han løber forkert.. Han starter centralt, men løber mod forreste stolpe som gør vinklen spids og målet mindre.
Hvis han ikke var løbet til forreste stolpe og kommet foran havde Horsens spilleren jo kunnet cleare den som det nemmeste i verden. Det var skidegodt lavet, lige indtil afslutningen, som jeg er enig med andre i bestemt ikke var nem.
Og det ved du fordi? Bolden kunne jo blive spillet anderledes og han kunne være kommet foran den forsvarer der var der centralt. Men hvis og hvis..
En angriber skal ALTID søge mod foreste stolpe. Når Børsting var ham der slår indlæget SKAL angriberen søge der hvor han gør.

Sig mig. Handler det her bare om at gøre Pohl til syndebuk hver gang? Den chance er ikke en 100 % chance.
Overhovedet ikke. Jeg vil bare gerne have en angriber centralt. Og vel skal en angriber ikke altid søge mod forreste stolpe. De skal da time indløbet så de kommer til så åben en chance som muligt
Nah, tommelfingerreglen er at gå til forreste. På et fladt indlæg som dette kan han ikke nå at time indløbet. Han er nødt til at tage et valg og comitte til det, og her er lærer angribere at gå til forstolpen.
Ja sådan sagde min træner sq altid til mig da. Hvis du er den eneste angriber og din makker spiller den ind, SKAL du søge foreste stolpe. Og det gjorde Pohl og var sq et kongemål hvis han havde drejet den over i hjørnet.

Men desværre
------------------
mvh Kristian

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Munken » 18. aug 2017, 22:19

BassogogsVen skrev:
Munken skrev:
Forza skrev:
BassogogsVen skrev:Hvorfor skal Nikolaj Larsen bruge 30 sekunder i overtiden på at tage et målspark. Det er jo en håbløst idiotisk indstilling!
@Forza evt et bud på hvor lang tid, der så skal bruges på udspark.?
Det handler jo ikke om, hvor mange sekunder, der skal bruges. Det handler om, at det er så symptomatisk for dette AaB-hold, at Larsen i overtiden bruger uendelige mængder tid på at tage et målspark, når der står 0-0. En keeper med vinnarskalla var løbet ud og havde hamret den fremad mod angriberne.

Det er denne sløvhed og manglende ild i øjnene, der er så rædselsfuld, ikke om han bruger 5 eller 7 sekunder på det.
@Bassogoogven
Du går en stor fremtid i møde terapeut eller psykolog måske, lad nu oraklerne Forza eller Gamen komme ind i kampen og forhold dig roligt, begge har som hovedregel svar på alt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. aug 2017, 22:40

Gamen skrev:Det er fint nok, at du synes at det er et skridt i den rigtige retning, Jesper. Vi skaber stadig ingen chancer, er intetsigende på den sidste tredjedel af banen og er dybt omstændelige i alt hvad vi foretager os.

Har rost Magnus for en fin kamp på baggrund af en duelrig kamp, men det ændrer da intet på at han ikke er god nok (endnu). AaB's problem er jo at der ingen konkurrence er om pladsen midtpå, når man insisterer på Risgård som 10'er.
Selvfølgelig var det et skridt i den rigtige retning, så du 2. halvleg mod Hobro? Det er meget langt fra at være perfekt, eller godt for den sangs skyld, men vi så for det meste solide ud defensivt, og i 2. halvleg var der da tegninger i spillet med bolden i det mindste. Det var i min øjne et skridt fremad i forhold til det lavpunkt som 2. halvleg mod Hobro var, og personligt havde jeg frygtet det kunne have været endnu værre i dag, så at der blev bygget lidt på spillernes selvtillid synes jeg trods alt er positivt.

Jeg forstår ikke din trang til at nedgøre MC. Han var blandt de 2-3 bedste i dag, fyldte langt mere end Würtz i det defensive og slap ofte bolden hurtigt og fint. Selvfølgelig var der fejl, og han har da stadig noget at forbedre i det fremadrettede. Men han var da klart dagens positive indslag, og så kan jeg ikke helt forstå hvorfor der skal en "men!" med i bedømmelsen. Du kan jo sige det samme om samtlige pladser på holdet i øjeblikket som du gør om den manglende konkurrence på midten.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Kristian » 18. aug 2017, 22:44

Vi trænger sq til en sejr herinde :-) det må være vores nye mål for sæsonen.

Tror Gaarde skal sætte små del mål fremfor top 6.
Men så ville han skulle fyre MW ret tit.
------------------
mvh Kristian

Besvar