Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Mascis » 16. aug 2017, 15:35

Jeg kan godt se at det kan være hæmmende for vores opspil at spille med 2 6'er typer, men jeg synes bestemt ikke vi skal sætte würtz af. Som en anden skrev, så er hans rutine, erfaring og lederegenskaber uvurderlige i sådan en down-periode som vi er i lige nu. Derudover synes jeg slet ikke han har været så svagt spillende som det bliver sagt. Würtz giver en hel del ro på den midtbane, noget som vi har stærkt brug for når holdet sejler så meget som det gør. At han ikke er super hurtig i opspillet er hvad det er, men hans defensive kvaliteter synes jeg er så langt foran de andre kandidater at det ville være selvmord at sætte ham af.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2017, 15:37

Mascis skrev:Jeg kan godt se at det kan være hæmmende for vores opspil at spille med 2 6'er typer, men jeg synes bestemt ikke vi skal sætte würtz af. Som en anden skrev, så er hans rutine, erfaring og lederegenskaber uvurderlige i sådan en down-periode som vi er i lige nu. Derudover synes jeg slet ikke han har været så svagt spillende som det bliver sagt. Würtz giver en hel del ro på den midtbane, noget som vi har stærkt brug for når holdet sejler så meget som det gør. At han ikke er super hurtig i opspillet er hvad det er, men hans defensive kvaliteter synes jeg er så langt foran de andre kandidater at det ville være selvmord at sætte ham af.
Hvilket også er grunden til jeg flere steder har talt for at vi ikke skal ændre noget, men blive ved med at tro på det vi gør, selvom jeg egentlig gerne ville have valgt noget andet fra starten af.

Det er vigtigt at vi holder fast i det vi tror på er rigtigt, og viser spillerne den tillid, og giver dem ro til at spille på nogenlunde samme måde og med nogenlunde samme opstilling. Jeg kan ikke se nogen som helst mirakelkur der giver mening pt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Gnu » 16. aug 2017, 15:44

Man kan godt få lidt migræne af at tænke over, hvor ringe en forfatning AaB faktisk er i.

Med under tre uger til sæsonstart havde Horsens kun ni spillere til rådighed til træning, og har skullet spille et helt nyt hold sammen i huj og hast.

AaB har stort set det samme hold som i sidste sæson og skulle på papiret endda være forstærket med bl.a. et prestige-køb som Jores Okore.

Alligevel er det AaB, som hænger med røven i vandskorpen og spiller det mest elendige fodbold jeg har set meget, meget længe.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Yankee » 16. aug 2017, 15:45

Pastorius skrev:
Shortest club (average height) FC Barcelona (ESP): 177.38cm

Vores højde bekræfter bare at vi ikke skal tænke i hvordan vi undgår at modstanderen scorer. Vi skal tænke i hvordan vi lægger så meget pres på dem, at de har andet at tænke over. (Og så skal der selvfølgelig bankes nogle kasser ind).
Spot on. I hvert fald når vi er i en kamptråd og ikke en transfertråd. Dog skal vi især også tænke på hvordan vi forsvarer os med bolden. Det var vi rigtig gode til mod OB - og sådan set også i 1. halvleg mod Hobro.

Derudover skal der noget ny energi ind på holdet. Vi er i en dyb, dyb krise og hvis der ligger nogle dråber af selvtillid på bænken skal de i spil. Derudover kunne flere af de etablerede kræfter godt trænge til et wake-up-call, da det åbenbart ikke er skræmmende nok at være næstsidst i rækken. Ahlmann overlever kun fordi det bliver for meget at kyle både Blåbjerg og Bytyqi ind fra start.


Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Hanga » 16. aug 2017, 15:57

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Shortest club (average height) FC Barcelona (ESP): 177.38cm

Vores højde bekræfter bare at vi ikke skal tænke i hvordan vi undgår at modstanderen scorer. Vi skal tænke i hvordan vi lægger så meget pres på dem, at de har andet at tænke over. (Og så skal der selvfølgelig bankes nogle kasser ind).
Spot on. I hvert fald når vi er i en kamptråd og ikke en transfertråd. Dog skal vi især også tænke på hvordan vi forsvarer os med bolden. Det var vi rigtig gode til mod OB - og sådan set også i 1. halvleg mod Hobro.

Derudover skal der noget ny energi ind på holdet. Vi er i en dyb, dyb krise og hvis der ligger nogle dråber af selvtillid på bænken skal de i spil. Derudover kunne flere af de etablerede kræfter godt trænge til et wake-up-call, da det åbenbart ikke er skræmmende nok at være næstsidst i rækken. Ahlmann overlever kun fordi det bliver for meget at kyle både Blåbjerg og Bytyqi ind fra start.

Fuldstændig enig. Dog tror jeg desværre ikke Ramkilde er klar til en starter, lige kommet tilbage fra sin skade. Og så er jeg virkelig ikke meget for at spille uden Würtz. Nu scorede Ris mod Hobro, men ellers er det også meget lidt der er kommet fra ham, så ser umiddelbart hellere ham på bænken.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Klaus » 16. aug 2017, 16:46

Gamling skrev:Mod topholdet Horsens er vi nødt til at grave os ned og så satse på vores giftige kontrastød og store styrke på dødbolde og i luftrummet. (Ironi kan forekomme)
Jeg er helt enig, og det uden ironi :S

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2017, 22:39

Pastorius skrev:
secone79 skrev:
Bliver vores hold ikke mindre og mindre?
Jeg mener - vi har i længere tid haft gigantiske svagheder i luftrummet i eget felt, og har i dette vindue erstattet fyrtårnet Holger med Okore og Mæhle med Pallesen, mens hverken Lesniak eller Rolim er spillere som har højde til at kunne gøre det store i luftrummet, samtidig med at Flores har taget en stamplads. Vi er sgu lidt små er vi ikke? Med tanke på dødbolde har vi vel næppe råd til at sætte Risgård eller Pohl udenfor i bytte for mindre spillere... Nå, men det er vel en transfer snak.
http://www.superstats.dk/hold/hojde
Vi har ligaens næstmindste gennemsnit i højde, kun junior-holdet FCN er lavere og når de begynder at få hår på den, så stikker de nok også fra os i højden ...
Shortest club (average height) FC Barcelona (ESP): 177.38cm

Vores højde bekræfter bare at vi ikke skal tænke i hvordan vi undgår at modstanderen scorer. Vi skal tænke i hvordan vi lægger så meget pres på dem, at de har andet at tænke over. (Og så skal der selvfølgelig bankes nogle kasser ind).
Men man skal jo alligevel tænke lidt på at der skal forsvares ved dødbolde, hvor vi slipper halvdelen af de mange mål ind. Tænk den ikke urealistiske tanke at vi spiller med Blåbjerg for Okore, Thellufsen for Risgård og Sylvestr for Pohl... så er vi godt nok ikke ret hovedstødsstærke. I en perfekt verden var både Pallesen og Lesniak en del højere, og vi henter en klon af Duncan eller Cornelius, hvis vi ser på mulighederne for at forsvare bedre på dødbold.

Men ellers er jeg da enig, og ønskede vi kørte videre på Kent Nielsens taktik om at vi bare skulle sørge for at score flere mål end modstanderne, det er jo bare ikke sådan det ser ud til vi skal spille.

Jeg tvivler iøvrigt på at de der højdestatistikker er korrekte, når AaBs hjemmeside ikke engang kan hitte rundt i hvor høje AaB spillerne er.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2017, 23:26

Jesper Schmidt skrev: Men man skal jo alligevel tænke lidt på at der skal forsvares ved dødbolde, hvor vi slipper halvdelen af de mange mål ind. Tænk den ikke urealistiske tanke at vi spiller med Blåbjerg for Okore, Thellufsen for Risgård og Sylvestr for Pohl... så er vi godt nok ikke ret hovedstødsstærke. I en perfekt verden var både Pallesen og Lesniak en del højere, og vi henter en klon af Duncan eller Cornelius, hvis vi ser på mulighederne for at forsvare bedre på dødbold.

Men ellers er jeg da enig, og ønskede vi kørte videre på Kent Nielsens taktik om at vi bare skulle sørge for at score flere mål end modstanderne, det er jo bare ikke sådan det ser ud til vi skal spille.

Jeg tvivler iøvrigt på at de der højdestatistikker er korrekte, når AaBs hjemmeside ikke engang kan hitte rundt i hvor høje AaB spillerne er.
Pointen er dog stadig, at selv hvis vi fik et par hovedstødsstærke folk ind, så blev vi ikke et godt hold til at forsvare på dødbolde (Det er Barcelona forøvrigt heller ikke). Hvis vi vil have et slagkraftigt hold, så er vi nødt til at satse på nogle spidkompetencer, og så håbe de kan kompensere for hvor vi ikke er så stærke.

Jeg synes nu heller ikke vi taber dødboldene på højden. Vi taber dem på uopmærksomhed. Vi kan ikke vinde på både at lade folk være upressede og give dem 10 cm i højden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2017, 23:46

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev: Men man skal jo alligevel tænke lidt på at der skal forsvares ved dødbolde, hvor vi slipper halvdelen af de mange mål ind. Tænk den ikke urealistiske tanke at vi spiller med Blåbjerg for Okore, Thellufsen for Risgård og Sylvestr for Pohl... så er vi godt nok ikke ret hovedstødsstærke. I en perfekt verden var både Pallesen og Lesniak en del højere, og vi henter en klon af Duncan eller Cornelius, hvis vi ser på mulighederne for at forsvare bedre på dødbold.

Men ellers er jeg da enig, og ønskede vi kørte videre på Kent Nielsens taktik om at vi bare skulle sørge for at score flere mål end modstanderne, det er jo bare ikke sådan det ser ud til vi skal spille.

Jeg tvivler iøvrigt på at de der højdestatistikker er korrekte, når AaBs hjemmeside ikke engang kan hitte rundt i hvor høje AaB spillerne er.
Pointen er dog stadig, at selv hvis vi fik et par hovedstødsstærke folk ind, så blev vi ikke et godt hold til at forsvare på dødbolde (Det er Barcelona forøvrigt heller ikke). Hvis vi vil have et slagkraftigt hold, så er vi nødt til at satse på nogle spidkompetencer, og så håbe de kan kompensere for hvor vi ikke er så stærke.

Jeg synes nu heller ikke vi taber dødboldene på højden. Vi taber dem på uopmærksomhed. Vi kan ikke vinde på både at lade folk være upressede og give dem 10 cm i højden.
Det er jeg da enig i, men forudsætningen for at blive bedre til at forsvare luftrummet bliver jo da ikke større af at vi bliver mindre, og selv om du har meget ret i at de fleste mål imod os på dødbolde skyldes uopmærksomhed og panik, så er det vel også en udløber af at vi ikke er ret dygtige til den del af spillet, som hold. Jeg tager lidt som udgangspunkt at højere spillere ofte er bedre i hovedspillet, sådan er det jo ofte i hvert fald. Jeg synes iøvrigt vi i foråret så noget bedre ud på de defensive dødbolde når vi spillede med MC, Mæhle, Abildgaard inde.

Men anyway, vi er helt enige om at man selvfølgelig ikke skal gå på kompromis og hente en spiller som er mindre dygtig til de ting hans position kræver, bare fordi han skulle være mere hovedstødsstærk. Og jeg synes jo også at vi generelt skal være mere kompromisløse i vores spillestil, jeg bryder mig ikke ret meget om den måde vi i det sidste års tid har fået sat os mellem to stole når det gælder balancen mellem offensivt sats og defensiv gardering.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Forza » 17. aug 2017, 11:48

Horsens står forfærdeligt til os. Høje og destruktive.

Vores forsvar er elendigt på dødbolde, især uden Okore. Samtidig kan vi ikke score.. jeg frygter vi taber 2-0.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Nitten » 17. aug 2017, 14:06

Vi er svage favoritter på Oddset ! Så nogen må alligevel have lidt tiltro til os.

Jeg har meget svært ved at se hvordan vi skal vinde den kamp, særligt når okore er væk kan vi frygte at vores forsvar kollapser helt.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Kenneth K » 17. aug 2017, 14:50

Nitten skrev:Vi er svage favoritter på Oddset !
Det lyder da fuldstændig vanvittigt. Danske Spil må have en masse penge, de gerne vil af med.

Gamen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Gamen » 17. aug 2017, 14:56

Har 700 på 1X - dem taber jeg gerne hvis vi får en sejr.
Indtil da synes jeg det er et valuebet af dimensioner. Kun indbyrdes kampe i Horsens taler imod.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af BoT » 17. aug 2017, 15:56

Okosun har i øvrigt IKKE karantæne, som nogle ellers hævdede.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af astonvilla » 17. aug 2017, 16:22

Gamen skrev:Har 700 på 1X - dem taber jeg gerne hvis vi får en sejr.
Indtil da synes jeg det er et valuebet af dimensioner. Kun indbyrdes kampe i Horsens taler imod.
Fjollet af dig. Vi vinder 2-1, som skrevet andetsteds (Kasper P. + Flores)
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Gamen » 17. aug 2017, 16:48

astonvilla skrev:
Fjollet af dig. Vi vinder 2-1, som skrevet andetsteds (Kasper P. + Flores)
Lægger gerne hovedet på blokken - vi vinder ikke i morgen. Hvis vi gør, så donerer jeg 5 fadøl til min største fan: BoT.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Pollack2 » 17. aug 2017, 17:14

Yankee skrev:
Pastorius skrev:
Shortest club (average height) FC Barcelona (ESP): 177.38cm

Vores højde bekræfter bare at vi ikke skal tænke i hvordan vi undgår at modstanderen scorer. Vi skal tænke i hvordan vi lægger så meget pres på dem, at de har andet at tænke over. (Og så skal der selvfølgelig bankes nogle kasser ind).
Spot on. I hvert fald når vi er i en kamptråd og ikke en transfertråd. Dog skal vi især også tænke på hvordan vi forsvarer os med bolden. Det var vi rigtig gode til mod OB - og sådan set også i 1. halvleg mod Hobro.

Derudover skal der noget ny energi ind på holdet. Vi er i en dyb, dyb krise og hvis der ligger nogle dråber af selvtillid på bænken skal de i spil. Derudover kunne flere af de etablerede kræfter godt trænge til et wake-up-call, da det åbenbart ikke er skræmmende nok at være næstsidst i rækken. Ahlmann overlever kun fordi det bliver for meget at kyle både Blåbjerg og Bytyqi ind fra start.

Lansing er ude i noget, der ligner en måned med rygproblemer - mener du vores nye mand, Jacob Rinne, på mål?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af troelsh » 17. aug 2017, 17:26

Jeg har godt nok også svært ved at se os vinde, Horsens fungerer som enhed, det har vi ikke gjort i over et år, men ærligt så mener jeg heller ikke vi har et stærkere hold spiller for spiller, selvfølgelig er det blot min mening

Larsen < Joronen
Ahlmann > Kortegaard
Blåbjerg < Ludwig
KP < Sanneh
Pallesen > Thychosen
Flores > Arndal
Lesniak > Thorsen
Würtz < Okosun
Meilinger < Mensah
Risgård > Mehl
Pohl < Finnbogason

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af Yankee » 17. aug 2017, 18:10

Pollack2 skrev: Lansing er ude i noget, der ligner en måned med rygproblemer - mener du vores nye mand, Jacob Rinne, på mål?
Nej, jeg skrev mit indlæg inden nyheden om Rinne og inden omfanget af Lansings skade var mig bekendt så jeg tager bare en dummehat på den.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 18.08.2017

Indlæg af frederikshavneren » 17. aug 2017, 18:37

Truppen inkl. Rinne og Børsting er udtaget https://aabsport.dk/nyheder/2017/august ... i-truppen/

Besvar