Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Yankee » 13. sep 2017, 16:19

Jesper Schmidt skrev:
Gamling skrev:Både Abildgård og pk spillede i reserveholdskampen mod Randers og selv om de ikke er perfekte ser jeg hellere en af dem i motorrummet mod brøndby sammen med Lesniak, fordi det simpelthen er nødvendigt med en hurtigere boldomgang og større kølighed end den kakeeto efter min mening er i besiddelse af.
Men det er så også Abildgaards første halve kamp i lang tid, og PK har ikke spillet superliga i et halvt års tid. Jeg har svært ved at tro de er i spil til en startplads mod så stærk en modstander. Jeg krydser fingre for at MC eller Risgård er spilleklar, ellers tror jeg næsten kun det kan blive Kakeeto, medmindre vi skifter over til en 3-5-2 eksempelvis... det tror jeg faktisk også kan være en mulighed.
Det ville give rigtig god mening at spille 3-5-2 mod Brøndby, men hvem er så den 3. stopper, hvis Okore stadig ikke er klar?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. sep 2017, 16:37

Yankee skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamling skrev:Både Abildgård og pk spillede i reserveholdskampen mod Randers og selv om de ikke er perfekte ser jeg hellere en af dem i motorrummet mod brøndby sammen med Lesniak, fordi det simpelthen er nødvendigt med en hurtigere boldomgang og større kølighed end den kakeeto efter min mening er i besiddelse af.
Men det er så også Abildgaards første halve kamp i lang tid, og PK har ikke spillet superliga i et halvt års tid. Jeg har svært ved at tro de er i spil til en startplads mod så stærk en modstander. Jeg krydser fingre for at MC eller Risgård er spilleklar, ellers tror jeg næsten kun det kan blive Kakeeto, medmindre vi skifter over til en 3-5-2 eksempelvis... det tror jeg faktisk også kan være en mulighed.
Det ville give rigtig god mening at spille 3-5-2 mod Brøndby, men hvem er så den 3. stopper, hvis Okore stadig ikke er klar?
Han er der ikke :) Så det kræver selvfølgelig at Okore er klar.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Kenneth K » 14. sep 2017, 09:18

Jeg forstår ikke folk, der vil bænke Pohl i den her kamp - og særligt den her kamp. Der bør kunne komme en masse rum bag Brøndbys bagkæde, som Pohl kan true - og som jeg ser det er det klart vores største chance for at tilspille os store målchancer i den her kamp.

Af samme grund, så skal Thellufsen selvfølgelig også spille.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af hje1980 » 14. sep 2017, 09:25

Kenneth K skrev:Jeg forstår ikke folk, der vil bænke Pohl i den her kamp - og særligt den her kamp. Der bør kunne komme en masse rum bag Brøndbys bagkæde, som Pohl kan true - og som jeg ser det er det klart vores største chance for at tilspille os store målchancer i den her kamp.

Af samme grund, så skal Thellufsen selvfølgelig også spille.
Enig... der skal bruges folk der kan og vil løbe dybt... BIF's forsvar efterlader masser af plads i bagrummet. Det kræver så også man har nogle rolige folk på midten der kan spille sig ud af deres første pres og så finde Flores i mellemrummet. Lykkes det er der gode muligheder for at få noget med hjem...

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af raekkeettre » 14. sep 2017, 13:37

hje1980 skrev:
Kenneth K skrev:Jeg forstår ikke folk, der vil bænke Pohl i den her kamp - og særligt den her kamp. Der bør kunne komme en masse rum bag Brøndbys bagkæde, som Pohl kan true - og som jeg ser det er det klart vores største chance for at tilspille os store målchancer i den her kamp.

Af samme grund, så skal Thellufsen selvfølgelig også spille.
Enig... der skal bruges folk der kan og vil løbe dybt... BIF's forsvar efterlader masser af plads i bagrummet. Det kræver så også man har nogle rolige folk på midten der kan spille sig ud af deres første pres og så finde Flores i mellemrummet. Lykkes det er der gode muligheder for at få noget med hjem...
Det giver jo også mening - men man skal give afkald på noget. Jeg tænker bare hvis vi spiller med 2 angribere betyder det så, at vi ikke har folk nok til at spille os ud af presset og derfor må spille med lange bolde op til angriberne, som så går i duel med 2 meget stærke duelspillere fra Brøndby - eller skal vi have nok folk til at spille os ud af presset og så komme i overtal mod Brøndbys forsvar med midtbane spillere.....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Funky » 14. sep 2017, 20:35

Kenneth K skrev:Jeg forstår ikke folk, der vil bænke Pohl i den her kamp - og særligt den her kamp. Der bør kunne komme en masse rum bag Brøndbys bagkæde, som Pohl kan true - og som jeg ser det er det klart vores største chance for at tilspille os store målchancer i den her kamp.

Af samme grund, så skal Thellufsen selvfølgelig også spille.
En bænkning af Pohl nu ville være komplet bizar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Pollack2 » 14. sep 2017, 23:15

MC og Ris er begge tvivlsomme - det ligner ikke genvalg til MC, hvis han ikke har trænet med siden lyskeskaden i mandags.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... ndby-kamp/

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af aaballday » 15. sep 2017, 08:50

Jeg ved godt, at sådan en holdfoto-video er meget sat op og bla bla bla.

Men det virker sgu som om der er godt humør på i truppen. Okore ligner en, der virkelig bidrager med noget udenfor banen også (Så man også efter Silkeborg-kamp, hvor han var den der jublede mest, selvom han ikke var på banen)

Det kan ses her: https://aabsport.dk/nyheder/2017/septem ... or-201718/

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af troelsh » 15. sep 2017, 09:40

Vi er hårdt ramt på den centrale midtbane, og umiddelbart ser det ikke alt for godt ud med hverken Risgård eller MC, derfor kunne det godt ligne Kakeeto får chancen fra start efter en god halveg mod Silkeborg. Derudover tror jeg Børstings rugbrødsmotor vil blive foretrukket fremfor Thellufsen, også kan Flores forhåbentlig blive brugt i den side hvor jeg syntes han er bedst, og hvor han iøvrigt også spiller for Peru.

Rinne
Palle - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Børsting - Kakeeto - Lesniak - Flores
Safranko - Pohl

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2017, 10:31

Meilinger er vel også ret boldfast, så måske han kunne være interessant i denne kamp.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Pastorius » 15. sep 2017, 10:53

FlæskeFrank skrev:Meilinger er vel også ret boldfast, så måske han kunne være interessant i denne kamp.
Selvom jeg er nervøs for om Kakeeto bliver mast fysisk i Brøndbys midtbane, så synes jeg det giver mening at have ham med.

Vi har brug for at være boldfaste i den baggerste del af det opbyggende spil, og så kunne lægge bolde henover brøndbys pres, til dybdeløb i den offensive del af holdet. Så fra min synsvinkel skal vi bruge de spillere der kan lægge afleveringerne fra forsvar/defensiv midtbane og dem der kan lave dybdeløb efter dybdeløb i den offensive ende.

Det mener jeg diskvalificerer Meilinger - og måske også Flores, hvis vi skal være helt konsekvente med den taktik. Men det kunne måske være en idé at have en alternativ vej frem, hvis vi ender med at få presset Brøndbys bagkæde lidt dybere end de bryder sig om.

EDIT: Nå ja, og Pohl er selvfølgelig første mand på holdkortet, hvis MW er enig med mig i at det er dét vi skal.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2017, 10:55

FlæskeFrank skrev:Meilinger er vel også ret boldfast, så måske han kunne være interessant i denne kamp.
Jeg forstår ikke hvorfor han ikke er blevet forsøgt på den centrale midt igen. Han var fantastisk på den plads i 1-1 kampen mod FCK sidste år, i et af Lars Søndergårds mere vellykkede forsøg på de konstante eksperimenter.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Gamen » 15. sep 2017, 11:41

Buzz Killington skrev: Jeg forstår ikke hvorfor han ikke er blevet forsøgt på den centrale midt igen. Han var fantastisk på den plads i 1-1 kampen mod FCK sidste år, i et af Lars Søndergårds mere vellykkede forsøg på de konstante eksperimenter.
Det var nu en 4-4-1-1 eller 4-5-1 vi spillede der, og når vi havde bolden trak han konsekvent ud til højre på midtbanen og skubbede Bassogog op. Meningen var vel at få iscenesat Bassogog på hurtigheden.
Så det var ikke en udpræget central midtbane-plads han spillede, men nærmere den position vi er vant til at se ham i. Flores holdt sin plads, Würtz og Risgård udgjorde aksen centralt, og skubbede dermed Meilinger ud til højre. Dermed kom Bassogog til at lægge sig lige skråt bag Enevoldsen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2017, 13:24

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg forstår ikke hvorfor han ikke er blevet forsøgt på den centrale midt igen. Han var fantastisk på den plads i 1-1 kampen mod FCK sidste år, i et af Lars Søndergårds mere vellykkede forsøg på de konstante eksperimenter.
Det var nu en 4-4-1-1 eller 4-5-1 vi spillede der, og når vi havde bolden trak han konsekvent ud til højre på midtbanen og skubbede Bassogog op. Meningen var vel at få iscenesat Bassogog på hurtigheden.
Så det var ikke en udpræget central midtbane-plads han spillede, men nærmere den position vi er vant til at se ham i. Flores holdt sin plads, Würtz og Risgård udgjorde aksen centralt, og skubbede dermed Meilinger ud til højre. Dermed kom Bassogog til at lægge sig lige skråt bag Enevoldsen.
O.k. det lyder bekendt. Ja, så er det nok derfor vi ikke har set en reel omskoling fra hans side. Han har dog farten (eller mangel på samme) til at spille central midt i AaB.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af troelsh » 15. sep 2017, 13:39

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg forstår ikke hvorfor han ikke er blevet forsøgt på den centrale midt igen. Han var fantastisk på den plads i 1-1 kampen mod FCK sidste år, i et af Lars Søndergårds mere vellykkede forsøg på de konstante eksperimenter.
Det var nu en 4-4-1-1 eller 4-5-1 vi spillede der, og når vi havde bolden trak han konsekvent ud til højre på midtbanen og skubbede Bassogog op. Meningen var vel at få iscenesat Bassogog på hurtigheden.
Så det var ikke en udpræget central midtbane-plads han spillede, men nærmere den position vi er vant til at se ham i. Flores holdt sin plads, Würtz og Risgård udgjorde aksen centralt, og skubbede dermed Meilinger ud til højre. Dermed kom Bassogog til at lægge sig lige skråt bag Enevoldsen.
O.k. det lyder bekendt. Ja, så er det nok derfor vi ikke har set en reel omskoling fra hans side. Han har dog farten (eller mangel på samme) til at spille central midt i AaB.
Enig, jeg tror nu også Rolim kunne være spændende på den position (ifølge transfermarkt er det faktisk hans primære position), men der er måske lidt defensivt der skal arbejdes med først

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Gamling » 15. sep 2017, 14:41

Hellere Rolim en kakeeto, hvis han forstår at lægge ball'erne frem i brøndby's åbne rum.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Reyad » 15. sep 2017, 15:33

Jeg ville til denne kamp pakke lidt mere centralt, og det vil nok koste Safranko pladsen.
Det vil så blive en 4-5-1. Det er især nødvendigt på grund af Brøndbys stil og vores tilstand centralt på banen. Kakeeto og Lesniak har ikke mange superligaminutter, og de ville blive most fysisk og taktisk af Brøndby.

Derfor ville jeg gøre følgende:
Rinke
Pallesen-KP-Blåbjerg-Ahlmann
Børsting-Lesniak-Kakeeto(MC hvis han er klar)-Thellufsen
Flores
Pohl

MC ser jeg ikke det store lys i, men jeg frygter, at boldpresset bliver for stor en udfordring for Kakeeto og tempoet alt for højt. MC er dygtig til at holde roen og trække tempoet ud af kampen.
Hvis Okore er klar til 90 min, så ville det være belejligt at få ham ind. Så ville jeg ofre Ahlmann og rykke Blåbjerg på backen.
Kantspillere og 10'er kan alle rykkes rundt.
Pohl er valgt til at true bagrummet. Her efterlader Brøndby meget plads, og især deres finske forsvar ser lidt sløv ud.

Den helt frække ville være en 3-5-2. Muligvis med Flores som den anden angriber.
En uafgjort ville være et fremragende resultat!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Nitten » 15. sep 2017, 17:05

Der er ikke megen tiltro til aabsejr hos tipstjenesten
7,2 på AaB sejr

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. sep 2017, 17:29

Nitten skrev:Der er ikke megen tiltro til aabsejr hos tipstjenesten
7,2 på AaB sejr
Det var da nærmest gave odds... så dårlige synes jeg personligt ikke vores chancer er. Jeg tror altså de står ret godt til os.

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 17.09.2017

Indlæg af Gamen » 15. sep 2017, 17:45

Jesper Schmidt skrev: Det var da nærmest gave odds... så dårlige synes jeg personligt ikke vores chancer er. Jeg tror altså de står ret godt til os.
Måske til vores gamle spillestil, hvor i dén grad kunne true i kontraspillet. Det er ret svært at gennemskue hvad vi vil med den nuværende spillestil, men vi er i hvert fald gået helt væk fra det lynhurtige omstillingsspil, og har heller ikke længere typerne til det.
Vores bedste chance er hurtige bolde i dybden mod Pohl, og ikke så meget andet. Safranko er ret langsom, så måske man skal overveje at bytte ham med en ekstra central midtbanespiller (hvis vi har nogen overhovedet...)
Fokus må være på at holde roen trods Brøndbys benhårde presspil, og så håbe på at vi kan få isoleret Pohl med Arajuuri f.eks.

Vi skal være påpasselige i vores venstreside hvor Johan Larsson kommer til at tordne frem og tilbage, så der bliver brug for at Flores fortsætter sit fine defensive arbejde.

Jeg synes Brøndbys effektivitet er kraftigt dalende i denne sæson, så det er fint for os. Men vi har brug for at Pohl leverer, hvis han igen skal være alene i front. Han skal ikke sløse chancer væk på den måde som det skete i 2. halvleg mod Silkeborg.

Besvar