Gamen skrev:Hovedet skrev:
Nemlig. Og Helsingør blev jo på ingen måde udspillet af hverken AGF eller FCK. Det var mest grundet et par cirkusagtige fejl i forsvaret og totaludnyttelse af chancer fra FCK og AGF, at nederlagene blev unødvendigt store i forhold til det faktiske niveauforhold. Det skal vi ikke forvente en gentagelse af, og det her kan sagtens blive en ualmindelig bøvlet forestillet for AaB. Kampen skal først og fremmest vindes, og kan vi samtidig bygge lidt på det skrøbelige opsving, er jeg helt tilfreds.
Hvis man lukker 7 mål ind på 2 x første 45 min., så er man vist udspillet. AGF kunne jo snildt have scoret en 7-8 mål mod Helsingør med lidt mere skarphed. Jeg fastholder, at det er et forsvar vi bør kunne spille os lige igennem - to af AGF's mål kommer på forsvarsspil som man knap nok ser i 1. division.
Man kan slet ikke springe direkte fra konklusion "stort nederlag" til "udspillet". Vi tabte også 1-4 til både SønderjyskE og MidterjyskE uden på nogen at være udspillet - og da slet ikke mod førstnævnte. Fodbold er ofte et ret tilfældigt spil; engang imellem scorer modstanderen på alt, hvad de har for runden efter at brænde tre friløbere, og selvfølgelig er Helsingørs målmand ikke så ringe, at han regelmæssigt lader en ufarlig bold hoppe over sig, som var han en 3-årig retarderet uden øje/håndkoordination.
Men Helsingør vil ganske rigtigt lave flere personlige fejl end det gennemsnitlige Superligahold, fordi holdet er ringere end Superligaens gennemsnit, og det skal vi forsøge at lukrere på i kampen; jeg er dog enig i, at Helsingørs fokus formentlig vil ligge på at lukke af bagude efter de seneste to blamager på hjemmebane, og at vi derfor med stor sandsynlighed kommer til at spille mod en mur omkring straffesparksfeltet. Jeg tror i højere grad, at kampen kommer til at minde mere om vores opgør mod hedengangne FC Vestsjælland end tidligere tiders festforestillinger mod oprykkerhold i cementgryden på Aalborg Stadion.
Dog tror jeg, at vi vinder, og jeg skyder på 1-0 eller 2-0. Som andre nævner, er det vigtigste, at vi vinder denne kamp og understøtter den point- og spillemæssige fremgang, vi har set det sidste stykke tid. Hvis Helsingør klovner lige så meget rundt i det på individuelle plan og griber kampen i Aalborg an på samme måde som hjemme mod FCK og AGF, kan det godt ende i en storsejr til AaB, men det er højst tvivlsomt, om Helsingør igen løber ind i en åben kniv med vidtåbne øjne. Og AaB har simpelthen ikke for nærværende et hold, der ville kunne brodere sig til storsejr mod et defensivt orienteret hold.
Og herregud, vi har jo lige mødt et klart dårligere hold i form af 2. divisionsholdet Middelfart, og der var jo ingen, der udtrykte bekymring over, at vi kun vandt 2-0.