Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 15. okt 2017, 19:15

KJ skrev: Hvad er det for en vanvittig børnehavelogik, du praktiserer??!! Skal vi så hævde, at Lyngby er Danmarks bedste hold, og vi burde bytte spillere med dem, fordi de slog FCK sidst?

Hvorfor spillede Hobro i 1. division sidste år, hvis deres sportschef er et geni, som henter klassespillere for pebernødder?

Du har sgu da tabt sutten...
Det var ikke mig der påstod, at man ikke kunne præstere med få midler tilgængelige, og derigennem samle et homogent fodboldhold der kan opnå resultater. Det kan man så åbenbart i Hobro og Sønderjyske.

Du har stadig ikke lært at formulere dig nogenlunde anstændigt, så jeg undlader at læse dine indlæg igen. God søndag.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KJ » 15. okt 2017, 19:21

Gamen, du fremhæver et hold der med samme sportschef rykkede ned med et brag... tag dig sammen.

Sidste år yndede du at fremhæve Lyngby og Sønderjyske. Hvordan går det med dem i år? Din yndling denne sæson har været FCN, og nu Hobro.

Det er nemt at få tungsind hvis man altid sammenligner AaB med det hold der har vundet to kampe i træk.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Funky » 15. okt 2017, 19:25

Gamen skrev:
KJ skrev: Hvad er det for en vanvittig børnehavelogik, du praktiserer??!! Skal vi så hævde, at Lyngby er Danmarks bedste hold, og vi burde bytte spillere med dem, fordi de slog FCK sidst?

Hvorfor spillede Hobro i 1. division sidste år, hvis deres sportschef er et geni, som henter klassespillere for pebernødder?

Du har sgu da tabt sutten...
Det var ikke mig der påstod, at man ikke kunne præstere med få midler tilgængelige, og derigennem samle et homogent fodboldhold der kan opnå resultater. Det kan man så åbenbart i Hobro og Sønderjyske.
Det er da rigtigt, at der ikke altid er lighedstegn mellem penge og succes i fodbold. Det behøver du bare se på FCK's øjeblikkelige placering for at få bekræftet. Det er også samme faktum der ligger bag alle AaB's mesterskaber. Når nu vi selv har kunnet 'snyde' pengelogikken nogle gange, så kan vi vel ikke forsimple AaB's nuværende problemer til en skandalesag i fht hvad man gør i Hobro og SJ.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Kristian » 15. okt 2017, 19:53

Vi fik 3 point i dag og det var det vigtigste i den kamp og højdepunktet ligeså :aabfan:

Ellers intet at berette..end of story
------------------
mvh Kristian

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 15. okt 2017, 20:14

9800 skrev:Tre point og så videre. Jeg synes det er positivt at der kommer tre point på kontoen på en dag hvor meget lidt fungerer.
Det der er jo netop problemet, at man anskuer det sådan. Det er jo ikke i dag meget lidt fungerer; det er kontinuerligt. Det har stået på i nu 2-3 sæsoner, så hvis der skal være bare en smule seriøsitet i det, kan man ikke bruge "3 point - videre" til en skid. Jo, hvis det var en enlig svale, men det er det jo ikke. Godt spil og en solid kamp er den enlige svale.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KJ » 15. okt 2017, 22:11

[quote="BassogogsVen"][quote="9800"]Tre point og så videre. Jeg synes det er positivt at der kommer tre point på kontoen på en dag hvor meget lidt fungerer.[/quote]

Det der er jo netop problemet, at man anskuer det sådan. Det er jo ikke i dag meget lidt fungerer; det er kontinuerligt. Det har stået på i nu 2-3 sæsoner, så hvis der skal være bare en smule seriøsitet i det, kan man ikke bruge "3 point - videre" til en skid. Jo, hvis det var en enlig svale, men det er det jo ikke. Godt spil og en solid kamp er den enlige svale.[/quote]

Tre sæsoner er måske lige at strække den. Men jeg synes, du mangler at erkende, at Superligaen er vanvittig tæt disse år. Der er jo ingen hold der spiller champagnefodbold mere end tre kampe i træk. De dage, hvor man kunne slå bundholdene 8-1, er forbi. Derudover vil jeg tage FCM, BIF og FCK helt ud af billedet, eftersom de opererer med et omkostningsniveau, der befinder sig i en anden galakse end AaB. Resten af holdene møwer rundt i den samme suppedas som AaB.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 15. okt 2017, 22:54

KJ skrev:
BassogogsVen skrev:
9800 skrev:Tre point og så videre. Jeg synes det er positivt at der kommer tre point på kontoen på en dag hvor meget lidt fungerer.
Det der er jo netop problemet, at man anskuer det sådan. Det er jo ikke i dag meget lidt fungerer; det er kontinuerligt. Det har stået på i nu 2-3 sæsoner, så hvis der skal være bare en smule seriøsitet i det, kan man ikke bruge "3 point - videre" til en skid. Jo, hvis det var en enlig svale, men det er det jo ikke. Godt spil og en solid kamp er den enlige svale.
Tre sæsoner er måske lige at strække den. Men jeg synes, du mangler at erkende, at Superligaen er vanvittig tæt disse år. Der er jo ingen hold der spiller champagnefodbold mere end tre kampe i træk. De dage, hvor man kunne slå bundholdene 8-1, er forbi. Derudover vil jeg tage FCM, BIF og FCK helt ud af billedet, eftersom de opererer med et omkostningsniveau, der befinder sig i en anden galakse end AaB. Resten af holdene møwer rundt i den samme suppedas som AaB.
Jeg tror aldrig, at jeg har bedt om hverken champagnebold eller 8-1-sejre. Men hvis du synes, en klub som AaB fint kan være tjent med det, der nu har været i 2-3 sæsoner, så har vi jo nok bare ikke det store at tale om på den konto.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Frygah » 15. okt 2017, 22:59

BassogogsVen skrev:
KJ skrev:
BassogogsVen skrev:
9800 skrev:Tre point og så videre. Jeg synes det er positivt at der kommer tre point på kontoen på en dag hvor meget lidt fungerer.
Det der er jo netop problemet, at man anskuer det sådan. Det er jo ikke i dag meget lidt fungerer; det er kontinuerligt. Det har stået på i nu 2-3 sæsoner, så hvis der skal være bare en smule seriøsitet i det, kan man ikke bruge "3 point - videre" til en skid. Jo, hvis det var en enlig svale, men det er det jo ikke. Godt spil og en solid kamp er den enlige svale.
Tre sæsoner er måske lige at strække den. Men jeg synes, du mangler at erkende, at Superligaen er vanvittig tæt disse år. Der er jo ingen hold der spiller champagnefodbold mere end tre kampe i træk. De dage, hvor man kunne slå bundholdene 8-1, er forbi. Derudover vil jeg tage FCM, BIF og FCK helt ud af billedet, eftersom de opererer med et omkostningsniveau, der befinder sig i en anden galakse end AaB. Resten af holdene møwer rundt i den samme suppedas som AaB.
Jeg tror aldrig, at jeg har bedt om hverken champagnebold eller 8-1-sejre. Men hvis du synes, en klub som AaB fint kan være tjent med det, der nu har været i 2-3 sæsoner, så har vi jo nok bare ikke det store at tale om på den konto.
Det er bare ikke det han skriver, og det er en lidt ærgerlig tendens herinde til at man pådutter folk holdninger og meninger, som deres indlæg ikke udtrykker.

Jeg er ikke tilfreds med kampen idag, og mener heller ikke at vi kan være tjent med de sidste par sæsoner. Men ud fra den grundlæggende præmis at ingen herinde er tilfredse med resultaterne de seneste år, kan man jo godt være tilfredse med enkelte dele af det samlede puslespil. Det kan være at man fx er tilfreds med vi vinder, selvom vi ikke spiller så godt idag. Hvor vi måske sidste år netop tabte eller fik en uafgjort. Eller at Rinne har vist sig at være et rigtig godt køb, selvom man ikke er tilfreds med Gaarde overordnet. osv osv osv.

Jeg synes det er ærgerligt man ikke kan være optimist på enkeltdele omkring hvad der foregår, uden at man ryger i bås som en der "synes, en klub som AaB fint kan være tjent med det, der nu har været i 2-3 sæsoner". Der kan jo godt være nuancer i det her. Ligesom holdningen at Suppen i år er ekstrem uforudsigelig, hvorfor man ikke bare kan forvente at køre bestemte hold over, kan være ganske legitim.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Hovedet » 15. okt 2017, 23:08

Nitten skrev:
Gamen skrev:
frederikshavneren skrev:
Der var bemærkelsesværdigt mange tilskuere på østtribunen så jeg tænker at der var fribilletter i omløb.
Alle regionale Alka-kunder har fået 2 fribilletter til kampen.
Nu aner jeg godt ikke hvormange kunder Alka har i Nordjylland men når ikke engang en ordentlig omgang fribilletter og gratis pølser og øl til sæsonkortholdere kan trække mere end 7000 til så står står det slemt til med opbakning.

Det nok heller ikke sådan en kamp der gør at folk erholde for at komme igen.
Ah, herregud, hvor mange sæsonkortholdere, der jo i sagens natur tilhører det mest trofaste segment, tager til fodbold alene for at få en gratis øl eller en pølse under kampen? Det tager man vel bare som en lille bonus undervejs, hvis man da overhovedet har behov for bajere eller pølser. Jeg kan ikke forestille mig, at det skulle have banket tilskuertallet nævneværdigt op, ligesom Alkafinten næppe har forårsaget folkevandringslignende tilstande.

Jeg vil nærmere vende den om og sige, at hvis alene de tiltag kan forøge et tilskuertal med ca. 1500 eller små 30 % (sammenlignet med forrige hjemmekamp mod Lyngby), har vi godt nok mange marginaltilskuere, der står på spring for at nyde den liflige duft af grønsvær og middelmådig bold mod en yderst beskeden bestikkelse. Tænk, hvis AaB også blev til at holde ud at se på!

Når det så er sagt, har vi faktisk vundet de sidste 3 hjemmekampe og heldigvis endte den ene bold, der blev kærtegnet af netmaskerne, bag Helsingørs målmand; vort hold hænger ikke særligt godt sammen, og vi skal slet og ret rage det til os, som vi kan - hvad vi i øvrigt også har været ret gode til det sidste stykke tid. Men vi har stadig ikke et hold, hvorfra man kan forvente ret meget, og jeg er ret overbevist om, at indkøbene kan fortsætte her til vinter. Ellers skal der i hvert fald virkelig være spillemæssig fremgang at spore fra nu af og frem til jul.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af 9800 » 16. okt 2017, 09:04

Jeg tager altså ja-hatten på. Der mangler en kamp før vi har mødt alle holdene 1 gang, det er imod Randers der ligger sidst, og de har to faste startere ude med karantæne imod os.
I den første halvdel har vi haft de fire sværeste hold på udebane, vi må kunne forvente lidt flere point mod dem hjemme.
Vi fik en katastrofal start på sæsonen,men har om ikke andet høstet masser af point i de seneste kampe.

Jeg ser FCK, Brøndby, FCM og FCN som sikre deltagere i mesterskutspillet, mens jeg tror at AGF og OB bliver de største konkurrenter til de to sidste pladser.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 16. okt 2017, 09:59

Frygah skrev:
BassogogsVen skrev:
KJ skrev:
BassogogsVen skrev:
9800 skrev:Tre point og så videre. Jeg synes det er positivt at der kommer tre point på kontoen på en dag hvor meget lidt fungerer.
Det der er jo netop problemet, at man anskuer det sådan. Det er jo ikke i dag meget lidt fungerer; det er kontinuerligt. Det har stået på i nu 2-3 sæsoner, så hvis der skal være bare en smule seriøsitet i det, kan man ikke bruge "3 point - videre" til en skid. Jo, hvis det var en enlig svale, men det er det jo ikke. Godt spil og en solid kamp er den enlige svale.
Tre sæsoner er måske lige at strække den. Men jeg synes, du mangler at erkende, at Superligaen er vanvittig tæt disse år. Der er jo ingen hold der spiller champagnefodbold mere end tre kampe i træk. De dage, hvor man kunne slå bundholdene 8-1, er forbi. Derudover vil jeg tage FCM, BIF og FCK helt ud af billedet, eftersom de opererer med et omkostningsniveau, der befinder sig i en anden galakse end AaB. Resten af holdene møwer rundt i den samme suppedas som AaB.
Jeg tror aldrig, at jeg har bedt om hverken champagnebold eller 8-1-sejre. Men hvis du synes, en klub som AaB fint kan være tjent med det, der nu har været i 2-3 sæsoner, så har vi jo nok bare ikke det store at tale om på den konto.
Det er bare ikke det han skriver, og det er en lidt ærgerlig tendens herinde til at man pådutter folk holdninger og meninger, som deres indlæg ikke udtrykker.

Jeg er ikke tilfreds med kampen idag, og mener heller ikke at vi kan være tjent med de sidste par sæsoner. Men ud fra den grundlæggende præmis at ingen herinde er tilfredse med resultaterne de seneste år, kan man jo godt være tilfredse med enkelte dele af det samlede puslespil. Det kan være at man fx er tilfreds med vi vinder, selvom vi ikke spiller så godt idag. Hvor vi måske sidste år netop tabte eller fik en uafgjort. Eller at Rinne har vist sig at være et rigtig godt køb, selvom man ikke er tilfreds med Gaarde overordnet. osv osv osv.

Jeg synes det er ærgerligt man ikke kan være optimist på enkeltdele omkring hvad der foregår, uden at man ryger i bås som en der "synes, en klub som AaB fint kan være tjent med det, der nu har været i 2-3 sæsoner". Der kan jo godt være nuancer i det her. Ligesom holdningen at Suppen i år er ekstrem uforudsigelig, hvorfor man ikke bare kan forvente at køre bestemte hold over, kan være ganske legitim.


Nuancer og debatside :)...
Anyway jeg glæder mig bare en smule over at vi har fået "gennemført" et generationsskifte på midtbanen, helt uden vi har ville og planlagt det, samtidig har vi trods alt hentet pænt med point. Jeg har ikke regnet gennemsnitsalder på vores start 11' i går men et hurtigt kig ned over listen viser ikke nogen pensions modne bærende kræfter.

Samtidig er der en del spillere der har løftet der niveau (marginalt indrømmer jeg), tror virkelig på at hvis der kommer lidt med humør, selvtillid og ro ind i truppen, så vil tingene rulle den rigtige vej.

En helt anden diskussion kunne så være hvordan vi får løftet vores spillerbudget uden at generer et underskud, det er vel der det virkelige problem er, hvis vi hvert år skal blande os i toppen, og det tror jeg sgu også medlemmerne af bestyrelsen grubler over hver time i døgnet (eller burde).
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Halil » 16. okt 2017, 10:07

Pohl bør tage straffe for fremtiden.

Uanset om han har slået roen.

Elendigt straffespark af Safranko. Det var svært skuffende. 2-0 kunne mere eller mindre have lukket kampen.

Jeg var meget tæt på at blive utrolig aggressiv og voldelig.
Uden Synd Ingen Frelse

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Kjeldgaard » 16. okt 2017, 10:37

Hvordan spillede Patrick Olsen fra FC Helsingør?
Udfra indslag på Onside.dk virker han mere moden. Kan huske jeg så ham som 16 årig ....der var han dæleme go

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 16. okt 2017, 10:43

KlaskmyggenNoah skrev: En helt anden diskussion kunne så være hvordan vi får løftet vores spillerbudget uden at generer et underskud, det er vel der det virkelige problem er, hvis vi hvert år skal blande os i toppen, og det tror jeg sgu også medlemmerne af bestyrelsen grubler over hver time i døgnet (eller burde).
Det er ikke noget problem at have underskud, hvis det er penge vi har fået ind i forvejen. Schors illustrerede det med at vise, hvordan det markante plus på spillersalg i år og en spredning af investeringerne over de næste 3 år f.eks. kunne betyde underskud de næste 2 år.
Men det betyder intet, når det er penge vi har fået ind og kalkuleret med, og altså ikke penge vi skal bruge ekstra. At vi skal gå i nul uden europæisk deltagelse og spillersalg er jo ikke ensbetydende med at vi går i nul, hvis man vælger at sprede investeringer ud.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af 634 » 16. okt 2017, 10:46

Efter at have set kampen på TV, synes jeg straffe kendelserne er korrekte , og det kan siges uden at bære AaB briller.
Den første fører forsvaren sin arm op, og stopper boldens retning, og bolden kommer ikke tæt på forsvarens krop. Der skal sikkert dømmes straffe.
Den anden. Det vil altid være svært at have armene tæt på kroppen i løb m.m. Bolďen rammer Okore på hælen og ændrer kurs til overarmen tæt på kroppen af Kakeeto. Det kan Kakeeto ikke bebrejdes.

Hvis Pohl vil være angriber kunne Jetsmark være bedste mulighed. Han kunne også vælge Superliga karriere som højre kant/back
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 16. okt 2017, 11:10

Gamen skrev:
KlaskmyggenNoah skrev: En helt anden diskussion kunne så være hvordan vi får løftet vores spillerbudget uden at generer et underskud, det er vel der det virkelige problem er, hvis vi hvert år skal blande os i toppen, og det tror jeg sgu også medlemmerne af bestyrelsen grubler over hver time i døgnet (eller burde).
Det er ikke noget problem at have underskud, hvis det er penge vi har fået ind i forvejen. Schors illustrerede det med at vise, hvordan det markante plus på spillersalg i år og en spredning af investeringerne over de næste 3 år f.eks. kunne betyde underskud de næste 2 år.
Men det betyder intet, når det er penge vi har fået ind og kalkuleret med, og altså ikke penge vi skal bruge ekstra. At vi skal gå i nul uden europæisk deltagelse og spillersalg er jo ikke ensbetydende med at vi går i nul, hvis man vælger at sprede investeringer ud.
Enig! og det er jo også meldt ud at AaB nu er i en økonomisk forfatning så vi kan leve med begrænsede underskud..
Problemet er bare at størrelse betyder noget, også i den her sammenhæng..hvis AaB skulle kunne leve med 30-50 mil underkud ville festen hurtig ende, og det underskud AaB kan håndterer lige nu bringer os ikke i samme økomiske liga som FCM..

Enten skal vores økonomi vokse, eller også skal vi holde fast og vente på der er et par sugardaddys der får øje på tøsens rynker og hængepatter, og derfor trækker sig ud for sidste gang, og lader hende leve af de penge hun kan tjene på helt normal vis... på den måde ville vi hoppe et par pladser i vejret, og FCM skulle igen håbe på der er noget der gir en kebab til hjemturen...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Kokkefar » 16. okt 2017, 11:22

Halil skrev:Pohl bør tage straffe for fremtiden.

Uanset om han har slået roen.

Elendigt straffespark af Safranko. Det var svært skuffende. 2-0 kunne mere eller mindre have lukket kampen.

Jeg var meget tæt på at blive utrolig aggressiv og voldelig.
Jeg forstår ikke, hvorfor Flores ikke står først i køen. Han er trods alt det tætteste vi kommer på en dødboldsspecislist på holdet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Buzz Killington » 16. okt 2017, 11:26

Gamen skrev:
KlaskmyggenNoah skrev: En helt anden diskussion kunne så være hvordan vi får løftet vores spillerbudget uden at generer et underskud, det er vel der det virkelige problem er, hvis vi hvert år skal blande os i toppen, og det tror jeg sgu også medlemmerne af bestyrelsen grubler over hver time i døgnet (eller burde).
Det er ikke noget problem at have underskud, hvis det er penge vi har fået ind i forvejen. Schors illustrerede det med at vise, hvordan det markante plus på spillersalg i år og en spredning af investeringerne over de næste 3 år f.eks. kunne betyde underskud de næste 2 år.
Men det betyder intet, når det er penge vi har fået ind og kalkuleret med, og altså ikke penge vi skal bruge ekstra. At vi skal gå i nul uden europæisk deltagelse og spillersalg er jo ikke ensbetydende med at vi går i nul, hvis man vælger at sprede investeringer ud.
Sagde Schors virkelig det? Med mindre jeg misforstår dig, så lyder det underligt i lyset af min begrænsede økonomiske indsigt. Rationalet for hver krone investeret er at den kan forrentes bedst muligt, enten på kort eller lang sigt. Hvis man mener man kan skabe et positivt udbytte på sigt, så invester for pokker pengene. Hvis ikke, så lad for guds skyld være, og gem pengene i madrassen indtil man har en fornuftig business case. At pengene er faldet uventet ned fra himlen er ikke i sig selv en fornuftig grund til at lave en tabsgivende investering. Hvis man har underskud de næste 2 år pg.a investeringer, så skal man have en forventning om at resultatet af investeringerne mindst opvejer summen af de to års underskud.

KlaskmyggenNoah's pointe holder stadig: vi skal finde ud af hvordan vi kan øge spillerbudget uden det giver tab.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af KJ » 16. okt 2017, 12:03

[quote="Buzz Killington"][quote="Gamen"][quote="KlaskmyggenNoah"]
En helt anden diskussion kunne så være hvordan vi får løftet vores spillerbudget uden at generer et underskud, det er vel der det virkelige problem er, hvis vi hvert år skal blande os i toppen, og det tror jeg sgu også medlemmerne af bestyrelsen grubler over hver time i døgnet (eller burde).[/quote]

Det er ikke noget problem at have underskud, hvis det er penge vi har fået ind i forvejen. Schors illustrerede det med at vise, hvordan det markante plus på spillersalg i år og en spredning af investeringerne over de næste 3 år f.eks. kunne betyde underskud de næste 2 år.
Men det betyder intet, når det er penge vi har fået ind og kalkuleret med, og altså ikke penge vi skal bruge ekstra. At vi skal gå i nul uden europæisk deltagelse og spillersalg er jo ikke ensbetydende med at vi går i nul, hvis man vælger at sprede investeringer ud.[/quote]

Sagde Schors virkelig det? Med mindre jeg misforstår dig, så lyder det underligt i lyset af min begrænsede økonomiske indsigt. Rationalet for hver krone investeret er at den kan forrentes bedst muligt, enten på kort eller lang sigt. Hvis man mener man kan skabe et positivt udbytte på sigt, så invester for pokker pengene. Hvis ikke, så lad for guds skyld være, og gem pengene i madrassen indtil man har en fornuftig business case. At pengene er faldet uventet ned fra himlen er ikke i sig selv en fornuftig grund til at lave en tabsgivende investering. Hvis man har underskud de næste 2 år pg.a investeringer, så skal man have en forventning om at resultatet af investeringerne mindst opvejer summen af de to års underskud.

KlaskmyggenNoah's pointe holder stadig: vi skal finde ud af hvordan vi kan øge spillerbudget uden det giver tab.[/quote]

Jeg tror sådan set også, at AaB/Schoors gerne ville have gemt pengene i madrassen, men følte - med rette - at det var bydende nødvendigt med en række investeringer i sommervinduet for at ændre kursen væk fra det sportslige godstog, som vi stille og roligt nærmede os.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Helsingør, 15.10.2017

Indlæg af Gamen » 16. okt 2017, 13:13

Buzz Killington skrev:
KlaskmyggenNoah's pointe holder stadig: vi skal finde ud af hvordan vi kan øge spillerbudget uden det giver tab.
Mon ikke det er i lyset heraf, at man skal se fokus på at forbedre scoutingen - at man prioriterer ansættelsen af en chefscout. Mareridtsscenariet er jo netop, at alle de overskydende midler man allokerer ikke resulterer i de ønskede resultater, og ovenikøbet medfører øgede udgifter - som vi så det i perioden sommeren 16 - sommeren 17.

En start er jo at have den rigtige lønmæssige balance - dvs. ikke et misforhold, hvor det man aflønner relativt mediokre spillere er mere end hvad ens konkurrenter giver for spillere på samme "trin". Det er jo bl.a. det der har været det helt store problem i AGF, hvor man knap nok skal være mellemgod Superliga-spiller, for at gøre sig fortjent til en løn på 1,5 mio.+

Næste skridt er så at sikre sig, at dem man bruger penge på leverer det ønskede - og her kan vi næppe være tilfreds med 3 dyre indkøb i sommeren '16, som ikke var i nærheden af at levere det ønskede sportslige output. Om det samme gælder dem vi har hentet nu, tvivler jeg på.
Som sagt, jeg synes Gaarde har ramt en række spillere der denne gang passer langt bedre til den måde vi gerne vil spille på, og har den rigtige mentalitet.

Besvar