Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af FIDEL » 18. okt 2017, 18:19

En svær kamp i Randers. Tror vi Max. får uafgjort, da Randers skal til at have nogle sejre og vil være tændt.
Iøvrigt skal vores angribere til at finde noget mere skarphed frem hvis vi skal vinde på udebane.
Tip: vi taber 1-2.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af aaballday » 18. okt 2017, 21:59


Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Funky » 18. okt 2017, 23:19

seamann skrev: Jeg er dog ikke den eneste, der har den mening, at Okore pt ikke skal være starter. I ripodsten 22 argumenterer Christian Flindt Bjerg for det samme, men det er vel også bare useriøst (og han bør forstumme, nu og til evig tid).
Der er altså nogen af de kommentarer, man hører i Ripodsten, som roligt kan arkiveres under "useriøst". Ikke for at punke Flindt Bjerg i særlig grad, men jeg synes, der desværre er mange af deres snakke, som skøjter lidt rundt i overfladen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Kzpr
Landshold
Landshold
Indlæg: 758
Tilmeldt: 8. dec 2005, 09:26
Geografisk sted: 9k
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Kzpr » 19. okt 2017, 01:20

Funky skrev:
seamann skrev: Jeg er dog ikke den eneste, der har den mening, at Okore pt ikke skal være starter. I ripodsten 22 argumenterer Christian Flindt Bjerg for det samme, men det er vel også bare useriøst (og han bør forstumme, nu og til evig tid).
Der er altså nogen af de kommentarer, man hører i Ripodsten, som roligt kan arkiveres under "useriøst". Ikke for at punke Flindt Bjerg i særlig grad, men jeg synes, der desværre er mange af deres snakke, som skøjter lidt rundt i overfladen.
i samme åndedrag argumenterer manden for at, vi skal spille 4-2-3-1 med Pohl på bænken (som han i øvrigt senere hen mener kan omskoles til midterforsvarer) og Abildgaard som startende på en af de offensive midtbanepladser, så tror bare vi skal tilskrive CFBs analyser hans sygdom og en vis del febervildelser....
we'll always go down fighting....

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hovedet » 19. okt 2017, 01:43

Funky skrev:
seamann skrev: Jeg er dog ikke den eneste, der har den mening, at Okore pt ikke skal være starter. I ripodsten 22 argumenterer Christian Flindt Bjerg for det samme, men det er vel også bare useriøst (og han bør forstumme, nu og til evig tid).
Der er altså nogen af de kommentarer, man hører i Ripodsten, som roligt kan arkiveres under "useriøst". Ikke for at punke Flindt Bjerg i særlig grad, men jeg synes, der desværre er mange af deres snakke, som skøjter lidt rundt i overfladen.
Men det er simpelthen også noget hø, at vi investerer over 4 millioner kr. i en spiller, der ikke er god nok til startopstillingen på et af de ringeste hold, vi har haft i mands minde. Jeg er ved at få spat af alle de ungdoms-, integrations- og genoptræningsprojekter, der er kørt i AaB siden mesterskabssæsonen, og det er en skærpende omstændighed, at vi nu også betaler i dyre domme for dem.

Jeg kan godt leve med et projekt som at leje en brasilianer ude af form eller hyre en tidligere storspiller som Okore, såfremt de er billige i drift, vi kan se et muligt potentiale, og at vi i øvrigt har et hold, der fungerer. Men ikke i perioder, hvor holdet skriger på etablerede- og skadesfrie spillere på et højt niveau, som det var tilfældet i sommervinduet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Yankee » 19. okt 2017, 08:51

Køllen I Møllen skrev:
Det er jeg ikke helt enig i. Jeg kan huske at Lynge for ca 15 år siden sagde at man nok skylle til at indstille sig på at spillerne ikke nødvendigvis slog til som 20-21 årige men at flere først slog til som 22-23 årige. Bla Risgaard var det jo godt vi ikke smed helt ud som 21-årig.

Det er forskelligt hvornår man slår til. Man kan være en "late bloomer". Man må formode at det er det AaB tænker om Bytyqi.
Helt klart, men det er godtnok sjældent at en spiller bliver Superliga-spiller hvis han ikke har fået professionel debut som 21-årig. Det kunne lidt bedre finde sted for 15 år siden end i dag, men selv en late-bloomer som Kasper Risgård havde altså spillet 12 Superliga-kampe i den alder, som Bytyqi har nu.

Det er lidt Gilli om igen. Det er så let at få øje på speed og størrelse, som ofte har skabt gode backs. Man overser så bare, at spilleren ikke kan placere sig og i øvrigt har kæmpe problemer 1-mod-1 fordi han ikke er blevet matchet godt nok før han bliver smidt ind på Superliga-niveau.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af De Fem » 19. okt 2017, 09:58

Uden at det her skal blive til en transfertråd så koster Bytyqi nok også en del mindre end PK, der heller ikke kan være tilfreds med at være fast mand på bænken. Tror helt ærligt, at det er tid til en stille og rolig skilsmisse mellem PK og AaB til sommer. Tror han kan gøre meget godt for et hold i bunden af SL eller toppen af første division, men i AaB er han ikke længere helt god nok til startopstillingen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hovedet » 19. okt 2017, 12:19

Og tilbage til kampen: 0-0. Jeg har svært ved at se et andet udkomme på denne kamp.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Alpa Chino » 19. okt 2017, 16:27

Kzpr skrev:
Funky skrev:
seamann skrev: Jeg er dog ikke den eneste, der har den mening, at Okore pt ikke skal være starter. I ripodsten 22 argumenterer Christian Flindt Bjerg for det samme, men det er vel også bare useriøst (og han bør forstumme, nu og til evig tid).
Der er altså nogen af de kommentarer, man hører i Ripodsten, som roligt kan arkiveres under "useriøst". Ikke for at punke Flindt Bjerg i særlig grad, men jeg synes, der desværre er mange af deres snakke, som skøjter lidt rundt i overfladen.
i samme åndedrag argumenterer manden for at, vi skal spille 4-2-3-1 med Pohl på bænken (som han i øvrigt senere hen mener kan omskoles til midterforsvarer) og Abildgaard som startende på en af de offensive midtbanepladser, så tror bare vi skal tilskrive CFBs analyser hans sygdom og en vis del febervildelser....
Ja han var da godt nok fuldstændig væk.

Jeg håber på følgende:

Rinne
Pallesen-Okore-KP-Blåbjerg
Flores-Kakeeto-Lesniak-Børsting
Safranka-Pohl

Og hvis man skulle køre 3 backs-kæde igen (Som jeg ikke er fan af hos AaB):

Rinne
Okore-KP-Blåbjerg
Pallesen-Kakeeto-Lesniak-Børsting
Flores
Safranko-Pohl

Jeg tror Børsting ville fungere som en god venstre wingback. Han har efterhånden fået meget fart i støvlerne, men er ikke super teknisk.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Halil » 19. okt 2017, 20:36

Venstre wingback?

Kom nu lige. Hvad fanden skulle han der? Ville være en katastrofe offensivt.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 19. okt 2017, 20:56

Alpa Chino skrev:
Kzpr skrev:
Funky skrev:
seamann skrev: Jeg er dog ikke den eneste, der har den mening, at Okore pt ikke skal være starter. I ripodsten 22 argumenterer Christian Flindt Bjerg for det samme, men det er vel også bare useriøst (og han bør forstumme, nu og til evig tid).
Der er altså nogen af de kommentarer, man hører i Ripodsten, som roligt kan arkiveres under "useriøst". Ikke for at punke Flindt Bjerg i særlig grad, men jeg synes, der desværre er mange af deres snakke, som skøjter lidt rundt i overfladen.
i samme åndedrag argumenterer manden for at, vi skal spille 4-2-3-1 med Pohl på bænken (som han i øvrigt senere hen mener kan omskoles til midterforsvarer) og Abildgaard som startende på en af de offensive midtbanepladser, så tror bare vi skal tilskrive CFBs analyser hans sygdom og en vis del febervildelser....
Ja han var da godt nok fuldstændig væk.

Jeg håber på følgende:

Rinne
Pallesen-Okore-KP-Blåbjerg
Flores-Kakeeto-Lesniak-Børsting
Safranka-Pohl

Og hvis man skulle køre 3 backs-kæde igen (Som jeg ikke er fan af hos AaB):

Rinne
Okore-KP-Blåbjerg
Pallesen-Kakeeto-Lesniak-Børsting
Flores
Safranko-Pohl

Jeg tror Børsting ville fungere som en god venstre wingback. Han har efterhånden fået meget fart i støvlerne, men er ikke super teknisk.
Jeg må give Halil ret, det ville være en offensiv katastrofe. Som mange efterhånden har skrevet herinde, er Børsting både langsom i tanke og handling (ikke en hetz eller voksenmobning, Pastorius!), og da vores offensiv i forvejen ligger til en klar førsteplads i snegleligaen, ville det jo ødelægge den sidste rest, der eventuelt måtte være.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af KJ » 20. okt 2017, 09:36

Hvem herinde har skrevet, at Børsting er langsom i handling?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Halil » 20. okt 2017, 10:17

Mig
Uden Synd Ingen Frelse

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af KJ » 20. okt 2017, 10:55

Du tager fejl.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Halil » 20. okt 2017, 11:09

Nej, det gør jeg ikke, da jeg har set en del kampe med Børsting.

Børsting sænker tempoet i boldomgangen, når han spiller. Dels pga. manglende overblik, dels pga. dårlig teknik, som gør han ofte skal bruge lidt ekstra tid på at få styr på bolden. Den kombination er ikke god, hvis man gerne vil spille med flere pasninger på et suppehold.
Uden Synd Ingen Frelse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2017, 12:12

Halil skrev:Nej, det gør jeg ikke, da jeg har set en del kampe med Børsting.

Børsting sænker tempoet i boldomgangen, når han spiller. Dels pga. manglende overblik, dels pga. dårlig teknik, som gør han ofte skal bruge lidt ekstra tid på at få styr på bolden. Den kombination er ikke god, hvis man gerne vil spille med flere pasninger på et suppehold.
Når du nu er så klarsynet. Kan du så fortælle, hvorfor han alligevel spiller ? Og holder det tekniske vidunder Thellufsen på bænken.

Sidst jeg tjekkede var Wieghorst Superligatræner og du kun mandagstræner, så kunne der være nogle nuancer som var smuttet for dig ?
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af gravballe » 20. okt 2017, 12:17

FlæskeFrank skrev:
Halil skrev:Nej, det gør jeg ikke, da jeg har set en del kampe med Børsting.

Børsting sænker tempoet i boldomgangen, når han spiller. Dels pga. manglende overblik, dels pga. dårlig teknik, som gør han ofte skal bruge lidt ekstra tid på at få styr på bolden. Den kombination er ikke god, hvis man gerne vil spille med flere pasninger på et suppehold.
Når du nu er så klarsynet. Kan du så fortælle, hvorfor han alligevel spiller ? Og holder det tekniske vidunder Thellufsen på bænken.

Sidst jeg tjekkede var Wieghorst Superligatræner og du kun mandagstræner, så kunne der være nogle nuancer som var smuttet for dig ?
Han spiller vel fordi, han på trods af sine mangler, kæmper igennem og trods alt giver midtbanen noget fylde. Hans teknik gør at afleværinger tit ligger en meter eller 2 forkert, når det virkelig gælder...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Halil » 20. okt 2017, 13:00

FlæskeFrank:

Ja, det kan jeg.

Det lader til du skriver ud fra en noget anden præmis end jeg i forbindelse med Børsting. Det håber jeg du forstår.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Yankee » 20. okt 2017, 13:07

Børsting er en udmærket spiller. Han er disciplineret, løber meget og er en udmærket afslutter. Han er arketypen på en spiller, der kan lidt af det hele, men mangler spidskompetencer. Udfordringen er at han ikke er hurtig nok og at han er for dårlig 1-mod-1. Det er desværre to af de sværeste ting at lære en spiller, men det betyder ikke at han ikke kan bruges.

Hvis Børsting skal have en berettigelse skal han være en kamæleon, der kan dække sine medspilleres mangler. Lige nu kan han for eksempel gøre sig selv relevant ved at være meget aggressiv i sine dybdeløb og i det høje pres, hvor de tre andre på midtbanen har store mangler. Det kræver at Børsting tager de store lunger på og nok også skal skiftes efter 60-70 minutter, men jeg synes faktisk han i mangel af bedre er en udmærket spiller at have med.

Vi skal bare være klar over at det bliver noget idéforladt og krampagtigt noget, når vi har fire midtbanespillere, der ikke kan skabe noget 1-mod-1 og ikke evner at spille i længderetningen. Flores og Safranko ville for eksempel komme meget bedre i spil, hvis vi havde en hurtig og kropsstærk højrekant, der kunne true modstanderen i bredden og i dybden eller hvis vi havde en 8'er, der kunne tilbyde sig i mellemrummet og fylde op i boksen.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af BassogogsVen » 20. okt 2017, 19:22

FlæskeFrank skrev:
Halil skrev:Nej, det gør jeg ikke, da jeg har set en del kampe med Børsting.

Børsting sænker tempoet i boldomgangen, når han spiller. Dels pga. manglende overblik, dels pga. dårlig teknik, som gør han ofte skal bruge lidt ekstra tid på at få styr på bolden. Den kombination er ikke god, hvis man gerne vil spille med flere pasninger på et suppehold.
Når du nu er så klarsynet. Kan du så fortælle, hvorfor han alligevel spiller ? Og holder det tekniske vidunder Thellufsen på bænken.

Sidst jeg tjekkede var Wieghorst Superligatræner og du kun mandagstræner, så kunne der være nogle nuancer som var smuttet for dig ?
Er du seriøs i den der sammenligning? I så fald bygger du jo nærmest dit eget svar på spørgsmålet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Besvar