Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Gnu » 24. okt 2017, 16:46

BoT skrev:
Gnu skrev:
BoT skrev:
Gnu skrev:
BoT skrev: Når tingene ikke fungerer, satser kloge trænere på defensiven. Når den er på plads, kan man flytte fokus på offensiven. Man kommer ikke til at vinde flere fodboldkampe af at spille hovedløst, når man døjer med sammenhængskraften og selvtilliden på et fodboldhold.
Hvem taler om at spille hovedløst offensivt? Det er en påstand, du selv har opfundet.

Hovedparten af kritikken går på balancen og at stille med en ultratung, defensiv opstilling med MC, Børsting og Patrick inde samtidig. Havde det været et hovedløst offensivt sats at starte med fx Risgård eller Kakeeto ved siden af Lesniak mod bundproppen, som har endnu sværere ved at score mål, end vi selv? Nej, det havde det selvfølgelig ikke.

Vi skal i gang med at vinde fodboldkampe, og WiegHesten ligner en mand, som frygter nederlag mere end han tør jagte en sejr. Når vi skal i nedrykningsplayoff er alle disse uafgjorte alt for farligt.
At man vælger at styrke defensiven, når man på en dårlig dag på udebane mod et meget sultent modstanderhold fører 1-0 kort før tid, vil 9/10 trænere vælge - fordi de udmærket kender mekanismerne i en fodboldkamp.
Æh. Nu taler du om indskiftninger til sidst i kampen, men det er overhovedet ikke mit udgangspunkt. Jeg adresserer en startopstilling, som helt fra begyndelsen var helt skæv. Læs, hvad jeg skriver.
Tror du selv på, at vi havde fået mere ud af at sætte Rolim eller Sylvestr - begge spillere, der bestemt ikke ligefrem knokler for holdet - på banen til sidst?
Hvor har jeg påstået, at det var det, vi skulle gøre? Igen en påstand, du hiver ud af røven.
Du aner jo ingenting om, hvordan den fysiske og mentale tilstand er hos hverken Risgård eller Kakeeto, og at du leger vismand og synes, at vi sikkert havde vundet med de to i startopstillingen, giver jeg altså ikke meget for.
Risgård var jo frisk nok til at komme ind, så brugbar var han jo. SÅ mange kampe har Kakeeto jo heller ikke spillet, og ifølge WiegHesten var han ikke skadet. Som tidligere skrevet kunne man godt have startet med den ene af de to og forberedt en planlagt udskiftning. Og nej, jeg leger ikke vismand og påstår, at vi så havde vundet. Endnu en påstand fra din side. Men én af de to på banen havde været med til at give en anden balance og et andet udtryk.
Så du siger, at du ikke tror, vi havde vundet, hvis vi havde stillet anderledes op eller skiftet anderledes ud? Hvad fanden handler din kritik så om??
Jo, jeg tror vi havde haft bedre chancer med en anden tilgang end den kujonopstilling, vi kom med. Men fx påstanden om at vi skulle skifte Sylvestr og dit sludder om at jeg leger vismand er dine, og ikke mine. Læs dog hvad jeg skriver og lad være med at tillægge mig holdninger, jeg ikke har.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 23.10.2017

Indlæg af Hovedet » 24. okt 2017, 17:36

Funky skrev:
BassogogsVen skrev:
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, at det ikke kun er i klubben, at ambitionsniveauet er stærkt dalet, når en debattør, der har været på dette forum siden sommeren 2005 ytrer, at Børsting måske kan blive en bærende kraft.
Det er egentlig ikke specifikt møntet på Børsting, men bare det, at en så mangeårig debattør nævner en spiller på det niveau som en mulig bærende kraft i truppen, siger meget om, hvordan Horsens-leverpostejen har bredt sig helt ud på tribunerne.
Og nej, du skal ikke tage det som en kritik af dig, for det er det ingenlunde - blot refleksioner.
Hehe, bare rolig, I get it - ja, der kan da godt være, der er et element af, at man kan ende med at elske den, man kan få, når nu ikke...osv.
Jeg har bare et soft spot for en spiller som Børsting som altid arbejder for sagen, og som får knoklet sig til nogle resultater en gang imellem. Han reddede os decideret fra et giftigt nedrykninsspil i foråret. Og var det 5 mål og 4 oplæg på 31 kampe? Det er måske ikke så ultra ringe endda.

Men jeg var også en af de få - de meget få, som jeg husker det - som i sin tid mente, at folk var alt for hårde ved Thomas Kortegaard herinde :)
Well, han gør det jo vist nok ganske glimrende i Horsens i øvrigt :-)

Besvar