Jakobsen skrev:Gentleman Finn skrev:Det tager i det hele taget tid at bygge noget op, det er ikke manager hvor man bare lige kan købe sig et par spillere og så kører det. Og noget af det der er sværest er netop at vinde alene baseret på offensiven som vi stort set gjorde i mesterskabssæsonen, tingene flød bare på et niveau der er sjældent set, vi havde en unik sammensætning på den sidste banehalvdel, og jeg tager mig selv i at blive irriteret når folk bruger det som sammenligningsgrundlag.
Det her er et nyt hold vi skal have bygget op til at vinde så mange kampe vi kan, og jeg vil også gerne se en god offensiv og kan da godt se vi mangler noget punch i offensiven men balancen skal være der så vi ikke taber kampene. Tidligere når vi flyttede spillet længere frem var det for nemt for modstanderen, vi må have den rigtige balance som vi bygger på
Enig, jeg vil gå så langt som at sige det er blåøjet at forvente vi spiller 2014 fodbold eller bare det der ligner med det nuværende hold. Med det materiale vi har ville vi blive kørt over ende. Vi så tydeligt i sommer, at det defensive fundament var alt alt for svagt til at understøtte vi bare gav den gas og nøjagtig samme konklusion nåede Søndergaard sidste år. Derfor er det rigtige at sætte prop i og så begynde at bygge som Wieghorst stille og roligt er ved at gøre. Der begynder at være en tegning til noget offensivt selvom kampene bestemt ikke er kønne og få vi kan bygge de her unge mennesker op til at blive topspillere skal der altså også være nogle resultater og succeser undervejs og det nytter ikke vi sætter dem til et projekt som holdet knækker nakken på og vi rykker ned. Skulle vi kunne spille meget mere offensivt havde det krævet ordentlige indkøb der præger holdet fremfor en bunke eksotiske lottokuponer som ikke går ind og løfter noget som helst. Derudover ville det klæde Allan Gaarde, at indse vi har brug for mere kvalitet defensivt. Gaarde har selv udtalt, at man vil bruge boksen på offensive profiler fremfor defensive, men nytter bare ikke når vi ikke har nogen offensive profiler og slet ikke har et fundament på holdet til at spille offensivt. Jeg synes Wieghorst fortjener alt mulig ros for at have omstillet holdet da han kunne se plan A var et håbløst projekt i nu'et. Havde man ikke omstillet holdet havde vi været in deep shit nu.
Folk forventer jo heller ikke angrebsspil a la 2014. Men når man fornemmer at træneren i mange kampe stiller 10 ud af 11 på banen som skal knokle defensivt så kan man godt stille sig skuffet. Især når træneren blev ansat på baggrund af en offensiv tilgang til spillet.
Med det sagt vil jeg dog give dig ret i at det var vigtigt at vi fik styr på defensiven efter et par store nederlag i starten af sæsonen.
Men folk som Rolim, Risgård og til dels Thellufsen kan med rette undre sig over deres mangel på spilletid siden sommer i min optik.