Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2017, 12:01

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Det er vel så heller ikke mere end 1-1½ år siden, at OB spillede ligeså dødsygt som vi gør nu. Uden at være forstærket væsentligt.

Ikke at jeg nødvendigvis kan holde til yderligere et år på dette niveau, men vi skal blot passe på med at dømme alle vores spillere elendige. Fordi det ikke kun er de individuelle færdigheder, som får et hold til at være godt. Og det var ikke en specifik bemærkning mod dig, Gamen, blot mere generelt mod de fans, som ynder at dømme spiller ude inden opvarmningen er overstået.

Og her tror jeg, ligesom det er sket for OB, at når forsvaret gennem længere tid har holdt vand, så forplanter det sig positivt til resten af holdet.
Hvad er det præcis folk forventer sig? At vi pludselig begynder at vinde kampe 2- eller 3-0, under påskud af at den solide defensiv forplanter sig til offensiven? Det er noget sludder. Vi har ingen der kan score mål, og vi har ikke et offensivt spilkoncept.
Vis mig ét eneste hold, udover FCK og til dels FC Dødbold... undskyld Midtjylland, der er endt i top 3 i Superligaen de sidste 10 år ved at spille kujonfodbold, hvor tankegangen som udgangspunkt er defensiv? Det betaler sig ikke - medmindre man har råd til at have så høj individuel kvalitet på de 6 forreste pladser, at man kan tillade sig at have en betondefensiv.

Det er ved at være kvalmende at høre træneren køre rundt i den defensiv - AaB har aldrig opnået resultater på baggrund af at spille kujonfodbold, hvor det ikke handler om at skabe chancer, men om at forsvare sig bedst muligt hele tiden. Alle vores mesterskaber + pokaltriumfen siden årtusindskiftet er opnået på stærk holdånd og en offensiv med spræl i.

Nej, selvfølgelig er det ikke kun de individuelle færdigheder der får et hold til at være godt, men det er vores hold jo ikke engang - altså godt. Der virker ikke til at være nogen lovende spilmønstre, meget få gode kombinationer og så har vi en eklatant mangel på 4 kompetencer, som man simpelthen ikke kan undvære hvis man vil udfordre om top 6: Fart, 1 mod 1-færdigheder, dødboldsstyrke og kreativitet.

Det er røvsyg fodbold, og det er ved at være endnu mere røvsygt at høre folk forsvare det herinde, som om vi bliver det nye OB i midt-00'erne der kan spille på et solidt forsvar og lave 1-2 basser hver gang i den anden ende. Det kræver vist både at vi begynder at skyde på mål, og at vi får investeret en hulens masse penge i KVALITET offensivt, for det har vi ikke for fem flade øre.

Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.
Nu er FCK og FCM jo en fast bestanddel af top 3, så hvis vi ikke må nævne dem bliver det godt nok svært at modvise din påstand. De to hold er jo ikke hold der er kendt for deres kompromisløse offensive tilgang til spillet. Selv hvis vi af en eller anden grund skal ignorerer dem, skal vi alligevel ikke længere tilbage end til sidste års top 3, for at finde et eksempel på et hold nærmest uden angribere, der havde den andenbedste defensiv i slutspillet, og den dårligste offensiv. Året før var SE i top 3, og året før var Randers i top-4. Begge hold der vægter organisationen størst. Som du selv nævner har OB også haft en periode som tophold med en endnu mere kedelig FCM-stil.

Hvis vi vender den om har der ikke været en mester med en decideret offensiv tilgang siden AaB. Og før 13/14 skal vi vel helt tilbage til et af Brøndby-mesterskaberne for at finde ditto, uagtet hvor mange mål FCK så scorer.

Hvis din pointe (som jeg er sikker på jeg overser) er at vi ikke udnytter spillermaterialet optimalt og at vi ville præstere pointmæssigt bedre ved en mere offensiv stil, så har jeg mine tvivl. Det var netop det Wieghorst lige efter hans ansættelse, og det var en katastrofe. Siden vi ikke er blevet forstærket markant i offensiven, har jeg fuld forståelse for MW's tilgang, dog med nogle enkelte trupmæssige ændringer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 28. nov 2017, 12:18

Buzz Killington skrev: Nu er FCK og FCM jo en fast bestanddel af top 3, så hvis vi ikke må nævne dem bliver det godt nok svært at modvise din påstand. De to hold er jo ikke hold der er kendt for deres kompromisløse offensive tilgang til spillet. Selv hvis vi af en eller anden grund skal ignorerer dem, skal vi alligevel ikke længere tilbage end til sidste års top 3, for at finde et eksempel på et hold nærmest uden angribere, der havde den andenbedste defensiv i slutspillet, og den dårligste offensiv. Året før var SE i top 3, og året før var Randers i top-4. Begge hold der vægter organisationen størst. Som du selv nævner har OB også haft en periode som tophold med en endnu mere kedelig FCM-stil.

Hvis vi vender den om har der ikke været en mester med en decideret offensiv tilgang siden AaB. Og før 13/14 skal vi vel helt tilbage til et af Brøndby-mesterskaberne for at finde ditto, uagtet hvor mange mål FCK så scorer.

Hvis din pointe (som jeg er sikker på jeg overser) er at vi ikke udnytter spillermaterialet optimalt og at vi ville præstere pointmæssigt bedre ved en mere offensiv stil, så har jeg mine tvivl. Det var netop det Wieghorst lige efter hans ansættelse, og det var en katastrofe. Siden vi ikke er blevet forstærket markant i offensiven, har jeg fuld forståelse for MW's tilgang, dog med nogle enkelte trupmæssige ændringer.
Vil du forklare mig hvorfor FC Midtjylland de sidste 4 år har evnet at score mindst 2 mål pr. kamp i gennemsnit? Det er da langt fra kujonbold.
FCK er et kapitel for sig, fordi de (som jeg skrev) har meget høj kvalitet på de forreste 6 pladser. Men FCM spiller da bl.a. med 2 hyperoffensive backs, der begge laver rigeligt med point. Det samme gør FC Nordsjælland.

Da Sønderjyske endte i top 3 havde de en måltotal på 56 - en måltotal vi kun har været i nærheden af 2 gange de seneste 10 sæsoner, bl.a. da vi sidst blev mestre. Det er da heller ikke kujonfodbold. De spillede sublim omstillingsfodbold, ligesom vi gjorde under Kent, men ikke ud fra en betondefensiv.
FCN sluttede også i top 3 i 12/13 med en hyper-offensiv spillestil, og både dem og Brøndby ligger deroppe igen i år - begge med en offensivt anlagt spillestil.

Ét er at du helst ikke vil se mine pointer, men at påstå at FCM ikke spiller chanceskabende fodbold, når de i gennemsnit over de sidste 4 sæsoner laver omkring 2 mål pr. kamp må være en joke.

Pointen er, at der ikke er nogen hold der opnår resultater ved at lave under 1 mål pr. kamp. Vi skaber ingen chancer, og skyder knap nok på mål. Det kan da aldrig nogensinde karakteriseres som en positiv udvikling. Vi har udviklet os til at være Superligaens svar på Grækenland.
Min pointe er, at AaB ikke når nogen vegne med den her spillestil, og at det klinger frygteligt hult når Gaarde prædiker noget helt andet som klubbens overordnede spilfilosofi. Igen, AaB har aldrig haft succes med at spille på denne måde - aldrig. Hvorfor skulle vi kunne få det nu? Det kræver en helt anden individuel kvalitet på den sidste tredjedel, og den har vi ikke midler til at købe os til.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2017, 12:32

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Nu er FCK og FCM jo en fast bestanddel af top 3, så hvis vi ikke må nævne dem bliver det godt nok svært at modvise din påstand. De to hold er jo ikke hold der er kendt for deres kompromisløse offensive tilgang til spillet. Selv hvis vi af en eller anden grund skal ignorerer dem, skal vi alligevel ikke længere tilbage end til sidste års top 3, for at finde et eksempel på et hold nærmest uden angribere, der havde den andenbedste defensiv i slutspillet, og den dårligste offensiv. Året før var SE i top 3, og året før var Randers i top-4. Begge hold der vægter organisationen størst. Som du selv nævner har OB også haft en periode som tophold med en endnu mere kedelig FCM-stil.

Hvis vi vender den om har der ikke været en mester med en decideret offensiv tilgang siden AaB. Og før 13/14 skal vi vel helt tilbage til et af Brøndby-mesterskaberne for at finde ditto, uagtet hvor mange mål FCK så scorer.

Hvis din pointe (som jeg er sikker på jeg overser) er at vi ikke udnytter spillermaterialet optimalt og at vi ville præstere pointmæssigt bedre ved en mere offensiv stil, så har jeg mine tvivl. Det var netop det Wieghorst lige efter hans ansættelse, og det var en katastrofe. Siden vi ikke er blevet forstærket markant i offensiven, har jeg fuld forståelse for MW's tilgang, dog med nogle enkelte trupmæssige ændringer.
Vil du forklare mig hvorfor FC Midtjylland de sidste 4 år har evnet at score mindst 2 mål pr. kamp i gennemsnit? Det er da langt fra kujonbold.
FCK er et kapitel for sig, fordi de (som jeg skrev) har meget høj kvalitet på de forreste 6 pladser. Men FCM spiller da bl.a. med 2 hyperoffensive backs, der begge laver rigeligt med mål. Det samme gør FC Nordsjælland.

Da Sønderjyske endte i top 3 havde de en måltotal på 56 - en måltotal vi kun har været i nærheden af 2 gange de seneste 10 sæsoner, bl.a. da vi sidst blev mestre. Det er da heller ikke kujonfodbold. De spillede sublim omstillingsfodbold, ligesom vi gjorde under Kent, men ikke ud fra en betondefensiv.
FCN sluttede også i top 3 i 12/13 med en hyper-offensiv spillestil, og både dem og Brøndby ligger deroppe igen i år - begge med en offensivt anlagt spillestil.

Ét er at du helst ikke vil se mine pointer, men at påstå at FCM ikke spiller chanceskabende fodbold, når de i gennemsnit over de sidste 4 sæsoner laver omkring 2 mål pr. kamp må være en joke.

Pointen er, at der ikke er nogen hold der opnår resultater ved at lave under 1 mål pr. kamp. Vi skaber ingen chancer, og skyder knap nok på mål. Det kan da aldrig nogensinde karakteriseres som en positiv udvikling. Vi har udviklet os til at være Superligaens svar på Grækenland.
Min pointe er, at AaB ikke når nogen vegne med den her spillestil, og at det klinger frygteligt hult når Gaarde prædiker noget helt andet som klubbens overordnede spilfilosofi. Igen, AaB har aldrig haft succes med at spille på denne måde - aldrig. Hvorfor skulle vi kunne få det nu? Det kræver en helt anden individuel kvalitet på den sidste tredjedel, og den har vi ikke midler til at købe os til.
Når du nu bruger AaB som basis for sammenligning, og kalder den fodbold vi praktiserer "kujonbold", så er der efter min mening mange hold i ligaen der fortjener det prædikat, og det er en fejl blot at stirre sig blind på måltotalen. Vi spiller altså også med offensive backs! Og, FCM bliver altså ikke partout offensive af at score mange mål på dødbolde. C'mon. Forskellen på os de tophold jeg nævner, er næsten udelukkende de individuelle færdigheder holdene imellem, og de er næsten udelukkende forklaringen på forkellen i målsnit. Alle tophold siden AaB blev mestre, med undtagelse af FCN sidste år og i år, spiller med et udgangspunkt i en stram organisation. Hvis AaB havde en Falk eller en Sisto, og en Duncan eller en Corner, osv. så ville billedet være anderledes, selv med samme spillemæssige udgangspunkt.

Sidenote: den type omstillingsfodbold SE praktiserede, og den vi praktiserede i 13/14 er da ikke tydeligt sammenlignelig. Vi havde høj boldbesiddelse, tidlige generobringer og mange pasninger. SE havde relativt sene erobringer, og spillede direkte nede bag fra. Deres udgangspunkt var i min erindring langt mere defensivt.

edit: nå ja, enig i hovedpointen. Vi skal sadle om spillemæssigt, uagtet at det koster point på kort sigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 28. nov 2017, 12:46

Buzz Killington skrev: Når du nu bruger AaB som basis for sammenligning, og kalder den fodbold vi praktiserer "kujonbold", så er der efter min mening mange hold i ligaen der fortjener det prædikat, og det er en fejl blot at stirre sig blind på måltotalen. Vi spiller altså også med offensive backs! Og, FCM bliver altså ikke partout offensive af at score mange mål på dødbolde. C'mon. Forskellen på os de tophold jeg nævner, er næsten udelukkende de individuelle færdigheder holdene imellem, og de er næsten udelukkende forklaringen på forkellen i målsnit. Alle tophold siden AaB blev mestre, med undtagelse af FCN sidste år og i år, spiller med et udgangspunkt i en stram organisation. Hvis AaB havde en Falk eller en Sisto, og en Duncan eller en Corner, osv. så ville billedet være anderledes, selv med samme spillemæssige udgangspunkt.

Sidenote: den type omstillingsfodbold SE praktiserede, og den vi praktiserede i 13/14 er da ikke tydeligt sammenlignelig. Vi havde høj boldbesiddelse, tidlige generobringer og mange pasninger. SE havde relativt sene erobringer, og spillede direkte nede bag fra. Deres udgangspunkt var i min erindring langt mere defensivt.
Du vil også hellere dø, end give mig ret :-)

Vi er det mindst chanceskabende hold i ligaen, har 20 % færre afslutninger end de næstringeste i ligaen, Helsingør, trods at vi har 5. flest berøringer af alle hold i ligaen. Vi har lavet 15 mål i 17 kampe.
Det er da kujonbold, og kan ikke sammenlignes med særligt mange andre hold i ligaen, der i det mindste søger afslutningerne.

Vi må enes om at være uenige, jeg kan slet ikke se at vi heller rent organisatorisk har særlig mange lighedspunkter med andre af de hold vi bør sammenligne os med - og så er der de 4 tilbagevendende parametre hvor vi halter alvorligt efter de hold vi gerne vil sammenligne os med.
En stram organisation kan jo også sagtens være chanceskabende, hvis man angriber med mange mand. Vi står og hælder den væk nede bagfra op mod Pohl eller langsomme Safranko. Vi bliver spillet ned to anden halvlege i træk af ligaens ringeste hold, som om det var en udekamp mod United eller Sampdoria. Vi burde aldrig forsøge at tale vores form for fodbold op, og at påstå at det er lig med vejen tilbage til toppen af dansk fodbold er i hvert fald forkert...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 28. nov 2017, 12:59

Gamen skrev:Det er røvsyg fodbold, og det er ved at være endnu mere røvsygt at høre folk forsvare det herinde, som om vi bliver det nye OB i midt-00'erne der kan spille på et solidt forsvar og lave 1-2 basser hver gang i den anden ende. Det kræver vist både at vi begynder at skyde på mål, og at vi får investeret en hulens masse penge i KVALITET offensivt, for det har vi ikke for fem flade øre.

Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.
Nu ved jeg ikke, hvem som forsvarer vores spillestil pt. ? Det gjorde jeg ikke. Jeg sagde blot, at OB spillede ligeså røvsygt som os for 1-1½ år siden med stort set samme hold, og derfor syntes jeg, at det var lidt pudsigt at de pludselig blev rost.

Jeg tror, at vi alle gerne så en kamp, hvor AaB scorede 2, måske 3 mål i samme kamp. Det har vi savnet i mere end et år.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af troelsh » 28. nov 2017, 13:28

Fcm er hamrende effektive og laver utrolig mange mål ingen tvivl om det, men ift. Spillestil er de jo ikke meget anderledes end Horsens bare med større kvalitet, jeg bliver aldrig fan af lange indkast der tager flere minutter at udføre og lange bolde direkte fra forsvaret mod angriberne, men de er bestemt gode til det.

Men okay der er kun et hold i den danske liga, der formår at praktisere den tekniske spillestil som vi også gerne ville praktisere og det er fcn, og når man ikke formår at praktisere sin spillestil ender man som en blød mellemvare uden spidskompetencer, og det er vel nogenlunde status pt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2017, 13:31

Gamen skrev: Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.
Med den krølle på, at i det øjeblik vi begynder at spille anderledes, så er den defensive stabilitet vi har brugt efteråret på at få, kastet ud af vinduet.
Vi er ikke begyndt at lukke færre mål ind, fordi vi er blevet bedre til at forsvare, vi er blot mange flere om det.

Mao. vi har fuldstændig spildt en halvsæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 28. nov 2017, 13:34

troelsh skrev: Men okay der er kun et hold i den danske liga, der formår at praktisere den tekniske spillestil som vi også gerne ville praktisere og det er fcn, og når man ikke formår at praktisere sin spillestil ender man som en blød mellemvare uden spidskompetencer, og det er vel nogenlunde status pt.
Hamrende effektive? FCN har lige så høj effektivitet. FCM skaber da også et hav af chancer i mange af deres kampe. Og det handler ikke kun om dødbolde som under Glen, men i lige så høj grad om at de har dygtige assist-spillere, og så er deres backs utroligt involverede i deres offensive spil. Deres to backs har tilsammen scoret 8 mål, dvs. over halvdelen af hvad samtlige vores spillere har præsteret i denne sæson.

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 28. nov 2017, 13:37

Pastorius skrev: Med den krølle på, at i det øjeblik vi begynder at spille anderledes, så er den defensive stabilitet vi har brugt efteråret på at få, kastet ud af vinduet.
Vi er ikke begyndt at lukke færre mål ind, fordi vi er blevet bedre til at forsvare, vi er blot mange flere om det.

Mao. vi har fuldstændig spildt en halvsæson.
Hvem siger det? Defensiv stabilitet starter ved målmanden, og der er vi hoppet gevaldigt i kvalitet.

Vi kan da sagtens spille mere offensivt, uden at det trækker tæppet helt væk under os.

Din sidste pointe er dog meget valid - der er ingen tvivl om, at Wieghorst ikke har gjort noget revolutionerende. Han spiller bare endnu mere safe end før, med det resultat at langt de fleste boldberøringer vi har er på komplet ufarlige steder på banen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2017, 13:41

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Med den krølle på, at i det øjeblik vi begynder at spille anderledes, så er den defensive stabilitet vi har brugt efteråret på at få, kastet ud af vinduet.
Vi er ikke begyndt at lukke færre mål ind, fordi vi er blevet bedre til at forsvare, vi er blot mange flere om det.

Mao. vi har fuldstændig spildt en halvsæson.
Hvem siger det? Defensiv stabilitet starter ved målmanden, og der er vi hoppet gevaldigt i kvalitet.

Vi kan da sagtens spille mere offensivt, uden at det trækker tæppet helt væk under os.

Din sidste pointe er dog meget valid - der er ingen tvivl om, at Wieghorst ikke har gjort noget revolutionerende. Han spiller bare endnu mere safe end før, med det resultat at langt de fleste boldberøringer vi har er på komplet ufarlige steder på banen.
Jeg er enig i at Rinne ser meget bedre ud end Nicolai - MEN jeg er ikke sikker på det ville se lige så godt ud, hvis vi igen spiller med færre folk bagved, er det ikke sikkert han bliver ved med at se så stærk ud. Han har i hvert fald haft bedre vilkår end Nicolai.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2017, 13:42

Pastorius skrev:
Gamen skrev: Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.
Med den krølle på, at i det øjeblik vi begynder at spille anderledes, så er den defensive stabilitet vi har brugt efteråret på at få, kastet ud af vinduet.
Vi er ikke begyndt at lukke færre mål ind, fordi vi er blevet bedre til at forsvare, vi er blot mange flere om det.

Mao. vi har fuldstændig spildt en halvsæson.
Den er jo ikke spildt hvis vi undgår nedrykningsspillet, såfremt det havde været alternativet ved en mere offensiv spillestil. Wieghorst har givetvis lavet kalkulen, og nået til den konklusion at med det spillermateriale vi har til rådighed, er vores bedste forudsætning for at optimere vores pointudbyttet, og minimere modstanderens, at spille uden risiko.

Om kalkulen er korrekt har jeg svært ved at vurdere, men jeg er nok også der hvor jeg ville acceptere en genopbygningssæson i 1 div, såfremt det er en hurtigere udvej af de spillemæssige problemer vi har, og på sigt hjælpe os til at etablere os som tophold i suppen. Wieghorsts eller hvilken som helst anden træners job er selvfølgelig at optimere det kortsigtede pointudbytte, så det er forståeligt at der ikke bliver foretaget offensive eksperimenter. Eller, han forsøgte jo efter sidste jul, og det gik jo ad helvede til.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2017, 13:59

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev: Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.
Med den krølle på, at i det øjeblik vi begynder at spille anderledes, så er den defensive stabilitet vi har brugt efteråret på at få, kastet ud af vinduet.
Vi er ikke begyndt at lukke færre mål ind, fordi vi er blevet bedre til at forsvare, vi er blot mange flere om det.

Mao. vi har fuldstændig spildt en halvsæson.
Den er jo ikke spildt hvis vi undgår nedrykningsspillet, såfremt det havde været alternativet ved en mere offensiv spillestil. Wieghorst har givetvis lavet kalkulen, og nået til den konklusion at med det spillermateriale vi har til rådighed, er vores bedste forudsætning for at optimere vores pointudbyttet, og minimere modstanderens, at spille uden risiko.

Om kalkulen er korrekt har jeg svært ved at vurdere, men jeg er nok også der hvor jeg ville acceptere en genopbygningssæson i 1 div, såfremt det er en hurtigere udvej af de spillemæssige problemer vi har, og på sigt hjælpe os til at etablere os som tophold i suppen. Wieghorsts eller hvilken som helst anden træners job er selvfølgelig at optimere det kortsigtede pointudbytte, så det er forståeligt at der ikke bliver foretaget offensive eksperimenter. Eller, han forsøgte jo efter sidste jul, og det gik jo ad helvede til.
Helt uenig. Det er fuldstændig ligegyldigt om vi er er i top 6 eller ej i det lange perspektiv. For en klub som AaB skal det slet ikke være til debat, men hvis vi bliver ved med at agere som et bundhold, så kommer vi selvfølgelig aldrig ud af dyndet.
Hvis vi virkelig er så ringe at vi er til nedrykning, så kan det være næsten ligegyldigt. Hvis vi var startet målrettet på at bygge et ordenligt hold fra starten af og vi alligevel var rykket ned, så er det alligevel ligegyldigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Buzz Killington » 28. nov 2017, 14:03

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev: Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.
Med den krølle på, at i det øjeblik vi begynder at spille anderledes, så er den defensive stabilitet vi har brugt efteråret på at få, kastet ud af vinduet.
Vi er ikke begyndt at lukke færre mål ind, fordi vi er blevet bedre til at forsvare, vi er blot mange flere om det.

Mao. vi har fuldstændig spildt en halvsæson.
Den er jo ikke spildt hvis vi undgår nedrykningsspillet, såfremt det havde været alternativet ved en mere offensiv spillestil. Wieghorst har givetvis lavet kalkulen, og nået til den konklusion at med det spillermateriale vi har til rådighed, er vores bedste forudsætning for at optimere vores pointudbyttet, og minimere modstanderens, at spille uden risiko.

Om kalkulen er korrekt har jeg svært ved at vurdere, men jeg er nok også der hvor jeg ville acceptere en genopbygningssæson i 1 div, såfremt det er en hurtigere udvej af de spillemæssige problemer vi har, og på sigt hjælpe os til at etablere os som tophold i suppen. Wieghorsts eller hvilken som helst anden træners job er selvfølgelig at optimere det kortsigtede pointudbytte, så det er forståeligt at der ikke bliver foretaget offensive eksperimenter. Eller, han forsøgte jo efter sidste jul, og det gik jo ad helvede til.
Helt uenig. Det er fuldstændig ligegyldigt om vi er er i top 6 eller ej i det lange perspektiv. For en klub som AaB skal det slet ikke være til debat, men hvis vi bliver ved med at agere som et bundhold, så kommer vi selvfølgelig aldrig ud af dyndet.
Hvis vi virkelig er så ringe at vi er til nedrykning, så kan det være næsten ligegyldigt. Hvis vi var startet målrettet på at bygge et ordenligt hold fra starten af og vi alligevel var rykket ned, så er det alligevel ligegyldigt.
Dvs. du er uenig i kvaliteten af spillertruppen, som du mener er til minimum top 6 med en nogenlunde træner indenfor for vores normale rækkevidde, selvom hverken Wieghorst eller LS har formået at spille offensivt, og resultatorienteret? Det er ikke et retorisk spørgsmål. Jeg er uenig, men jeg vil gerne høre dine overvejelser bag. At det kan være ligegyldigt hvis vi vitterligt er så dårlige, er jo ikke et argument i sig selv.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2017, 14:33

Buzz Killington skrev: Dvs. du er uenig i kvaliteten af spillertruppen, som du mener er til minimum top 6 med en nogenlunde træner indenfor for vores normale rækkevidde, selvom hverken Wieghorst eller LS har formået at spille offensivt, og resultatorienteret? Det er ikke et retorisk spørgsmål. Jeg er uenig, men jeg vil gerne høre dine overvejelser bag. At det kan være ligegyldigt hvis vi vitterligt er så dårlige, er jo ikke et argument i sig selv.
Ja, jeg mener at både LS og MW har fejlet big-time som trænere og begge ingen anelse har om, hvordan man kan få vores trup og spillere til at præstere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Danni » 28. nov 2017, 14:47

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev: Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.
Med den krølle på, at i det øjeblik vi begynder at spille anderledes, så er den defensive stabilitet vi har brugt efteråret på at få, kastet ud af vinduet.
Vi er ikke begyndt at lukke færre mål ind, fordi vi er blevet bedre til at forsvare, vi er blot mange flere om det.

Mao. vi har fuldstændig spildt en halvsæson.
Den er jo ikke spildt hvis vi undgår nedrykningsspillet, såfremt det havde været alternativet ved en mere offensiv spillestil. Wieghorst har givetvis lavet kalkulen, og nået til den konklusion at med det spillermateriale vi har til rådighed, er vores bedste forudsætning for at optimere vores pointudbyttet, og minimere modstanderens, at spille uden risiko.

Om kalkulen er korrekt har jeg svært ved at vurdere, men jeg er nok også der hvor jeg ville acceptere en genopbygningssæson i 1 div, såfremt det er en hurtigere udvej af de spillemæssige problemer vi har, og på sigt hjælpe os til at etablere os som tophold i suppen. Wieghorsts eller hvilken som helst anden træners job er selvfølgelig at optimere det kortsigtede pointudbytte, så det er forståeligt at der ikke bliver foretaget offensive eksperimenter. Eller, han forsøgte jo efter sidste jul, og det gik jo ad helvede til.
Ej for dælen. Det med 1. division er jeg godt nok uenig i. Hvis holdets kvalitet er så skidt, at vi kan komme i nedrykningsfare, synes jeg alt skal sættes ind på, at det ikke sker. Også kortsigtet. Jeg tror heller ikke på, det kan være en hurtigere vej til toppen. Med mit synspunkt in mente, er jeg også glad for, vi trods alt har skrabet de point sammen, som vi har. Jeg ser ikke det som særlig sandsynligt, vi rykker ned, selvom man selvfølgelig aldrig skal sige aldrig. Som en lille detalje, synes jeg også det er temmelig fedt, vi ikke har været ude af superligaen.
Længe leve arbejderklassen!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Danni » 28. nov 2017, 14:51

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev: Dvs. du er uenig i kvaliteten af spillertruppen, som du mener er til minimum top 6 med en nogenlunde træner indenfor for vores normale rækkevidde, selvom hverken Wieghorst eller LS har formået at spille offensivt, og resultatorienteret? Det er ikke et retorisk spørgsmål. Jeg er uenig, men jeg vil gerne høre dine overvejelser bag. At det kan være ligegyldigt hvis vi vitterligt er så dårlige, er jo ikke et argument i sig selv.
Ja, jeg mener at både LS og MW har fejlet big-time som trænere og begge ingen anelse har om, hvordan man kan få vores trup og spillere til at præstere.
Rolig nu.. Ingen anelse om at få spillerne til at præstere. Det tror jeg er en big-time overdrivelse. Lidt forstand på fodbold har de nu nok.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af troelsh » 28. nov 2017, 15:20

Gamen skrev:
troelsh skrev: Men okay der er kun et hold i den danske liga, der formår at praktisere den tekniske spillestil som vi også gerne ville praktisere og det er fcn, og når man ikke formår at praktisere sin spillestil ender man som en blød mellemvare uden spidskompetencer, og det er vel nogenlunde status pt.
Hamrende effektive? FCN har lige så høj effektivitet. FCM skaber da også et hav af chancer i mange af deres kampe. Og det handler ikke kun om dødbolde som under Glen, men i lige så høj grad om at de har dygtige assist-spillere, og så er deres backs utroligt involverede i deres offensive spil. Deres to backs har tilsammen scoret 8 mål, dvs. over halvdelen af hvad samtlige vores spillere har præsteret i denne sæson.
Effektive var nok et forkert ord at bruge, det jeg ville sige var, at de er hamrende gode til det de gør, men når det de gør er lange bolde, lange indkast dødbolde etc. Så er det dødssygt i min verden uanset om de vinder 5-0 eller ej, men det er selvfølgelig en smagssag.

Men der hvor vi kan lære noget af fcm, er at de spillere de har er som skræddersyet til deres spilkoncept, de to lange oppe foran der er perfekte til at modtage (Duncan boldene), Jakob P der stort set hver gang ramme de høje folk på dødbolde, Kian H der kaster hårdere end en hest sparker etc.
Hvorimod Flores der vel var tiltænkt at være afløser for kusk eller Thomsen er totalt fejlcastet som kantspiller i vores system

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2017, 15:55

Danni skrev:
Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev: Dvs. du er uenig i kvaliteten af spillertruppen, som du mener er til minimum top 6 med en nogenlunde træner indenfor for vores normale rækkevidde, selvom hverken Wieghorst eller LS har formået at spille offensivt, og resultatorienteret? Det er ikke et retorisk spørgsmål. Jeg er uenig, men jeg vil gerne høre dine overvejelser bag. At det kan være ligegyldigt hvis vi vitterligt er så dårlige, er jo ikke et argument i sig selv.
Ja, jeg mener at både LS og MW har fejlet big-time som trænere og begge ingen anelse har om, hvordan man kan få vores trup og spillere til at præstere.
Rolig nu.. Ingen anelse om at få spillerne til at præstere. Det tror jeg er en big-time overdrivelse. Lidt forstand på fodbold har de nu nok.
De har ikke overbevist mig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af hje1980 » 28. nov 2017, 15:59

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev: Vi får ikke resultater, før vi begynder at spille anderledes.
Med den krølle på, at i det øjeblik vi begynder at spille anderledes, så er den defensive stabilitet vi har brugt efteråret på at få, kastet ud af vinduet.
Vi er ikke begyndt at lukke færre mål ind, fordi vi er blevet bedre til at forsvare, vi er blot mange flere om det.

Mao. vi har fuldstændig spildt en halvsæson.
Den er jo ikke spildt hvis vi undgår nedrykningsspillet, såfremt det havde været alternativet ved en mere offensiv spillestil. Wieghorst har givetvis lavet kalkulen, og nået til den konklusion at med det spillermateriale vi har til rådighed, er vores bedste forudsætning for at optimere vores pointudbyttet, og minimere modstanderens, at spille uden risiko.

Om kalkulen er korrekt har jeg svært ved at vurdere, men jeg er nok også der hvor jeg ville acceptere en genopbygningssæson i 1 div, såfremt det er en hurtigere udvej af de spillemæssige problemer vi har, og på sigt hjælpe os til at etablere os som tophold i suppen. Wieghorsts eller hvilken som helst anden træners job er selvfølgelig at optimere det kortsigtede pointudbytte, så det er forståeligt at der ikke bliver foretaget offensive eksperimenter. Eller, han forsøgte jo efter sidste jul, og det gik jo ad helvede til.
Say what....??? fair nok at man er bekymret over holdets udvikling eller mangel på samme. Men at kunne acceptere en nedrykning er jo helt hen i vejret!
Hvad i alverden af gode ting skulle der komme komme ud af det???
Jeg har dæleme svært ved at se hvad det skulle hjælpe... men vil gerne give nogle bud på de dårlige ting der nok vil ske:
- Nogle spillere vil kræve at blive solgt - Rinne, Okore, Lesniak for at tage nogle af dem.
- 25 mio kr. mistet i TV-indtægter
- Endnu sværere at tiltrække kvalitets spillere end vi har i dag
- Færre tilskuere
- Væsentlig dårligere modstandere

Kan virkelig ikke se hvordan det skal hjælpe holdet/klubben tilbage som stabil top-klub.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af MrBangDK » 28. nov 2017, 16:00

Kunne I overtales til at tale om FCM, FCN etc i tråden om superligaen? Det kunne være dejligt at læse om deres fortræffeligheder i de tråde hvor det hører hjemme!
Ska' vi hak'?

Besvar