Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af troelsh » 29. nov 2017, 16:34

Bliver det en 3-4-3 igen håber jeg på følgende:

Rinne

KP - Okore - Blåbjerg

Thellufsen - Würtz - Lesniak - Børsting

Rolim - Pohl - Flores

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af MrBangDK » 29. nov 2017, 17:31

Kommer vi bagud eller ligger det til en uafgjort, er det alle mand frem... og giv os så en “Kjetil Wæhler” tonser sejr i sidste overtidsminut!
Ska' vi hak'?

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 30. nov 2017, 22:20

troelsh skrev:Bliver det en 3-4-3 igen håber jeg på følgende:

Rinne

KP - Okore - Blåbjerg

Thellufsen - Würtz - Lesniak - Børsting

Rolim - Pohl - Flores
Jeg ville elske den opstilling
Især med Risgaard istedet for lesniak

Men MW smider aldrig thelufsen som højre wingback. MW fokuserer på defensiven først og Iøvrigt var PK en af de bedste i Helsingør

Og Rolim som aldrig spiller under MW . Hvorfor skullle han pludselig starte inde .. selvom jeg ikke fatter noget
Rolim må være elendig til træning . De få minutter han har fået på 1 holdet har han langt overstrålet Pohl og Safranko

Men måske Rolim ikke er god nok defensivt i presset
Det vigtigste for MW er jo at en angriber løber forvirret rundt og presser modstanderen over hele banen istedet for at være i feltet og score mål. Ellers giver det da ingen mening at vi købte Safranko , hvis forcer som angriber klart er uden bold
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 30. nov 2017, 22:25

Rolim skulle have været mega god i seneste reserveholdskamp krydret med 2 gode mål
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Jakobsen » 1. dec 2017, 00:45

andreasaab89 skrev:
troelsh skrev:Bliver det en 3-4-3 igen håber jeg på følgende:

Rinne

KP - Okore - Blåbjerg

Thellufsen - Würtz - Lesniak - Børsting

Rolim - Pohl - Flores
Jeg ville elske den opstilling
Især med Risgaard istedet for lesniak

Men MW smider aldrig thelufsen som højre wingback. MW fokuserer på defensiven først og Iøvrigt var PK en af de bedste i Helsingør

Og Rolim som aldrig spiller under MW . Hvorfor skullle han pludselig starte inde .. selvom jeg ikke fatter noget
Rolim må være elendig til træning . De få minutter han har fået på 1 holdet har han langt overstrålet Pohl og Safranko

Men måske Rolim ikke er god nok defensivt i presset
Det vigtigste for MW er jo at en angriber løber forvirret rundt og presser modstanderen over hele banen istedet for at være i feltet og score mål. Ellers giver det da ingen mening at vi købte Safranko , hvis forcer som angriber klart er uden bold
Thellufsen er da slet slet ikke bygget til at være wing back om så oplæget er offensivt eller defensivt. Måske det dur fremad banen, men en wing back skal kunne begge veje og have et stort løbepensum. I mine øjne har vi tre mand der er oplagte wingbacks i form af Palle Alves, Børsten og Ahlmann. Bytyqi lyder ud fra skudsmålene også som en wingback type, men er næppe god nok siden han ikke spiller. Skal Patrick være en bare nogenlunde hæderlig wingback skal det være i højre side og ikke venstre, men Patrick er slet ikke god nok længere IMO. Men da under ingen omstændigheder Thellufsen. Han er bedst tæt på de andres felt og vi vil miste det når han skal med tilbage, hvor han tilmed ikke er god. Den wingback løsning der skal da nok fungere i FIFA, men aldrig nogensinde i virkeligheden. Ang. Risgård i stedet for Lesniak er det jo fristende, men det er også bare rigtigt rigtigt længe siden, at Risgård har leveret en god kamp hvor han har været en profil. Samtidig har vi vanvittigt mange gode 6'ere så det giver mening at forsøge at udvikle en af dem offensivt. Vi har Lesniak, Kakeeto, MC og Abildgaard som faktisk alle fire har vist gode takter undervejs i efteråret. Det er for så vidt det mærkelige i at hente Lesniak da vi på hans plads faktisk har en del unge spillere der viser gode momenter i forvejen. For truppens balance havde det givet langt bedre mening at hente endnu en 8'er fremfor endnu en 6'er.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Martino » 1. dec 2017, 12:07

Vi starter i en 352/343 opstilling i morgen. Pohl er småskadet, så om han starter mod Lyngby er tvivlsomt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Buzz Killington » 1. dec 2017, 12:44

Martino skrev:Vi starter i en 352/343 opstilling i morgen. Pohl er småskadet, så om han starter mod Lyngby er tvivlsomt.
Med den form Brasseren viser hos reserverne er det en oplagt erstatning for Pohl! Så mon ikke MW starter med Abildgård i en poacher rolle oppe foran.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Martino » 1. dec 2017, 12:45

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:Vi starter i en 352/343 opstilling i morgen. Pohl er småskadet, så om han starter mod Lyngby er tvivlsomt.
Med den form Brasseren viser hos reserverne er det en oplagt erstatning for Pohl! Så mon ikke MW starter med Abildgård i en poacher rolle oppe foran.
Man frygter det værste ;) Yann skal helt klart starte!
Jeg savner Winsnes

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af 9000AaB » 1. dec 2017, 12:49

Martino skrev:
Buzz Killington skrev:
Martino skrev:Vi starter i en 352/343 opstilling i morgen. Pohl er småskadet, så om han starter mod Lyngby er tvivlsomt.
Med den form Brasseren viser hos reserverne er det en oplagt erstatning for Pohl! Så mon ikke MW starter med Abildgård i en poacher rolle oppe foran.
Man frygter det værste ;) Yann skal helt klart starte!
MW satser på 0-0.
Det bliver en 5-5-0-0-0-0-1 opstilling.
Alle man i og omkring forsvaret og en forvirret angriber der skal stå og fiske samt løbe i off-side.....

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamling » 1. dec 2017, 19:35

Rolim skal sies fra truppen når den skæres ned til 18. Pohl og Safranko på bænken, Børsting og Abildgaard på kanterne og Risgård helt fremme. Så styrer vi for vildt
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af le Cid » 1. dec 2017, 23:57

9000AaB skrev: Det bliver en 5-5-0-0-0-0-1 opstilling.
Så bliver vi nok taberdømt for at stille med 11 markspillere :-/
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Funky » 2. dec 2017, 10:43

Rolim skulle have spillet sig tættere på 1. holdet, men har stadig et "fysisk efterslæb", iflg. Wieghorst. Hvad det så dækker over, det er jo svært at sige. Men jeg synes, det lyder som om, han kunne få en indskifterrolle mod Lyngby i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Hanga » 2. dec 2017, 11:27

Funky skrev:Rolim skulle have spillet sig tættere på 1. holdet, men har stadig et "fysisk efterslæb", iflg. Wieghorst. Hvad det så dækker over, det er jo svært at sige. Men jeg synes, det lyder som om, han kunne få en indskifterrolle mod Lyngby i dag.
Det fysiske efterslæb har de snakket om hele efteråret. Man kun undre sig over at man har lejet ham når han er i så ringe fysisk forfatning.

Nu har jeg ikke fulgt så godt med - hvor mange minutter er det han spiller for reserveholdet?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Funky » 2. dec 2017, 11:36

Hanga skrev:
Funky skrev:Rolim skulle have spillet sig tættere på 1. holdet, men har stadig et "fysisk efterslæb", iflg. Wieghorst. Hvad det så dækker over, det er jo svært at sige. Men jeg synes, det lyder som om, han kunne få en indskifterrolle mod Lyngby i dag.
Det fysiske efterslæb har de snakket om hele efteråret. Man kun undre sig over at man har lejet ham når han er i så ringe fysisk forfatning.

Nu har jeg ikke fulgt så godt med - hvor mange minutter er det han spiller for reserveholdet?
Jeg synes også selv, det lyder som en automat-forklaring, som kan dække over mange forskellige ting. Er det arbejdsmoralen, som ikke er god nok? Er det den taktiske forståelse? Eller er det rent faktisk fysikken?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af aaballday » 2. dec 2017, 11:37

Nordjyskes bud:


(3-4-3): Jacob Rinne - Jakob Blåbjerg, Jores Okore, Kasper Pedersen - Frederik Børsting, Rasmus Würtz, Filip Lesniak, Jakob Ahlmann - Edison Flores, Jannik Pohl, Rasmus Thellufsen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Funky » 2. dec 2017, 11:39

aaballday skrev:Nordjyskes bud:


(3-4-3): Jacob Rinne - Jakob Blåbjerg, Jores Okore, Kasper Pedersen - Frederik Børsting, Rasmus Würtz, Filip Lesniak, Jakob Ahlmann - Edison Flores, Jannik Pohl, Rasmus Thellufsen
Det lyder ret offensivt. Bemærkelsesværdigt at Safranko igen starter på bænken. Jeg skriver ikke "forkert", bare bemærkelsesværdigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Martino » 2. dec 2017, 12:14

Funky skrev:
aaballday skrev:Nordjyskes bud:


(3-4-3): Jacob Rinne - Jakob Blåbjerg, Jores Okore, Kasper Pedersen - Frederik Børsting, Rasmus Würtz, Filip Lesniak, Jakob Ahlmann - Edison Flores, Jannik Pohl, Rasmus Thellufsen
Det lyder ret offensivt. Bemærkelsesværdigt at Safranko igen starter på bænken. Jeg skriver ikke "forkert", bare bemærkelsesværdigt.
Ud fra træningen er det ikke noget dumt bud, er dog spændt på om de får Pohl frisk nok til at starte inde. Han så altså noget hæmmet ud i spurter og fik is på bagefter.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af troelsh » 2. dec 2017, 13:19

Funky skrev:Rolim skulle have spillet sig tættere på 1. holdet, men har stadig et "fysisk efterslæb", iflg. Wieghorst. Hvad det så dækker over, det er jo svært at sige. Men jeg synes, det lyder som om, han kunne få en indskifterrolle mod Lyngby i dag.
Tror i højere grad det dækker over at han som sydamerikansk offensivspiller ikke er vant til den defensive tankegang samtlige spillere er pålagt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Yankee » 2. dec 2017, 13:52

Det er i hvert fald dybt underligt at han ikke får flere kampminutter. I de få glimt, vi har set Rolim, har han vist meget, meget mere end Flores har resten af tiden.

Hvis det rent faktisk er et fysisk efterslæb, så er det jo en katastrofal signing at lave i sommers. Da Gaarde præsenterede ham 31. juli lød det: "I sagens natur har Yann ikke haft samme opstart som resten af vores trup, men i de seneste to og et halvt år har han spillet på højt niveau i den bedste række i Portugal og i den næstbedste række i Tyskland, så vi forventer, at han relativt hurtigt vil være et emne for Morten til startopstillingen"

Nu er der gået fire måneder og han er stadig ikke et emne til startopstillingen. Det er et grotesk dårligt lejemål, for Rolim skulle jo udfylde en kæmpe mangel på holdet, da man havde erkendt at Meilinger ikke længere kunne bruges.

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-lejer- ... 4ce4bd932f

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Funky » 2. dec 2017, 14:59

Yankee skrev:Det er i hvert fald dybt underligt at han ikke får flere kampminutter. I de få glimt, vi har set Rolim, har han vist meget, meget mere end Flores har resten af tiden.

Hvis det rent faktisk er et fysisk efterslæb, så er det jo en katastrofal signing at lave i sommers. Da Gaarde præsenterede ham 31. juli lød det: "I sagens natur har Yann ikke haft samme opstart som resten af vores trup, men i de seneste to og et halvt år har han spillet på højt niveau i den bedste række i Portugal og i den næstbedste række i Tyskland, så vi forventer, at han relativt hurtigt vil være et emne for Morten til startopstillingen"

Nu er der gået fire måneder og han er stadig ikke et emne til startopstillingen. Det er et grotesk dårligt lejemål, for Rolim skulle jo udfylde en kæmpe mangel på holdet, da man havde erkendt at Meilinger ikke længere kunne bruges.

https://nordjyske.dk/nyheder/AaB-lejer- ... 4ce4bd932f
"Grotesk dårligt" er nok alligevel en spidsvinkling, i og med at manden faktisk sikrede os et fortsat liv i pokalen :danmarkfan: Og modsvaret vil sikkert være, at "jamen, han har da også været et emne til startopstillingen - han er bare ikke blevet udtaget".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar