Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Sønderhof » 2. dec 2017, 21:57

andreasaab89 skrev:
Jeg vil gerne give dig ret.
Folk herinde tror at man kan starte med at bygge en super defensiv op og så derefter begynde at lave offensive spilmønstre.
Det folk glemmer er, at de nuværende spillere ikke kan spille offensivt. De kan spille defensivt. Så får at vi nogensinde skal ende med at spille offensivt fodbold skal vi væk fra taktikken med altid at have 6 spillere bag bolden.

Jeg syntes også det var ekstremt tydeligt flere gange i anden halvleg i dag at vi havde nogle kæmpe muligheder for at sætte kontraangreb ind hvor spillere simpelthen ikke tager de offensivt løb. Aller mest galt var det for PK i 2 situationer. manden var blevet skiftet ind 5 min tidligere og alligevel undlader han i 2 situationer at tage nogle offensive løb som nærmest ville have givet ham en friløber fordi han udelukkende tænker defensivt. Hallo! du har været på banen i 5 minutter, du må da have kræfterne til at løbe begge veje.

herudover forstår jeg intet af udskiftningerne. Hvorfor skal vi altid når vi er foran skifte alle spillere med teknik og fart ud og sætte pølertyper ind. Er det ikke bedre at indskifte boldstærke spillere eller udprægede kontratyper der vil kunne jagte det næste mål i stedet for altid at skifte mere og mere defensivt ind.

I en ideel verden spillede vi jo med flores, rolim, risgaard og thelufssen samtidigt. Alle spillere som faktisk kan noget med bolden og som man vil kunne bygge noget offensivt op omkring.
For mig er det ikke noget problem at risgaard starter med at fokusere på defensiven og få de defensive aftaler osv på plads. Problemet består i at han vælger spillere på alle 11 positioner som har sine forcer defensivt. Hvordan skal man så på sigt kunne bygge noget offensivt op. det kræver jo at man skal ændre 4-5 spillere i startopstillingen. og så er man jo lige vidt ?

Det bedste ville da være at bruge en masse offensivt stærke spillere og så starte med at lære dem hvordan de skal agere defensivt . Det er trods alt nemmere end at tage en masse pølere, tonsertyper og så håbe de lige pludselig kan levere offensivt fodbold.

Jeg er helt enig med dig i at AaB ikke skal være et hold der "Knokler" "arbejder" og "fighter" for at komme i top 6. Top 6 skal være naturligt for os fordi vi bare er et godt fodboldhold. Problemet med den måde vi spiller på nu er at vi godt kan komme i top 6 hvert andet eller 2/3 år. men vi kommer ALDRIG i top 3 eller top 4 med den spillestil vi har pt. Og dem som siger, jamen så kommer offensiven henover vinteren. Jamen fra hvem? Alle de offensive spillere vi har spiller jo ikke , de sidder på bænken eller udenfor truppen. Skulle MW pludselig vælge at stille til start med Rolim og Flores på kanterne og risgaard som 8'er bare fordi han får en vinterpause til at træne det? Not gonna happen.

Jeg tror reelt det vi ser fra AaB pt. og den spillestil vi pt. har er den stil MW gerne vil spille. Det er i hvert fald den han arbejder så hårdt på at få implementeret. Det er også som om at spillerne bliver defensivt indstillet allerede fra start eller fra taktikmødet. Spillerne tør ikke tage en satset aflevering fremad, de tør heller ikke tage et offensivt løb fordi de er bange for at efterlade en mand fri bag sig osv. Det er hele mindsettet i spillerne som konstant tænker tilbage, organisaiton, struktur osv. i stedet for at tænke flair, løb, muligheder osv.
Jeg er en af dem herinde som har været allerhårdest i min kritik af det der pt.(som i de sidste 3 år) foregår i AaB. Men den kritik der synes jeg alligevel er skudt helt ved siden af, især efter dagens kamp, som vel var noget nær det bedste vi har spillet i denne sæson!

Vi spiller os frem til 4-6 oplagte scoringsmuligheder, det er langt over godkendt. Flores og Thellufsen har noget nær fri roller i dag. Hvilket er en kæmpe udvikling mod mere offensivt spil ifht. de foregående kampe.

Dertil sagde MW i optakten at man so far har grebet tingene an på en mere hendholdende måde, fordi man i de første kampe (må være kampe som hjemme mod SønderjyskE) simpelthen ikke havde kvaliterter til at kunne score 3-4 mål i hver kamp, hvilket var nødvendit, nu når ens defensiv var så skrøbelig. Samtidig gav han udtryk for at man ville arbejde sig hen imod i mere offensivt udtryk, hvilket jeg i den grad synes man kunne se, hvis vi tager udgangspunkt i dagens kamp.

Det er fair, og helt på sin plads, at være kritisk overfor de store linjer i AaB. Ligeledes er det stærkt at være vedholdende ovenpå en opløftende kamp, men jeg synes alligevel at din kritik i dette tilfælde ikke bare er for hård, men også et godt stykke ved siden af mål :)

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 2. dec 2017, 22:54

Sønderhof skrev:
andreasaab89 skrev:
Jeg vil gerne give dig ret.
Folk herinde tror at man kan starte med at bygge en super defensiv op og så derefter begynde at lave offensive spilmønstre.
Det folk glemmer er, at de nuværende spillere ikke kan spille offensivt. De kan spille defensivt. Så får at vi nogensinde skal ende med at spille offensivt fodbold skal vi væk fra taktikken med altid at have 6 spillere bag bolden.

Jeg syntes også det var ekstremt tydeligt flere gange i anden halvleg i dag at vi havde nogle kæmpe muligheder for at sætte kontraangreb ind hvor spillere simpelthen ikke tager de offensivt løb. Aller mest galt var det for PK i 2 situationer. manden var blevet skiftet ind 5 min tidligere og alligevel undlader han i 2 situationer at tage nogle offensive løb som nærmest ville have givet ham en friløber fordi han udelukkende tænker defensivt. Hallo! du har været på banen i 5 minutter, du må da have kræfterne til at løbe begge veje.

herudover forstår jeg intet af udskiftningerne. Hvorfor skal vi altid når vi er foran skifte alle spillere med teknik og fart ud og sætte pølertyper ind. Er det ikke bedre at indskifte boldstærke spillere eller udprægede kontratyper der vil kunne jagte det næste mål i stedet for altid at skifte mere og mere defensivt ind.

I en ideel verden spillede vi jo med flores, rolim, risgaard og thelufssen samtidigt. Alle spillere som faktisk kan noget med bolden og som man vil kunne bygge noget offensivt op omkring.
For mig er det ikke noget problem at risgaard starter med at fokusere på defensiven og få de defensive aftaler osv på plads. Problemet består i at han vælger spillere på alle 11 positioner som har sine forcer defensivt. Hvordan skal man så på sigt kunne bygge noget offensivt op. det kræver jo at man skal ændre 4-5 spillere i startopstillingen. og så er man jo lige vidt ?

Det bedste ville da være at bruge en masse offensivt stærke spillere og så starte med at lære dem hvordan de skal agere defensivt . Det er trods alt nemmere end at tage en masse pølere, tonsertyper og så håbe de lige pludselig kan levere offensivt fodbold.

Jeg er helt enig med dig i at AaB ikke skal være et hold der "Knokler" "arbejder" og "fighter" for at komme i top 6. Top 6 skal være naturligt for os fordi vi bare er et godt fodboldhold. Problemet med den måde vi spiller på nu er at vi godt kan komme i top 6 hvert andet eller 2/3 år. men vi kommer ALDRIG i top 3 eller top 4 med den spillestil vi har pt. Og dem som siger, jamen så kommer offensiven henover vinteren. Jamen fra hvem? Alle de offensive spillere vi har spiller jo ikke , de sidder på bænken eller udenfor truppen. Skulle MW pludselig vælge at stille til start med Rolim og Flores på kanterne og risgaard som 8'er bare fordi han får en vinterpause til at træne det? Not gonna happen.

Jeg tror reelt det vi ser fra AaB pt. og den spillestil vi pt. har er den stil MW gerne vil spille. Det er i hvert fald den han arbejder så hårdt på at få implementeret. Det er også som om at spillerne bliver defensivt indstillet allerede fra start eller fra taktikmødet. Spillerne tør ikke tage en satset aflevering fremad, de tør heller ikke tage et offensivt løb fordi de er bange for at efterlade en mand fri bag sig osv. Det er hele mindsettet i spillerne som konstant tænker tilbage, organisaiton, struktur osv. i stedet for at tænke flair, løb, muligheder osv.
Jeg er en af dem herinde som har været allerhårdest i min kritik af det der pt.(som i de sidste 3 år) foregår i AaB. Men den kritik der synes jeg alligevel er skudt helt ved siden af, især efter dagens kamp, som vel var noget nær det bedste vi har spillet i denne sæson!

Vi spiller os frem til 4-6 oplagte scoringsmuligheder, det er langt over godkendt. Flores og Thellufsen har noget nær fri roller i dag. Hvilket er en kæmpe udvikling mod mere offensivt spil ifht. de foregående kampe.

Dertil sagde MW i optakten at man so far har grebet tingene an på en mere hendholdende måde, fordi man i de første kampe (må være kampe som hjemme mod SønderjyskE) simpelthen ikke havde kvaliterter til at kunne score 3-4 mål i hver kamp, hvilket var nødvendit, nu når ens defensiv var så skrøbelig. Samtidig gav han udtryk for at man ville arbejde sig hen imod i mere offensivt udtryk, hvilket jeg i den grad synes man kunne se, hvis vi tager udgangspunkt i dagens kamp.

Det er fair, og helt på sin plads, at være kritisk overfor de store linjer i AaB. Ligeledes er det stærkt at være vedholdende ovenpå en opløftende kamp, men jeg synes alligevel at din kritik i dette tilfælde ikke bare er for hård, men også et godt stykke ved siden af mål :)
Min kritik er selvfølgelig ikke baseret på dagens kamp men sæsonen som helhed og hele den røde linje
Som du selv siger skaber vi faktisk mange chancer idag

Men fakta er stadig at vi også i dagens kamp stiller os vildt langt tilbage på banen med 8-10 mand bag bolden og nærmest forærer Lyngby bolden . Det er altså ikke det AaB jeg ønsker at se. At Lyngbys så også håndterer bolden dårligt og forærer os en masse kontra er fint . Men går den i mange kampe ? Det tror jeg ikke

Eksempelvis kan jeg slet ikke se hvordan vi nogensinde skulle kunne vende en kamp hvor vi kommer bagud med nuværende taktik? Statistisk set vil vi jo nok komme bagud hver anden kamp , og jeg kan virkelig ikke se hvordan vi så skal løse at skabe kampen ..

Vores problem er jo at når vi møder gode hold som FCM bliver vi matchet ned som 2 gange i sæsonen . Møder vi fysisk stærke hold ala Horsens, Sønderjyske etc får vi det også svært
Lyngby ligger faktisk rigtigt godt til os fordi de naivt angriber os all in. Jeg vil gerne se AaB faktisk kan skabe en kamp og komme blæsende ud med et offensivt udtryk fra start og ikke bare trille bolden rundt med 10 mand bag bolden og vente til modstanderne laver fejl
Jeg ser Intet i dagens kamp der signalerer at vi nu kan begynde at skabe en kamp og domineee en kamp

Derfor glæder jeg mig over 3 point og ser også som dig fremskridt i at det lignende at Thelufssen og Flores havde mere frie roller idag

Men der er virkelig lang vej at gå
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Klaus » 2. dec 2017, 22:59

Danni skrev:
Danni skrev:
Gamling skrev:Hvordan kan nogen synes at Flores var blandt de bedste idag. Han var på mange stræk en katastrofe med dumme afleveringer, ekstrem langsom boldomgang og totalt kiksede boldtab. Rolim burde være sendt på banen i stedet for Flores og ikke boldmongolen og manden blottet for enhver spidskompetence - Abildgaard
For mig at se, kitter Flores rigtig meget sammen i det offensive spil. Han ligger de rigtige små afleveringer, ikke bare i dag, men i de fleste kampe. Havde Pohl været lidt skarpere på afslutningerne havde Flores rigtig mange assist på cv'et. Samtidig er han den type, som i det opbyggende spil ligger sig ind i tætbefolkede områder, hvor mange ikke vil bryde sig om at være, fordi det ikke er rart at få bolden der og stor risiko for, at man mister den, men det er jo netop det, der skaber plads til kanter og backs.
Jeg kan så også se nu, at han er den AaB-spiller med flest assist, men det kunne let have været endnu flere.
Det kunne det. Det var fx ham, der spillede Pohl helt blank, da han ramte overliggeren. Jeg synes Flores bygger på, men han er der ikke endnu. I dag har han en assist og en der burde have været det. Det vil da være helt vildt, hvis ikke der skulle være plads til Flores på holdet. Han er vores bedste fremadrettede kort på midtbanen. Og hvis nogen synes hans boldomgang er langsom, hvad skal vi så kalde de øvrige spilleres??

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 2. dec 2017, 23:37

Jeg var i Abildgaards første sæson meget efter ham, fordi jeg syntes at det var svært at se, hvad han bragte til holdet(ift. de andre udskiftere). Jeg vil sige, at den spilletid, som han har fået den seneste periode, har givet mig indtryk, af en spiller med meget fysik og et godt blik for spillet. Det hjælper holdet en del i denne periode.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af BoT » 3. dec 2017, 03:47

Pastorius skrev:
BoT skrev:
Pastorius skrev:
Kristian skrev:
Pastorius skrev:
troelsh skrev:Alt er ikke perfekt, men hvor er det en fornøjelse at vi spiller direkte, og udnytter de muligheder der For at spille på omstillinger, jeg kan ikke huske hvornår vi sidst scorede på en omstilling før idag.
Jeg synes vi spiller træls, kedeligt og idéforladt. Jeg fatter ikke hvorfor Lyngby skal have lov til at have bolden så meget som de har.
Fordi vi score 2 mål, gør jo ikke at vi begynder at blomstre.
Man kan tydeligt se, at vores gameplan er, at have kontrol i defensiven. Hvilket vi bestemt også har.
Men hvor er planen til at vi skal spille på en anden måde?

Vi har IKKE spillerne til det her kontrafodbold. Nu har vi været heldige at score på to omstillingen, men vi har vel efterhånden haft 10 der burde give mål.
Jeg synes ikke vores defensiv er overbevisende. Det går mod de svage hold, men der er masser af muligheder for at score mod os, og Lyngby har da absolut haft chancerne.
Du har tydeligvis bestemt dig for, at lige meget hvad, så er det elendigt. Kom nu. Vi fører altså 2-0 på en svær udebane og er få minutter fra at vidne den 3. udekamp i træk. Op med humøret.
Vi fører 2-1 og spiller som lort.
Altså vi vinder på en svær udebane og skaber talrige chancer. Hvad fanden er det, du forventer? Champagnebold og 3-0 sejr hver gang? Hvor har du været de seneste 25 år??

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 3. dec 2017, 06:44

BoT skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev:
Pastorius skrev:
Kristian skrev:
Pastorius skrev:
Jeg synes vi spiller træls, kedeligt og idéforladt. Jeg fatter ikke hvorfor Lyngby skal have lov til at have bolden så meget som de har.
Fordi vi score 2 mål, gør jo ikke at vi begynder at blomstre.
Man kan tydeligt se, at vores gameplan er, at have kontrol i defensiven. Hvilket vi bestemt også har.
Men hvor er planen til at vi skal spille på en anden måde?

Vi har IKKE spillerne til det her kontrafodbold. Nu har vi været heldige at score på to omstillingen, men vi har vel efterhånden haft 10 der burde give mål.
Jeg synes ikke vores defensiv er overbevisende. Det går mod de svage hold, men der er masser af muligheder for at score mod os, og Lyngby har da absolut haft chancerne.
Du har tydeligvis bestemt dig for, at lige meget hvad, så er det elendigt. Kom nu. Vi fører altså 2-0 på en svær udebane og er få minutter fra at vidne den 3. udekamp i træk. Op med humøret.
Vi fører 2-1 og spiller som lort.
Altså vi vinder på en svær udebane og skaber talrige chancer. Hvad fanden er det, du forventer? Champagnebold og 3-0 sejr hver gang? Hvor har du været de seneste 25 år??
Hvorfor er det en svær udebane ?
Var Helsingør også en svær udebane hvor vi pakker os ned hele kampen ?

Lyngby er det 9 bedste hjemmehold. De har spiller en hjemmekamp mere end både os og Sønderjyske
Vinder vi den er de realistisk det 10-11 bedste hjemmehold ud af totalt 14 hold

Hvordan bliver det en svær udebane ? Eller er det bare noget man konstant siger hver gang vi er på udebane ? Er Helsingør også en svær udebane ?

Jeg mener uanset om vi spiller hjemme , ude eller lignende . Når vi møder alle andre hold end FCK , FCM og brændby (og FCN i nuværende form) så skal vi komme med en offensiv tilgang

Vi skal komme ud med højt pres , agressivt spil, mange offensive løb og vise en ville til at skabe kampen

Det vi ser pt er at uanset om vores modstander hedder Helsingør Lyngby eller Silkeborg stiller vi ultra defensivt op med 8-10 konstant bag bolden .. det er ikke klædeligt for vores AaB . Og det ender med at forvandle os til endnu et Horsens, Sønderjyske, Randers etc

Uanset at vi en enkelt kamp idag er gode på kontra
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af MrBangDK » 3. dec 2017, 07:33

Vi må efterhånden konstatere følgende, ud fra alt det vi kan læse herinde

- vi har ikke spillerne til at spille offensivt
- vi har ingen angribere
- vi kan ikke lave to sammenhængende afleveringer
- vi har er udebanekompleks
- vi har et hjemmebanekompleks
- den eneste på holdet der kan noget er Rinne
- vi har verdens ringeste trænere
- vi vil kun spille bagud

Ud fra de forudsætninger, så er det imponerende at vi gang på gang skal høre brok over, at vi ikke leverede en flot og offensiv gang fodbold!

Det jeg så på stadion i går var en flok spillere der kæmpede røven ud af bukserne og som havde mulighederne for at lave mange flere mål.En Kasper Pedersen der pillede den ene bold efter den anden. En Flores som delte spillet ud i de små rum. En Okore som viser stor styrke. En Pohl som scorer et mål fra en skarp vinkel og som efterfølgende burde have klappet 3 ind - den ene var vel 2cm fra at gå ind. Et kollektiv som kæmpede for hinanden, og hvor målene virkede voldsomt forløsende.

Var det pænt og poleret? Nej, overhovedet ikke.. men det viste et hold der er på vej mod bedre tider. Jeg fatter ikke at de gang på gang skal svines til, lige meget om de vinder, spiller uafgjort eller taber.

Vi mangler en striker sammen med Pohl. Tror stadig på, at hvis der kommer én der kan tage presset af Pohl, så kan det blive rigtigt godt.
Ska' vi hak'?

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Danni » 3. dec 2017, 07:59

MrBangDK skrev:Vi må efterhånden konstatere følgende, ud fra alt det vi kan læse herinde

- vi har ikke spillerne til at spille offensivt
- vi har ingen angribere
- vi kan ikke lave to sammenhængende afleveringer
- vi har er udebanekompleks
- vi har et hjemmebanekompleks
- den eneste på holdet der kan noget er Rinne
- vi har verdens ringeste trænere
- vi vil kun spille bagud

Ud fra de forudsætninger, så er det imponerende at vi gang på gang skal høre brok over, at vi ikke leverede en flot og offensiv gang fodbold!

Det jeg så på stadion i går var en flok spillere der kæmpede røven ud af bukserne og som havde mulighederne for at lave mange flere mål.En Kasper Pedersen der pillede den ene bold efter den anden. En Flores som delte spillet ud i de små rum. En Okore som viser stor styrke. En Pohl som scorer et mål fra en skarp vinkel og som efterfølgende burde have klappet 3 ind - den ene var vel 2cm fra at gå ind. Et kollektiv som kæmpede for hinanden, og hvor målene virkede voldsomt forløsende.

Var det pænt og poleret? Nej, overhovedet ikke.. men det viste et hold der er på vej mod bedre tider. Jeg fatter ikke at de gang på gang skal svines til, lige meget om de vinder, spiller uafgjort eller taber.

Vi mangler en striker sammen med Pohl. Tror stadig på, at hvis der kommer én der kan tage presset af Pohl, så kan det blive rigtigt godt.
Hørt!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gaarde6 » 3. dec 2017, 09:12

Jeg mener stadig denne trup mangler 3 profiler før vi bliver et fast top 6 hold.
Når det er sagt, så er jeg satme imponeret over, hvordan Wieghorst har fået lukket af i defensiven!
Ja jeg ved godt vi er forstærket markant i målet. Jeg kan også se at Okore bliver bedre og bedre. Og bare hans tilstedeværelse har løftet defensiven markant. MEN jeg mener Kasper P og Blåbjerg har løftet deres spil MARKANT! For 10 kampe siden var jeg ved at skide i bukserne, når en af de tog havde bolden. Sådan har jeg det slet ikke mere. Synes faktisk Kasper P var MOM i går. Laver han overhovedet en fejl?

Og så er jeg godt nok også sindssyg tilfreds med Pohl! Nøj hvor er den knægt hårdtarbejdende! Og hvor er det fantastisk at se at han bare bliver ved selvom han brænder en chance. Når han får tur i den bliver han UHYGGELIG giftig! Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gamen » 3. dec 2017, 09:43

Gaarde6 skrev: Når han får tur i den bliver han UHYGGELIG giftig! Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
Det har vi vel efterhånden sagt det seneste halvandet år - han burde lave 3 mål i går, men han kan simpelthen ikke afslutte. Det er ærgerligt.

Vigtig sejr i går - vi må efterhånden sige at det ligner et realistisk scenarie at vi går i top 6-slutspillet - hvor vi så sikkert ikke kan nå noget. Men pyt også med det, så kan vi forhåbentlig bruge de kampe til at prøve at spille noget god fodbold.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Alexis » 3. dec 2017, 10:17

Har lige set highlights fra kampen i går. Er du gal vi har mange chancer. Hvis vi havde haft Spalvis i front havde vi jo vundet den kamp 5-1 i stedet for. En stor del kommer på kontrachancer, men det er da en stor udvikling at der nu bliver investeret i den del nu hvor vi generelt står defensivt. Skal man stå langt tilbage kræver det man er gode på omstillinger og dødbolde. En af dem ser ud til at være i forbedring.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2017, 10:31

BoT skrev: Altså vi vinder på en svær udebane og skaber talrige chancer. Hvad fanden er det, du forventer? Champagnebold og 3-0 sejr hver gang? Hvor har du været de seneste 25 år??
Ikke hver gang.

Hvis der nu ind imellem var en kamp eller to, hvor vi prøvede at spille fodbold, så ville tålmodigheden være meget større.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Funky » 3. dec 2017, 11:45

Når Lyngby vælger at gå frem og prøve at lægge pres på, så er det altså svært at undgå at komme til at spille på kontraer. Vi kommer fra en periode, hvor vi for 3 kampe siden ikke havde sejret på udebane siden, hvad, februar? Var det 14 udekampe i streg uden sejr? Nu har vi pludselig nappet 3 udesejre i træk, den seneste her var absolut fortjent ud fra spil og chancer, vi er inde i spillet om top-6 igen (det havde jeg godt nok ikke troet på for få kampe siden!), og der er 1 kamp i ligaen tilbage før vinterpausen. Skønhedskarakterer givet ud fra sidste mesterskabs spilprofil skal måske holdes op imod, at man tydeligt kan høre, at Wieghorst og alle andre i AaB gerne VIL se bedre offensivt spil, og jeg vil tro, man også kommer til at justere truppen derefter i vinterpausen.

Det er helt legitimt og basis for god debat at ville gøre tingene anderledes end Wieghorst, men man kan omvendt ikke sige, at han ikke er ærlig om, hvorfor han gør, som han gør. Vi fik nogle grimme nederlag i starten af sæsonen, som han og trænerne reagerede på. Svaret var "defensiven først, pænt spil bagefter", og nu er vi nået dertil hvor, som andre skriver, at vi ikke længere sidder og sk.... i bukserne når KP eller Blåbjerg har bolden, og hvor Okore begynder at ligne sig selv. Massive improvement.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af De Fem » 3. dec 2017, 13:02

Pastorius skrev:
BoT skrev: Altså vi vinder på en svær udebane og skaber talrige chancer. Hvad fanden er det, du forventer? Champagnebold og 3-0 sejr hver gang? Hvor har du været de seneste 25 år??
Ikke hver gang.

Hvis der nu ind imellem var en kamp eller to, hvor vi prøvede at spille fodbold, så ville tålmodigheden være meget større.
Synes så også du skal anerkende, at denne sæson startede helt forfærdeligt uden point og med mål der raslede ind. Derfor kom der den næsten religiøse fokus på at holde nullet og styrke defensiven. Nogle gange må man tage et skridt tilbage for at tage to frem og denne kamp var da i det mindste et frem.

FCK hjemme er så en god test af hvor langt de er kommet.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Alexis » 3. dec 2017, 14:09

De Fem skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev: Altså vi vinder på en svær udebane og skaber talrige chancer. Hvad fanden er det, du forventer? Champagnebold og 3-0 sejr hver gang? Hvor har du været de seneste 25 år??
Ikke hver gang.

Hvis der nu ind imellem var en kamp eller to, hvor vi prøvede at spille fodbold, så ville tålmodigheden være meget større.
Synes så også du skal anerkende, at denne sæson startede helt forfærdeligt uden point og med mål der raslede ind. Derfor kom der den næsten religiøse fokus på at holde nullet og styrke defensiven. Nogle gange må man tage et skridt tilbage for at tage to frem og denne kamp var da i det mindste et frem.

FCK hjemme er så en god test af hvor langt de er kommet.
Efter lidt datasøgning på superstats.dk er vi fra runde 8 (sæsonens første sejr) og til nu det 3 bedste hold i superligaen bag Brøndby og Midtjylland. Det kan godt være vi ikke spiller verdens fedeste fodbold hver gang. Men jeg vil langt hellere spillere resultatfodbold de første 25 kampe og komme i top6 hvor vi så kan spille frit, end at spille hammer offensivt, ligge nr 12 og så være tvunget til resultatbold i de sidste nedrykningskampe hvor livet er på spil

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Kristian » 3. dec 2017, 14:22

:'( 9
Alexis skrev:
De Fem skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev: Altså vi vinder på en svær udebane og skaber talrige chancer. Hvad fanden er det, du forventer? Champagnebold og 3-0 sejr hver gang? Hvor har du været de seneste 25 år??
Ikke hver gang.

Hvis der nu ind imellem var en kamp eller to, hvor vi prøvede at spille fodbold, så ville tålmodigheden være meget større.
Synes så også du skal anerkende, at denne sæson startede helt forfærdeligt uden point og med mål der raslede ind. Derfor kom der den næsten religiøse fokus på at holde nullet og styrke defensiven. Nogle gange må man tage et skridt tilbage for at tage to frem og denne kamp var da i det mindste et frem.

FCK hjemme er så en god test af hvor langt de er kommet.
Efter lidt datasøgning på superstats.dk er vi fra runde 8 (sæsonens første sejr) og til nu det 3 bedste hold i superligaen bag Brøndby og Midtjylland. Det kan godt være vi ikke spiller verdens fedeste fodbold hver gang. Men jeg vil langt hellere spillere resultatfodbold de første 25 kampe og komme i top6 hvor vi så kan spille frit, end at spille hammer offensivt, ligge nr 12 og så være tvunget til resultatbold i de sidste nedrykningskampe hvor livet er på spil
Og det er dælme også dejligt at vi går ind og vinder de kampe vi SKAL. Noget vi ikke har været ret gode til.

Her kan nævnes Hobro, 2x Helsingør og 2x Lyngby og Silkeborg.

Nu får vi en kamp mod FCK hvor vi faktisk selv kan spille os ind i top 6 muligvis.

Hvem dælen havde troet det efter runde 5-6 stk.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Gentleman Finn » 3. dec 2017, 14:51

Det tager i det hele taget tid at bygge noget op, det er ikke manager hvor man bare lige kan købe sig et par spillere og så kører det. Og noget af det der er sværest er netop at vinde alene baseret på offensiven som vi stort set gjorde i mesterskabssæsonen, tingene flød bare på et niveau der er sjældent set, vi havde en unik sammensætning på den sidste banehalvdel, og jeg tager mig selv i at blive irriteret når folk bruger det som sammenligningsgrundlag.

Det her er et nyt hold vi skal have bygget op til at vinde så mange kampe vi kan, og jeg vil også gerne se en god offensiv og kan da godt se vi mangler noget punch i offensiven men balancen skal være der så vi ikke taber kampene. Tidligere når vi flyttede spillet længere frem var det for nemt for modstanderen, vi må have den rigtige balance som vi bygger på

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Jakobsen » 3. dec 2017, 16:23

Gentleman Finn skrev:Det tager i det hele taget tid at bygge noget op, det er ikke manager hvor man bare lige kan købe sig et par spillere og så kører det. Og noget af det der er sværest er netop at vinde alene baseret på offensiven som vi stort set gjorde i mesterskabssæsonen, tingene flød bare på et niveau der er sjældent set, vi havde en unik sammensætning på den sidste banehalvdel, og jeg tager mig selv i at blive irriteret når folk bruger det som sammenligningsgrundlag.

Det her er et nyt hold vi skal have bygget op til at vinde så mange kampe vi kan, og jeg vil også gerne se en god offensiv og kan da godt se vi mangler noget punch i offensiven men balancen skal være der så vi ikke taber kampene. Tidligere når vi flyttede spillet længere frem var det for nemt for modstanderen, vi må have den rigtige balance som vi bygger på
Enig, jeg vil gå så langt som at sige det er blåøjet at forvente vi spiller 2014 fodbold eller bare det der ligner med det nuværende hold. Med det materiale vi har ville vi blive kørt over ende. Vi så tydeligt i sommer, at det defensive fundament var alt alt for svagt til at understøtte vi bare gav den gas og nøjagtig samme konklusion nåede Søndergaard sidste år. Derfor er det rigtige at sætte prop i og så begynde at bygge som Wieghorst stille og roligt er ved at gøre. Der begynder at være en tegning til noget offensivt selvom kampene bestemt ikke er kønne og få vi kan bygge de her unge mennesker op til at blive topspillere skal der altså også være nogle resultater og succeser undervejs og det nytter ikke vi sætter dem til et projekt som holdet knækker nakken på og vi rykker ned. Skulle vi kunne spille meget mere offensivt havde det krævet ordentlige indkøb der præger holdet fremfor en bunke eksotiske lottokuponer som ikke går ind og løfter noget som helst. Derudover ville det klæde Allan Gaarde, at indse vi har brug for mere kvalitet defensivt. Gaarde har selv udtalt, at man vil bruge boksen på offensive profiler fremfor defensive, men nytter bare ikke når vi ikke har nogen offensive profiler og slet ikke har et fundament på holdet til at spille offensivt. Jeg synes Wieghorst fortjener alt mulig ros for at have omstillet holdet da han kunne se plan A var et håbløst projekt i nu'et. Havde man ikke omstillet holdet havde vi været in deep shit nu.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af FIDEL » 3. dec 2017, 20:03

Jakobsen skrev:
Gentleman Finn skrev:Det tager i det hele taget tid at bygge noget op, det er ikke manager hvor man bare lige kan købe sig et par spillere og så kører det. Og noget af det der er sværest er netop at vinde alene baseret på offensiven som vi stort set gjorde i mesterskabssæsonen, tingene flød bare på et niveau der er sjældent set, vi havde en unik sammensætning på den sidste banehalvdel, og jeg tager mig selv i at blive irriteret når folk bruger det som sammenligningsgrundlag.

Det her er et nyt hold vi skal have bygget op til at vinde så mange kampe vi kan, og jeg vil også gerne se en god offensiv og kan da godt se vi mangler noget punch i offensiven men balancen skal være der så vi ikke taber kampene. Tidligere når vi flyttede spillet længere frem var det for nemt for modstanderen, vi må have den rigtige balance som vi bygger på
Enig, jeg vil gå så langt som at sige det er blåøjet at forvente vi spiller 2014 fodbold eller bare det der ligner med det nuværende hold. Med det materiale vi har ville vi blive kørt over ende. Vi så tydeligt i sommer, at det defensive fundament var alt alt for svagt til at understøtte vi bare gav den gas og nøjagtig samme konklusion nåede Søndergaard sidste år. Derfor er det rigtige at sætte prop i og så begynde at bygge som Wieghorst stille og roligt er ved at gøre. Der begynder at være en tegning til noget offensivt selvom kampene bestemt ikke er kønne og få vi kan bygge de her unge mennesker op til at blive topspillere skal der altså også være nogle resultater og succeser undervejs og det nytter ikke vi sætter dem til et projekt som holdet knækker nakken på og vi rykker ned. Skulle vi kunne spille meget mere offensivt havde det krævet ordentlige indkøb der præger holdet fremfor en bunke eksotiske lottokuponer som ikke går ind og løfter noget som helst. Derudover ville det klæde Allan Gaarde, at indse vi har brug for mere kvalitet defensivt. Gaarde har selv udtalt, at man vil bruge boksen på offensive profiler fremfor defensive, men nytter bare ikke når vi ikke har nogen offensive profiler og slet ikke har et fundament på holdet til at spille offensivt. Jeg synes Wieghorst fortjener alt mulig ros for at have omstillet holdet da han kunne se plan A var et håbløst projekt i nu'et. Havde man ikke omstillet holdet havde vi været in deep shit nu.
Ja en leder i forsvaret er der brug for såfremt der skal lægges på offensivt. Og så lige 2 offensivspillere, så ser det sgu godt ud.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 02.12.2017

Indlæg af Silver77 » 3. dec 2017, 20:06

Det har faktisk været en fantastisk runde i forhold til top 6.

Top 3 er kørt men med lidt held kan vi overvintre på en 4 plads

FCM - OB 2 - 1
OB - Silkeborg 1 - 1
AaB - FCK 1 - 0
FCN - Hobro 3 - 1

AaB 28
Hobro 27
OB 26
FCK 25

Besvar