DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Gnu » 6. dec 2017, 21:25

Ordbogen skrev:
FEJLAFLEVERING: substantiv, fælleskøn

Bøjning: -en, -er, -erne
Se også: AaB
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2017, 21:27

Gamen skrev:
Hovedet skrev: Vi har aldrig tabt til Fredericia i pokalen (vi slog dem i 2008, da vi i øvrigt nåede finalen), Esbjerg spillede i Superligaen, da vi tabte til dem, og tilbage i 2007 røg vi ud efter straffespark til Vejles suveræne tophold i en kamp, hvor vi helt bogstaveligt stillede med vores reservehold. Vi tabte semifinalen til Randers tilbage i 2006 og har vist engang for 100 år siden tabt til Horsens. Hobro spillede i 2. division, da vi tabte til dem tilbage i 2009! I øvrigt sidste gang vi er røget ud til et lavere rangerende hold.

Så dette 1. divisionskompleks har jeg godt nok mere end svært ved at få øje på, og det er da helt absurd at jamre over Fredericia, når alle alternativerne - herunder FCK, Brøndby og FCM - spiller i Superligaen.
Både Würtz og jeg kan huske det nederlag, for han nævnte det selv i interviewet - mener vi tabte med 4-2 efter forlænget spilletid en hverdagsaften... noget i den stil.

edit: her var det: https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-fre ... ab/168435/

Måske komplekset er inde i mit hoved så, jeg synes i hvert fald jeg har oplevet min del af irriterende pokal-nederlag til 1. divisionshold live op gennem 00'erne.
Jeg gad godt have haft en hjemmekamp mod f.eks. Randers eller Silkeborg, som vi trods alt har et vist tag på hjemme.
Jeg kan godt huske pokalnederlaget i Fredericia, som jeg husker det scorede Due et af sine få frisparksmål for AaB i denne kamp

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Hinsur » 6. dec 2017, 21:27

Dejlig 40 års gave fra Rolim og Flores. Samt takke fra danskespil. Jeg takker og bukker.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. dec 2017, 21:28

frederikshavneren skrev:
Gamen skrev:
Hovedet skrev: Vi har aldrig tabt til Fredericia i pokalen (vi slog dem i 2008, da vi i øvrigt nåede finalen), Esbjerg spillede i Superligaen, da vi tabte til dem, og tilbage i 2007 røg vi ud efter straffespark til Vejles suveræne tophold i en kamp, hvor vi helt bogstaveligt stillede med vores reservehold. Vi tabte semifinalen til Randers tilbage i 2006 og har vist engang for 100 år siden tabt til Horsens. Hobro spillede i 2. division, da vi tabte til dem tilbage i 2009! I øvrigt sidste gang vi er røget ud til et lavere rangerende hold.

Så dette 1. divisionskompleks har jeg godt nok mere end svært ved at få øje på, og det er da helt absurd at jamre over Fredericia, når alle alternativerne - herunder FCK, Brøndby og FCM - spiller i Superligaen.
Både Würtz og jeg kan huske det nederlag, for han nævnte det selv i interviewet - mener vi tabte med 4-2 efter forlænget spilletid en hverdagsaften... noget i den stil.

edit: her var det: https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-fre ... ab/168435/

Måske komplekset er inde i mit hoved så, jeg synes i hvert fald jeg har oplevet min del af irriterende pokal-nederlag til 1. divisionshold live op gennem 00'erne.
Jeg gad godt have haft en hjemmekamp mod f.eks. Randers eller Silkeborg, som vi trods alt har et vist tag på hjemme.
Jeg kan godt huske pokalnederlaget i Fredericia, som jeg husker det scorede Due et af sine få frisparksmål for AaB i denne kamp
Var det ikke dengang der kørte en tv reklame hvor Hamrén gjorde grin med frederecia hvorefter vi tabte tol dem 1 måned efter ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. dec 2017, 21:32

Vores mål nummer 2 kan ses igen og igen

1) Flores vinder hovedstød på vores halvdel og header bolden til Rolim

2) Rolim laver en lækker detalje hvor han vender af på en modspiller og spiller Risgaard i midten

3) Risgaard vender hurtigt fremad med bolden. Orienterer sig offensivt og finder thelufsen på kanten

4) thelufsen afdribler sin direkte modspiller og søger mod baglinjen og finder Rolim i feltet

5) Rolim tager et lille træk og får afsluttet på stolpen

6) Flores opsamler returen og smadrer den i hjørnet

Derfor skal Risgaard, Thelufssen, Flores og Rolim alle spille på banen samtidigt . Det er sådanne spillere der har det der skal til for at vi igen kan spille rigtigt fodbold

Ovenstående mål var aldrig opstået hvis wurtz , lesniak , bærsting , Abildgaard havde fået bolden undervejs i processen
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2017, 21:39

andreasaab89 skrev:Vores mål nummer 2 kan ses igen og igen

1) Flores vinder hovedstød på vores halvdel og header bolden til Rolim

2) Rolim laver en lækker detalje hvor han vender af på en modspiller og spiller Risgaard i midten

3) Risgaard vender hurtigt fremad med bolden. Orienterer sig offensivt og finder thelufsen på kanten

4) thelufsen afdribler sin direkte modspiller og søger mod baglinjen og finder Rolim i feltet

5) Rolim tager et lille træk og får afsluttet på stolpen

6) Flores opsamler returen og smadrer den i hjørnet

Derfor skal Risgaard, Thelufssen, Flores og Rolim alle spille på banen samtidigt . Det er sådanne spillere der har det der skal til for at vi igen kan spille rigtigt fodbold

Ovenstående mål var aldrig opstået hvis wurtz , lesniak , bærsting , Abildgaard havde fået bolden undervejs i processen
Spot on

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af gravballe » 6. dec 2017, 21:49

andreasaab89 skrev:Vores mål nummer 2 kan ses igen og igen

1) Flores vinder hovedstød på vores halvdel og header bolden til Rolim

2) Rolim laver en lækker detalje hvor han vender af på en modspiller og spiller Risgaard i midten

3) Risgaard vender hurtigt fremad med bolden. Orienterer sig offensivt og finder thelufsen på kanten

4) thelufsen afdribler sin direkte modspiller og søger mod baglinjen og finder Rolim i feltet

5) Rolim tager et lille træk og får afsluttet på stolpen

6) Flores opsamler returen og smadrer den i hjørnet

Derfor skal Risgaard, Thelufssen, Flores og Rolim alle spille på banen samtidigt . Det er sådanne spillere der har det der skal til for at vi igen kan spille rigtigt fodbold

Ovenstående mål var aldrig opstået hvis wurtz , lesniak , bærsting , Abildgaard havde fået bolden undervejs i processen
Enig og du kan være sikker på det aldrig kommer til at ske!

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af AK48hamas » 6. dec 2017, 21:52

Giver ingen mening at starte med Abildgaard og Boersting istedet for Rolim.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2017, 21:59

Hvorfor sad Wieghorst oppe i loungen?
Med venlig Hilsen
--
Robert

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af aaballday » 6. dec 2017, 22:01

Pastorius skrev:Hvorfor sad Wieghorst oppe i loungen?
Opereret i knæet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2017, 22:03

AK48hamas skrev:Giver ingen mening at starte med Abildgaard og Boersting istedet for Rolim.
Det giver god mening for en defensivt orienteret træner

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af MrBangDK » 6. dec 2017, 22:14

Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2017, 22:19

aaballday skrev:
Pastorius skrev:Hvorfor sad Wieghorst oppe i loungen?
Opereret i knæet
Ok, jeg troede lige han havde vist lidt følelser.

Well, så har vi igen en assistent med bedre rekord end cheftræneren.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Funky » 6. dec 2017, 22:19

MrBangDK skrev:Satme godt drejet ind af Flores!!

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... nscoringer
Det ka' godt være, de kalder ham "Ørerne" derovre i Inkariget, men her til lands burde han hedde "kattepoten".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Funky » 6. dec 2017, 22:20

Pastorius skrev:
aaballday skrev:
Pastorius skrev:Hvorfor sad Wieghorst oppe i loungen?
Opereret i knæet
Ok, jeg troede lige han havde vist lidt følelser.

Well, så har vi igen en assistent med bedre rekord end cheftræneren.
Meget kan du anklage Wieghorst for, men at han aldrig viser følelser, det er misvisende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Mogens » 6. dec 2017, 22:29

EINHILL skrev:Rolim der også starter det hele ved 2-1 målet med en lækker detalje efterfulgt af en aflevering fremad, hvorefter han selv tager et løb frem mod boksen.... køb køb køb forhelvede Gaarde!
Som udgangspunkt er jeg enig, men hvis ikke Wieghorst vil bruge ham, så er der jo ikke nogen grund til at købe ham.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Magnussen » 6. dec 2017, 22:29

andreasaab89 skrev:
frederikshavneren skrev:
Gamen skrev:
Hovedet skrev: Vi har aldrig tabt til Fredericia i pokalen (vi slog dem i 2008, da vi i øvrigt nåede finalen), Esbjerg spillede i Superligaen, da vi tabte til dem, og tilbage i 2007 røg vi ud efter straffespark til Vejles suveræne tophold i en kamp, hvor vi helt bogstaveligt stillede med vores reservehold. Vi tabte semifinalen til Randers tilbage i 2006 og har vist engang for 100 år siden tabt til Horsens. Hobro spillede i 2. division, da vi tabte til dem tilbage i 2009! I øvrigt sidste gang vi er røget ud til et lavere rangerende hold.

Så dette 1. divisionskompleks har jeg godt nok mere end svært ved at få øje på, og det er da helt absurd at jamre over Fredericia, når alle alternativerne - herunder FCK, Brøndby og FCM - spiller i Superligaen.
Både Würtz og jeg kan huske det nederlag, for han nævnte det selv i interviewet - mener vi tabte med 4-2 efter forlænget spilletid en hverdagsaften... noget i den stil.

edit: her var det: https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-fre ... ab/168435/

Måske komplekset er inde i mit hoved så, jeg synes i hvert fald jeg har oplevet min del af irriterende pokal-nederlag til 1. divisionshold live op gennem 00'erne.
Jeg gad godt have haft en hjemmekamp mod f.eks. Randers eller Silkeborg, som vi trods alt har et vist tag på hjemme.
Jeg kan godt huske pokalnederlaget i Fredericia, som jeg husker det scorede Due et af sine få frisparksmål for AaB i denne kamp
Var det ikke dengang der kørte en tv reklame hvor Hamrén gjorde grin med frederecia hvorefter vi tabte tol dem 1 måned efter ?
Jo, det var en Spar Nord reklame. Hvem vil du gerne gi' bank?
Ser man gennem ydmygelsen, var det faktisk ganske morsomt...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Kristian » 6. dec 2017, 22:34

Forza skrev:
Gamen skrev:
white splash skrev:Jamen for helvede Augo!!! Han er ok tilfreds med spillet efter vi kom bagud. Og så skal vi bevare tålmodigheden i 2. Halvleg... :o Jeg er målløs!
Ligesom tilfældet er med Jeppe thumbs-up Curth, så har deres mentalitet altid passet ind et helt andet sted end i et konkurrencemiljø hvor man skal præstere, eller fucking tage sig sammen. Det kræver ikke meget at vise bare en smule selverkendelse. Hvis ikke man skal revse sine spillere efter 45 minutters lortefodbold, hvornår så?!
Hverken Friis eller Augu har det det kræver for at være en god assistent som jeg ser det. Ingen af dem kan piske holdet i gang med gejst og ingen af dem kan tale motivation ind i holdet.
Friis er cheftræner typen og Augu er bare ikke assistenttypen.

Tror nu nok Friis er dygtig, men assistent er han sq ikke.

Men vi sammenligner også med Kuhn, som er DK's bedste til dato.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af Kristian » 6. dec 2017, 22:45

EINHILL skrev:Kontrakten til Safranko burde være fyringsgrund nok ift til Gaarde! En AaB sportschef må aldrig hente så ringe en spiller!!
Helt utroligt at læse tråden her igennem :-)

Gaarde skal fyres, Safranko skal på porten.
MW skal ud. Han sad foresten i loungen i dag : -)

Ja vi spillede virkelig en ringe 1 halvleg, men det har vi før gjort i de her vildt spændende pokalkampe op mod jul.
3000 på stadion..

Btw da Flores havde spillet lige så mange kampe som Safranko, ville folk også have ham ud.

Det er sq lidt åndssvagt at dømme Safranko så hurtigt.
Gaarde har faktisk hentet en god spiller i Rolim. Nu skal vi bare have MW til at bruge ham.
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen: AaB - FC Helsingør, 06.12.2017

Indlæg af FlæskeFrank » 6. dec 2017, 22:46

Lige omkring pokal og holdene fra de lavere rækker. Så er det jo også ulige sværere at få revanche mod dem, når man kun møder dem hvert 10. år. Og sejrene glemmer man ligeså hurtig, mens nederlagene flashbacker lidt for ofte ens sind.

Dejligt at vinde, dejligt at Flores fik scoret.

I øvrigt synes jeg beskrivelsen af kampen mangler, at Helsingørs mål var jo svineheldigt og ikke en god afslutning. Og så er Helsingør altså superligahold og stillingen efter 18 runder på ingen måde indikerer at Helsingør er stensikker nedrykker. De er 1 point fra Randers.
- FlæskeFrank

Besvar