Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 19. feb 2018, 09:51

Når alt er sagt om vores egen indsats i går, så må man også bare beundre Brøndby. Nede med en mand på udebane, og alligevel holder de i lange perioder et højt pres, og foretjekker konstant. Gjorde det meget svært for os i opspillet. Og så spiller de bare som et hold - præcis, som vi gjorde i mesterskabstiden.
Zornigers no-bullshit coaching er jeg kæmpe fan af, særligt når man ser på vores egen Wieghorst. Han eksploderede nærmest i raseri 3-4 gange i 1. halvleg over dårlige aktioner fra Mukhtar, fordi det gav omstillinger. Helt kølig, når det kommer til at tro på den plan man har lagt. Ikke noget med at spille efter nullet, men i stedet satse offensivt så snart man kan fornemme der er muligheder.

Det er en formildende omstændighed, når man nu skal se på at vi ikke får 3 point i går. Ærgerligt, når muligheden var der, men det ændrer ikke så meget ifht. vores slutspilschancer, bortset fra at Silkeborg, AGF, og Sønderjyske nu kan blive inviteret med til gildet, når pladserne skal fordeles. Sikke en forskel 4 eller 6 point kunne have gjort i det spil.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Hanga » 19. feb 2018, 09:57

Gamen skrev:Når alt er sagt om vores egen indsats i går, så må man også bare beundre Brøndby. Nede med en mand på udebane, og alligevel holder de i lange perioder et højt pres, og foretjekker konstant. Gjorde det meget svært for os i opspillet. Og så spiller de bare som et hold - præcis, som vi gjorde i mesterskabstiden.
Zornigers no-bullshit coaching er jeg kæmpe fan af, særligt når man ser på vores egen Wieghorst. Han eksploderede nærmest i raseri 3-4 gange i 1. halvleg over dårlige aktioner fra Mukhtar, fordi det gav omstillinger. Helt kølig, når det kommer til at tro på den plan man har lagt. Ikke noget med at spille efter nullet, men i stedet satse offensivt så snart man kan fornemme der er muligheder.

Det er en formildende omstændighed, når man nu skal se på at vi ikke får 3 point i går. Ærgerligt, når muligheden var der, men det ændrer ikke så meget ifht. vores slutspilschancer, bortset fra at Silkeborg, AGF, og Sønderjyske nu kan blive inviteret med til gildet, når pladserne skal fordeles. Sikke en forskel 4 eller 6 point kunne have gjort i det spil.
Helt enig i din beskrivelse af Zorninger. Man må bare give ham at han har transformeret dem stort set fra dag 1 og skabt et meget stærkt hold. Det er ikke med ambitioner om flot pasningsspil men med ambitioner om at skabe flest muligt chancer. De spiller ret simpelt, "no-bullshit" som du siger, og det lader til at passe deres spillere rigtig godt. Jeg kan dog tvivle på om vi ville være dygtige nok i presspillet til at kunne praktisere det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af doukas » 19. feb 2018, 10:07

Hanga skrev:
Gamen skrev:Når alt er sagt om vores egen indsats i går, så må man også bare beundre Brøndby. Nede med en mand på udebane, og alligevel holder de i lange perioder et højt pres, og foretjekker konstant. Gjorde det meget svært for os i opspillet. Og så spiller de bare som et hold - præcis, som vi gjorde i mesterskabstiden.
Zornigers no-bullshit coaching er jeg kæmpe fan af, særligt når man ser på vores egen Wieghorst. Han eksploderede nærmest i raseri 3-4 gange i 1. halvleg over dårlige aktioner fra Mukhtar, fordi det gav omstillinger. Helt kølig, når det kommer til at tro på den plan man har lagt. Ikke noget med at spille efter nullet, men i stedet satse offensivt så snart man kan fornemme der er muligheder.

Det er en formildende omstændighed, når man nu skal se på at vi ikke får 3 point i går. Ærgerligt, når muligheden var der, men det ændrer ikke så meget ifht. vores slutspilschancer, bortset fra at Silkeborg, AGF, og Sønderjyske nu kan blive inviteret med til gildet, når pladserne skal fordeles. Sikke en forskel 4 eller 6 point kunne have gjort i det spil.
Helt enig i din beskrivelse af Zorninger. Man må bare give ham at han har transformeret dem stort set fra dag 1 og skabt et meget stærkt hold. Det er ikke med ambitioner om flot pasningsspil men med ambitioner om at skabe flest muligt chancer. De spiller ret simpelt, "no-bullshit" som du siger, og det lader til at passe deres spillere rigtig godt. Jeg kan dog tvivle på om vi ville være dygtige nok i presspillet til at kunne praktisere det.
Selvfølgelig ville vores hold ikke passe ind i den stil. Zorninger har benhårdt gået efter de typer, som passer præcist ind i hans koncept fra dag 1.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 19. feb 2018, 10:22

doukas skrev:
Selvfølgelig ville vores hold ikke passe ind i den stil. Zorninger har benhårdt gået efter de typer, som passer præcist ind i hans koncept fra dag 1.
Men nu har han jo altså ikke købt 20 fodboldspillere. Det handler jo i høj grad også om at opdrage på de spillere man allerede har. Og det har han gjort godt. De fremstår i hvert fald som et kollektiv, hvilket særligt har været tydeligt i kampene mod FCK hvor de har spillet med enorm disciplin.

Noget af det, der virker til at være gået galt i AaB er at vi ikke længere har samme kollektiv som vi havde engang.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af doukas » 19. feb 2018, 10:32

Gamen skrev:
doukas skrev:
Selvfølgelig ville vores hold ikke passe ind i den stil. Zorninger har benhårdt gået efter de typer, som passer præcist ind i hans koncept fra dag 1.
Men nu har han jo altså ikke købt 20 fodboldspillere. Det handler jo i høj grad også om at opdrage på de spillere man allerede har. Og det har han gjort godt. De fremstår i hvert fald som et kollektiv, hvilket særligt har været tydeligt i kampene mod FCK hvor de har spillet med enorm disciplin.

Noget af det, der virker til at være gået galt i AaB er at vi ikke længere har samme kollektiv som vi havde engang.
Måske ikke 20, men så 19 spillere, siden Zorninger blev ansat.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Mogens » 19. feb 2018, 10:38

Gamen skrev:
doukas skrev:
Selvfølgelig ville vores hold ikke passe ind i den stil. Zorninger har benhårdt gået efter de typer, som passer præcist ind i hans koncept fra dag 1.
Men nu har han jo altså ikke købt 20 fodboldspillere. Det handler jo i høj grad også om at opdrage på de spillere man allerede har. Og det har han gjort godt. De fremstår i hvert fald som et kollektiv, hvilket særligt har været tydeligt i kampene mod FCK hvor de har spillet med enorm disciplin.

Noget af det, der virker til at være gået galt i AaB er at vi ikke længere har samme kollektiv som vi havde engang.
Ikke desto mindre viser nedenstående tilgang siden 2016 (nogle spillere retur fra leje), at han dog har hentet en pæn del spillere - 11 - (som er markeret med fed), som i større eller mindre grad spiller en rolle på hans hold.
Jeg gad ikke bruge super meget tid på at finde nedenstående, så jeg vil ikke udelukke, at der er enkelte spillere, som er hentet inden hans indtræden i klubben.

Andreas Bruus
Joel Kabongo
Viktor Anker

Gregers Arndal-Lauritzen
Simon Tibbling
Anthony Jung
Filip Blazek
Lasse Vigen Christensen
Besar Halimi
Kasper Fisker
Hany Mukhtar
Jacob Pryts
Mads Juel Andersen
Benjamin Bellot
Zsolt Kalmár
Paulus Arajuuri
Adam Kwarasey
Kevin Mensah
Gregor Sikosek
Joel Kabongo
Jacob Pryts

Suk-Young Yun
Jan Kliment
Ariel Nuñez
Marcos Ureña
Hjörtur Hermannsson
Viktor Anker
Benedikt Röcker
Jonas Borring
Daniel Stückler
Mads Juel Andersen
Gustaf Nilsson
David Boysen
Kamil Wilczek

Han har haft en nogenlunde klar plan, hvilket man naturligvis godt kunne ønske en Wieghorst havde haft i samme grad, men at sige, at han har tilpasset/opdraget de spillere, der var der i forvejen, det er vist en sandhed med modifikationer.

Jeg er i øvrigt ok tilfreds med kampen i går. Selvfølgelig er der plads til forbedring, og selvfølgelig vil man altid gerne vinde, når man er en mand i overtal i 60 minutter, men vi må heller ikke være blinde for, at vi spiller mod et hold fyldt med selvtillid og i den bedste forfatning gennem de seneste +10 år. Deres presspil er svært at håndtere, men jeg er som sagt ok tilfreds med kampen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Hanga » 19. feb 2018, 10:51

doukas skrev:
Gamen skrev:
doukas skrev:
Selvfølgelig ville vores hold ikke passe ind i den stil. Zorninger har benhårdt gået efter de typer, som passer præcist ind i hans koncept fra dag 1.
Men nu har han jo altså ikke købt 20 fodboldspillere. Det handler jo i høj grad også om at opdrage på de spillere man allerede har. Og det har han gjort godt. De fremstår i hvert fald som et kollektiv, hvilket særligt har været tydeligt i kampene mod FCK hvor de har spillet med enorm disciplin.

Noget af det, der virker til at være gået galt i AaB er at vi ikke længere har samme kollektiv som vi havde engang.
Måske ikke 20, men så 19 spillere, siden Zorninger blev ansat.
Han har hentet 10, og heraf startede en håndfuld i går.

https://www.transfermarkt.co.uk/alexand ... _id=134274

Vi har hentet mindst lige så mange spillere i den periode.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 19. feb 2018, 10:56

Mogens skrev: Han har haft en nogenlunde klar plan, hvilket man naturligvis godt kunne ønske en Wieghorst havde haft i samme grad, men at sige, at han har tilpasset/opdraget de spillere, der var der i forvejen, det er vist en sandhed med modifikationer.

Jeg er i øvrigt ok tilfreds med kampen i går. Selvfølgelig er der plads til forbedring, og selvfølgelig vil man altid gerne vinde, når man er en mand i overtal i 60 minutter, men vi må heller ikke være blinde for, at vi spiller mod et hold fyldt med selvtillid og i den bedste forfatning gennem de seneste +10 år. Deres presspil er svært at håndtere, men jeg er som sagt ok tilfreds med kampen.
Wilczek kom til før han blev ansat i Brøndby.

Jojo, bevares, men nu er tallet for vores eget hold 8 spillere i og omkring startopstillingen, trods at 60 % af truppen er af egen avl. Så det siger jo ikke så meget - han har ikke købt ekstraordinært voldsomt ind.

Hovedparten af de spillere er spillere han har lejet ind, eller købt billigt. Brøndby har vel ikke brugt særligt meget mere i ren transfersum på de 10 spillere, end hvad vi har på vores 8 spillere. Så det er ikke fordi han bare har kunnet forme holdet efter hvad der lige var på Hylde A. Han har tilpasset spillere som Larsson, Pukki, Nørgaard m.fl. til hans gegenpressing. Og holdets vigtigste akse er nu stadig en der også var der før han kom. Rønnow - Larsson (anfører) - Nørgaard - Pukki.
Det eneste jeg tror han ville ønske sig, er en hurtigere forsvarsspiller. Röcker og Arajuuri er et utroligt langsomt makkerpar.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Yankee » 19. feb 2018, 11:02

For dælen, venner. Vi ligger nummer fucking OTTE efter 21 runder. Hvordan har vi fået lullet hinanden så meget i søvn at det pludselig er okay fordi der jo er chance for at vi kan kravle op på en sjetteplads?

Jeg kan godt sætte pris på at vi fremstår som et meget stabilt og robust hold, der ikke kollapser eller pludselig taber 5 i streg. Jeg kan også godt se tegninger til en stamme med Rinne-Okore-Würtz-Kusk. Jeg kan godt se det nuværende hold gå i top-6.

Men det manglede sgu også bare når vi har hældt over 20 mio. i det her hold i ren transfer. Det er altså ikke tilfredsstillende at vi ligger nummer otte når vores transferinvesteringer de sidste par vinduer vel næsten er på niveau med FCM og Brøndby - og det er i øvrigt heller ikke generelt et tilfredsstillende niveau for AaB historisk set. Vi har før fyret trænere for 4. og 5. pladser og nu lever vi åbenbart fint med at ligge nr. 8-10 over en længere periode. Hvad i alverden er der dog sket? Det er jo ikke fordi der er kommet en masse andre hold, der er stormet ind foran os. Det er hold som Hobro, FC Nordsjælland, OB og Horsens, der har overhalet os.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Mogens » 19. feb 2018, 11:09

Gamen skrev:
Mogens skrev: Han har haft en nogenlunde klar plan, hvilket man naturligvis godt kunne ønske en Wieghorst havde haft i samme grad, men at sige, at han har tilpasset/opdraget de spillere, der var der i forvejen, det er vist en sandhed med modifikationer.

Jeg er i øvrigt ok tilfreds med kampen i går. Selvfølgelig er der plads til forbedring, og selvfølgelig vil man altid gerne vinde, når man er en mand i overtal i 60 minutter, men vi må heller ikke være blinde for, at vi spiller mod et hold fyldt med selvtillid og i den bedste forfatning gennem de seneste +10 år. Deres presspil er svært at håndtere, men jeg er som sagt ok tilfreds med kampen.
Wilczek kom til før han blev ansat i Brøndby.

Jojo, bevares, men nu er tallet for vores eget hold 8 spillere i og omkring startopstillingen, trods at 60 % af truppen er af egen avl. Så det siger jo ikke så meget - han har ikke købt ekstraordinært voldsomt ind.

Hovedparten af de spillere er spillere han har lejet ind, eller købt billigt. Brøndby har vel ikke brugt særligt meget mere i ren transfersum på de 10 spillere, end hvad vi har på vores 8 spillere. Så det er ikke fordi han bare har kunnet forme holdet efter hvad der lige var på Hylde A. Han har tilpasset spillere som Larsson, Pukki, Nørgaard m.fl. til hans gegenpressing. Og holdets vigtigste akse er nu stadig en der også var der før han kom. Rønnow - Larsson (anfører) - Nørgaard - Pukki.
Det eneste jeg tror han ville ønske sig, er en hurtigere forsvarsspiller. Röcker og Arajuuri er et utroligt langsomt makkerpar.
Jeg synes ikke, at sammenligningen med os selv er vigtig. Jeg skriver netop, at man kunne ønske sig, at MW måske også havde haft en klar plan med spillerne. Det har han måske også, men den har bare været ringe.

Grunden til min kommentar var, at du ikke mente, at han havde handlet ind specifikt til sit system - der er jeg blot uenig. Om de er lejet eller købt billigt (eller gratis) er underordnet - han ved/vidste, hvad han ville have, og det har han hentet spillere efter.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 19. feb 2018, 11:11

Gamen skrev:Når alt er sagt om vores egen indsats i går, så må man også bare beundre Brøndby. Nede med en mand på udebane, og alligevel holder de i lange perioder et højt pres, og foretjekker konstant. Gjorde det meget svært for os i opspillet. Og så spiller de bare som et hold - præcis, som vi gjorde i mesterskabstiden.
Zornigers no-bullshit coaching er jeg kæmpe fan af, særligt når man ser på vores egen Wieghorst. Han eksploderede nærmest i raseri 3-4 gange i 1. halvleg over dårlige aktioner fra Mukhtar, fordi det gav omstillinger. Helt kølig, når det kommer til at tro på den plan man har lagt. Ikke noget med at spille efter nullet, men i stedet satse offensivt så snart man kan fornemme der er muligheder.

Det er en formildende omstændighed, når man nu skal se på at vi ikke får 3 point i går. Ærgerligt, når muligheden var der, men det ændrer ikke så meget ifht. vores slutspilschancer, bortset fra at Silkeborg, AGF, og Sønderjyske nu kan blive inviteret med til gildet, når pladserne skal fordeles. Sikke en forskel 4 eller 6 point kunne have gjort i det spil.
Dertil kan man lægge, at han fremstår som en utrolig sympatisk mand - bl.a. gennem de interviews, der har været med ham i Mediano. Men der er ingen tvivl om, at han også er en hård, tysk hund. Noget, som er en sjældenhed i DK, og som man kun kan drømme om i AaB disse år.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af BassogogsVen » 19. feb 2018, 11:13

Yankee skrev:For dælen, venner. Vi ligger nummer fucking OTTE efter 21 runder. Hvordan har vi fået lullet hinanden så meget i søvn at det pludselig er okay fordi der jo er chance for at vi kan kravle op på en sjetteplads?

Jeg kan godt sætte pris på at vi fremstår som et meget stabilt og robust hold, der ikke kollapser eller pludselig taber 5 i streg. Jeg kan også godt se tegninger til en stamme med Rinne-Okore-Würtz-Kusk. Jeg kan godt se det nuværende hold gå i top-6.

Men det manglede sgu også bare når vi har hældt over 20 mio. i det her hold i ren transfer. Det er altså ikke tilfredsstillende at vi ligger nummer otte når vores transferinvesteringer de sidste par vinduer vel næsten er på niveau med FCM og Brøndby - og det er i øvrigt heller ikke generelt et tilfredsstillende niveau for AaB historisk set. Vi har før fyret trænere for 4. og 5. pladser og nu lever vi åbenbart fint med at ligge nr. 8-10 over en længere periode. Hvad i alverden er der dog sket? Det er jo ikke fordi der er kommet en masse andre hold, der er stormet ind foran os. Det er hold som Hobro, FC Nordsjælland, OB og Horsens, der har overhalet os.
Ja, det kan undre, at ambitionsniveauet er faldet så drastisk. Det er som om den middelmådighed, man tilstræber på Hornevej langsomt, men sikkert, er dryppet ned gennem store dele af fan- og tilskuersegmentet.

Ja, der er tegninger til en stamme. Men grenene mangler i den grad på flere led. OG trods massive investeringer på et historisk niveau, er de ikke at se endnu.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af FIDEL » 19. feb 2018, 11:17

Yankee skrev:For dælen, venner. Vi ligger nummer fucking OTTE efter 21 runder. Hvordan har vi fået lullet hinanden så meget i søvn at det pludselig er okay fordi der jo er chance for at vi kan kravle op på en sjetteplads?

Jeg kan godt sætte pris på at vi fremstår som et meget stabilt og robust hold, der ikke kollapser eller pludselig taber 5 i streg. Jeg kan også godt se tegninger til en stamme med Rinne-Okore-Würtz-Kusk. Jeg kan godt se det nuværende hold gå i top-6.

Men det manglede sgu også bare når vi har hældt over 20 mio. i det her hold i ren transfer. Det er altså ikke tilfredsstillende at vi ligger nummer otte når vores transferinvesteringer de sidste par vinduer vel næsten er på niveau med FCM og Brøndby - og det er i øvrigt heller ikke generelt et tilfredsstillende niveau for AaB historisk set. Vi har før fyret trænere for 4. og 5. pladser og nu lever vi åbenbart fint med at ligge nr. 8-10 over en længere periode. Hvad i alverden er der dog sket? Det er jo ikke fordi der er kommet en masse andre hold, der er stormet ind foran os. Det er hold som Hobro, FC Nordsjælland, OB og Horsens, der har overhalet os.
Jeg er helt enig. Det er så trist!
Vi har desværre en sportslig ledelse, der bærer et kæmpe ansvar for det nuværende morads AaB befinder sig i. Når resultaterne ikke lige indfinder sig, taler vores sportsdirektør om kontinuitet og nye spillere, der skal udvikles til at blive profiler. Før Gaardes katastrofevindue med Holgersson, Sloth, Meilinger mfl. sagde han, at truppen skulle forstærkes med bærende profiler, særligt på de centrale pladser! Det er vel egentligt kun Rinne, Okore og Kusk der kan betegnes som reelle forstærkninger. Rolim er jo ikke blevet brugt så meget, og f.eks. Lesniak, Safranko og Pallesen er middelmådige spillere i mine øjne.
Jeg kan ikke se en anden udvej end at Gaarde og Wieghorst må forlade AaB når denne sæson er overstået. Wieghorst har endnu ikke bevist, at han formår at finde en balance på vores hold, og han kæmper med at finde sin stil. Det virker til han ikke stoler på sin defensiv, hvilket jeg godt kan forstå, men hvorfor i alverden har man så ikke forstærket forsvaret..!!?
Der er SÅ mange ting i vores sportslige ledelse der ikke giver mening synes jeg. Der bliver talt i øst og vest om det ene og det andet, men spillet på banen viser noget helt tredje. Det er som om, at Wieghorst holder spillernes evner og potentiale tilbage med sin filosofi om kontrol. Jeg kan sgu ikke klare det mere... :'( :aabfan:

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af doukas » 19. feb 2018, 11:21

Hanga skrev:
doukas skrev:
Gamen skrev:
doukas skrev:
Selvfølgelig ville vores hold ikke passe ind i den stil. Zorninger har benhårdt gået efter de typer, som passer præcist ind i hans koncept fra dag 1.
Men nu har han jo altså ikke købt 20 fodboldspillere. Det handler jo i høj grad også om at opdrage på de spillere man allerede har. Og det har han gjort godt. De fremstår i hvert fald som et kollektiv, hvilket særligt har været tydeligt i kampene mod FCK hvor de har spillet med enorm disciplin.

Noget af det, der virker til at være gået galt i AaB er at vi ikke længere har samme kollektiv som vi havde engang.
Måske ikke 20, men så 19 spillere, siden Zorninger blev ansat.
Han har hentet 10, og heraf startede en håndfuld i går.

https://www.transfermarkt.co.uk/alexand ... _id=134274

Vi har hentet mindst lige så mange spillere i den periode.
Det er jo kun "Purchased players". Derudover har han været med til at hente Borring, Arajuuri, Sikosek, Urena, Kliment, Suk-Young Yun, Halimi, Jung osv.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af FIDEL » 19. feb 2018, 11:35

Yankee skrev:For dælen, venner. Vi ligger nummer fucking OTTE efter 21 runder. Hvordan har vi fået lullet hinanden så meget i søvn at det pludselig er okay fordi der jo er chance for at vi kan kravle op på en sjetteplads?

Jeg kan godt sætte pris på at vi fremstår som et meget stabilt og robust hold, der ikke kollapser eller pludselig taber 5 i streg. Jeg kan også godt se tegninger til en stamme med Rinne-Okore-Würtz-Kusk. Jeg kan godt se det nuværende hold gå i top-6.

Men det manglede sgu også bare når vi har hældt over 20 mio. i det her hold i ren transfer. Det er altså ikke tilfredsstillende at vi ligger nummer otte når vores transferinvesteringer de sidste par vinduer vel næsten er på niveau med FCM og Brøndby - og det er i øvrigt heller ikke generelt et tilfredsstillende niveau for AaB historisk set. Vi har før fyret trænere for 4. og 5. pladser og nu lever vi åbenbart fint med at ligge nr. 8-10 over en længere periode. Hvad i alverden er der dog sket? Det er jo ikke fordi der er kommet en masse andre hold, der er stormet ind foran os. Det er hold som Hobro, FC Nordsjælland, OB og Horsens, der har overhalet os.
Iøvrigt var der kun godt 6.000 tilskuere igår imod Brøndby!! Der er ikke meget fodboldeufori i Aalborg pt! Det skyldes selvfølgelig holdets kedelige spillestil og de manglende resultater.
Det er simpelthen så ærgerligt og utilgiveligt, at Gaarde faktisk har formøblet først en gunstig situation efter et mesterskab og pokaltitel, og de mange transferpenge han havde til rådighed. Puha det er faktisk en katastrofe!!
Men noget af det værste er nok de mange AaB-fans som lader til at være ok tilfredse med den udvikling og nuværende niveau der er i AaB. Jeg synes det er uambitiøst, og det viser, at middelmådigheden stadig lever big time i Nordjylland!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 19. feb 2018, 12:06

Mogens skrev: Jeg synes ikke, at sammenligningen med os selv er vigtig. Jeg skriver netop, at man kunne ønske sig, at MW måske også havde haft en klar plan med spillerne. Det har han måske også, men den har bare været ringe.

Grunden til min kommentar var, at du ikke mente, at han havde handlet ind specifikt til sit system - der er jeg blot uenig. Om de er lejet eller købt billigt (eller gratis) er underordnet - han ved/vidste, hvad han ville have, og det har han hentet spillere efter.
Ja, det er klart, men Sønderjyske kan også hente 7 spillere i 2. division til deres system - hvis de ikke har niveau eller kvaliteter til at kunne udfylde deres rolle, så er det jo lige meget.
Han har handlet ind ifht. hvad han kunne få - og først og fremmest meget arbejdsomme spillere - og derefter fået dem til at spille som han gerne vil. Kliment f.eks. er ikke nogen dygtig angriber, og Jung er ikke nogen specielt dygtig back, men de arbejder stenhårdt for holdet og giver overskud til at de kan spille som de kan spille.
Röcker og Arajuuri er ikke verdens hurtigste, men ved konstant at presse modstanderne, så får de heller ikke tid til at udnytte det bagrum der er ved hurtige pasninger, eller får slået de lange bolde ned bag dem.
Har man et kollektiv der fungerer, så kan man sagtens have den type spillere. PK og Søren Frederiksen kom jo sjældent til at se dårlige ud i 2014-sæsonen.
Har man et kollektiv der ikke fungerer specielt godt, som vores, så er det ikke så ønskeligt med spillere der ikke kan gøre den ønskede forskel på deres plads.

Men hvem siger at Wieghorst ikke har hentet spillere til systemet? Og vi har næsten hentet lige så mange til de første 16 på holdkortet som Brøndby har. Problemet er bare, at det er i øst og vest. Og særligt det der blev hentet under Søndergaard var helt i skoven.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 19. feb 2018, 12:08

BassogogsVen skrev: Dertil kan man lægge, at han fremstår som en utrolig sympatisk mand - bl.a. gennem de interviews, der har været med ham i Mediano. Men der er ingen tvivl om, at han også er en hård, tysk hund. Noget, som er en sjældenhed i DK, og som man kun kan drømme om i AaB disse år.
Michelsen fik voldsom kritik i Sverige for at være alt for hård (ifht. svenskerne) i sin måde at coache spillerne på - måske er det den slags der kunne vække lidt i AaB.

Omvendt lavede han også en Wieghorst, hvor han ændrede spilfilosofi efter resultater.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 19. feb 2018, 12:15

Yankee skrev:For dælen, venner. Vi ligger nummer fucking OTTE efter 21 runder. Hvordan har vi fået lullet hinanden så meget i søvn at det pludselig er okay fordi der jo er chance for at vi kan kravle op på en sjetteplads?

Jeg kan godt sætte pris på at vi fremstår som et meget stabilt og robust hold, der ikke kollapser eller pludselig taber 5 i streg. Jeg kan også godt se tegninger til en stamme med Rinne-Okore-Würtz-Kusk. Jeg kan godt se det nuværende hold gå i top-6.

Men det manglede sgu også bare når vi har hældt over 20 mio. i det her hold i ren transfer. Det er altså ikke tilfredsstillende at vi ligger nummer otte når vores transferinvesteringer de sidste par vinduer vel næsten er på niveau med FCM og Brøndby - og det er i øvrigt heller ikke generelt et tilfredsstillende niveau for AaB historisk set. Vi har før fyret trænere for 4. og 5. pladser og nu lever vi åbenbart fint med at ligge nr. 8-10 over en længere periode. Hvad i alverden er der dog sket? Det er jo ikke fordi der er kommet en masse andre hold, der er stormet ind foran os. Det er hold som Hobro, FC Nordsjælland, OB og Horsens, der har overhalet os.
Og lad os så lige huske på, at den sportslige ledelse fik sneget en målsætning om slutspilsplads ind af bagdøren, selvom den oprindeligt hed top-4. Gav ingen mening, at bare fordi to ringe hold rykkede op, så skulle man pludselig til at lade sig nøjes med mindre.

Men pt. er vi heller ikke til mere. Det er sørgeligt, når vi har brugt så mange penge. Sammenlagt omkring 7 mio. kr. minus løn og sign-on på Safranko og Pallesen. Hvad er der lige vi har fået for de (i AaB-optik mange) penge?!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Hanga » 19. feb 2018, 12:46

doukas skrev:
Det er jo kun "Purchased players". Derudover har han været med til at hente Borring, Arajuuri, Sikosek, Urena, Kliment, Suk-Young Yun, Halimi, Jung osv.
Sorry, du har ret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Gamen » 19. feb 2018, 12:57

Yankee skrev:For dælen, venner. Vi ligger nummer fucking OTTE efter 21 runder. Hvordan har vi fået lullet hinanden så meget i søvn at det pludselig er okay fordi der jo er chance for at vi kan kravle op på en sjetteplads?

Jeg kan godt sætte pris på at vi fremstår som et meget stabilt og robust hold, der ikke kollapser eller pludselig taber 5 i streg. Jeg kan også godt se tegninger til en stamme med Rinne-Okore-Würtz-Kusk. Jeg kan godt se det nuværende hold gå i top-6.

Men det manglede sgu også bare når vi har hældt over 20 mio. i det her hold i ren transfer. Det er altså ikke tilfredsstillende at vi ligger nummer otte når vores transferinvesteringer de sidste par vinduer vel næsten er på niveau med FCM og Brøndby - og det er i øvrigt heller ikke generelt et tilfredsstillende niveau for AaB historisk set. Vi har før fyret trænere for 4. og 5. pladser og nu lever vi åbenbart fint med at ligge nr. 8-10 over en længere periode. Hvad i alverden er der dog sket? Det er jo ikke fordi der er kommet en masse andre hold, der er stormet ind foran os. Det er hold som Hobro, FC Nordsjælland, OB og Horsens, der har overhalet os.
Lad os i øvrigt lige koble Tipsbladets halvårlige oversigt over lønbudgetter på:

Tallene angives med Februar 2018 først, efterfulgt af september 2017, efterfulgt af februar 2017, efterfulgt af september 2016, efterfulgt af september 2015, efterfulgt af februar 2015, efterfulgt af 2014, efterfulgt af 2013. For FCN er også opgivet spillerbudget for 11/12 sæsonen.

FCK: 130, 120, 110, 100, 100-110, 110-120, 100-105, 100-115
BIF: 75, 75, 75, 80, 80-90, 90-100, 90-100, 70-75
FCM: 75, 70, 65, 65, 65-75, 50-60, 40-45, 35-40
AGF: 42, 40, 40, 40, 30-35
AaB; 33, 32, 28, 28, 25-30, 25-30 20-25
OB: 32, 31, 30, 30, 30-35, 40-45, 40-45, 50-55
RFC: 31, 27, 29, 30, 25-30, 30-35, 30-35, 30-35
FCN: 28, 27, 27, 34-40, 40-45, 40-45, 40-45, 33
SJE: 21, 19, 19, 19, 18-19, 17-19, 15-16 15-16
SIF: 20, 18, 15, 14
LYN: 17, 18, 18, 16
ACH: 14, 11, 12, 12
HOB: 14, 14
HEL: 7,5, 6,5

Der kan man også se, at det tydeligt fremgår at pengene har fået ben at gå på det sidste halvandet år. Vores lønbudget er således øget med 15-20 %.
Stadig markant lavere end AGF, der får usædvanlig lidt for pengene.

Besvar