Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af raekkeettre » 20. feb 2018, 19:54

CphAab skrev:Prøv at sælge blåbjerg for 10mill til Spanien og se om
Nogen er enig i de er lige gode ;)
Jeg tror fejlkøb er set før....hvor pris og kvalitet ikke hænger så godt sammen.....men han havde et fint CV, med 100 u-kampe...lidt lige som Blåbjerg....men igen, jeg håber ikke Blå bliver som Jakobsen, for det blev godt nok skidt for ham....

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Sønderhof » 20. feb 2018, 23:12

raekkeettre skrev:
CphAab skrev:Prøv at sælge blåbjerg for 10mill til Spanien og se om
Nogen er enig i de er lige gode ;)
Jeg tror fejlkøb er set før....hvor pris og kvalitet ikke hænger så godt sammen.....men han havde et fint CV, med 100 u-kampe...lidt lige som Blåbjerg....men igen, jeg håber ikke Blå bliver som Jakobsen, for det blev godt nok skidt for ham....
Er sgu nødt til at tilslutte mig koret her, raekkeettre. At påstå at Blåbjerg er på samme niveau som Michael Jakobsen, eller at han for den sags skyld har vist en udviklingskurve der gør vi kan håbe han håbe han når hans niveau, er simpelthen forkert. MJ viste sig fra dag ét som en yderst stabil og pålidelig forsvarsspiller. Han spillede fast over 5 år, ikke som i Blåbjergs tilfælde fordi der ikke var andre, men fordi han var god!
Synes på mange måder hans karriere minder og Würtz'. De bragede begge igennem ganske unge, og spillede herefter fast i en årrække, kulminerende med en håndfuld landsholdsudtagelser. At han fejlede stort i EfB ser mærkeligt ud, men det har mangt og meget gjort derovre de seneste år. Jesper Jørgensen gik fra at være en stor profil i Belgien til slet ikke at kunne komme på holdet.

Ang. Blåbjerg, så så jeg en kæmpe stjerne i ham, da han kom frem. Han virkede hurtig i tanke og handling, god på bolden og som en sympatisk fyr med en god indstilling. De fejl han begår mod Silkeborg, indkapsler i midlertidig, hvad vi har set fra ham gennem flere sæsoner nu. Især fejlen ved andet mål er utilgivelig. Desuden er hans boldomgang og overblik til tider på niveau med noget der minder og hvad man ser i 2. division. Han clearer bolde, hvor der ikke er en mand i 20 meters omkreds, misser simple tæmninger og så er han simpelthen ikke kynisk nok. Han lader hellere en mand løbe fordi sig, hvis han ikke kan få bolden, frem for at begå et frispark og tage det gule kort. Han har nogle kvaliteter, men en forsvarsspillere måles ikke på antallet af succesfulde aktioner, men på antallet af fejl. - og dem laver Blåbjerg alt for mange af!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af raekkeettre » 21. feb 2018, 10:17

Sønderhof skrev:
raekkeettre skrev:
CphAab skrev:Prøv at sælge blåbjerg for 10mill til Spanien og se om
Nogen er enig i de er lige gode ;)
Jeg tror fejlkøb er set før....hvor pris og kvalitet ikke hænger så godt sammen.....men han havde et fint CV, med 100 u-kampe...lidt lige som Blåbjerg....men igen, jeg håber ikke Blå bliver som Jakobsen, for det blev godt nok skidt for ham....
Er sgu nødt til at tilslutte mig koret her, raekkeettre. At påstå at Blåbjerg er på samme niveau som Michael Jakobsen, eller at han for den sags skyld har vist en udviklingskurve der gør vi kan håbe han håbe han når hans niveau, er simpelthen forkert. MJ viste sig fra dag ét som en yderst stabil og pålidelig forsvarsspiller. Han spillede fast over 5 år, ikke som i Blåbjergs tilfælde fordi der ikke var andre, men fordi han var god!
Synes på mange måder hans karriere minder og Würtz'. De bragede begge igennem ganske unge, og spillede herefter fast i en årrække, kulminerende med en håndfuld landsholdsudtagelser. At han fejlede stort i EfB ser mærkeligt ud, men det har mangt og meget gjort derovre de seneste år. Jesper Jørgensen gik fra at være en stor profil i Belgien til slet ikke at kunne komme på holdet.

Ang. Blåbjerg, så så jeg en kæmpe stjerne i ham, da han kom frem. Han virkede hurtig i tanke og handling, god på bolden og som en sympatisk fyr med en god indstilling. De fejl han begår mod Silkeborg, indkapsler i midlertidig, hvad vi har set fra ham gennem flere sæsoner nu. Især fejlen ved andet mål er utilgivelig. Desuden er hans boldomgang og overblik til tider på niveau med noget der minder og hvad man ser i 2. division. Han clearer bolde, hvor der ikke er en mand i 20 meters omkreds, misser simple tæmninger og så er han simpelthen ikke kynisk nok. Han lader hellere en mand løbe fordi sig, hvis han ikke kan få bolden, frem for at begå et frispark og tage det gule kort. Han har nogle kvaliteter, men en forsvarsspillere måles ikke på antallet af succesfulde aktioner, men på antallet af fejl. - og dem laver Blåbjerg alt for mange af!
Gode argumenter.....men jeg ser bare en spiller som har været fast mand på U21 til et EM....samtidig har han også gjort det virkelig godt i nogle kampe og virkelig skidt i andre. Jeg ser også en spiller der falder med holdet fordi det har været så skidt spillende i 2 år nu....så jeg har lidt på fornemmelsen at hvis vi ikke skifter over til et 3-mands forsvar vil Blåbjerg skifte fra AaB til vinter til en klub med et 3-mands forsvar, og klare sig rigtig godt!! Og så måske skifte til et endnu højere niveau. Det kan godt være MJ var en my foran Blå......men efter AaB er det kun gået en vej og slutter nu med at skifte til Australien som 30 årige...og ja...Det er nok bunden. Jeg tror du vil se blå vil få en bedre karriere...var FCN ikke også ude efter ham på et tidspunkt?....men :) det er fremtiden....Jeg høre hvad du siger og det giver også god mening!...Så lad os se!! :)

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af birk » 21. feb 2018, 11:21

Du ved godt at Michael J har flere U 21 kampe , 5 A kampe , og har været til EM for U 21 . Blåbjerg er meget under Michael Jacobsen.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af abbifar » 21. feb 2018, 11:45

birk skrev:Du ved godt at Michael J har flere U 21 kampe , 5 A kampe , og har været til EM for U 21 . Blåbjerg er meget under Michael Jacobsen.
A-kampene taler i MJs favør, men så stor forskel er der nuikke på deres U-landsholdskarrierer:

MJ: 72 U-kampe, heraf 31 u-21 og 1 EM slutrunde
JB: 57 U-kampe, heraf 23 u-21, 1 EM slutrunde og 1 OL slutrunde

Jeg mener stadig MJ var bedre i samme alder, men jeg synes ikke deres u-karrierer har været væsentligt forskellige
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af Kristian » 21. feb 2018, 12:52

abbifar skrev:
birk skrev:Du ved godt at Michael J har flere U 21 kampe , 5 A kampe , og har været til EM for U 21 . Blåbjerg er meget under Michael Jacobsen.
A-kampene taler i MJs favør, men så stor forskel er der nuikke på deres U-landsholdskarrierer:

MJ: 72 U-kampe, heraf 31 u-21 og 1 EM slutrunde
JB: 57 U-kampe, heraf 23 u-21, 1 EM slutrunde og 1 OL slutrunde

Jeg mener stadig MJ var bedre i samme alder, men jeg synes ikke deres u-karrierer har været væsentligt forskellige
Forstår slet ikke man kan diskutere hvem der var bedst af MJ og JB ved samme alder.

MJ var jo klasser bedre end Blåbjerg er på nuværende.
MJ startede bl.a. supergodt i AaB og var jo vanvittig i forhold til Blåbjerg til at drive bolden frem fra midterforsvaret. Tilmed var hans lange diagonal bolde rigtig skarpe.
------------------
mvh Kristian

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af raekkeettre » 22. feb 2018, 13:11

Kristian skrev:
abbifar skrev:
birk skrev:Du ved godt at Michael J har flere U 21 kampe , 5 A kampe , og har været til EM for U 21 . Blåbjerg er meget under Michael Jacobsen.
A-kampene taler i MJs favør, men så stor forskel er der nuikke på deres U-landsholdskarrierer:

MJ: 72 U-kampe, heraf 31 u-21 og 1 EM slutrunde
JB: 57 U-kampe, heraf 23 u-21, 1 EM slutrunde og 1 OL slutrunde

Jeg mener stadig MJ var bedre i samme alder, men jeg synes ikke deres u-karrierer har været væsentligt forskellige
Forstår slet ikke man kan diskutere hvem der var bedst af MJ og JB ved samme alder.

MJ var jo klasser bedre end Blåbjerg er på nuværende.
MJ startede bl.a. supergodt i AaB og var jo vanvittig i forhold til Blåbjerg til at drive bolden frem fra midterforsvaret. Tilmed var hans lange diagonal bolde rigtig skarpe.
Lad os nu antage at han var klasser bedre en Blåbjerg, og helt vanvittig meget bedre, hvad laver han I Australien, og hvorfor kunne han ikke komme på holdet i Esbjerg etc. etc....dermed siger du jo at Blåbjerg er en 2. division spiller, det kan da også godt være, men hvad laver han så med 57 U-kampe på CV'et. Der er ting jeg ikke kan få til at hænge sammen, sådan rationelt - uden jeg kan understøtte med en kæmpe faglig fodbold viden...

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af birk » 22. feb 2018, 13:24

Jeg siger da ikke at Blåbjerg er en 2 div spiller, men at han er en dårlig superliga spiller. Lad os nu se, hvor Blåbjerg spiller som 32 årig . Tror han skal være heldig, hvis han kan komme til Australien .

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 18.02.2018

Indlæg af raekkeettre » 22. feb 2018, 13:34

birk skrev:Jeg siger da ikke at Blåbjerg er en 2 div spiller, men at han er en dårlig superliga spiller. Lad os nu se, hvor Blåbjerg spiller som 32 årig . Tror han skal være heldig, hvis han kan komme til Australien .
Det er en øl på højkant om hvem der slutter bedst af...:)

Besvar