Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2018, 17:14

Forunderligt, at vi stadig er i spil til 6. pladsen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Funky » 25. feb 2018, 17:24

FlæskeFrank skrev:Forunderligt, at vi stadig er i spil til 6. pladsen.
At hente point mod to gode, højere placerede hold er i sig selv ikke nogen dårlig ting. Når man så kobler det med det spil, vi har vist, og fadæsen i Silkeborg, ja, så er det forunderligt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af troelsh » 25. feb 2018, 17:32

Jeg må tilslutte mig koret der ikke kan se det store lys i Lesniak, det kunne være en mulighed at prøve Flores ved siden af Würtz, han kan tænke offensivt og faktisk udemærket defensiv, også sker der bare noget når ham og Rolim er på banen sammen, jeg kunne godt tænke mig at se følgende i næste kamp


9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af 9520AaB » 25. feb 2018, 17:43

troelsh skrev:Jeg må tilslutte mig koret der ikke kan se det store lys i Lesniak, det kunne være en mulighed at prøve Flores ved siden af Würtz, han kan tænke offensivt og faktisk udemærket defensiv, også sker der bare noget når ham og Rolim er på banen sammen, jeg kunne godt tænke mig at se følgende i næste kamp


Man kunne også prøve Risgaard ved siden af Würtz, mener det har været ok førBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af birk » 25. feb 2018, 17:43

Hvorfor Børsting ?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af MrBangDK » 25. feb 2018, 17:48

birk skrev:Hvorfor Børsting ?
Hvorfor hvad?
Ska' vi hak'?

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af birk » 25. feb 2018, 17:52

Ment som et spørgsmål til det hold, der blev sat op til næste kamp. Hvorfor folk stadig vælger Børsting på deres hold, er mig en gåde.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Hovedet » 25. feb 2018, 18:05

troelsh skrev:Jeg må tilslutte mig koret der ikke kan se det store lys i Lesniak, det kunne være en mulighed at prøve Flores ved siden af Würtz, han kan tænke offensivt og faktisk udemærket defensiv, også sker der bare noget når ham og Rolim er på banen sammen, jeg kunne godt tænke mig at se følgende i næste kamp

Men det er altså pænt bekymrende, at vores mange nyindkøb næsten alle som en falder igennem. Jeg begriber ikke meningen med transfers som Lesniak og Safranko; hvorfor i alverden ikke bare anvende egne småfesne ungdomsspillere, der dog er væsentligt billigere? At PK i sin karrieres vinter er ved at sende Pallesen ud på bænken, er nærmest en joke. Vi står vel tilbage med forstærkninger i Rolim, Kusk og Rinne med Okore som mulig joker i den forbindelse.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af AK48hamas » 25. feb 2018, 19:06

Ro på vi forlængede med Kakeeto efter 2 gode kampe og så har vi ikke set skyggen af ham siden.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af troelsh » 25. feb 2018, 19:28

Hovedet skrev:
troelsh skrev:Jeg må tilslutte mig koret der ikke kan se det store lys i Lesniak, det kunne være en mulighed at prøve Flores ved siden af Würtz, han kan tænke offensivt og faktisk udemærket defensiv, også sker der bare noget når ham og Rolim er på banen sammen, jeg kunne godt tænke mig at se følgende i næste kamp

Men det er altså pænt bekymrende, at vores mange nyindkøb næsten alle som en falder igennem. Jeg begriber ikke meningen med transfers som Lesniak og Safranko; hvorfor i alverden ikke bare anvende egne småfesne ungdomsspillere, der dog er væsentligt billigere? At PK i sin karrieres vinter er ved at sende Pallesen ud på bænken, er nærmest en joke. Vi står vel tilbage med forstærkninger i Rolim, Kusk og Rinne med Okore som mulig joker i den forbindelse.
Ja det er ret bekymrende, men lige nu og her er vores største problem at vores træner insisterer på ligegyldigt boldflytteri er en kvalitet i sig selv.

Heldigvis har Gaarde ramt meget mere rigigt de seneste vinduer (sommer og vinter), end katastrofevinduet i 16

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 25. feb 2018, 19:33

AK48hamas skrev:Ro på vi forlængede med Kakeeto efter 2 gode kampe og så har vi ikke set skyggen af ham siden.
Ja reelt har vi Abildgaard , kaketo og MC der er marginalserede
Inklusiv wurtz , lesniak og Risgaard kæmper 6 spillere om 2 pladser .
Ingen af de 6 kan rigtigt spille andre pladser

Man så det vel også med butygi . Forlængelse og så ud i kulden. Eksempelvis Thelufssen virker også til tablet kommet meget langt ned i køen ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Gamen » 25. feb 2018, 19:37

troelsh skrev:
Ja det er ret bekymrende, men lige nu og her er vores største problem at vores træner insisterer på ligegyldigt boldflytteri er en kvalitet i sig selv.

Heldigvis har Gaarde ramt meget mere rigigt de seneste vinduer (sommer og vinter), end katastrofevinduet i 16
Jeg tror nu nok de fleste med lidt fodboldforstand kunne hente Kusk og Okore, og Rinne nævnte jeg også lang tid før AaB hentede ham. Han er en spiller som man selvfølgelig skal have kendskab til, som sportschef i en højtrangeret klub i Norden.

Gaarde har ramt fejl ved snart sagt alt andet. Det værste er at vi har brugt en masse penge på nogen, som vi intet fik ud af. Penge ud af vinduet, og gav en helvedes uro i truppen. Det satte den sportslige strategi han selv havde været bannerfører for totalt ud af kraft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Funky » 25. feb 2018, 19:56

AK48hamas skrev:Ro på vi forlængede med Kakeeto efter 2 gode kampe og så har vi ikke set skyggen af ham siden.
Syns han spillede mere end to gode kampe. Bare for at tage manden lidt i forsvar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af troelsh » 25. feb 2018, 19:57

Gamen skrev:
troelsh skrev:
Ja det er ret bekymrende, men lige nu og her er vores største problem at vores træner insisterer på ligegyldigt boldflytteri er en kvalitet i sig selv.

Heldigvis har Gaarde ramt meget mere rigigt de seneste vinduer (sommer og vinter), end katastrofevinduet i 16
Jeg tror nu nok de fleste med lidt fodboldforstand kunne hente Kusk og Okore, og Rinne nævnte jeg også lang tid før AaB hentede ham. Han er en spiller som man selvfølgelig skal have kendskab til, som sportschef i en højtrangeret klub i Norden.

Gaarde har ramt fejl ved snart sagt alt andet. Det værste er at vi har brugt en masse penge på nogen, som vi intet fik ud af. Penge ud af vinduet, og gav en helvedes uro i truppen. Det satte den sportslige strategi han selv havde været bannerfører for totalt ud af kraft.
Rolim ser nu også ganske spændende ud, men han skal selvfølgelig først lige hentes.

Når det er sagt så giver jeg dig ret, der har generelt været alt for mange fejlskud, hvor de to dyreste rent sportsligt nok har været de to trænere.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af seamann » 25. feb 2018, 20:04

MrBangDK skrev:Dagens bedste - Pohl
Dagens svageste - Pallesen
Ja, Pohl var lyspunktet.

Okore, Pallesen , kusk og Würtz var ikke så heldige i dag.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af andreasaab89 » 25. feb 2018, 20:25

Sidste sommer skulle vi lave en større udskiftning . Man har derfor øget lønbudgettet markant og investeret tingt i transfers. Over de sidste 3 vinduer har gaarde hentet

Meilinger: helt sikker høj løn. Startede ok, men falde helt igennem under MW. Har helt sikkert været dyr at komme af med. Kæmpe flop

Holgersson: vores nye leder i forsvaret . Faldt nærmest også igennem fra dag 1 og viste aldrig det han skulle. Igen en dyr mand som ender i stort flop

Flores: kæmpe profil i Peru som vi i over 1,5 år slet ikke har fået nok ud af. Helt sikkert også fordi vi har spillet en type fodbold der slet ikke passer ham. Jeg vil ikke kalde ham flop men ift prisen heller ingen gevinst

Sloth: kæmpe flop. Dyr spiller igen som har været dyr at komme af med. Lavede ekstremt meget støj i medierne.

Sylvestr: startede godt i 2 kampe men faldt også igennem og leverede intet til sidst . Også en dyr mand

Rinne: godt køb. Prototype på det vi gerne vil. Hente en ung skandinav som er gået i stå i udlandet

Pallesen: for mig et stort fejlkøb . Kostede en del penge ifht en back plads og har aldrig slået igennem og passer dårligt ind som vi spiller. Mangler taktisk forståelse og er dårligere end vores egen PK

Rolim: tog meget lang tid at komme igang , men virker til at have en del at komme med. Alene fordi han har reddet os i pokalen 2 gange er det bestået

Okore: på papiret en god signer . Helt sikker også en dyr signing. Har aldrig spillet sig op eller fladt igennem . Må endeligt bedømmes senere

Kusk: på papirer god signing dog for tidligt at bedømme

Lesniak: gået direkte ind som en af Trænerens foretrukne startere hver gang.. er ikke faldet igennem men har aldrig spillet sig op. Middelvare

Safranko: forholdvis dyr angriber der virker til at være faldet helt igennem. Købt ind som førteangriber som skulle styrke angrebet og hjæle Pohl. Lynhurtigt endt som en dyr bænkevarmer der bliver skiftet ind efter +80 min.

Lars Søndergaard: kæmpe flop

Morten Wieghorst: efter min mening nærmest endnu større flop . Under Søndergaard havde vi perioder med god angrebsfodbold (især halvåret med spalvis og ene i front). Under MW har taktikken været ekstremt defensiv og spillet uden ideer . Samtidigt har man flakset rundt mellem formationer og spillere uden nogen rød tråd i hvad man vil.

Alt i alt har vi haft 3 transfervinduer med den største investering i AaB’s spillertrup siden 1999 holdet . Resultat er vel fra -3 til 4-7 . Kun Rinne kan komme op på 10-12 og gennemsnitligt er det forfærdeligt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af MrBangDK » 25. feb 2018, 20:42

seamann skrev:
MrBangDK skrev:Dagens bedste - Pohl
Dagens svageste - Pallesen
Ja, Pohl var lyspunktet.

Okore, Pallesen , kusk og Würtz var ikke så heldige i dag.
Würtz havde været nede med influenza indtil torsdag, så han var undskyldt.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Funky » 25. feb 2018, 20:47

MrBangDK skrev:
seamann skrev:
MrBangDK skrev:Dagens bedste - Pohl
Dagens svageste - Pallesen
Ja, Pohl var lyspunktet.

Okore, Pallesen , kusk og Würtz var ikke så heldige i dag.
Würtz havde været nede med influenza indtil torsdag, så han var undskyldt.
Så ringe var Kusk nu heller ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Forza » 25. feb 2018, 20:47

andreasaab89 skrev:Sidste sommer skulle vi lave en større udskiftning . Man har derfor øget lønbudgettet markant og investeret tingt i transfers. Over de sidste 3 vinduer har gaarde hentet

Meilinger: helt sikker høj løn. Startede ok, men falde helt igennem under MW. Har helt sikkert været dyr at komme af med. Kæmpe flop

Holgersson: vores nye leder i forsvaret . Faldt nærmest også igennem fra dag 1 og viste aldrig det han skulle. Igen en dyr mand som ender i stort flop

Flores: kæmpe profil i Peru som vi i over 1,5 år slet ikke har fået nok ud af. Helt sikkert også fordi vi har spillet en type fodbold der slet ikke passer ham. Jeg vil ikke kalde ham flop men ift prisen heller ingen gevinst

Sloth: kæmpe flop. Dyr spiller igen som har været dyr at komme af med. Lavede ekstremt meget støj i medierne.

Sylvestr: startede godt i 2 kampe men faldt også igennem og leverede intet til sidst . Også en dyr mand

Rinne: godt køb. Prototype på det vi gerne vil. Hente en ung skandinav som er gået i stå i udlandet

Pallesen: for mig et stort fejlkøb . Kostede en del penge ifht en back plads og har aldrig slået igennem og passer dårligt ind som vi spiller. Mangler taktisk forståelse og er dårligere end vores egen PK

Rolim: tog meget lang tid at komme igang , men virker til at have en del at komme med. Alene fordi han har reddet os i pokalen 2 gange er det bestået

Okore: på papiret en god signer . Helt sikker også en dyr signing. Har aldrig spillet sig op eller fladt igennem . Må endeligt bedømmes senere

Kusk: på papirer god signing dog for tidligt at bedømme

Lesniak: gået direkte ind som en af Trænerens foretrukne startere hver gang.. er ikke faldet igennem men har aldrig spillet sig op. Middelvare

Safranko: forholdvis dyr angriber der virker til at være faldet helt igennem. Købt ind som førteangriber som skulle styrke angrebet og hjæle Pohl. Lynhurtigt endt som en dyr bænkevarmer der bliver skiftet ind efter +80 min.

Lars Søndergaard: kæmpe flop

Morten Wieghorst: efter min mening nærmest endnu større flop . Under Søndergaard havde vi perioder med god angrebsfodbold (især halvåret med spalvis og ene i front). Under MW har taktikken været ekstremt defensiv og spillet uden ideer . Samtidigt har man flakset rundt mellem formationer og spillere uden nogen rød tråd i hvad man vil.

Alt i alt har vi haft 3 transfervinduer med den største investering i AaB’s spillertrup siden 1999 holdet . Resultat er vel fra -3 til 4-7 . Kun Rinne kan komme op på 10-12 og gennemsnitligt er det forfærdeligt

Jeg synes bestemt ikke Gaarde er bestået på indkøbsfronten. Men du er lidt hård i din bedømmelse alligevel.

Forrige sommer blev alle med undtagelse af Flores hentet gratis. Det sætter selvfølgelig sine begrænsninger for hvad der kan hentes. Dermed ikke sagt at det var godkendt.

Samtidig har alle køb været i samarbejde med de to trænere.

Gaarde har været en god sælger og har haft en finger med i spillet i forhold til de forbedrede forhold på Hornevej. Han har desuden AaB’s værdier og fremstår på en ordentlig måde i medierne. På disse punkter har han været godkendt.

Spørgsmålet er hvad der fremover er bedst for AaB:

Enten kan man fyre Gaarde og hente en ny mand og håbe på han har en heldigere hånd. Eller også kan man håbe at Gaarde er blevet klogere af sine fejl.

Umiddelbart hælder jeg til sidste løsning. Han har selv erkendt at der skal postes flere penge i scouting delen. Dette kan forhåbentligt hjælpe på transferfronten. Samtidig har han gjort sig nogle (dyrtkøbte) erfaringer i forhold til hvilke agenter man kan stole på og hvem man skal se bort fra. Disse ting kommer kun med erfaring.

Én ting man dog ikke kan komme udenom i min optik er at man skal sluge endnu et trænerprojekt der tydeligvis ikke fungerer. Jeg er enig med dig i at Wieghorst faktisk er dårligere som træner end Søndergaard. Det skal der rettes op på, senest til sommer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 25.02.2018

Indlæg af Buzz Killington » 25. feb 2018, 21:14

Ok kamp alt i alt isoleret set.

Pohl var god og nok vigtigste mand. Altid en trussel. FCænderne havde kæmpe problemer med at håndtere ham.

Kusk viste igen glimt, men igen kun glimt. Jeg syntes han stilmæssigt virker som en anden spiller end da han forlod os, men jeg kan ikke helt sætte fingeren på det.

Rolim er godt nok vigtig mod et så aggresivt pressende hold som FCN, og det var i høj grad hans skyld at FCNs perioder med overtag var relativt korte (selvom de var i overvægt). Han kunne modtage bolden under pres, omgivet af to-tre modspillere, og alligevel ofte have held med at vende spillet. Han er en Thomsen-klon, dog med mere flair, og mindre løbevillighed.

Ellers var resten lidt so so. Midtbanen fungerede ikke rigtig. Blåbjerg fint defensivt, men ikke meget fremad. Pallesen var bare dårlig i alle spillets facetter. Okore var stærk, og Kasper P. nogenlunde.

Rinne er en champ.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar