Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Maglau » 1. mar 2018, 17:26

Uldahl skrev:Vi taber i aften det jeg sikker på, hvis vi er meget heldige kan vi mosle os til 0-0. Men har også haft en sikker tro på vi ville vinde de sidste par kampe.

Vi har ikke spillerne til de bane forhold, så der skal lukkes helt af. Det bliver defensiv spil med et lønligt håb om Pohl eller Børsting kam mosle et mål ind.

Jeg ville som Hallil også starte med Abildgård på kanten. Hans styrker giver god menig en dag som i dag. :aabfan:

MW er pragmatisk så det bliver samme defensive stil vi får se i aften. :thumbsdown: Kors hvor jeg savner dengang vi bare havde fokus på at score 1 eller 2 mål mere end de andre :cheers:
Det tror jeg ikke jeg forstår. Du vil spille med Abildgård, som er defensiv midt og midtforsvar på reserveholdet som kant i stedet for Rolim der normalt spiller offensivmidt, angriber eller kant.
Derefter giver du tomlen ned til MW for at spille defensivt.??????
Jo jo
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Maglau » 1. mar 2018, 17:32

Forza skrev:Startopstillingen ifølge Søren Olsson på twitter:

Rinne
Paddy Okore KP Ahlmann
Kusk Lesniak MC Børsting Rolim
Pohl

Så igen tog nordjyske fejl.
Det er opstilling der dårligt nok kan være mere offensiv (spiller for spiller) med de spillere der er tilrådighed, hvis det skal være forsvarligt og med fornuft, dvs nej Thellufsen kan ikke spille back.
Om det er Safranko eller Børsting er teknisk lige fedt. Safranko kan lidt mere med hovedet end Børsting der til gengæld har mere målnæse, superligaerfaring og taktisk sans.
En ting er selvfølgelig at spillerne er offensive, noget andet er deres opgaver giver af trænerne.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. mar 2018, 17:34

Pis også!

Jeg havde god fidus til Risgård og MC på den centrale midtbane.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Hovedet » 1. mar 2018, 17:34

FIDEL skrev:
Hovedet skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
raekkeettre skrev:
Men er Sønderjyske ikke et omstillingshold - med en Pohl type på toppen, og så kun hurtige angreb. Vil så et højt pres give mening? Jeg tænker en 4-4-2 hvor vi stiller os tilbage og lader Sønderjyske prøve at kombinere sig igennem, og så når vi får bolden, er det bare en over nakken op til Pohl og Safranko......
Skal vi spille med højt pres så skal det fanme gøres konsekvent, og det har vi ikke set endnu, så du har nok ret i, at vi skal fokusere på at stå kompakt, og så sørge for at få flere mand med frem på omstillinger. Safranko tror jeg sgu ikke Wieghorst bringer i spil før i 85. minut. Men Rolim længere fremme sammen med Pohl kan blive giftigt. Pohl virker til at være i rigtig god form, og er ubehagelig at spille imod pt. Men jeg kan sgu godt unde ham at score et flot mål, som han selv skaber. Han har virkelig nogle spidskompetencer, som modstanderne ikke rigtig kan lukke ned. Det er jo vanvittigt, at så ung en spiller har så store spidskompetencer og ærgerrighed. Pohl når langt med sin karriere - hvis ikke som angriber, så som kantspiller.

Vi bør altså være i stand til at skabe nok chancer til en sejr med spillere i offensiven som Rolim, Pohl, Kusk og forhåbentligt Flores.

En helt anden ting er, at AaB ikke engang har et meget bedre hold på papiret end Sønderjyske... Jeg ville gerne se f.eks. Luijckx og Zinckernagel på AaBs hold.
Luijckx ja tak - lidt en libero type på nogle punkter. Zinckernagel er ok, men ikke en jeg som sådan drømmer om. AaB har stadig et bedre hold, hvis ellers Wieghorst gider spille med de bedste spillere. Har vi nogen i karantæne?
Nej det mener jeg ikke.

Tænk hvis vi havde haft en anden træner end MW. Så tror jeg faktisk at vi ville ligge ganske lunt til i top 6 på en 5. plads. Men ak ak ak. :S

Det ville iøvrigt være en fin ide at bringe Safranko fra start, så han kan hjælpe til på dødbolde.
Hehe, pudsig formulering, Fidel; vi ligger faktisk blot 1 point fra den 5. plads, der ikke ville have placeret os "lunere i svinget" end, at der ville have været 1 point til den sorteperposition, vi selv indtager pt. Der er godt nok rift om pladserne og i grunden pænt utroligt, at vi stadig ligger så godt til med 3 uafgjorte og 1 nederlag de seneste 4 kampe. Generelt taber vi meget sjældent, men har beklageligvis lige så svært ved at vinde kampe. Det er sigende, at vores 6 sejre alle har været med hiv og sving og lodder og trisser, jf, eksempelvis de 2 kampe mod Helsingør, som vi gudskelov fik presset 6 point ud af.
Jeg mener bare at vi med en anden træner havde haft 6-8 points mere.
Udover jeg undrer mig over den begrænsede brug af Rolim i efteråret, står det mig ikke helt klart, hvad en anden træner kunne/burde have gjort. Jeg er ikke nørdet og vidende nok taktisk til at kunne indgå i superfaglige diskussioner om taktik o.l., men både Lars Søndergaard og Morten Wieghorst er jo begge rutinerede og kompetente trænere og synes alligevel at være endt med de samme problemer. Søndergaard fik ofte skyld for at være "kedelig", men AaB var jo forrygende i det første halvår under hans ledelse.

Med andre ord: Hvordan skulle disse 6 til 8 point være blevet hentet af en anden træner? Og i så fald hvilken?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af doukas » 1. mar 2018, 17:37

Pallesen kylet ud af startopstillingen. Wieghorst bedste disposition denne sæson.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Forza » 1. mar 2018, 17:40

Hovedet skrev:
FIDEL skrev:
Hovedet skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
FIDEL skrev:
Skal vi spille med højt pres så skal det fanme gøres konsekvent, og det har vi ikke set endnu, så du har nok ret i, at vi skal fokusere på at stå kompakt, og så sørge for at få flere mand med frem på omstillinger. Safranko tror jeg sgu ikke Wieghorst bringer i spil før i 85. minut. Men Rolim længere fremme sammen med Pohl kan blive giftigt. Pohl virker til at være i rigtig god form, og er ubehagelig at spille imod pt. Men jeg kan sgu godt unde ham at score et flot mål, som han selv skaber. Han har virkelig nogle spidskompetencer, som modstanderne ikke rigtig kan lukke ned. Det er jo vanvittigt, at så ung en spiller har så store spidskompetencer og ærgerrighed. Pohl når langt med sin karriere - hvis ikke som angriber, så som kantspiller.

Vi bør altså være i stand til at skabe nok chancer til en sejr med spillere i offensiven som Rolim, Pohl, Kusk og forhåbentligt Flores.

En helt anden ting er, at AaB ikke engang har et meget bedre hold på papiret end Sønderjyske... Jeg ville gerne se f.eks. Luijckx og Zinckernagel på AaBs hold.
Luijckx ja tak - lidt en libero type på nogle punkter. Zinckernagel er ok, men ikke en jeg som sådan drømmer om. AaB har stadig et bedre hold, hvis ellers Wieghorst gider spille med de bedste spillere. Har vi nogen i karantæne?
Nej det mener jeg ikke.

Tænk hvis vi havde haft en anden træner end MW. Så tror jeg faktisk at vi ville ligge ganske lunt til i top 6 på en 5. plads. Men ak ak ak. :S

Det ville iøvrigt være en fin ide at bringe Safranko fra start, så han kan hjælpe til på dødbolde.
Hehe, pudsig formulering, Fidel; vi ligger faktisk blot 1 point fra den 5. plads, der ikke ville have placeret os "lunere i svinget" end, at der ville have været 1 point til den sorteperposition, vi selv indtager pt. Der er godt nok rift om pladserne og i grunden pænt utroligt, at vi stadig ligger så godt til med 3 uafgjorte og 1 nederlag de seneste 4 kampe. Generelt taber vi meget sjældent, men har beklageligvis lige så svært ved at vinde kampe. Det er sigende, at vores 6 sejre alle har været med hiv og sving og lodder og trisser, jf, eksempelvis de 2 kampe mod Helsingør, som vi gudskelov fik presset 6 point ud af.
Jeg mener bare at vi med en anden træner havde haft 6-8 points mere.
Udover jeg undrer mig over den begrænsede brug af Rolim i efteråret, står det mig ikke helt klart, hvad en anden træner kunne/burde have gjort. Jeg er ikke nørdet og vidende nok taktisk til at kunne indgå i superfaglige diskussioner om taktik o.l., men både Lars Søndergaard og Morten Wieghorst er jo begge rutinerede og kompetente trænere og synes alligevel at være endt med de samme problemer. Søndergaard fik ofte skyld for at være "kedelig", men AaB var jo forrygende i det første halvår under hans ledelse.

Med andre ord: Hvordan skulle disse 6 til 8 point være blevet hentet af en anden træner? Og i så fald hvilken?

Havde man haft en træner der rent faktisk gik efter sejre istedet for at forsøge at fedtspille uafgjort hjem i alle kampe, havde det kunne gøre en forskel.

Samtidig er taktik og indskiftninger nøgle parametre for trænere, her fejler vores ofte big time.

At Børsting, Lesniak og Blåbjerg har haft ekstrem lang snor kan også undre.

Tror såmænd der er mange trænere der ville kunne gøre det bedre.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 17:44

Så styrter man hjem for at se optakt. Og optakt er der selvfølgelig, men det var til FCM-BIF :-(
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. mar 2018, 17:46

Halil skrev: Med tanke på hele banesituationen, så vil Sønderjylland nok forsøge at udnytte AaBs mindste spillere i bagkæden. Pallensen bør få genvalg, da han er noget kraftigere og større end PK.

Ellers bliver det som at se Corner score mod Niko Larsen i Pokalfinalen, hvor PK blev tromlet ned af netop Corner.

Det er vigtigt, at der er meget fysik og fight på den dårlige bane. Måske bør Rissi flyttes op på en kant istedet for Kusk også ind med Pølsen. Evt. Safranko som kant med sin store fysik.

Billede

Du har ret. Han var ikke i nærheden af at dække Aygoen op.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Hovedet » 1. mar 2018, 17:47

frederikshavneren skrev:Jeg kan ikke rigtig begrunde hvorfor men jeg tror at vi gør rent bord i de resterende fire kampe
Det her lyder lidt i retning af en udefinerbar sjette sans, en snert af paranormalitet og forudanelse af samme art, som da der for nylig dukkede et indlæg op, der proklamerede et dialogmøde afviklet i 2015. Spændende. Der er sandelig mere mellem himmel og jord i disse tider end bare snefnug.

Personligt skyder jeg vanen tro på 0-0 eller 1-1. Den forudsigelse har vist sig at holde stik rigtig mange gange i denne sæson!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Hovedet » 1. mar 2018, 17:52

BoT skrev:
Pastorius skrev: Opfat det, som den pep-talk jeg ville give den sportslige sektor i AaB, hvis det var mig der havde tøjlerne.

Jeg har ikke så meget imod hvis man valgte en anden strategi. Men når den strategi vi nu har, som siger at vi skal spille se-værdig fodbold, så skal vi altså have forsøgt det helhjertet INDEN vi går tilbage til den stil vi har kørt det sidste lange stykke tid. For Søndergaard kostede det at afvige fra strategien og gå i panik, men Wieghorst har indtil videre overlevet, på trods af at han efter to-tre kampe i efteråret, stort set kun har taget defensive valg, når han har haft chancen.
Der er altid brug for en pep-talk, når tingene ikke kører - så det er helt fint.

Og jeg er også med på, at man i princippet har en strategi om at spille seværdig fodbold. Jeg vil dog mene, at AaBs strategi først og fremmest er at få så mange point på kontoen, som muligt. Det kan så til tider ske, at træneren vurderer, at de to ting er i direkte modstrid med hinanden (jeg ved så godt, at I er flere, der mener, at de ikke behøver at være det..!) - og at han derfor er nød til at gå til kampe med en lidt anden taktik.

Og det er fint med mig. Som jeg har sagt flere gange tidligere, er det vigtigste for mig de 3 point. Jeg kan bestemt glæde mig over en taktisk 1-0 sejr - selvom jeg selvfølgelig helst vil have overlegne stormåls-sejre (som vi faktisk fik det under Lars Søndergaard!) Men kun Manchester City, Bayern München og Barcelona kan kræve både sejre og samba-spil - stort set alle andre klubber må gribe tingene mere pragmatisk an.
Der skulle jo for pokker gerne være en sammenhæng mellem spillets kvalitet og antal af point. Ellers kunne de jo ligeså godt spille ludo om det. Jeg har mange gange taget mig selv i at undres over formuleringen: "Jeg er ligeglad med spillets kvalitet, bare vi vinder" .

Kunne man forestille sig en lærer stille sig op og sige til en flok elever: "Jeg er ligeglad med, hvordan jeres opgaver ser ud, bare I får mindst 10".

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 17:56

Pastorius skrev:Så styrter man hjem for at se optakt. Og optakt er der selvfølgelig, men det var til FCM-BIF :-(
Det var til gengæld en fin session med Gaarde og Thaysen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Hinsur » 1. mar 2018, 18:05

1-0 Okore! så er vi igang!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Kunji » 1. mar 2018, 18:05

Rolim SKAL hentes fast til klubben.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af troelsh » 1. mar 2018, 18:06

Med rolims dødbolde har vi fået et helt nyt aspekt i vores offensiv

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 1. mar 2018, 18:06

Kunji skrev:Rolim SKAL hentes fast til klubben.
Rolim mål og assist pr spilleminut er mega godt
Hent gaarde . Nu !!!

Nu skal vi have kusk og Rolim ud og Abildgaard og wurtz ind for at parkere bussen :)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af martinaalborg » 1. mar 2018, 18:08

andreasaab89 skrev:
Kunji skrev:Rolim SKAL hentes fast til klubben.
Rolim mål og assist pr spilleminut er mega godt
Hent gaarde . Nu !!!

Nu skal vi have kusk og Rolim ud og Abildgaard og wurtz ind for at parkere bussen :)

Ik så højt!

Sæt nu bænken hærte det...

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 1. mar 2018, 18:10

Flot Børsting
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Forza » 1. mar 2018, 18:14

troelsh skrev:Med rolims dødbolde har vi fået et helt nyt aspekt i vores offensiv
Hans indlæg på dødbolde er de bedste vi har set i mange mange år i Aalborg. Det kan undre at det tog over et halvt år før han måtte starte på banen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Buzz Killington » 1. mar 2018, 18:21

Forza skrev:
troelsh skrev:Med rolims dødbolde har vi fået et helt nyt aspekt i vores offensiv
Hans indlæg på dødbolde er de bedste vi har set i mange mange år i Aalborg. Det kan undre at det tog over et halvt år før han måtte starte på banen.
Du har da vel hørt den officielle forklaring?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af seamann » 1. mar 2018, 18:26

Buzz Killington skrev:
Forza skrev:
troelsh skrev:Med rolims dødbolde har vi fået et helt nyt aspekt i vores offensiv
Hans indlæg på dødbolde er de bedste vi har set i mange mange år i Aalborg. Det kan undre at det tog over et halvt år før han måtte starte på banen.
Du har da vel hørt den officielle forklaring?
Som lød helt ok. Jeg så ham i en pokalkamp i Middelfart og han var ikke i nærheden af at leve op til byens navn.

Besvar