Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af frederikshavneren » 25. feb 2018, 19:36

Jagten på slutspillet fortsætter i Haderslev.

Rinne
Patrick - KP - Okore - Ahlmann
Kusk - Würtz - MC - Rolim
Børsting
Pohl

Ved ikke hvad status er på Flores

Gamen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Gamen » 25. feb 2018, 20:00

Vi skal altså spille tilbage og sidelæns i langsomt tempo alle 90 minutter? Det kommer vi til med den centrale midtbane.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af FIDEL » 25. feb 2018, 20:16

Gamen skrev:Vi skal altså spille tilbage og sidelæns i langsomt tempo alle 90 minutter? Det kommer vi til med den centrale midtbane.
Det er åbenbart det vores træner vil. Jeg tror vi får mere ud af at parkere bussen dernede, og spille på omstillinger. Vi har ikke holdet til at spille possesion.
Det kan blive fugl eller fisk i Haderslev. En uafgjort og så sejre over Horsens og Randers er nok til top 6 tror jeg. Men det er sgu også svært nok for vores hold.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Martino » 25. feb 2018, 21:23

Gamen skrev:Vi skal altså spille tilbage og sidelæns i langsomt tempo alle 90 minutter? Det kommer vi til med den centrale midtbane.
Jeg kan til nøds leve med Wurtz og Magnus centralt, men så skal Børsting og Blåbjerg starte på bænken. Jeg synes dog der er fidus i at prøve Wurtz og Risgård sammen og så have Kusk, Flores og Rolim foran, og med licens til at bytte plads indimellem. Og selvføglelig Pohl i angrebet.
Jeg savner Winsnes

seamann

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af seamann » 25. feb 2018, 21:46

Gamen skrev:Vi skal altså spille tilbage og sidelæns i langsomt tempo alle 90 minutter? Det kommer vi til med den centrale midtbane.
Okore sætter nok fart over spillet med hans fine lange bolde.

Ellers er det bare ud på højrekanten hvor vi jo i dag så Kusk og Pallesen brilliere.

Rinne

PK KP JB JA

KK MC FL FB

JP YR

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 08:37

frederikshavneren skrev:Jagten på slutspillet fortsætter i Haderslev.

Rinne
Patrick - KP - Okore - Ahlmann
Kusk - Würtz - MC - Rolim
Børsting
Pohl

Ved ikke hvad status er på Flores
Et godt bud. MC vil være god at have med, da han er bedre på dødbolde end Lesniak.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Patmand » 26. feb 2018, 10:01

Naturligvis er samtlige af de resterende kampe ultra vigtige i bestræbelserne på at nå med i slutspillet, men især hvis Sønderjyske vinder mod Silkeborg i aften kan AaB ikke tåle at tabe kampen.

Det betyder forhåbentlig ikke endnu en kamp med livrem og seler. Jeg håber blot AaB starter med den rette energi, ellers bliver man mast i Haderslev.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af troelsh » 26. feb 2018, 10:04

FIDEL skrev:
frederikshavneren skrev:Jagten på slutspillet fortsætter i Haderslev.

Rinne
Patrick - KP - Okore - Ahlmann
Kusk - Würtz - MC - Rolim
Børsting
Pohl

Ved ikke hvad status er på Flores
Et godt bud. MC vil være god at have med, da han er bedre på dødbolde end Lesniak.
Man kunne godt forestille sig det bliver en uskøn affære på en dårlig bane i Haderslev.
Derfor er det måske ikke helt dumt med MC eller måske Abildgaard på den centrale midt, er Flores klar syntes jeg dog han skal spille.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 10:12

troelsh skrev:
FIDEL skrev:
frederikshavneren skrev:Jagten på slutspillet fortsætter i Haderslev.

Rinne
Patrick - KP - Okore - Ahlmann
Kusk - Würtz - MC - Rolim
Børsting
Pohl

Ved ikke hvad status er på Flores
Et godt bud. MC vil være god at have med, da han er bedre på dødbolde end Lesniak.
Man kunne godt forestille sig det bliver en uskøn affære på en dårlig bane i Haderslev.
Derfor er det måske ikke helt dumt med MC eller måske Abildgaard på den centrale midt, er Flores klar syntes jeg dog han skal spille.
Vi skal ihvertfald IKKE ud og spille smarte med flot offensivt spil, så dør vi hurtigt i den kamp!
Vores bedste chance er at parkere bussen og leve på omstillinger - dette for at beskytte vores svage stoppere/og Blåbjerg hvis han starter på venstre back. Samtidig har vi ikke spillerne til at spille teknisk possesion fodbold. Så enkelt ser jeg det.
I resten af grundspillet skal vi fokusere på at stå kompakt, og når vi har bolden skal vi have backs fremad, og helst med mere kvalitet end de 3 første kampe i foråret.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af troelsh » 26. feb 2018, 10:16

FIDEL skrev:
troelsh skrev:
FIDEL skrev:
frederikshavneren skrev:Jagten på slutspillet fortsætter i Haderslev.

Rinne
Patrick - KP - Okore - Ahlmann
Kusk - Würtz - MC - Rolim
Børsting
Pohl

Ved ikke hvad status er på Flores
Et godt bud. MC vil være god at have med, da han er bedre på dødbolde end Lesniak.
Man kunne godt forestille sig det bliver en uskøn affære på en dårlig bane i Haderslev.
Derfor er det måske ikke helt dumt med MC eller måske Abildgaard på den centrale midt, er Flores klar syntes jeg dog han skal spille.
Vi skal ihvertfald IKKE ud og spille smarte med flot offensivt spil, så dør vi hurtigt i den kamp!
Vores bedste chance er at parkere bussen og leve på omstillinger - dette for at beskytte vores svage stoppere/og Blåbjerg hvis han starter på venstre back. Samtidig har vi ikke spillerne til at spille teknisk possesion fodbold. Så enkelt ser jeg det.
I resten af grundspillet skal vi fokusere på at stå kompakt, og når vi har bolden skal vi have backs fremad, og helst med mere kvalitet end de 3 første kampe i foråret.
Jeg er sådan set enig. Nordsjælland kunne i hvert fald ikke få deres possession spil til at fungere på pløjemarken dernede, så det vil være selvmord hvis vi forsøger det samme

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Alpa Chino » 26. feb 2018, 10:17

Det er på tide at vi dropper de 4 følgende:
Lesniak: Kan kun spille baglæns
Pallesen: Tør ikke at gå med frem og kan ikke slå et indlæg
Børsting: Har absolut ingen teknik
Blåbjerg: Han er god i et 3mands forsvar, som VB er han elendig.

Hvis det stod til mig:

Rinne
Patrick - KP - Okore - Ahlmann
Kusk - Würtz - Kakeeto - Rolim
Flores
Pohl

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 10:31

Alpa Chino skrev:Det er på tide at vi dropper de 4 følgende:
Lesniak: Kan kun spille baglæns
Pallesen: Tør ikke at gå med frem og kan ikke slå et indlæg
Børsting: Har absolut ingen teknik
Blåbjerg: Han er god i et 3mands forsvar, som VB er han elendig.

Hvis det stod til mig:

Rinne
Patrick - KP - Okore - Ahlmann
Kusk - Würtz - Kakeeto - Rolim
Flores
Pohl
Vi er nødt til at have lidt mere at stå imod med på dødbolde, så jeg ser hellere MC eller Abildgaard starte end Kakeeto. Men hellere Kakeeto end Lesniak :thumbsup:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af le Cid » 26. feb 2018, 11:27

Kakeeto starter under ingen omstændighder inde. Det bkiver Lesniak eller MC. Ellers er jeg helt enig i opstillingen.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 13:11

le Cid skrev:Kakeeto starter under ingen omstændighder inde. Det bkiver Lesniak eller MC. Ellers er jeg helt enig i opstillingen.
Det er alligevel meget sigende, at flere gerne ser Lesniak på bænken i næste kamp. Sikke en forstærkning han er ...host host!
Vi kan sgu lige så vel bruge vores egne talenter, hvis vores udlændinge er SÅ middelmådige som Lesniak er. Igen igår beviste han at han ikke kan skyde til en bold!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Yankee » 26. feb 2018, 15:53


FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af FIDEL » 26. feb 2018, 16:35

Yankee skrev:
Det der kommer desværre aldrig til at ske Yankee! :cool:
Godt nok mangler vi flere spillere med bedre teknik og tempo, men Wieghorst virker handlingslammet. Vores bedste håb i denne kamp, er omstillinger og en kompakt defensiv. Vi har jo set, at dette fungerede i bl.a. Brøndby, Hobro og Odense.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Patmand » 26. feb 2018, 16:39

Yankee skrev:
Hvem er kantspillerne i den opstilling?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Yankee » 26. feb 2018, 16:59

Patmand skrev:
Yankee skrev:
Hvem er kantspillerne i den opstilling?
Ingen. Jeg synes ikke vi har nogle gode kantspillere - måske udover Rolim. Vi skal have vores backs meget længere frem og så skal vi have flere spillere omkring Pohl, så vi kan blive bedre i 2. boldsspillet og mere direkte i vores angrebsspil.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af le Cid » 26. feb 2018, 17:22

FIDEL skrev:
le Cid skrev:Kakeeto starter under ingen omstændighder inde. Det bkiver Lesniak eller MC. Ellers er jeg helt enig i opstillingen.
Det er alligevel meget sigende, at flere gerne ser Lesniak på bænken i næste kamp. Sikke en forstærkning han er ...host host!
Vi kan sgu lige så vel bruge vores egne talenter, hvis vores udlændinge er SÅ middelmådige som Lesniak er. Igen igår beviste han at han ikke kan skyde til en bold!!
Lesniak har spillet nogle meget fine kampe, men han er godt nok startet noget sløjt ud her i 2018! Men ikke så ringe som Pallesen dog - og jeg har ellers forsvaret Pallesen i lang tid.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2018, 18:05

FIDEL skrev:
le Cid skrev:Kakeeto starter under ingen omstændighder inde. Det bkiver Lesniak eller MC. Ellers er jeg helt enig i opstillingen.
Det er alligevel meget sigende, at flere gerne ser Lesniak på bænken i næste kamp. Sikke en forstærkning han er ...host host!
Vi kan sgu lige så vel bruge vores egne talenter, hvis vores udlændinge er SÅ middelmådige som Lesniak er. Igen igår beviste han at han ikke kan skyde til en bold!!
Problemet er jo, at dyre nyindkøb slås af holdet til fordel for spillere, der intet eller meget lidt har vist, og som netop skulle erstattes af samme nyindkøb. Det sejler jo fuldstændigt.

Besvar