Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af le Cid » 1. mar 2018, 09:27

Fastland skrev:Med alt det sne, som der falder i Sønderjylland. Tror I så der er mulighed for en aflysning af aftens kamp ?
Jeg antager, at banen er dækket af et tæppe, så lidt ekstra sne er bare lidt mere issolering.
Kan dommeren se striberne, og vurderer han at det i øvrigt at forsvarligt at spille på banen, så er der ikke noget, der taler for en aflysning.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af FIDEL » 1. mar 2018, 09:32

Jeg har en god fornemmelse inden kampen i aften, men det havde jeg også inden de 3 foregående kampe!
Vi skal nok komme til chancer, men spørgsmålet er hvor mange personlige brølere vi skal stå model til i forsvaret.
Jeg tror Pohl scorer igen. Han ser god ud.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af BoT » 1. mar 2018, 09:53

Pastorius skrev:
raekkeettre skrev:1 point mod Sønderjyske og så 3 point mod Horsens så er vi i top 6, efter dagens resultater....og så slår vi også Randers, så tror jeg faktisk godt vi kan nøjes med at få et point eller endda at tabe mod GF....

Så stil med er 3 mandsforsvar....synes faktisk også vi ser bedre ud med 3 bag i...så...betonforsvar, Tak!
Det er ikke godt nok at nå top-6.

Vi skal vinde over Sønderjyske, med offensiv fodbold - uanset vejr.
Vi skal vinde over Horsens.
Vi skal vinde over Randers.
Vi skal vinde over AGF.

Vi kan muligvis leve med at være uheldige i én af kampene, med en dårlig dommer eller en dårlig dag. Vi kan ikke leve med at være glade for et enkelt point i en eneste af de kampe. Vi skal have genrejst AaB, og det skal ske med ordentlig fodbold, og det skal starte nu.
Du siger altså nej tak til en hårdt tilkæmpet 1-0 sejr?

Hvis dit opstillede scenarie er dit eneste succeskriterie, får du en hård tid som AaB-fan de næste mange år.

Gamen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Gamen » 1. mar 2018, 10:16

BoT skrev: Du siger altså nej tak til en hårdt tilkæmpet 1-0 sejr?

Hvis dit opstillede scenarie er dit eneste succeskriterie, får du en hård tid som AaB-fan de næste mange år.
Mon ikke det han mener er, at vi skal spille for at vinde. Og at vi skal insistere på at spille den fodbold, der har drevet os så langt tidligere i historien?

Det skal til at være slut med det røvsyge fodbold Wieghorst (og Søndergaard) er eksponenter for i yderste potens. Det har fordrevet en masse mennesker fra stadion, og det gør det endnu sværere at tiltrække gode spillere. Væsentligst af alt, så giver det ikke de resultater vi har som mål, og bør have som mål med de penge der postes i spillere.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af san » 1. mar 2018, 10:25

Gamen skrev: Jeg forventer mig mere af den her klub, og det her hold. Penge, vilje, ophav, traditioner og alt muligt andet in mente. Vi er AaB. Fodbold er kærlighed, det er følelser, særligt når man lægger timer, penge og energi i den her fodboldklub. Du skulle prøve det. Så ville du måske gøre andet end at trække på skuldrene når AaB på 2. år blamerer sig....
kærlighed er særlig når man lægger penge i det ??? :o

okay fint nok men held og lykke :)
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af san » 1. mar 2018, 10:31

Gamen skrev: Og at vi skal insistere på at spille den fodbold, der har drevet os så langt tidligere i historien? .
Din historie startede i hvornår ??
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 10:48

Gamen skrev:
BoT skrev: Du siger altså nej tak til en hårdt tilkæmpet 1-0 sejr?

Hvis dit opstillede scenarie er dit eneste succeskriterie, får du en hård tid som AaB-fan de næste mange år.
Mon ikke det han mener er, at vi skal spille for at vinde. Og at vi skal insistere på at spille den fodbold, der har drevet os så langt tidligere i historien?

Det skal til at være slut med det røvsyge fodbold Wieghorst (og Søndergaard) er eksponenter for i yderste potens. Det har fordrevet en masse mennesker fra stadion, og det gør det endnu sværere at tiltrække gode spillere. Væsentligst af alt, så giver det ikke de resultater vi har som mål, og bør have som mål med de penge der postes i spillere.
Præcis
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Patmand » 1. mar 2018, 11:12

Yankee skrev:
Jakobsen skrev:Odense er ved at slå Lyngby. Vinder vi ikke i denne runde tror jeg desværre løbet er kørt. Så må vi bare håbe, at Gaardes pullerværk af en trup ikke går i baglås som sidste år og vi ender i de grimme play off kampe.
Jeg er helt på linje med mistrøstigheden omkring vores trup og play-off-kampene, men lad os lige være reelle. Hvis vi taber i aften er stillingen:

Horsens 32
OB 31
Hobro 28
AaB 28

I de sidste tre kampe skal AaB møde Horsens, AGF og Randers. Til gengæld skal alle de tre andre hold møde Brøndby. Der er masser af muligheder og selv hvis vi taber i aften har vi velsagtens 20-30% chance for at gå i top-6.

Og lige for at understrege - for mig er det på ingen måde tilfredsstillende at vi lige får hevet os op i top-6 og jeg er også meget skeptisk overfor vores trup. Jeg reagerer bare på den sædvanlige tendens til at "vi SKAL vinde i aften". Der er masser af chancer.
Horsens 32
OB 31
Sønderjyske 28
Hobro 28
AaB 28

Men ellers enig, der er bestemt muligheder for at nå med i top-6 - dee skal bare nogle sejre til.
Jeg tror nu ikke at det er givet Brøndby vinder alle deres kampe.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Halil » 1. mar 2018, 11:22

Bliver kampen spillet?

Kørselsforholdene skulle være ret vanskelige ifølge politiet.
Uden Synd Ingen Frelse

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Martino » 1. mar 2018, 11:58

Halil skrev:Bliver kampen spillet?

Kørselsforholdene skulle være ret vanskelige ifølge politiet.
Det skulle den blive ja.
Jeg savner Winsnes

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af aaballday » 1. mar 2018, 12:01

Opstilling iflg. Nordjyske (4-2-3-1)

Rinne
Kristensen - Okore - Pedersen - Ahlmann
Christensen - Risgård
Kusk - Børsting - Rolim
Pohl

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af NIN » 1. mar 2018, 12:07

Yankee skrev:
Jakobsen skrev:Odense er ved at slå Lyngby. Vinder vi ikke i denne runde tror jeg desværre løbet er kørt. Så må vi bare håbe, at Gaardes pullerværk af en trup ikke går i baglås som sidste år og vi ender i de grimme play off kampe.
Jeg er helt på linje med mistrøstigheden omkring vores trup og play-off-kampene, men lad os lige være reelle. Hvis vi taber i aften er stillingen:

Horsens 32
OB 31
Hobro 28
AaB 28

I de sidste tre kampe skal AaB møde Horsens, AGF og Randers. Til gengæld skal alle de tre andre hold møde Brøndby. Der er masser af muligheder og selv hvis vi taber i aften har vi velsagtens 20-30% chance for at gå i top-6.

Og lige for at understrege - for mig er det på ingen måde tilfredsstillende at vi lige får hevet os op i top-6 og jeg er også meget skeptisk overfor vores trup. Jeg reagerer bare på den sædvanlige tendens til at "vi SKAL vinde i aften". Der er masser af chancer.
Flakser alt sig, behøves vi slet ikke at vinde mere i år, bare alle andre taber.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Jakobsen » 1. mar 2018, 12:13

aaballday skrev:Opstilling iflg. Nordjyske (4-2-3-1)

Rinne
Kristensen - Okore - Pedersen - Ahlmann
Christensen - Risgård
Kusk - Børsting - Rolim
Pohl
Hmm Würtz står ikke som skadet. Omvendt er det måske på tide at prøve noget nyt centralt og glade for at se Risgård er med. Men Børsting som 10'er - AAAAAAAAAARGH Stop dig selv Wieghorst. Jeg kan godt lide Børsting, men han skal ikke have den plads. Han skal længere tilbage på banen, hvor hans løb og pres komer mere til ret. I stedet kan så løbestærke Rolim ind og spille 10'er og have en fri rolle.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af BoT » 1. mar 2018, 12:16

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Du siger altså nej tak til en hårdt tilkæmpet 1-0 sejr?

Hvis dit opstillede scenarie er dit eneste succeskriterie, får du en hård tid som AaB-fan de næste mange år.
Mon ikke det han mener er, at vi skal spille for at vinde. Og at vi skal insistere på at spille den fodbold, der har drevet os så langt tidligere i historien?

Det skal til at være slut med det røvsyge fodbold Wieghorst (og Søndergaard) er eksponenter for i yderste potens. Det har fordrevet en masse mennesker fra stadion, og det gør det endnu sværere at tiltrække gode spillere. Væsentligst af alt, så giver det ikke de resultater vi har som mål, og bør have som mål med de penge der postes i spillere.
Præcis
Det er jo helt fair at mene. Men også en kende naivt i mine øjne. Det er altså meget få fodboldhold, der altid spiller offensivt og samtidig altid vinder. Det er rigtigt, at vi tre gange de seneste 23 år har haft stor succes med at spille offensivt - men årsagen til vores mesterskaber var jo ikke kun, at vi spillede offensivt - det var bygget på mange andre faktorer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 12:18

Jakobsen skrev:
aaballday skrev:Opstilling iflg. Nordjyske (4-2-3-1)

Rinne
Kristensen - Okore - Pedersen - Ahlmann
Christensen - Risgård
Kusk - Børsting - Rolim
Pohl
Hmm Würtz står ikke som skadet. Omvendt er det måske på tide at prøve noget nyt centralt og glade for at se Risgård er med. Men Børsting som 10'er - AAAAAAAAAARGH Stop dig selv Wieghorst. Jeg kan godt lide Børsting, men han skal ikke have den plads. Han skal længere tilbage på banen, hvor hans løb og pres komer mere til ret. I stedet kan så løbestærke Rolim ind og spille 10'er og have en fri rolle.
Würtz er med garanti ikke helt frisk eller klar, hvis han ikke starter inde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2018, 12:29

BoT skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
BoT skrev: Du siger altså nej tak til en hårdt tilkæmpet 1-0 sejr?

Hvis dit opstillede scenarie er dit eneste succeskriterie, får du en hård tid som AaB-fan de næste mange år.
Mon ikke det han mener er, at vi skal spille for at vinde. Og at vi skal insistere på at spille den fodbold, der har drevet os så langt tidligere i historien?

Det skal til at være slut med det røvsyge fodbold Wieghorst (og Søndergaard) er eksponenter for i yderste potens. Det har fordrevet en masse mennesker fra stadion, og det gør det endnu sværere at tiltrække gode spillere. Væsentligst af alt, så giver det ikke de resultater vi har som mål, og bør have som mål med de penge der postes i spillere.
Præcis
Det er jo helt fair at mene. Men også en kende naivt i mine øjne. Det er altså meget få fodboldhold, der altid spiller offensivt og samtidig altid vinder. Det er rigtigt, at vi tre gange de seneste 23 år har haft stor succes med at spille offensivt - men årsagen til vores mesterskaber var jo ikke kun, at vi spillede offensivt - det var bygget på mange andre faktorer.
Opfat det, som den pep-talk jeg ville give den sportslige sektor i AaB, hvis det var mig der havde tøjlerne.

Jeg har ikke så meget imod hvis man valgte en anden strategi. Men når den strategi vi nu har, som siger at vi skal spille se-værdig fodbold, så skal vi altså have forsøgt det helhjertet INDEN vi går tilbage til den stil vi har kørt det sidste lange stykke tid. For Søndergaard kostede det at afvige fra strategien og gå i panik, men Wieghorst har indtil videre overlevet, på trods af at han efter to-tre kampe i efteråret, stort set kun har taget defensive valg, når han har haft chancen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af birk » 1. mar 2018, 12:36

RW er bare sat af. Andet er der ikke i det. Panik før lukketid for MW

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af AaB-Jones » 1. mar 2018, 12:43

aaballday skrev:Opstilling iflg. Nordjyske (4-2-3-1)

Rinne
Kristensen - Okore - Pedersen - Ahlmann
Christensen - Risgård
Kusk - Børsting - Rolim
Pohl
Synes det ligner en fin opstilling med det aktuelle niveau hos backerne fra sidst og Lesniak in mente - Würtz må være småskadet, så man vurderer, at han ikke kan spille både torsdag og søndag. Har dog svært ved at tro på, at Wieghorst pludselig skifter 4 startere, men vi må se.

Enig i, at der normalt burde byttes om på Rolim og Børsting, men i en "tonser-kamp", så tror jeg, at Børsting får afgørende positiv betydning centralt i aften.

Kom så gutter! :aabfan:

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af birk » 1. mar 2018, 12:47

Alle AaBs kampe er da tonseragtig med Børsting på holdet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 01.03.2018

Indlæg af frederikshavneren » 1. mar 2018, 12:48

Jeg kan ikke rigtig begrunde hvorfor men jeg tror at vi gør rent bord i de resterende fire kampe

Besvar