Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 11. mar 2018, 19:01

Jeg melder mig i Pro Rolim koret
Han skal hentes fast ASAP. Han giver vores spil alt det den har manglet i så lang tid

I nogle kampe i efteråret havde vi Abildgaard - Børsting på de to kanter

Sammenlign det lige med kusk + Rolim. Når de 3 offensive spillere får lov at spille sammen bliver de bare hver især så meget bedre . Dygtige spillere har jo brug for andre dygtige at spille med for at blive gode
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Funky » 11. mar 2018, 19:13

andreasaab89 skrev:Jeg melder mig i Pro Rolim koret
Han skal hentes fast ASAP. Han giver vores spil alt det den har manglet i så lang tid

I nogle kampe i efteråret havde vi Abildgaard - Børsting på de to kanter

Sammenlign det lige med kusk + Rolim. Når de 3 offensive spillere får lov at spille sammen bliver de bare hver især så meget bedre . Dygtige spillere har jo brug for andre dygtige at spille med for at blive gode
https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... lde-rolim/

“Komplicerede ejerforhold...”
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 19:19

Funky skrev: https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... lde-rolim/

“Komplicerede ejerforhold...”
Ja, som jeg har sagt hele tiden, så er det noget lort med det tredjeparts-ejerskab. Den her situation kan vel bedst sammenlignes med dengang vi gerne ville have Tulio. Når sælger har en god vare på hånden, og ikke er tvunget til at sælge lige præcis til os, så kan prisen sagtens skrues op i et leje hvor vi ikke kan være med. En tredjeparts-ejer, der har rigeligt med penge, vil naturligvis sørge for at få så meget som muligt for ham.

Så kan vi til gengæld glæde os over at vi har smidt en 5-6 mio. inkl. løn efter en spiller som Safranko, som har nogle af de samme kvaliteter...

Nå, lad os se om Gaarde kan lykkedes med at få enderne til at nå hinanden. Det må vi håbe for ham - og AaB. Hvis ikke, så har vi da i det mindste været et fint udstillingsvindue for Rolim.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 11. mar 2018, 19:27

Gamen skrev:
Funky skrev: https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... lde-rolim/

“Komplicerede ejerforhold...”
Ja, som jeg har sagt hele tiden, så er det noget lort med det tredjeparts-ejerskab. Den her situation kan vel bedst sammenlignes med dengang vi gerne ville have Tulio. Når sælger har en god vare på hånden, og ikke er tvunget til at sælge lige præcis til os, så kan prisen sagtens skrues op i et leje hvor vi ikke kan være med. En tredjeparts-ejer, der har rigeligt med penge, vil naturligvis sørge for at få så meget som muligt for ham.

Så kan vi til gengæld glæde os over at vi har smidt en 5-6 mio. inkl. løn efter en spiller som Safranko, som har nogle af de samme kvaliteter...

Nå, lad os se om Gaarde kan lykkedes med at få enderne til at nå hinanden. Det må vi håbe for ham - og AaB. Hvis ikke, så har vi da i det mindste været et fint udstillingsvindue for Rolim.
Kan vi få en masse penge for Flores så brug dem på Rolim
Syntes Rolim er langt bedre . Han er så kampafgørende
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 11. mar 2018, 19:42

Gamen skrev:
Funky skrev: https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... lde-rolim/

“Komplicerede ejerforhold...”
Ja, som jeg har sagt hele tiden, så er det noget lort med det tredjeparts-ejerskab. Den her situation kan vel bedst sammenlignes med dengang vi gerne ville have Tulio. Når sælger har en god vare på hånden, og ikke er tvunget til at sælge lige præcis til os, så kan prisen sagtens skrues op i et leje hvor vi ikke kan være med. En tredjeparts-ejer, der har rigeligt med penge, vil naturligvis sørge for at få så meget som muligt for ham.

Så kan vi til gengæld glæde os over at vi har smidt en 5-6 mio. inkl. løn efter en spiller som Safranko, som har nogle af de samme kvaliteter...

Nå, lad os se om Gaarde kan lykkedes med at få enderne til at nå hinanden. Det må vi håbe for ham - og AaB. Hvis ikke, så har vi da i det mindste været et fint udstillingsvindue for Rolim.
Iøvrigt... nu har selv ofte været en større kritiker af gaarde . Han skal da også have credit for at have fundet Rolim. Bare ekstremt ærgerligt hvis vi nærmest er et genoptræningssted inden han skal videre.

Omendt har han reddet os i pokalen to gange og hjulpet os i top 6, så han har vel tjent alle hans penge hjem uanset om vi ender med at beholde ham, hvilket jeg håber

Ender vi med at miste både Flores og Rolim skal vi nærmest starte forfra og sætte lid til at gaarde kan skaffe fuldgode erstatninger. Det har jeg meget lav tillid til. Han køber nok en uprøvet kant fra Slovakiet
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af 9800 » 11. mar 2018, 19:54

andreasaab89 skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev: https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... lde-rolim/

“Komplicerede ejerforhold...”
Ja, som jeg har sagt hele tiden, så er det noget lort med det tredjeparts-ejerskab. Den her situation kan vel bedst sammenlignes med dengang vi gerne ville have Tulio. Når sælger har en god vare på hånden, og ikke er tvunget til at sælge lige præcis til os, så kan prisen sagtens skrues op i et leje hvor vi ikke kan være med. En tredjeparts-ejer, der har rigeligt med penge, vil naturligvis sørge for at få så meget som muligt for ham.

Så kan vi til gengæld glæde os over at vi har smidt en 5-6 mio. inkl. løn efter en spiller som Safranko, som har nogle af de samme kvaliteter...

Nå, lad os se om Gaarde kan lykkedes med at få enderne til at nå hinanden. Det må vi håbe for ham - og AaB. Hvis ikke, så har vi da i det mindste været et fint udstillingsvindue for Rolim.
Iøvrigt... nu har selv ofte været en større kritiker af gaarde . Han skal da også have credit for at have fundet Rolim. Bare ekstremt ærgerligt hvis vi nærmest er et genoptræningssted inden han skal videre.

Omendt har han reddet os i pokalen to gange og hjulpet os i top 6, så han har vel tjent alle hans penge hjem uanset om vi ender med at beholde ham, hvilket jeg håber

Ender vi med at miste både Flores og Rolim skal vi nærmest starte forfra og sætte lid til at gaarde kan skaffe fuldgode erstatninger. Det har jeg meget lav tillid til. Han køber nok en uprøvet kant fra Slovakiet
Får vi solgt Flores er der vel råd til Nikolai Thomsen i FCK?

Flot kamp i dag, men hold kæft Randers er ringe. Jeg tror det er andre kandidater til nedrykning der er ringere, men de vil få det svært i en kamp mod VFF, VFF eller Esbjerg.

Rolim er fantastisk i dag, det samme med Pohl. Mange andre plusser, Okore, KP, Ahlmann, MC. Det lover godt, og nu tror jeg i hvert fald på top 6

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af troelsh » 11. mar 2018, 19:56

Kan være Wieghorst skal smide Rolim på bænken igen inden banerne bliver bedre og flere klubber får øje på ham ;)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Hovedet » 11. mar 2018, 20:14

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:Dagens AaB'er: Morten Wieghorst!
ENDELIG spillede vores 3 mest kreative spillere samtidig. PLUS Lesniak, Børsting og Blåbjerg sad udenfor.
Kunne ikke pege på en bedre opstilling selv.

Og SÅ FEDT Pohl også fik scoret.
Rolim er for vild og Kusk er bare en klassespiller.
Flores stod vil dårligst af de offensive i dag?! Men nøj hvor er det en fornøjelse at se de 3 spille sammen, og med en løbe stærk og fightene Pohl foran!
Vi vi skal være fair overfor Wieghorst, så har der vel ikke været så mange muligheder i år at stille med de tre sammen - fra start i hvert fald.
Jeg synes også det er en fin opstillin, og udskiftningerne gav også nogenlunde god mening.

Jeg savner stadig at vi får noget mere "do or die"-indstilling ind på holdet, og virkelig går efter struben på modstanderne. Et par mål mere, så kunne vi have levet med at Hobro slår Brøndby med et enkelt.

Jeg glæder mig til at se, hvad det kan blive til, når banerne begynder at blive bedre.
Skulle målscoren have haft betydning i forhold til Hobro og sidste runde, skulle vi have vundet dagens kamp med 7-0; så kunne vi have tålt et 2-målsnederlag i Aarhus, hvis Hobro skulle vinde over Brøndby. Men der går bogstavelig talt årtier mellem sejre af den størrelse i Superligaen. Selv om vi tæller Lyngbys amatørhold med i halvsæsonen 2002, er det kun sket 4 gange i Superligaens historie, at et hold har vundet med 7 mål; vi har såmænd selv stået for halvdelen af disse sejre; 8-1 over Viborg og 7-0 over Lyngbys amatørhold. Til gengæld betyder den store sejr i dag, at vi kan tåle at tabe med 3 mål til AGF og slutte foran Horsens, hvis de får et point mod Silkeborg her næste søndag.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af fish » 11. mar 2018, 20:22

Er jeg den eneste der synes MC var rigtigt god på midten idag? Utroligt forudseende og kompromisløs. Mangler lidt frem i banen, men har vi ikke afløseren til RW der?

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Ala » 11. mar 2018, 20:22

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:Dagens AaB'er: Morten Wieghorst!
ENDELIG spillede vores 3 mest kreative spillere samtidig. PLUS Lesniak, Børsting og Blåbjerg sad udenfor.
Kunne ikke pege på en bedre opstilling selv.

Og SÅ FEDT Pohl også fik scoret.
Rolim er for vild og Kusk er bare en klassespiller.
Flores stod vil dårligst af de offensive i dag?! Men nøj hvor er det en fornøjelse at se de 3 spille sammen, og med en løbe stærk og fightene Pohl foran!
Vi vi skal være fair overfor Wieghorst, så har der vel ikke været så mange muligheder i år at stille med de tre sammen - fra start i hvert fald.
Jeg synes også det er en fin opstillin, og udskiftningerne gav også nogenlunde god mening.

Jeg savner stadig at vi får noget mere "do or die"-indstilling ind på holdet, og virkelig går efter struben på modstanderne. Et par mål mere, så kunne vi have levet med at Hobro slår Brøndby med et enkelt.

Jeg glæder mig til at se, hvad det kan blive til, når banerne begynder at blive bedre.
Så efter en 4-0 sejr tillader du dig simpelthen at brokke dig over manglende "do or die"-indstilling? Damn vi er blevet forkælede i Aalborg, efter 13-14 og dele af 15.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 11. mar 2018, 20:27

fish skrev:Er jeg den eneste der synes MC var rigtigt god på midten idag? Utroligt forudseende og kompromisløs. Mangler lidt frem i banen, men har vi ikke afløseren til RW der?
Han var fin. Lidt uvenner med bolden, hvilket koster et dumt gult kort og han derfor ikke kan give den gas i resten af kampen. Det var ikke så godt. Han bliver også skiftet ud som følge af det.

Dog skal han, som nævnt, blive noget bedre fremad og i stadig blive mere sikker i sine pasninger. Situationen, hvor han erobrer bolden og spiller Rolim, hvor der er en 3 mod 3 situation, for derefter at stoppe sit løb op og ikke bidrager til situationen er et eksempel på han skal blive bedre. Det var ring.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af troelsh » 11. mar 2018, 20:35

fish skrev:Er jeg den eneste der synes MC var rigtigt god på midten idag? Utroligt forudseende og kompromisløs. Mangler lidt frem i banen, men har vi ikke afløseren til RW der?
Jeg syntes han var rigtig god, og det var han egentlig også i Sønderjyske hvis man ser bort fra det røde kort. Jeg ser et langt større potentiale i ham end i Lesniak.
Han skal have mere fart i sit spil, og lære at tænke mere frem i banen som du nævner.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Meelsen » 11. mar 2018, 20:50

Boom, boom, boom og det er JAN ROLIM! [imghttps://i.imgur.com/CyAluq4.jpg[/img]

Hvilken brasiliansk sending fra de øverste himmellag vi har her! Jeg er smaskforelsket.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 20:50

troelsh skrev:Jeg ser et langt større potentiale i ham end i Lesniak.
Han skal have mere fart i sit spil, og lære at tænke mere frem i banen som du nævner.
Det er også derfor den ene har spillet U-fodbold i Tottenham, og den anden i perioder har været nede som 5. valg til AaB's centrale midtbane.
Come on... Samme vurdering må Gaarde i øvrigt have lavet, da han hentede Lesniak, bl.a. som konsekvens af MC's dårlige debutsæson.

Enhver kunne se godt ud i dag mod en Randers-midtbane, som var helt væk - der var så meget plads at spille på mellem kæderne. Når det så er sagt, så synes jeg også vi i alt for lange perioder af kampen forsømmer at bringe bolden hurtigt frem - vi skaber absolut intet i den resterende del af 1. halvleg efter målene, og heller ikke i de første 15-20 min. af 2. halvleg.

Spil dog bare med MC i næste uge - AGF er et krigerhold, og vi kan ligeså godt få ham testet af mod reel modstand. Førhen har det været alt for mange boldtab og for langsomt tænkende adfærd der har været hans største problem. Det bliver udfordret mod AGF, modsat i dag. Og Lesniak har fint af et par kampe på bænken - han kan passende komme ind i kampe mod bedre modstand, hvor hans evne til at flytte bolden hurtigt er mere brugbar.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 11. mar 2018, 20:51

Meelsen skrev:Boom, boom, boom og det er JAN ROLIM! [imghttps://i.imgur.com/CyAluq4.jpg[/img]

Hvilken brasiliansk sending fra de øverste himmellag vi har her! Jeg er smaskforelsket.
Han er grotesk god!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af 9800 » 11. mar 2018, 20:59

Var der andre end mig der lagde mærke til den glæde Pohls mål udløste hos kammeraterne? (Og tilskuerne faktisk også) Han har så meget fortjent det mål

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Meelsen » 11. mar 2018, 21:01

Pohl der en gud blandt dødelige.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Hanga » 11. mar 2018, 21:02

Gamen skrev: Det er også derfor den ene har spillet U-fodbold i Tottenham, og den anden i perioder har været nede som 5. valg til AaB's centrale midtbane.
Come on... Samme vurdering må Gaarde i øvrigt have lavet, da han hentede Lesniak, bl.a. som konsekvens af MC's dårlige debutsæson.
Alligevel var det nu MC der startede i dag over Lesniak, der fik splinter i røven. Jeg er helt med på at MC har sine begrænsninger men jeg forstår ikke din kærlighed til Lesniak. I mine øjne er han bare en væsentligt dyrere udgave af MC og kun marginalt bedre.

MC spillede i øvrigt en glimrende kamp, men jeg er da enig i at vi skal se det mod bedre modstandere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af troelsh » 11. mar 2018, 21:10

Gamen skrev:
troelsh skrev:Jeg ser et langt større potentiale i ham end i Lesniak.
Han skal have mere fart i sit spil, og lære at tænke mere frem i banen som du nævner.
Det er også derfor den ene har spillet U-fodbold i Tottenham, og den anden i perioder har været nede som 5. valg til AaB's centrale midtbane.
Come on... Samme vurdering må Gaarde i øvrigt have lavet, da han hentede Lesniak, bl.a. som konsekvens af MC's dårlige debutsæson.

Enhver kunne se godt ud i dag mod en Randers-midtbane, som var helt væk - der var så meget plads at spille på mellem kæderne. Når det så er sagt, så synes jeg også vi i alt for lange perioder af kampen forsømmer at bringe bolden hurtigt frem - vi skaber absolut intet i den resterende del af 1. halvleg efter målene, og heller ikke i de første 15-20 min. af 2. halvleg.

Spil dog bare med MC i næste uge - AGF er et krigerhold, og vi kan ligeså godt få ham testet af mod reel modstand. Førhen har det været alt for mange boldtab og for langsomt tænkende adfærd der har været hans største problem. Det bliver udfordret mod AGF, modsat i dag. Og Lesniak har fint af et par kampe på bænken - han kan passende komme ind i kampe mod bedre modstand, hvor hans evne til at flytte bolden hurtigt er mere brugbar.
At Gaarde har vurderet ham bedre end MC er ikke nødvendigvis er kvalitetstempel, han har truffet massere af dårlige beslutninger det ved jeg du er enig i ;)

Lesniak flytter bolden hurtigere end MC og han har en større løbekapacitet, men jeg syntes bare at MC fylder meget mere defensivt, og kan han bygge på sit offensive spil ser jeg absolut et større potentiale i ham

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af andreasaab89 » 11. mar 2018, 21:15

Jeg ser dem meget forskellige
MC er en wurtz afløser hvor lesniak er mere en Risgaard afløser .. lesniak er god i presspillet, at flytte bolden hurtigt og løber meget ... han mangler dog at blive mere kampafgørende . Han kommer qua hans mange løb faktisk meget med frem men mangler virkelig et bedre spark og fanden i volskhed i feltet

MC er jo langt bedre defensivt ligesom wurtz og fylder mere . Han er bare grotesk dårlig med bolden ...

Jeg ser derfor MC og wurtz som en meget dårlig duo . Men omvendt kan jeg sagtens se MC som naturlig aftage for wurtz på sigt .
Lesniak og MC kan godt lige en fremtidig 8 og 6 dup
Men de skal begge bygge på
Så pt foretrækker jeg wurtz og lesniak sammen
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar