Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Forza » 8. mar 2018, 19:47

BassogogsVen skrev:
Forza skrev:
BassogogsVen skrev:
FlæskeFrank skrev:
BassogogsVen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Folk skulle nok finde noget at brokke sig over alligevel...
Synes du helt ærligt, at det er brok? At mange, heriblandt såkaldte eksperter og sportsjournalister, mener at vi halter på angrebssiden, og at en hel del fans herinde derfor er bekymrede for vores klubs formåen - er det brok? Det synes jeg ikke; jeg synes, det er en ganske reel og legitim bekymring.
Det er ringe, det, som vi præsterer for tiden.

Men jeg mener, at der er for mange, som karakteriserer mange spillere som boldmongoler og det som er værre.

Jeg tror ikke, at spillerne er så ringe. Det er set før, at mange spillere ikke præsterer optimalt, når nogle ting på holdet ikke virker, men når de ting kommer på plads så viser de langt højere niveau.

Derfor vil jeg allerede nu sige, at de, som bruger energi på at forklare, at den ene eller anden spiller ikke ville komme på et serie 5 hold, ikke bare kan slippe afsted med "Godt han har taget skeen i den anden hånd", når vedkommende begynder at spille godt. Nej, så vil deres bombastiske udmeldinger stå klart som et udtryk for vedkommendes (fans) manglende evner til at vurdere fodbold.

Vi har taget meget små skridt, men hvornår har vi sidst set et opgivende AaB-hold ? Der er kommet en langt større tro på tingene i AaB, selvom de ikke kan lave mål.

Ift. Pohl så har han altså ikke haft meget at arbejde med. Nu bruger jeg ikke tid på det, men hvornår har han sidst haft en chance og brændt, som var en klar scoringsmulighed ?
Jeg har lige lavet et regnestykke længere oppe, som jeg synes, viser det meget klart. Og når han er vores ene-angriber, så er det da ret kritiske tal. Pohl kommer ikke til færre chancer en så mange andre angribere i ligaen; han brænder bare desto mere - også de helt oplagte. Så jo, jeg forstår godt folks bekymring over visse spillere på dette holds niveau ift fremtiden og i forhold til, hvad der egentlig er blevet brugt af summer på dette hold. Og jeg forstår såmænd også godt reaktionerne, da meget af det vi ser på dette hold ikke er superliga-niveau.
Jeg kan slet ikke forstå diskussionen. At Pohl er en dårlig afslutter i åbent spil burde ikke kunne diskuteres. Han er dog uden sammenligning stadig vores bedste angriber og bidrager med mange gode ting.

Som andre nævner overfor er det vigtige i vores situation at vi fordeler vores mål på flere spillere. Okore, KP og Blåbjerg på dødbolde, samt Kusk, Børsting, Flores og Rolim i regulært spil.

Vores største udfordring er derfor at når vores træner udelukkende tænker defensivt, så kommer vores offensiv til kort. Og skaber vi kun maksimalt 2-3 chancer hver kamp som et resultat af denne taktik, så er det klart vi ikke laver mål.

Taktik og indstillingen fra trænerbænken er altafgørende i vores målmangel i denne sæson, ikke Pohl.
Enig i det sidste. Men det fritager ikke Pohl for hans ansvar i målmanglen. 7% af hans skud ender i mål. Det er lidet prangende for en angriber.
Bestemt ikke, men når vi ved han ikke er en god afslutter er det også dumt at overlade så meget offensivt til ham.

Han mener mig egentligt lidt om Danny Welbeck. En god angriber som kan en del men som aldrig bliver farlig nok i sine afslutninger til at blive en topangriber.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. mar 2018, 19:58

Forza skrev:
BassogogsVen skrev:
Forza skrev:
BassogogsVen skrev:
FlæskeFrank skrev:
BassogogsVen skrev:
Synes du helt ærligt, at det er brok? At mange, heriblandt såkaldte eksperter og sportsjournalister, mener at vi halter på angrebssiden, og at en hel del fans herinde derfor er bekymrede for vores klubs formåen - er det brok? Det synes jeg ikke; jeg synes, det er en ganske reel og legitim bekymring.
Det er ringe, det, som vi præsterer for tiden.

Men jeg mener, at der er for mange, som karakteriserer mange spillere som boldmongoler og det som er værre.

Jeg tror ikke, at spillerne er så ringe. Det er set før, at mange spillere ikke præsterer optimalt, når nogle ting på holdet ikke virker, men når de ting kommer på plads så viser de langt højere niveau.

Derfor vil jeg allerede nu sige, at de, som bruger energi på at forklare, at den ene eller anden spiller ikke ville komme på et serie 5 hold, ikke bare kan slippe afsted med "Godt han har taget skeen i den anden hånd", når vedkommende begynder at spille godt. Nej, så vil deres bombastiske udmeldinger stå klart som et udtryk for vedkommendes (fans) manglende evner til at vurdere fodbold.

Vi har taget meget små skridt, men hvornår har vi sidst set et opgivende AaB-hold ? Der er kommet en langt større tro på tingene i AaB, selvom de ikke kan lave mål.

Ift. Pohl så har han altså ikke haft meget at arbejde med. Nu bruger jeg ikke tid på det, men hvornår har han sidst haft en chance og brændt, som var en klar scoringsmulighed ?
Jeg har lige lavet et regnestykke længere oppe, som jeg synes, viser det meget klart. Og når han er vores ene-angriber, så er det da ret kritiske tal. Pohl kommer ikke til færre chancer en så mange andre angribere i ligaen; han brænder bare desto mere - også de helt oplagte. Så jo, jeg forstår godt folks bekymring over visse spillere på dette holds niveau ift fremtiden og i forhold til, hvad der egentlig er blevet brugt af summer på dette hold. Og jeg forstår såmænd også godt reaktionerne, da meget af det vi ser på dette hold ikke er superliga-niveau.
Jeg kan slet ikke forstå diskussionen. At Pohl er en dårlig afslutter i åbent spil burde ikke kunne diskuteres. Han er dog uden sammenligning stadig vores bedste angriber og bidrager med mange gode ting.

Som andre nævner overfor er det vigtige i vores situation at vi fordeler vores mål på flere spillere. Okore, KP og Blåbjerg på dødbolde, samt Kusk, Børsting, Flores og Rolim i regulært spil.

Vores største udfordring er derfor at når vores træner udelukkende tænker defensivt, så kommer vores offensiv til kort. Og skaber vi kun maksimalt 2-3 chancer hver kamp som et resultat af denne taktik, så er det klart vi ikke laver mål.

Taktik og indstillingen fra trænerbænken er altafgørende i vores målmangel i denne sæson, ikke Pohl.
Enig i det sidste. Men det fritager ikke Pohl for hans ansvar i målmanglen. 7% af hans skud ender i mål. Det er lidet prangende for en angriber.
Bestemt ikke, men når vi ved han ikke er en god afslutter er det også dumt at overlade så meget offensivt til ham.

Han mener mig egentligt lidt om Danny Welbeck. En god angriber som kan en del men som aldrig bliver farlig nok i sine afslutninger til at blive en topangriber.
Ja, vi er helt enige i, at det ikke er Pohls skyld, at han er førsteangriber på dette hold, og at den grundlæggende kritik bør rettes mod den sportslige ledelse.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. mar 2018, 20:01

Danni skrev:
BassogogsVen skrev:
Danni skrev:
BassogogsVen skrev:
BoT skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor straffespark ikke må tælle med? Det er da en afslutning lige som alle andre?
Tæller friløbere heller ikke? Eller scoringer i tomt mål?
Pjattede sammenligner. Straffespark er ikke noget, du kan måle en angriber på, hvis du gerne vil måle hans evner i åbent spil, dvs. hans angriberkompetencer, kompetencer som målscorer, etc. At sparke og score på straffespark er ikke en særlig angriberkompetence.
Men inddrag du bare Pohls mål på straffe, hvis det gør ham til en farligere angriber i dine øjne samt nedsætter behovet for en angriber, der kan score mål.
Hvis man ikke mener, straffescoringer skal tælle med for en angriber, fordi det er for let, så skal man da til gengæld notere en scoring for hvert straffe der bliver begået mod angriberen. Det er rimeligt.
Skal vi så indføre en regel om, at det SKAL være angribere, der sparker straffe? Således, at de har lige vilkår i sammenligningerne.
Igen, hvis de 3 mål på straffe af Pohl trøster jer og gør jer mere sikre på hans rette niveau - be my guest; i min optik kan jeg ikke regne dem med min vurdering af en angribers kompetencer som angriber.
Jeg tror ikke, jeg helt forstår dig. Jeg er egentlig enig i, at en straffescoring hører til blandt de lette scoringer og det egentlig er manden, der har skaffet straffesparket, som har gjort det sværeste stykke arbejde. Jeg synes ikke, det er rimeligt hvis ikke spilleren får kredit for nogen af delene. Det vil jo betyde, at når Pohl, som eksempelvis mod Silkeborg selv skaffer et straffe ved et dybdeløb og målmanden fælder ham og Pohl selv efterfølgende scorer på straffesparket, at så skal det ikke tælles med, for det siger ikke noget om angriberen. Det kan du da ikke seriøst mene...
Din mellemregning forudsætter jo, at Pohl så havde scoret på den chance, han havde, hvis han ikke var blevet fældet. Det er der vist ikke noget, der med al sandsynlighed fortæller, at han ville. Vi ved det jo ikke, men sandsynligvis havde han ikke.
Men altså, giv du bare Pohl credit for de straffespark han egenhændigt har skaffet (hvor mange er det?) og så se, om du synes, at tallene for en førsteangriber i en superligaklub er helt vildt fede så.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BoT » 8. mar 2018, 20:06

Bavl. Selvfølgelig skal evnen til at omsætte straffespark indgå i en samlet vurdering af en angribers evner som afslutter. Straffesparket som disciplin er vel det tætteste, vi kommer til en helt clean omsætning af, hvordan man rent teknisk og mentalt er rustet til at afslutte.

Kig fx på Songs mål i går mod Juventus. Han rammer bolden helt skævt ude at det var bevidst, og bolden sejler i mål. Tydeligvis held. Skal den slags åbent-spil-mål tælle højere i en vurdering af en angribers afslutnings-evner?

Hvad med mål scoret efter hjørnespark? Eller på direkte frispark? Tæller de heller ikke?

En angriber skal måles på, om han kan score mål - hvad enten det er med hovedet, med venstre fod, med røven, på hjørne, på straffe eller på en dribletur fra eget felt. Punktum.

At vi så derpå kan blive enige om, at Pohl igennem sin tid i AaB har scoret for lidt - og især i starten brændt for mange store chancer - er en anden ting. Men i en samlet vurdering af Pohl som angriber her og nu, skal der indgå mange forskellige parametre, for at det giver mening - fx hvor mange chancer, han får serveret af sine holdkammerater. Det har vel i de første 4 kampe været 0. Og så er det altså sværere at score.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. mar 2018, 20:29

BoT skrev:Bavl. Selvfølgelig skal evnen til at omsætte straffespark indgå i en samlet vurdering af en angribers evner som afslutter. Straffesparket som disciplin er vel det tætteste, vi kommer til en helt clean omsætning af, hvordan man rent teknisk og mentalt er rustet til at afslutte.

Kig fx på Songs mål i går mod Juventus. Han rammer bolden helt skævt ude at det var bevidst, og bolden sejler i mål. Tydeligvis held. Skal den slags åbent-spil-mål tælle højere i en vurdering af en angribers afslutnings-evner?

Hvad med mål scoret efter hjørnespark? Eller på direkte frispark? Tæller de heller ikke?

En angriber skal måles på, om han kan score mål - hvad enten det er med hovedet, med venstre fod, med røven, på hjørne, på straffe eller på en dribletur fra eget felt. Punktum.

At vi så derpå kan blive enige om, at Pohl igennem sin tid i AaB har scoret for lidt - og især i starten brændt for mange store chancer - er en anden ting. Men i en samlet vurdering af Pohl som angriber her og nu, skal der indgå mange forskellige parametre, for at det giver mening - fx hvor mange chancer, han får serveret af sine holdkammerater. Det har vel i de første 4 kampe været 0. Og så er det altså sværere at score.
Dine selvfølger og dit bavl er dine; dem må du selv ligge og rode med. Jeg synes ikke, det er interessant at måle en angriber på, om han kan eksekvere et spark fra pletten. Det kan Würtz også, det kunne Michael Jacobsen også.
Men jeg gentager gerne mig selv for 117. gang: Hvis I får stådreng over de tre mål mere i det samlede billede, be my guest. Jeg gør bare ikke, for jeg vurderer åbenbart en angribers kompetencer på andet end hans evne til at sparke straffe, som ikke er en specifik angriber-kompetence. Heller ikke selvom det er naboens knægt.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af birk » 8. mar 2018, 20:37

Mads Bro Hansen brugte 313 min pr mål, på de 17 mål, han scorede. Han var ikke angriber. Siger alt om Pohls manglende evner som angriber.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 8. mar 2018, 21:08

BassogogsVen skrev:
FlæskeFrank skrev:Ift. Pohl så har han altså ikke haft meget at arbejde med. Nu bruger jeg ikke tid på det, men hvornår har han sidst haft en chance og brændt, som var en klar scoringsmulighed ?
Jeg har lige lavet et regnestykke længere oppe, som jeg synes, viser det meget klart. Og når han er vores ene-angriber, så er det da ret kritiske tal. Pohl kommer ikke til færre chancer end så mange andre angribere i ligaen; han brænder bare desto mere - også de helt oplagte. Så jo, jeg forstår godt folks bekymring over visse spillere på dette holds niveau ift fremtiden og i forhold til, hvad der egentlig er blevet brugt af summer på dette hold. Og jeg forstår såmænd også godt reaktionerne, da meget af det vi ser på dette hold ikke er superliga-niveau.
Nu spurgte jeg hvornår han sidst havde brændt en chance, som burde have været mål. Jeg kan ikke huske det, den indre film viser nogle sekvenser, hvor han brænder, men tror ikke de er fra i år.

Dernæst din statistik viser, at han scorer på 7% af chancerne(som jeg husker det). Men det er jo også i den værste AaB-periode i årtier. Nu kan han selvfølgelig være ene og alene om de dårlige tider, men det tror ingen af os vel på.

Og du kan sagtens fremhæver den statistik for Pohl som bevis på, at han er dårlig angriber, selv efter et forår hvor han f.eks. havde lavet 10 mål. Og det siger alt om statistikken, for laver han 10 mål i foråret, så er Pohl interessant for andre klubber end AaB.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Elscorpio » 8. mar 2018, 21:09

Gamling skrev:Pohl kan ikke sælges til udlandet, men måske for et mindre symbolsk beløb til Jammersbugt.
Er Pohl blevet prøvet på en kant, nogen som kan huske det?

Synes i den grad han skulle prøves på nogle andre pladser lidt ligesom dengang med Augo og så skal vi have skiftet Wieghorst ud hurtigst muligt. Han får ikke det optimale ud af den her trup.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 8. mar 2018, 21:18

FlæskeFrank skrev:
BassogogsVen skrev:
FlæskeFrank skrev:Ift. Pohl så har han altså ikke haft meget at arbejde med. Nu bruger jeg ikke tid på det, men hvornår har han sidst haft en chance og brændt, som var en klar scoringsmulighed ?
Jeg har lige lavet et regnestykke længere oppe, som jeg synes, viser det meget klart. Og når han er vores ene-angriber, så er det da ret kritiske tal. Pohl kommer ikke til færre chancer end så mange andre angribere i ligaen; han brænder bare desto mere - også de helt oplagte. Så jo, jeg forstår godt folks bekymring over visse spillere på dette holds niveau ift fremtiden og i forhold til, hvad der egentlig er blevet brugt af summer på dette hold. Og jeg forstår såmænd også godt reaktionerne, da meget af det vi ser på dette hold ikke er superliga-niveau.
Nu spurgte jeg hvornår han sidst havde brændt en chance, som burde have været mål. Jeg kan ikke huske det, den indre film viser nogle sekvenser, hvor han brænder, men tror ikke de er fra i år.

Dernæst din statistik viser, at han scorer på 7% af chancerne(som jeg husker det). Men det er jo også i den værste AaB-periode i årtier. Nu kan han selvfølgelig være ene og alene om de dårlige tider, men det tror ingen af os vel på.

Og du kan sagtens fremhæver den statistik for Pohl som bevis på, at han er dårlig angriber, selv efter et forår hvor han f.eks. havde lavet 10 mål. Og det siger alt om statistikken, for laver han 10 mål i foråret, så er Pohl interessant for andre klubber end AaB.
Hvorfor snakke om noget hypotetisk, når vi nu snakker om Pohl her og nu? Eller de sidste to år? Det er da kun interessant at kigge på det nuværende og tidligere fremfor alt muligt hvis og hvis. Og jeg har aldrig sagt, at Pohl er en dårlig angriber; jeg har sagt, at han ikke scorer de mål, man burde kunne forvente af en angriber i AaB - især når denne er eneangriber.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Debatjuntaen » 8. mar 2018, 21:21

Så er det tilbage til trådens emne..

som I kan se i overskriften drejer det sig om den kommende kamp mod Randers - ikke om Pohl’s evner, eller mangel på samme, til at score mål.

/Debatjuntaen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FIDEL » 8. mar 2018, 23:19

Elscorpio skrev:
Gamling skrev:Pohl kan ikke sælges til udlandet, men måske for et mindre symbolsk beløb til Jammersbugt.
Er Pohl blevet prøvet på en kant, nogen som kan huske det?

Synes i den grad han skulle prøves på nogle andre pladser lidt ligesom dengang med Augo og så skal vi have skiftet Wieghorst ud hurtigst muligt. Han får ikke det optimale ud af den her trup.
Pohl som kant er en lækker tanke, men det vil nok kræve, at han skifter klub, da AaB spiller med kanter, der arbejder ind i banen dvs. Mellemrummene. Og her duer Pohl ikke. Men som en mere traditionel kant tror jeg han kunne være genial.
Han er også god i en 4-4-2 med en anden type makker på toppen, men det går wieghorst nok ikke lige tilbage til - særligt ikke imod Randers.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. mar 2018, 08:50

Beklager at crashe kamptråden men er der nogle der ved om det kan give problemer mht at komme ind på stadion hvis man kommer ca 30 min inde i kampen eller evt i halvlegen? På vest. Med sæsonkort.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Gamen » 9. mar 2018, 09:09

Køllen I Møllen skrev:Beklager at crashe kamptråden men er der nogle der ved om det kan give problemer mht at komme ind på stadion hvis man kommer ca 30 min inde i kampen eller evt i halvlegen? På vest. Med sæsonkort.
Burde det ikke være - de plejer bare at lukke én ind gennem lågen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FIDEL » 9. mar 2018, 12:19

Er der ingen der ved hvorfor Thellufsen er forsvundet helt? Knægten har jo nogle af de forcer vi har savnet i offensiven, og hvis man i AaB ønsker at spille fremadrettet fodbold og score nogle mål, så giver det mere mening at spille med Thellufsen frem for Børsting. Men han må jo være nede i en bølgedal pt.

Nå men hvis vi skulle misse top 6, så kan man i det mindste håbe på en ny træner, selvom jeg faktisk tror, at Wieghorst har mega lang snor.
Jeg gad godt, at vi sadler om til en 4-4-2 igen, og dropper Wieghorst-mantraet "kontrol". Jeg vil gerne se denne opstilling, hvor vi ikke spiller med deciderede mellemrumskanter:

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann

Kusk - Lesniak - Würtz - Pohl

Safranko - Rolim


Pohl som traditionel kant kan godt fungere, da han arbejder hårdt. Ellers kan Thellufsen spille pladsen, da han har farten og teknikken.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Forza » 9. mar 2018, 12:25

FIDEL skrev:Er der ingen der ved hvorfor Thellufsen er forsvundet helt? Knægten har jo nogle af de forcer vi har savnet i offensiven, og hvis man i AaB ønsker at spille fremadrettet fodbold og score nogle mål, så giver det mere mening at spille med Thellufsen frem for Børsting. Men han må jo være nede i en bølgedal pt.

Nå men hvis vi skulle misse top 6, så kan man i det mindste håbe på en ny træner, selvom jeg faktisk tror, at Wieghorst har mega lang snor.
Jeg gad godt, at vi sadler om til en 4-4-2 igen, og dropper Wieghorst-mantraet "kontrol". Jeg vil gerne se denne opstilling, hvor vi ikke spiller med deciderede mellemrumskanter:

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann

Kusk - Lesniak - Würtz - Pohl

Safranko - Rolim


Pohl som traditionel kant kan godt fungere, da han arbejder hårdt. Ellers kan Thellufsen spille pladsen, da han har farten og teknikken.
Jeg tror Thellufsen har døjet med skader. Og det sammenlagt med at vi har hentet Kusk og Rolim (endelig!) får chancen har minimeret hans spilletid.

Pohl vil ikke passe som kant for os i min optik. Vi spiller med kanter der trækker ind i banen hvilket ikke ville passe til hans kompetencer.

Jeg tror på han vil kunne lære at blive en kanon højreback for os, men det lader ikke til man vil prøve dette.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Brodernumsi » 9. mar 2018, 12:28

BassogogsVen skrev:
BoT skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor straffespark ikke må tælle med? Det er da en afslutning lige som alle andre?
Tæller friløbere heller ikke? Eller scoringer i tomt mål?
Pjattede sammenligner. Straffespark er ikke noget, du kan måle en angriber på, hvis du gerne vil måle hans evner i åbent spil, dvs. hans angriberkompetencer, kompetencer som målscorer, etc. At sparke og score på straffespark er ikke en særlig angriberkompetence.
Men inddrag du bare Pohls mål på straffe, hvis det gør ham til en farligere angriber i dine øjne samt nedsætter behovet for en angriber, der kan score mål.
Selvfølgelig tæller straffespark. Alt andet er noget sludder.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af FIDEL » 9. mar 2018, 12:33

Forza skrev:
FIDEL skrev:Er der ingen der ved hvorfor Thellufsen er forsvundet helt? Knægten har jo nogle af de forcer vi har savnet i offensiven, og hvis man i AaB ønsker at spille fremadrettet fodbold og score nogle mål, så giver det mere mening at spille med Thellufsen frem for Børsting. Men han må jo være nede i en bølgedal pt.

Nå men hvis vi skulle misse top 6, så kan man i det mindste håbe på en ny træner, selvom jeg faktisk tror, at Wieghorst har mega lang snor.
Jeg gad godt, at vi sadler om til en 4-4-2 igen, og dropper Wieghorst-mantraet "kontrol". Jeg vil gerne se denne opstilling, hvor vi ikke spiller med deciderede mellemrumskanter:

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann

Kusk - Lesniak - Würtz - Pohl

Safranko - Rolim


Pohl som traditionel kant kan godt fungere, da han arbejder hårdt. Ellers kan Thellufsen spille pladsen, da han har farten og teknikken.
Jeg tror Thellufsen har døjet med skader. Og det sammenlagt med at vi har hentet Kusk og Rolim (endelig!) får chancen har minimeret hans spilletid.

Pohl vil ikke passe som kant for os i min optik. Vi spiller med kanter der trækker ind i banen hvilket ikke ville passe til hans kompetencer.

Jeg tror på han vil kunne lære at blive en kanon højreback for os, men det lader ikke til man vil prøve dette.
Nej Pohl passer ikke som kant i det nuværende spilkoncept. Men jeg har et håb om at se ham på en kant på et tidspunkt. Det kunne være som afløser for Rolim hvis ikke han købes fri. Vi er i mine øjne nødt til enten at give Safranko chancen for alvor som angriber, eller hente en proven målscorer. Så kan Pohl tage kanten eller vi kan spille med 2 på toppen, hvilket jeg foretrækker.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af BassogogsVen » 9. mar 2018, 13:47

Brodernumsi skrev:
BassogogsVen skrev:
BoT skrev:Jeg kan ikke se, hvorfor straffespark ikke må tælle med? Det er da en afslutning lige som alle andre?
Tæller friløbere heller ikke? Eller scoringer i tomt mål?
Pjattede sammenligner. Straffespark er ikke noget, du kan måle en angriber på, hvis du gerne vil måle hans evner i åbent spil, dvs. hans angriberkompetencer, kompetencer som målscorer, etc. At sparke og score på straffespark er ikke en særlig angriberkompetence.
Men inddrag du bare Pohls mål på straffe, hvis det gør ham til en farligere angriber i dine øjne samt nedsætter behovet for en angriber, der kan score mål.
Selvfølgelig tæller straffespark. Alt andet er noget sludder.
Igen, da der vist er nogen, der ikke helt er så skarpe i vendingen: Jeg ser ikke eksekvering af straffespark som en særlig angriber-kompetence. Det gør du, og det gør du bare, hvis det gør dig glad og opstemt.

Og så ikke mere om det; der er af den strenge og hemmelighedsfulde/anonyme debatjunta udstukket tydelige retningslinjer for, hvad der må og ikke må debatteres i denne tråd, så vi må hellere parere ordre.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af 9000AaB » 9. mar 2018, 13:51

FIDEL skrev:
Forza skrev:
FIDEL skrev:Er der ingen der ved hvorfor Thellufsen er forsvundet helt? Knægten har jo nogle af de forcer vi har savnet i offensiven, og hvis man i AaB ønsker at spille fremadrettet fodbold og score nogle mål, så giver det mere mening at spille med Thellufsen frem for Børsting. Men han må jo være nede i en bølgedal pt.

Nå men hvis vi skulle misse top 6, så kan man i det mindste håbe på en ny træner, selvom jeg faktisk tror, at Wieghorst har mega lang snor.
Jeg gad godt, at vi sadler om til en 4-4-2 igen, og dropper Wieghorst-mantraet "kontrol". Jeg vil gerne se denne opstilling, hvor vi ikke spiller med deciderede mellemrumskanter:

Rinne
PK - Okore - KP - Ahlmann

Kusk - Lesniak - Würtz - Pohl

Safranko - Rolim


Pohl som traditionel kant kan godt fungere, da han arbejder hårdt. Ellers kan Thellufsen spille pladsen, da han har farten og teknikken.
Jeg tror Thellufsen har døjet med skader. Og det sammenlagt med at vi har hentet Kusk og Rolim (endelig!) får chancen har minimeret hans spilletid.

Pohl vil ikke passe som kant for os i min optik. Vi spiller med kanter der trækker ind i banen hvilket ikke ville passe til hans kompetencer.

Jeg tror på han vil kunne lære at blive en kanon højreback for os, men det lader ikke til man vil prøve dette.
Nej Pohl passer ikke som kant i det nuværende spilkoncept. Men jeg har et håb om at se ham på en kant på et tidspunkt. Det kunne være som afløser for Rolim hvis ikke han købes fri. Vi er i mine øjne nødt til enten at give Safranko chancen for alvor som angriber, eller hente en proven målscorer. Så kan Pohl tage kanten eller vi kan spille med 2 på toppen, hvilket jeg foretrækker.
Hvis man skal til at eksperimentere med Pohl som kantspiller pludseligt, så kan man lige så godt smide han ned på højre bak som vi har gjort med det fleste af vores hurtige angribere der ikke har kunne score (Dalsgaard, Mæhle, Silver (dog VB.) bla.) så får vi os smidt PK væk fra den plads ;) og ja mener det i joke.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 11.03.2018

Indlæg af Halil » 9. mar 2018, 14:23

Nogle der vil give holdopstillingen et skud, hvis vi skal krige og pøle kampen hjem med masser af fysik?
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar