Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af AalBoyeBK » 18. mar 2018, 21:35

Okore har gang i et STORT forår. Fedt at se. Ahlmann har også været fremragende siden han kom tilbage. Det bedste han har været længe.

Würtz var til gengæld forfærdelig i dag. Hans dårligste kamp nogensinde vil jeg næsten påstå. Generelt var vi ikke særligt dygtige offensivt - forhåbentlig skyldes det banen.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Hovedet » 18. mar 2018, 21:52

De Fem skrev:
Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:Lignede godt nok at vi var tilfreds med uafgjort, mærkeligt nok da det betyder at vi er endnu mere sat ift. 4. pladsen.

Vi er med i medalje medaljeslutspillet men har allerede udspillet vores rolle. Nu skal der satses benhårdt på pokalen, slutspillet er 10 mere eller mindre ligegyldige træningskampe
Puha for en indstilling da:-( sørgeligt
Det er jo rigtigt nok. Vi kommer til at spille om 5/6 pladsen med Horsens. Det betyder at pokalen bliver enormt vigtig og at der bliver ro til at prøve at bygge videre på spillestilen.
Helt enig. Der er jo seriøst intet at spille om, bevares ære og det halløj, men 10 kampe??? Bortset fra det er det jo fedt at slippe for de tåbelige nedrykningskampe; tænk sig, vi havde været i seriøs nedrykningsfare, såfremt vi sluttet som nr. 7 - altså med 4 point færre end nu - og omvendt kunne vi stort set have bestilt badeferie, hvis vi var sluttet som nr. 8.

Hver eneste gang man fraviger det sunde princip om, at de pågældende hold skal møde hinanden ude og hjemme for derefter at tælle point sammen, ender man i pop, pjat, pjank og gøgl, som det er tilfældet med det nedrykningsslutspil. Men hey, tilskuerne strømmer til, og vi har virkelig oppet os i Europa :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 18. mar 2018, 23:18

Forza skrev:Men 4. pladsen kan potentielt betyde en tur i Europa.
Skal vi ikke lige mane den misforståelse i jorden. 4. pladsen udløser på ingen måde kval til Europa eller rettere kun ved absurdhed.

For vi vinder selvfølgelig pokalen og det betyder, at hvis 4. pladsen skal udløse Europakvalkampe, så skal vi - også - snuppe medaljer.

Så bliver det et godt forår :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af strangecap » 18. mar 2018, 23:30

Hold da op en gang ligegyldigt brok herinde fordi man rent faktisk har levet op til målsætningen

Der blev udtalt tildligere på dagen at det var merintægter for over en million der var tale om

Tag nu og glæd jer over at vi ikke taber, og at vi pontielt kunne have været i en gruppe hvor vi kunne være tæt på nedrygning men i stedet kan spille med frihed og forbedre vores spil til næste sæson samt drille i mesterskabsspillet mellem FCM og Brøndby

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Mogens » 18. mar 2018, 23:36

Vi kom i top-6 og det er super fedt. Jeg er med på, at kampene resultatmæssigt ikke har den store betydning, men vores hold får nu mulighed for at blive matchet på højeste, danske niveau uden nogen risiko. Det er 10 kampe, som langt hen ad vejen kan være meget udviklende spille- og tempomæssigt, men naturligvis ikke rent mentalt, da der som sagt ikke rigtig er nogen risiko ved nederlag.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af FlæskeFrank » 19. mar 2018, 00:00

Efter grundspillet sidste år stod den på puljespil med Viborg, AGF og Silkeborg.

Så jeg ser frem til et gruppespil med Brøndby, FCM, FCN, FCK og Horsens.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Gamen » 19. mar 2018, 00:28

Mogens skrev:Vi kom i top-6 og det er super fedt. Jeg er med på, at kampene resultatmæssigt ikke har den store betydning, men vores hold får nu mulighed for at blive matchet på højeste, danske niveau uden nogen risiko. Det er 10 kampe, som langt hen ad vejen kan være meget udviklende spille- og tempomæssigt, men naturligvis ikke rent mentalt, da der som sagt ikke rigtig er nogen risiko ved nederlag.
Udviklende kampe? Det kommer an på om vi spiller kujonfodbold, eller vil vinde kampene. Vi har i skrivende stund ikke vundet én eneste kamp over de øvrige hold i top 6, så det er selvfølgelig dybt naivt at påstå at der er noget at spille om. Vi har intet at spille om, udover i pokalen.
Og så æren naturligvis. De 4 hold der er foran os er på et helt andet niveau.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Patmand » 19. mar 2018, 01:27

strangecap skrev:Hold da op en gang ligegyldigt brok herinde fordi man rent faktisk har levet op til målsætningen

Der blev udtalt tildligere på dagen at det var merintægter for over en million der var tale om

Tag nu og glæd jer over at vi ikke taber, og at vi pontielt kunne have været i en gruppe hvor vi kunne være tæt på nedrygning men i stedet kan spille med frihed og forbedre vores spil til næste sæson samt drille i mesterskabsspillet mellem FCM og Brøndby
Drille? Den har jeg behov for at få forklaret.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Funky » 19. mar 2018, 08:30

AalBoyeBK skrev:Okore har gang i et STORT forår. Fedt at se. Ahlmann har også været fremragende siden han kom tilbage. Det bedste han har været længe.

Würtz var til gengæld forfærdelig i dag. Hans dårligste kamp nogensinde vil jeg næsten påstå. Generelt var vi ikke særligt dygtige offensivt - forhåbentlig skyldes det banen.
Okore var dagens AaB'er i Århus, enig. Wurtz var måske nok svag, men MC var heller ikke særlig god; hvad nytter det at have ham med for at få noget styrke i hovedspillet hvis han konsekvent header den hen til en modstander?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Debatjuntaen » 19. mar 2018, 08:31

Så var der endnu en gang et par brugere der ikke kunne finde ud af at opføre sig ordentligt. Der er derfor ryddet ud i en del indlæg - også nogen som var svar til de indlæg vi har slettet - derfor kan det være, at nogen af jer mangler et par stykker. Beklager, men når der er citeret gang på gang, så er det den eneste måde vi kan luge ud.

/Debatjuntaen

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af san » 19. mar 2018, 08:53

Dejligt og vigtigt at være i top 6. De næste 10 kampe i slutspillet vil give holdet en masse ballast til næste sæson. Dertil spændende kampe! i pokalen :danmarkfan:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2018, 08:56

Det positive:
Okore - sikke et monster og i den grad ved at være i form. KLASSE indkøb
Top 6 - så godt. Giver ro til viderebygning af holdet.

Det negativ:
DE TÅBER der fyrer det lort af i 1. halvleg. Det flyver med brændende gløder ned på os der sidder nedenunder. Så flere med brandmærker i tøjet.
Glad for jeg fik taget en del billede hvor man kan se flere ansigter. Disse er sendt til AaB, og håber i DEN GRAD det giver livskarantæne fra stadion!!!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Dalbjerg » 19. mar 2018, 09:05

hje1980 skrev:Det positive:
Okore - sikke et monster og i den grad ved at være i form. KLASSE indkøb
Top 6 - så godt. Giver ro til viderebygning af holdet.

Det negativ:
DE TÅBER der fyrer det lort af i 1. halvleg. Det flyver med brændende gløder ned på os der sidder nedenunder. Så flere med brandmærker i tøjet.
Glad for jeg fik taget en del billede hvor man kan se flere ansigter. Disse er sendt til AaB, og håber i DEN GRAD det giver livskarantæne fra stadion!!!
:thumbsup: (og det er helt oprigtig ment!)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BoT » 19. mar 2018, 09:12

Kampen i går viste, hvorfor Wieghorst flere gange tidligere har valgt at satse på spillere som Abildgaard og Børsting. For jeg vil vove at påstå, at vi havde haft større chance for at vinde kampen, hvis de havde været med fra start i stedet for fx Flores og Kusk. AGF maste os og spillede med lethed igennem vores midtbane, som i princippet kun bestod af to mand. Derfor var der kæmpe pres på vores bagkæde, og kun held og manglende dygtighed i de afgørende situationer fra AGF'erne forhindrede dem i at være foran 2-0 ved pausen.

Diskussionen er jo så, om det på den lange bane er klogere at stille med netop den opstilling, som vi gjorde i går. Altså: vinder vi flere kampe på sigt ved konsekvent at have mange offensivt tænkende spillere?

Min analyse af denne sæson er, at Wieghorst har været helt bevidst om, at holdet på kort sigt ville vinde flest kampe ved at satse på defensiv og fysik. Men at han - da målsætningen ser ud til at være nået - forsøger at implementere en mere offensiv opstilling med plads til 2-3 luksusspillere.

Jeg synes faktisk, det er stærkt trænerarbejde. Jeg ved godt, at flere debattører herinde hellere havde tabt alle kampe i grundspillet, hvis bare vi stillede med 6 angribere, men for mig at se, bygger man kun en stærk offensiv op, hvis spillerne mentalt tror på, at defensiven fungerer. Der er helt klart noget at bygge på for det her hold, og jeg er ret spændt på at følge holdet i slutspillet, hvor de burde kunne spille mere frit og offensivt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2018, 09:46

BoT skrev:Kampen i går viste, hvorfor Wieghorst flere gange tidligere har valgt at satse på spillere som Abildgaard og Børsting. For jeg vil vove at påstå, at vi havde haft større chance for at vinde kampen, hvis de havde været med fra start i stedet for fx Flores og Kusk. AGF maste os og spillede med lethed igennem vores midtbane, som i princippet kun bestod af to mand. Derfor var der kæmpe pres på vores bagkæde, og kun held og manglende dygtighed i de afgørende situationer fra AGF'erne forhindrede dem i at være foran 2-0 ved pausen.

Diskussionen er jo så, om det på den lange bane er klogere at stille med netop den opstilling, som vi gjorde i går. Altså: vinder vi flere kampe på sigt ved konsekvent at have mange offensivt tænkende spillere?

Min analyse af denne sæson er, at Wieghorst har været helt bevidst om, at holdet på kort sigt ville vinde flest kampe ved at satse på defensiv og fysik. Men at han - da målsætningen ser ud til at være nået - forsøger at implementere en mere offensiv opstilling med plads til 2-3 luksusspillere.

Jeg synes faktisk, det er stærkt trænerarbejde. Jeg ved godt, at flere debattører herinde hellere havde tabt alle kampe i grundspillet, hvis bare vi stillede med 6 angribere, men for mig at se, bygger man kun en stærk offensiv op, hvis spillerne mentalt tror på, at defensiven fungerer. Der er helt klart noget at bygge på for det her hold, og jeg er ret spændt på at følge holdet i slutspillet, hvor de burde kunne spille mere frit og offensivt
Jeg er helt uenig. Efterhånden som Kusk, Flores og Rolim blev skiftet ud, blev vi presset længere og længere tilbage. Der sker altså noget med holdets balance når vi ikke truer offensivt overhovedet, selvom indskifterne da bestemt er stærkere defensivt, så mister vores offensive spil enhver form for brod. Det bliver selvfølgelig yderligere forstærket af at Pohl sppiller foråret ringeste kamp. Safranko bidrager heller ikke med noget.

Uden Kusk, Flores og Rolim er vi et totalt ligegyldigt hold, der udelukkende lever af at Rinne og Okore er svære at komme forbi.

En del af problemet er selvfølgelig at vi har brugt hovedparten af sæsonen på at spille tonserbold, så vi har ingen træning overhovedet i at spille offensivt som hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2018, 09:50

...jeg har også svært ved at forstå at vi skal spille med de mange offensive spiller og MC samtidig. Vi skifter altså en mand (Lesniak) der løber over 12 km pr. kamp, med én (MC) der løber 7,5 km. De kilometer manglede vi igår.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Kenneth K » 19. mar 2018, 09:51

Jeg ønskede mig før kampen, at vi havde sat Risgård ind som makker til Würtz, fremfor Magnus Christensen. Og set fra min plads, så havde det været klart at foretrække. Der blev slet ikke fyldt spillere i feltet i går, når vi angreb på omstillinger, og det gjorde, at vi reelt set ikke blev farlige på noget tidspunkt (foruden dødbolde). Magnus spillede så ellers derudover en fin kamp, men det er et problem for offensiven, at han aldrig kommer længere frem end 15 meter fra midterlinjen.

Men alt i alt en rimelig kedelig kamp, hvor ikke meget fungerede optimalt, men hvor der heller ikke rigtig var noget, der som sådan var af helvede til... En jævn indsats med andre ord, og med Okore som det helt store lyspunkt. Han er så småt ved at blive til den stabile gevinst for vores defensiv, man kunne håbe, da vi signede ham. Stopper så godt som alt, og var som bonus igen blot centimeter fra igen at stange et mål ind.

At erklære sæsonens resterende 10 ligakampe for ligegyldige er helt i skoven. Heldigvis kan man da også læse, at både Wieghorst og Gaarde er uenige. Nu er der rimelig ro på bagsmækken, og vi kan fokusere på at finde frem til en spillestil, vi kan tage med ind i den nye sæson, og samtidig få den sat på prøve mod de bedste hold i Danmark sæsonen ud.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af raekkeettre » 19. mar 2018, 10:45

Gamen skrev:
Mogens skrev:Vi kom i top-6 og det er super fedt. Jeg er med på, at kampene resultatmæssigt ikke har den store betydning, men vores hold får nu mulighed for at blive matchet på højeste, danske niveau uden nogen risiko. Det er 10 kampe, som langt hen ad vejen kan være meget udviklende spille- og tempomæssigt, men naturligvis ikke rent mentalt, da der som sagt ikke rigtig er nogen risiko ved nederlag.
Udviklende kampe? Det kommer an på om vi spiller kujonfodbold, eller vil vinde kampene. Vi har i skrivende stund ikke vundet én eneste kamp over de øvrige hold i top 6, så det er selvfølgelig dybt naivt at påstå at der er noget at spille om. Vi har intet at spille om, udover i pokalen.
Og så æren naturligvis. De 4 hold der er foran os er på et helt andet niveau.
Det bliver super fedt!! Så meget bedre end vi sidste år skulle ud i det nedryknings tam tam!! AaB er tilbage i det gode selskab - nu skal vi udvikle og se hvor langt kampene mod de 4 øverste kan tage os! Men virkelig fedt gået, at få bragt os derhen nu, hvor AGF, OB, Randers, Sønderjyske etc. alle havde som mål at komme i Top6...FCM, BIF og FCK er milevidt foran os økonomisk, og deres spiller budgetter er dobellet vores, hvis ikke mere - så det er Horsens og FCN, at vi skal kunne slå, og så skal vi kunne drille og udvikle os mod de 3 store i DK lige nu...men super fedt, vi nu har muligheden!! :)

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af raekkeettre » 19. mar 2018, 10:47

Pastorius skrev:...jeg har også svært ved at forstå at vi skal spille med de mange offensive spiller og MC samtidig. Vi skifter altså en mand (Lesniak) der løber over 12 km pr. kamp, med én (MC) der løber 7,5 km. De kilometer manglede vi igår.
Wow - Løb MC kun 7,5km???? Hvor ser du det henne?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2018, 10:58

raekkeettre skrev:
Pastorius skrev:...jeg har også svært ved at forstå at vi skal spille med de mange offensive spiller og MC samtidig. Vi skifter altså en mand (Lesniak) der løber over 12 km pr. kamp, med én (MC) der løber 7,5 km. De kilometer manglede vi igår.
Wow - Løb MC kun 7,5km???? Hvor ser du det henne?
Det er gennemsnit pr kamp fra Superliga.dk. Jeg ved ikke hvordan det bliver skævvredet af at han fx har været udvist (men der gav hans meter jo heller ikke meget til holdet). Jeg ved ikke hvordan det så ud specifikt i går - det kan jeg ikke finde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar