Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BoT » 19. mar 2018, 13:20

Pastorius skrev:
BoT skrev:Kampen i går viste, hvorfor Wieghorst flere gange tidligere har valgt at satse på spillere som Abildgaard og Børsting. For jeg vil vove at påstå, at vi havde haft større chance for at vinde kampen, hvis de havde været med fra start i stedet for fx Flores og Kusk. AGF maste os og spillede med lethed igennem vores midtbane, som i princippet kun bestod af to mand. Derfor var der kæmpe pres på vores bagkæde, og kun held og manglende dygtighed i de afgørende situationer fra AGF'erne forhindrede dem i at være foran 2-0 ved pausen.

Diskussionen er jo så, om det på den lange bane er klogere at stille med netop den opstilling, som vi gjorde i går. Altså: vinder vi flere kampe på sigt ved konsekvent at have mange offensivt tænkende spillere?

Min analyse af denne sæson er, at Wieghorst har været helt bevidst om, at holdet på kort sigt ville vinde flest kampe ved at satse på defensiv og fysik. Men at han - da målsætningen ser ud til at være nået - forsøger at implementere en mere offensiv opstilling med plads til 2-3 luksusspillere.

Jeg synes faktisk, det er stærkt trænerarbejde. Jeg ved godt, at flere debattører herinde hellere havde tabt alle kampe i grundspillet, hvis bare vi stillede med 6 angribere, men for mig at se, bygger man kun en stærk offensiv op, hvis spillerne mentalt tror på, at defensiven fungerer. Der er helt klart noget at bygge på for det her hold, og jeg er ret spændt på at følge holdet i slutspillet, hvor de burde kunne spille mere frit og offensivt
Jeg er helt uenig. Efterhånden som Kusk, Flores og Rolim blev skiftet ud, blev vi presset længere og længere tilbage. Der sker altså noget med holdets balance når vi ikke truer offensivt overhovedet, selvom indskifterne da bestemt er stærkere defensivt, så mister vores offensive spil enhver form for brod. Det bliver selvfølgelig yderligere forstærket af at Pohl sppiller foråret ringeste kamp. Safranko bidrager heller ikke med noget.

Uden Kusk, Flores og Rolim er vi et totalt ligegyldigt hold, der udelukkende lever af at Rinne og Okore er svære at komme forbi.

En del af problemet er selvfølgelig at vi har brugt hovedparten af sæsonen på at spille tonserbold, så vi har ingen træning overhovedet i at spille offensivt som hold.
Og jeg er - ikke overraskende - fuldstændig uenig. Især i første halvleg er vi under pres, og da bliver det virkelig tydeligt, at Kusk, Rolim og Flores ikke bidrager med meget i tilbageløb eller presspil. Banens beskaffenhed taget i betragtning, ville Børsting have pyntet på holdet - og han gør da også et glimrende indhop.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2018, 13:21

Sjovt som diskussionen bliver decimeret til lidt aske og lunken fadøl. Vi snakker gløder som er brændt igennem folks tøj!

Og det er helt sort, at fordi der er nogle der ikke kan håndtere pyro, så skal andre indrette sig efter det.
Ska' vi hak'?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2018, 13:21

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Er det ikke noget med at Pyro i Sverige er lovligt, HVIS det bruges under kontrollerede forhold? correct me if I'm wrong???

Men med ukontrolleret brug så er det hvert fald ikke en skridt i den rigtige retning. For ja. Vil ønske det var lovligt herhjemme under de rigtigt forhold, således det IKKE skaber farlige situationer som igår, hvor folk må flytte væk fra midten af afsnittet da gløderne fløj om ørerne.
I Norge, jo.

Jeg så ikke nogen farlige situationer i går, men der er vel 1300 pladser på udebaneafsnittet i Aarhus. Du kunne måske have fundet dig en plads, hvor du vidste at risikoen for f.eks. at blive ramt af øl ved en scoring, eller aske fra et blus, var væsentlig mindre.
Lige for at få det på det rene. Det var ikke aske... det var BRÆNDENDE GLØDER. Og ja. Havde netop fundet en plads ude i siden da jeg ved risikoen for evt. ølbad (hvilket jeg nu heller aldrig har forstået. Øl skal drikkes :-))

Du så ikke nogle farlige situation igår? Går ud fra du så var øverste dæk?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BoT » 19. mar 2018, 13:24

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
hje1980 skrev: Er det kultur at gemme sig bag masker og skader andre folks tøj?

Jeg ødelægger ikke noget. Jeg opretholder det du selv mener jeg skal gøre. Selvjustits... jeg sender det til AaB da det er dem der er ansvars holder for deres egne fans. Om de vil gå videre med det må være op til dem.
Hvis du kender dem der brugte det pyro. Så kan du jo lige forklare dem at det eneste de fik ud af det var ødelagt tøj hos nogle andre fans.

Vil gerne medgive at pyroteknik er flot og giver god stemning. Uden KONTROLLEREDE FORHOLD... det er ikke kontrolleret når det foregår bag maskeret ansigt og skader andre.
Nu er der jo altså et hav af steder man kan sidde, hvis man ikke vil risikere noget som helst. Mig bekendt var der masser af ledige pladser andre steder på afsnittet.
De folk der håndterer det har gjort det mange gange før.
Så hvis man skal se AaB på udebane, så skal man have styr over hvor man risikerer at få noget i nakken, og hvor det er nogenlunde sikkert at sidde?
Come on. Det er håbløst.
Hvis ikke man på udebane i et historisk og ret afgørende rival-opgør mod AGF må lave lidt røg og løjer på lægterne, så bliver alting forvandlet til håndboldstemning.
Som Gamen er inde på, kan man jo vælge at placere sig steder på tribunen, hvor man ikke risikerer at blive hverken brændt af eller få ondt i ørerne af sang og stemning.

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Gamen » 19. mar 2018, 13:25

Pastorius skrev: Det der rocker-moralkodeks med at man ikke stikker er noget pladder. Hvis folk/børn for et blus i nakken, så fungerer selvjustits blandt stemningsskaberne ikke, og så må de resterende AaB-fans så bruge de metoder de mener kan hjælpe. Jeg kan godt forstå hvis man som enkeltperson ikke mener det er fornuftigt at tage diskussionen på tribunen, mens stemningen er ophedet - det ville jeg heller ikke gøre.

Hvis stemningen er afhængig af at folk kan opføre sig åndsvagt, så må den dø. Jeg har stor respekt for TIFO-arbejdet (som jeg støtter), og en masse af det andet der gøres, men kan det ikke ske under fornuftige rammer, så er jeg ikke overvældende principfast omkring at det absolut hører til en god stadionoplevelse - og jeg tror egentlig flertallet af almindelige mennesker som ikke er aktivt involveret i fan-arbejdet, har det på samme måde.
Der er et hav af kameraer der fanger alt, og kontrollører, hvis ansvar det er at sørge for at ulovligheder bliver sanktioneret. Lad dem håndtere det. Der er ikke nogen der har kastet med blus her.

I Sverige er det så absolut en del af den gode stadionoplevelse - det er del af forklaringen på at de trækker så mange tilskuere. Spillere, trænere og klubberne mener det ligeså - ulovligt eller ej. Det visuelle og vokale udtryk betyder mere end nogensinde. Måske ikke for den gamle generation, men for den nye. Og det trods alt dem, og ikke dig, der står på stadion om 40 år.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Sanchez94 » 19. mar 2018, 13:25

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Maglau skrev: Det kan da aldrig være hje1980 der ødelægger fankulturen ved at gøre opmærksom på nogle idioter der ødelægger det for alle andre.
Det kan alt andet lige kun være opbyggende for den såkaldte fankultur hvis man kan får smidt de tåber væk, så der kan komme nogle ansvarlige mennesker til
Man stikker ikke sine egne medfans. Hvis der er nogen der træder over stregen, så bliver der taget hånd om det. Jeg håber der røg aske i hje1980's stadionplatte.

Der er ikke nogen der ødelægger noget som helst for alle andre - uden de aktive fans var scenen i Aalborg død. For mange der nyder, uden at yde.
Svensk fodbold buldrer frem i disse år, og en af grundene til at folk elsker at komme til kampene er den hyppige brug af pyroteknik, og det visuelle udtryk. Klubberne bruger det sågar aktivt i deres markedsføring. Det er stor del af indramningen omkring kampene, som efterhånden er grunden til at flere profilerede spillere end tidligere vælger Allsvenskan til fremfor Superligaen.
Det der rocker-moralkodeks med at man ikke stikker er noget pladder. Hvis folk/børn for et blus i nakken, så fungerer selvjustits blandt stemningsskaberne ikke, og så må de resterende AaB-fans så bruge de metoder de mener kan hjælpe. Jeg kan godt forstå hvis man som enkeltperson ikke mener det er fornuftigt at tage diskussionen på tribunen, mens stemningen er ophedet - det ville jeg heller ikke gøre.

Hvis stemningen er afhængig af at folk kan opføre sig åndsvagt, så må den dø. Jeg har stor respekt for TIFO-arbejdet (som jeg støtter), og en masse af det andet der gøres, men kan det ikke ske under fornuftige rammer, så er jeg ikke overvældende principfast omkring at det absolut hører til en god stadionoplevelse - og jeg tror egentlig flertallet af almindelige mennesker som ikke er aktivt involveret i fan-arbejdet, har det på samme måde.
Der var ingen børn som var i nærheden af pyroteknikken.. og som Gamen skriver, så var der rigeligt med plads alle andre steder på både det øvre afsnit eller på det nedre. Affyringen af pyro skete i stemningszonen, hvor jeg tror næsten alle synes det er helt fint at få en øl i nakken under en scoring, eller lidt aske fra et blus.

Hvis mentaliteten er at man skal stikke andre til AaB, så går vi en sort fremtid i møde i Aalborg. Stemningen vil komme til at minde mere om en håndbold kamp..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2018, 13:27

Gamen skrev:
Pastorius skrev: Så hvis man skal se AaB på udebane, så skal man have styr over hvor man risikerer at få noget i nakken, og hvor det er nogenlunde sikkert at sidde?
Come on. Det er håbløst.
Hvis jeg tager på ferie i New York, så render jeg heller ikke rundt i Harlem kl. lort om natten. Common sense.
Det er tilladt at tænke sig lidt om. Om man ser fodbold i Danmark, Sverige, Tyskland eller et helt 4. sted. Man ved da, når man sidder under et pakket afsnit, at der kan falde noget ned, eller blive kastet øl ved scoringer. Det er da logik for burhøns.
Hvis man skal på kærestetur med fruen, så stiller man sig heller ikke i orkanens øje.
Nu ved jeg heller ikke om folkene i Harlem er overvældende interesseret i at få flere folk til at komme rendende. Jeg er ret sikker på de fleste superligaklubber er interesseret i at få flere tilskuere. Det kan da ikke passe at man byder nytilkomne velkommen med at hvis du vil undgå at få noget i hovedet, så være lige forsigtig med hvor du sætter dig.

Jeg siger ikke løsningen er at give alle stemningsskabere karantæne, men så må man sørge for at der også er et familieafsnit når man besøger udebaner. Det er trods alt meget få kampe, hvor det er et problem med at skaffe plads nok til at holde forskellige typer fans adskilt.

Helt principielt mener jeg fx det er en katastrofe at man kun kan komme på udebaneafsnittet, hvis man kommer i en AaB-trøje. Det kan da ikke passe at almindlige fodboldfans ikke kan se fodbold side om side. Jeg kan huske dengang det kunne lade sig gøre, og jeg ville være langt mere tryg ved at sidde med min søn blandt modstanderfans på langsiderne, eller at stå i udebaneafsnittet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2018, 13:28

BoT skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev:Kampen i går viste, hvorfor Wieghorst flere gange tidligere har valgt at satse på spillere som Abildgaard og Børsting. For jeg vil vove at påstå, at vi havde haft større chance for at vinde kampen, hvis de havde været med fra start i stedet for fx Flores og Kusk. AGF maste os og spillede med lethed igennem vores midtbane, som i princippet kun bestod af to mand. Derfor var der kæmpe pres på vores bagkæde, og kun held og manglende dygtighed i de afgørende situationer fra AGF'erne forhindrede dem i at være foran 2-0 ved pausen.

Diskussionen er jo så, om det på den lange bane er klogere at stille med netop den opstilling, som vi gjorde i går. Altså: vinder vi flere kampe på sigt ved konsekvent at have mange offensivt tænkende spillere?

Min analyse af denne sæson er, at Wieghorst har været helt bevidst om, at holdet på kort sigt ville vinde flest kampe ved at satse på defensiv og fysik. Men at han - da målsætningen ser ud til at være nået - forsøger at implementere en mere offensiv opstilling med plads til 2-3 luksusspillere.

Jeg synes faktisk, det er stærkt trænerarbejde. Jeg ved godt, at flere debattører herinde hellere havde tabt alle kampe i grundspillet, hvis bare vi stillede med 6 angribere, men for mig at se, bygger man kun en stærk offensiv op, hvis spillerne mentalt tror på, at defensiven fungerer. Der er helt klart noget at bygge på for det her hold, og jeg er ret spændt på at følge holdet i slutspillet, hvor de burde kunne spille mere frit og offensivt
Jeg er helt uenig. Efterhånden som Kusk, Flores og Rolim blev skiftet ud, blev vi presset længere og længere tilbage. Der sker altså noget med holdets balance når vi ikke truer offensivt overhovedet, selvom indskifterne da bestemt er stærkere defensivt, så mister vores offensive spil enhver form for brod. Det bliver selvfølgelig yderligere forstærket af at Pohl sppiller foråret ringeste kamp. Safranko bidrager heller ikke med noget.

Uden Kusk, Flores og Rolim er vi et totalt ligegyldigt hold, der udelukkende lever af at Rinne og Okore er svære at komme forbi.

En del af problemet er selvfølgelig at vi har brugt hovedparten af sæsonen på at spille tonserbold, så vi har ingen træning overhovedet i at spille offensivt som hold.
Og jeg er - ikke overraskende - fuldstændig uenig. Især i første halvleg er vi under pres, og da bliver det virkelig tydeligt, at Kusk, Rolim og Flores ikke bidrager med meget i tilbageløb eller presspil. Banens beskaffenhed taget i betragtning, ville Børsting have pyntet på holdet - og han gør da også et glimrende indhop.
Næ, det bliver sgu nok svært at nå en form for konsensus med det udgangspunkt :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2018, 13:28

Sanchez94 skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Maglau skrev: Det kan da aldrig være hje1980 der ødelægger fankulturen ved at gøre opmærksom på nogle idioter der ødelægger det for alle andre.
Det kan alt andet lige kun være opbyggende for den såkaldte fankultur hvis man kan får smidt de tåber væk, så der kan komme nogle ansvarlige mennesker til
Man stikker ikke sine egne medfans. Hvis der er nogen der træder over stregen, så bliver der taget hånd om det. Jeg håber der røg aske i hje1980's stadionplatte.

Der er ikke nogen der ødelægger noget som helst for alle andre - uden de aktive fans var scenen i Aalborg død. For mange der nyder, uden at yde.
Svensk fodbold buldrer frem i disse år, og en af grundene til at folk elsker at komme til kampene er den hyppige brug af pyroteknik, og det visuelle udtryk. Klubberne bruger det sågar aktivt i deres markedsføring. Det er stor del af indramningen omkring kampene, som efterhånden er grunden til at flere profilerede spillere end tidligere vælger Allsvenskan til fremfor Superligaen.
Det der rocker-moralkodeks med at man ikke stikker er noget pladder. Hvis folk/børn for et blus i nakken, så fungerer selvjustits blandt stemningsskaberne ikke, og så må de resterende AaB-fans så bruge de metoder de mener kan hjælpe. Jeg kan godt forstå hvis man som enkeltperson ikke mener det er fornuftigt at tage diskussionen på tribunen, mens stemningen er ophedet - det ville jeg heller ikke gøre.

Hvis stemningen er afhængig af at folk kan opføre sig åndsvagt, så må den dø. Jeg har stor respekt for TIFO-arbejdet (som jeg støtter), og en masse af det andet der gøres, men kan det ikke ske under fornuftige rammer, så er jeg ikke overvældende principfast omkring at det absolut hører til en god stadionoplevelse - og jeg tror egentlig flertallet af almindelige mennesker som ikke er aktivt involveret i fan-arbejdet, har det på samme måde.
Der var ingen børn som var i nærheden af pyroteknikken.. og som Gamen skriver, så var der rigeligt med plads alle andre steder på både det øvre afsnit eller på det nedre. Affyringen af pyro skete i stemningszonen, hvor jeg tror næsten alle synes det er helt fint at få en øl i nakken under en scoring, eller lidt aske fra et blus.

Hvis mentaliteten er at man skal stikke andre til AaB, så går vi en sort fremtid i møde i Aalborg. Stemningen vil komme til at minde mere om en håndbold kamp..
STOOOOOP NU... det er ikke aske. Det er gløder der stadig brænder som ender i nakken på folk!!! Men så det er folks EGET ansvar at forudse der kan komme gløder ned i hovedet på en???

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Gamen » 19. mar 2018, 13:29

Buzz Killington skrev: Det er tosset. Hvis du bliver slået ned i Harlem, så er det stadig forbryderen der har handlet ulovligt, og forbryderen der bærer skylden for overfaldet. Overfaldsmanden kan sgu da ikke undskylde sig med at du selv bad om det. Hvad fanden sker der Gamen?
Men jeg kunne have minimeret risikoen for at det skete. Og det er dét der er kernen her. Uanset hvor fanden jeg færdes til fodbold sørger jeg da altid for at bruge hovedet - uanset om det er her, i Sverige, Tyskland, England, eller Spanien. I Tottenham rendte man f.eks. heller ikke rundt og spillede fandango omkring Seven Sisters.
Man kan sætte sig ude i siderne, langt væk fra kernen. Det vælger langt de fleste, sgu da ikke at sætte sig lige under et relativt fyldt afsnit.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2018, 13:30

Sanchez94 skrev: Der var ingen børn som var i nærheden af pyroteknikken.. og som Gamen skriver, så var der rigeligt med plads alle andre steder på både det øvre afsnit eller på det nedre. Affyringen af pyro skete i stemningszonen, hvor jeg tror næsten alle synes det er helt fint at få en øl i nakken under en scoring, eller lidt aske fra et blus.

Hvis mentaliteten er at man skal stikke andre til AaB, så går vi en sort fremtid i møde i Aalborg. Stemningen vil komme til at minde mere om en håndbold kamp..
Så er det jo en helt anden diskussion, så er ham der bragte den op jo fuld af løgn og evt. fotodokumentation vil jo vise at der ingen problemer var.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af BoT » 19. mar 2018, 13:33

Pastorius skrev:
BoT skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev:Kampen i går viste, hvorfor Wieghorst flere gange tidligere har valgt at satse på spillere som Abildgaard og Børsting. For jeg vil vove at påstå, at vi havde haft større chance for at vinde kampen, hvis de havde været med fra start i stedet for fx Flores og Kusk. AGF maste os og spillede med lethed igennem vores midtbane, som i princippet kun bestod af to mand. Derfor var der kæmpe pres på vores bagkæde, og kun held og manglende dygtighed i de afgørende situationer fra AGF'erne forhindrede dem i at være foran 2-0 ved pausen.

Diskussionen er jo så, om det på den lange bane er klogere at stille med netop den opstilling, som vi gjorde i går. Altså: vinder vi flere kampe på sigt ved konsekvent at have mange offensivt tænkende spillere?

Min analyse af denne sæson er, at Wieghorst har været helt bevidst om, at holdet på kort sigt ville vinde flest kampe ved at satse på defensiv og fysik. Men at han - da målsætningen ser ud til at være nået - forsøger at implementere en mere offensiv opstilling med plads til 2-3 luksusspillere.

Jeg synes faktisk, det er stærkt trænerarbejde. Jeg ved godt, at flere debattører herinde hellere havde tabt alle kampe i grundspillet, hvis bare vi stillede med 6 angribere, men for mig at se, bygger man kun en stærk offensiv op, hvis spillerne mentalt tror på, at defensiven fungerer. Der er helt klart noget at bygge på for det her hold, og jeg er ret spændt på at følge holdet i slutspillet, hvor de burde kunne spille mere frit og offensivt
Jeg er helt uenig. Efterhånden som Kusk, Flores og Rolim blev skiftet ud, blev vi presset længere og længere tilbage. Der sker altså noget med holdets balance når vi ikke truer offensivt overhovedet, selvom indskifterne da bestemt er stærkere defensivt, så mister vores offensive spil enhver form for brod. Det bliver selvfølgelig yderligere forstærket af at Pohl sppiller foråret ringeste kamp. Safranko bidrager heller ikke med noget.

Uden Kusk, Flores og Rolim er vi et totalt ligegyldigt hold, der udelukkende lever af at Rinne og Okore er svære at komme forbi.

En del af problemet er selvfølgelig at vi har brugt hovedparten af sæsonen på at spille tonserbold, så vi har ingen træning overhovedet i at spille offensivt som hold.
Og jeg er - ikke overraskende - fuldstændig uenig. Især i første halvleg er vi under pres, og da bliver det virkelig tydeligt, at Kusk, Rolim og Flores ikke bidrager med meget i tilbageløb eller presspil. Banens beskaffenhed taget i betragtning, ville Børsting have pyntet på holdet - og han gør da også et glimrende indhop.
Næ, det bliver sgu nok svært at nå en form for konsensus med det udgangspunkt :-)
Nu har debatsiden vist aldrig handlet om at finde konsensus, så det bør ikke forhindre os i diskutere videre.. ;)

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Gamen » 19. mar 2018, 13:34

BoT skrev: Nu har debatsiden vist aldrig handlet om at finde konsensus, så det bør ikke forhindre os i diskutere videre.. ;)
I kan dog - trods alt - være enige om at være uenige :-)

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Sanchez94 » 19. mar 2018, 13:36

hje1980 skrev:
Sanchez94 skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Maglau skrev: Det kan da aldrig være hje1980 der ødelægger fankulturen ved at gøre opmærksom på nogle idioter der ødelægger det for alle andre.
Det kan alt andet lige kun være opbyggende for den såkaldte fankultur hvis man kan får smidt de tåber væk, så der kan komme nogle ansvarlige mennesker til
Man stikker ikke sine egne medfans. Hvis der er nogen der træder over stregen, så bliver der taget hånd om det. Jeg håber der røg aske i hje1980's stadionplatte.

Der er ikke nogen der ødelægger noget som helst for alle andre - uden de aktive fans var scenen i Aalborg død. For mange der nyder, uden at yde.
Svensk fodbold buldrer frem i disse år, og en af grundene til at folk elsker at komme til kampene er den hyppige brug af pyroteknik, og det visuelle udtryk. Klubberne bruger det sågar aktivt i deres markedsføring. Det er stor del af indramningen omkring kampene, som efterhånden er grunden til at flere profilerede spillere end tidligere vælger Allsvenskan til fremfor Superligaen.
Det der rocker-moralkodeks med at man ikke stikker er noget pladder. Hvis folk/børn for et blus i nakken, så fungerer selvjustits blandt stemningsskaberne ikke, og så må de resterende AaB-fans så bruge de metoder de mener kan hjælpe. Jeg kan godt forstå hvis man som enkeltperson ikke mener det er fornuftigt at tage diskussionen på tribunen, mens stemningen er ophedet - det ville jeg heller ikke gøre.

Hvis stemningen er afhængig af at folk kan opføre sig åndsvagt, så må den dø. Jeg har stor respekt for TIFO-arbejdet (som jeg støtter), og en masse af det andet der gøres, men kan det ikke ske under fornuftige rammer, så er jeg ikke overvældende principfast omkring at det absolut hører til en god stadionoplevelse - og jeg tror egentlig flertallet af almindelige mennesker som ikke er aktivt involveret i fan-arbejdet, har det på samme måde.
Der var ingen børn som var i nærheden af pyroteknikken.. og som Gamen skriver, så var der rigeligt med plads alle andre steder på både det øvre afsnit eller på det nedre. Affyringen af pyro skete i stemningszonen, hvor jeg tror næsten alle synes det er helt fint at få en øl i nakken under en scoring, eller lidt aske fra et blus.

Hvis mentaliteten er at man skal stikke andre til AaB, så går vi en sort fremtid i møde i Aalborg. Stemningen vil komme til at minde mere om en håndbold kamp..
STOOOOOP NU... det er ikke aske. Det er gløder der stadig brænder som ender i nakken på folk!!! Men så det er folks EGET ansvar at forudse der kan komme gløder ned i hovedet på en???
Så må jeg være piv heldig med at jeg både lever og er kommet helt skindet hjem fra Århus, for jeg var placeret ret centralt af pyroteknikken og har hverken forbrændinger eller ødelagt tøj, dog trængte tøjet til en tur i vaskemaskinen da askestøvet havde sat sig fast i min trøje..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Buzz Killington » 19. mar 2018, 13:38

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Det er tosset. Hvis du bliver slået ned i Harlem, så er det stadig forbryderen der har handlet ulovligt, og forbryderen der bærer skylden for overfaldet. Overfaldsmanden kan sgu da ikke undskylde sig med at du selv bad om det. Hvad fanden sker der Gamen?
Men jeg kunne have minimeret risikoen for at det skete. Og det er dét der er kernen her. Uanset hvor fanden jeg færdes til fodbold sørger jeg da altid for at bruge hovedet - uanset om det er her, i Sverige, Tyskland, England, eller Spanien. Man kan sætte sig ude i siderne, langt væk fra kernen. Det vælger langt de fleste, sgu da ikke at sætte sig lige under et relativt fyldt afsnit.
Jovist, men det er to forskellige ting. 1) Hvem har skylden for hvad der skete. 2) Hvad kunne hje, og andre have gjort for at beskytte deres dynejakker. 1 og 2 har ikke ret meget med hinanden at gøre her, og victim-blaming (som de unge vist kalder det) er for lavt, og en nederen type ansvarsfraskrivelse. Selvom jeg bestemt også er stor fan af pyro under nogenlunde ansvarlige forhold, så syntes jeg det er helt på sin plads at anmelde det når det går galt. Og hvis nogle fans af forskellige grunde så har valgt at stille sig for tæt på festlighederne, så sandsynligheden for ejendomsskade ved antændelse er for høj, så må man som stemningsskaber altså bare acceptere omstændighederne, og holde blusset slukket for denne gang.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2018, 13:40

Ska' vi hak'?

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Gamen » 19. mar 2018, 13:45

Buzz Killington skrev: Jovist, men det er to forskellige ting. 1) Hvem har skylden for hvad der skete. 2) Hvad kunne hje, og andre have gjort for at beskytte deres dynejakker. 1 og 2 har ikke ret meget med hinanden at gøre her, og victim-blaming (som de unge vist kalder det) er for lavt, og en nederen type ansvarsfraskrivelse. Selvom jeg bestemt også er stor fan af pyro under nogenlunde ansvarlige forhold, så syntes jeg det er helt på sin plads at anmelde det når det går galt. Og hvis nogle fans af forskellige grunde så har valgt at stille sig for tæt på festlighederne, så sandsynligheden for ejendomsskade ved antændelse er for høj, så må man som stemningsskaber altså bare acceptere omstændighederne, og holde blusset slukket for denne gang.
Nej, det er det ikke. Man skal altid tænke sig om - uanset om man går til fodbold, til koncert eller i byen. Det har intet med victim-blaming at gøre, men en konstatering af at bruge ren og skær sund fornuft.
Langt de fleste blus trækkes i øvrigt erfaringsmæssigt nede ved rækværket, hvor man har færrest mulige mennesker omkring sig.

Gamen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af Gamen » 19. mar 2018, 13:48

MrBangDK skrev:Endnu en der lyver...

viewtopic.php?f=12&p=524776#p524776
Så er Parcelhuskongen fra Herlev tilbage. Det var da rart, at du lige fik lejlighed til at komme med en tirade mod din yndlingsaversion - fans, der ikke ser på fodbold på samme måde som du gør.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2018, 13:50

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:Endnu en der lyver...

viewtopic.php?f=12&p=524776#p524776
Så er Parcelhuskongen fra Herlev tilbage. Det var da rart, at du lige fik lejlighed til at komme med en tirade mod din yndlingsaversion - fans, der ikke ser på fodbold på samme måde som du gør.
Og straks bliver du personlig...

Hvor er forskellen? Folk er utilfredse med måden DU ser fodbold på.. Forskellen er blot, at jeg ikke risikerer at skade andre! Jeg har ikke noget imod at folk går efter forskellige oplever - det er en fin stråmand! Jeg har noget imod folk der ikke er deres ansvar bevidst når de leger med ild.
Ska' vi hak'?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 18.03.2018

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2018, 13:57

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jovist, men det er to forskellige ting. 1) Hvem har skylden for hvad der skete. 2) Hvad kunne hje, og andre have gjort for at beskytte deres dynejakker. 1 og 2 har ikke ret meget med hinanden at gøre her, og victim-blaming (som de unge vist kalder det) er for lavt, og en nederen type ansvarsfraskrivelse. Selvom jeg bestemt også er stor fan af pyro under nogenlunde ansvarlige forhold, så syntes jeg det er helt på sin plads at anmelde det når det går galt. Og hvis nogle fans af forskellige grunde så har valgt at stille sig for tæt på festlighederne, så sandsynligheden for ejendomsskade ved antændelse er for høj, så må man som stemningsskaber altså bare acceptere omstændighederne, og holde blusset slukket for denne gang.
Nej, det er det ikke. Man skal altid tænke sig om - uanset om man går til fodbold, til koncert eller i byen. Det har intet med victim-blaming at gøre, men en konstatering af at bruge ren og skær sund fornuft.
Langt de fleste blus trækkes i øvrigt erfaringsmæssigt nede ved rækværket, hvor man har færrest mulige mennesker omkring sig.
Hvorfor så ikke trække dem helt nede ved løbebanen hvor det i virkeligheden er færreste mulige mennesker?

Besvar